Manchester Uniteds nye eiere, rykter og spekulasjoner

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Andtho01
Posts: 1132
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3506
Liker mottatt: 3645

Er dette her troverdig?
post liked by: Rød Pølse, Pwint, RedTrafford
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2071
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9145
Liker mottatt: 8411

Det er vel ikke verdens mest troverdige kilde, men det kunne vært verre. Har lest lignende saker fra folk som har relativt god oversikt. Det er nok en kabal som må gå opp i sommer, men United kan fort få et meget aktivt sommervindu. Med mange spillere både inn og ut.
post liked by: Andtho01, Jan Erik, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Det er vel ingen som har tenkt til å behandle ham dårlig vel @Jan Erik ?
post liked by: 10Hag, Pwint, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2493
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7727
Liker mottatt: 8112

@Blodfink, jeg vet ikke. Kjenner ikke til hvordan de gjør ting. Fletcher er en bra mann, var en god spiller for oss og fortjener ihvertfall å bli behandlet skikkelig. Så ser vi hva som skjer.
post liked by: Pink Final, Pwint, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Vi vet lite ja. Det går nok bra. Om gutta hans går tilbake til City hvis han får sparken, (der de jo kom fra), så får det være tenker nå jeg.

Det var kanskje en liten klausul om at Darren skulle få jobb om gutta hans signerte for United.
post liked by: Pwint, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2493
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7727
Liker mottatt: 8112

Ja, alltid greit å gi City talenter @Blodfink 😄

Kan jo potensielt spare oss for noen titalls millioner å beholde de i klubben, spesielt en av de er visstnok et talent utenom det vanlige.
post liked by: Pink Final, Pwint, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Har de blitt gitt bort?? :hah:
post liked by: 10Hag, Pwint, RedTrafford
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Selv om man mener at det må finnes bedre egnede folk for jobben der ute enn Darren Fletcher, så betyr jo det på ingen som helst måte at man skal eller vil behandle Fletcher dårlig. Skjønner ikke tankerekka der @Jan Erik 😶
post liked by: Blodfink, Pwint
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Jan Erik wrote: 22 Feb 2024, 22:06 'Teknisk direktør' ja...hva betyr det? Ikke godt å si alltid. Fletcher sa selv at hans viktigste rolle var å ha et overoppsyn med akademispillere sin vei til førstelaget. Høres ikke ut som en som bestemmer over hverken det ene eller det andre, men sørger for at spillerne blir ivaretatt så godt som mulig, følger opp utlånte spillere og kommer med mer eller mindre gode råd om veien videre. Høres ut som en viktig jobb, men ikke den som er øverst på hierarkikartet? Hvis Ratcliffe & co har en bedre løsning på de oppgavene, og bedre folk på vei inn, så er jo det ok. Kan jo være Fletcher får tilbud om en annen rolle, så er det opp til ham å bestemme hva han vil.

Han har jo talentfulle sønner i klubben også, kan være greit å ha i bakhodet når man skal svinge øksen.
Jeg er helt enig i at klubben bør behandle folk bra. En teknisk direktør er vel først noe som har kommet frem de siste årene. Rollen er vel der for å drive med utvikling av folk i organisasjonen samt være en slags deputy for DoF. I mitt hodet så gir det mening at man gir denne rollen til noen som har en solid CV i form av lignende stillinger. Samtidig så kan det hende at Fletcher har blitt mye klokere de siste årene og at han fortsatt kan lære mye i et team hvor kompetansen er betydelig høyere. Ashworth har et rykte for seg å ta med seg en del folk som allerede er ansatt, muligens i nye roller. Så det kan hende at Fletcher bare får en annerledes rolle om ikke annet. Mitt problem handler egentlig ikke om Fletcher, men at klubben har ansatt folk som egentlig ikke er kompetente i stilinger som har mye ansvar.

Når det gjelder sønnene til Fletcher så er på kontrakt og må forholde seg til den. Jeg regner med at det ligger en klausul som gjør de til profesjonelle den dagen de fyller 17. Jeg er veldig spent på spesielt Jack Fletcher, han har sett veldig bra ut for U18 i år. Enormt bra faktisk. Har ikke sett Tyler Fletcher enda så skal ikke mene noe om han.
post liked by: Pwint, Pink Final, Jan Erik, 10Hag, RedTrafford, Rød Pølse
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2757
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3952
Liker mottatt: 5108

Blodfink wrote: 22 Feb 2024, 23:57 Vi vet lite ja. Det går nok bra. Om gutta hans går tilbake til City hvis han får sparken, (der de jo kom fra), så får det være tenker nå jeg.

Det var kanskje en liten klausul om at Darren skulle få jobb om gutta hans signerte for United.
Håper du sier dette på spøk? Fletcher fikk jobb i United flere år før gutta hans kom tilbake til akademiet. Det skjedde først nå i sommer om jeg husker riktig. United betalte også en solid sum fordi de er meget talentfulle.

Angående jobben, så er det slik jeg har forstått det slik som @Jan Erik skriver. Nemlig at Fletcher som teknisk direktør skal være et bindeledd mellom akademiet og førstelaget. Klubben har hatt slike stillinger før, så ingenting nytt med det, og det er jo rimelig perfekt å ha en person der med god kjennskap til hva det betyr å gå den veien, og å ha hatt en lang profesjonell karriere på høyeste nivå. Så fikk han en del flere oppgaver etter hvert, kanskje på grunn av personellmangler andre steder, og har vel ganske ofte vært på benken osv i forbindelse med kamp.

Jeg blir bare lei av all denne latterliggjøringen, og da snakker jeg generelt. For øvrig er det null motsetningsforhold i at klubben kanskje ønsker nye koster inn nå, og at Fletcher har vært dyktig i jobben. At andre kommer inn har jeg ingen problemer med, og det ser nå ut som vi får et solid sportslig apparat på plass. Dermed slipper kanskje personer som Fletcher å ta jobber som han egentlig ikke skal ha, og vi får sikkert inn andre som evt skal være bindeledd mellom akademi og førstelaget også. Og ikke minst endelig en topp, topp kvalifisert sportsdirektør som kan overse planlegging ifm transfervinduer osv, uavhengig av hvem som er manager. Vi kan ikke fortsette som en blind høne hver gang en manager får sparken, og så måtte signe et helt nytt lag fordi ny manager ønsker en annen stil. Det blir bare for dumt, og her er vi 10 år senere med fortsatt et "Helan og Halvan" lag som må bygges opp på nytt.

Håper bare vi får inn disse folkene ganske snarlig, så de får planlagt skikkelig før sommerens transfervindu. Og forhåpentligvis får vi litt skikkelig gryn for de som forsvinner ut, slik at FFP ikke hindrer oss altfor mye. Er jo visse andre lag i lokalområdet som har gitt en god bæng i FFP, men sluppet unna med det. Så får vi se hva som etter hvert skjer med 115 FC......
post liked by: Jan Erik, Belfastboy, Rød Pølse, Pink Final
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Skal ikke snakke på vegne av @Blodfink altså, men jeg tolket det i alle fall som en spøk.

Og at man ikke skal kunne være uttalt kritisk til ansettelser er jeg så klart uenig i. Igjen, snakker kun for meg selv.

Det har for øvrig vært null latterliggjøring av Fletcher. Så der vil jeg forsvare Blodfink og hvem som helst andre som mener at det ikke er helt genialt å gi lederstillinger i verdens største idrettslag til folk uten tidligere erfaring.

Fletcher virker som en kjernekar, og det kan godt hende han har gjort en kurant jobb. Men det er ikke negativt å mene at direktørstillinger i United bør være forbeholdt folk med tidligere erfaring og suksess på lignende områder.
post liked by: Pwint, Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2757
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3952
Liker mottatt: 5108

Jaja, du fortsetter med stråmenn ser jeg, og flyr vel helt i flint hvis det kommer noe kritikk tilbake, så vi får gå på puter hele gjengen.

Fletcher har mye erfaring bare så det er sagt, og som jeg skrev rett over, så snakket jeg her generelt. Mente ikke at Blodfink latterliggjorde Fletcher. Men har jaggu ikke vært mangel på sådan rundt omkring på nettet. Og Fletcher er langtfra alene.

Håper han mente det som en spøk, og det gjorde han sikkert, men jeg ville uansett påpeke at 'kidsa' hans kom til klubben lenge etter at Fletcher ble ansatt.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Pangaea wrote: 24 Feb 2024, 20:19
Blodfink wrote: 22 Feb 2024, 23:57 Vi vet lite ja. Det går nok bra. Om gutta hans går tilbake til City hvis han får sparken, (der de jo kom fra), så får det være tenker nå jeg.

Det var kanskje en liten klausul om at Darren skulle få jobb om gutta hans signerte for United.
Håper du sier dette på spøk? Fletcher fikk jobb i United flere år før gutta hans kom tilbake til akademiet. Det skjedde først nå i sommer om jeg husker riktig. United betalte også en solid sum fordi de er meget talentfulle.
Skal ikke påstå å kunne lese tankene til @Blodfink, men denne tolket jeg i alle fall som en spøkefull kommentar utifra hvordan jeg"kjenner" ham. Og la oss være ærlig: Når det kommer til ansettelser i klubben, så må det være lov å tøyse litt. Skal ikke påstå at det gjelder Fletcher, men det har vært noen ansettelser som ikke akkurat gir inntrykk av å ha vært veldig gjennomtenkte. 😆
post liked by: 10Hag, Blodfink, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

@Pangaea: Jaja, hyggelig så lenge der varte 😬

Anyway, sier bare at verken @Blodfink eller noen andre har latterliggjort Fletcher, slik du hinter til. Er jo ingen stråmann, kun basert på hva du skriver rett over her.

At du velger å dra det dit og slenge personlige fornærmelser får stå for din regning.

Prøvde ikke å stråmanne deg eller være noe annet enn høflig. 😄
post liked by: Pwint, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Det skal ikke så mye til for å lage furore her inne. Men slapp helt av@Pangaea, humor er noe vi trenger her inne, mye mer av også faktisk. Så skal jeg ikke kreve at alle skal like humoren, smaken er jo som baken.

Hele opplegget for min del rundt Fletcher startet med at jeg leste en sak om at hans stilling vurderes av INEOS.

Jeg innrømmer at jeg har vært skeptisk til mange ansettelser under Glazer/Ed W/Arnold.

Deriblant Fletcher/Murtough m.fl. Jeg aner ikke hvor god jobb Fletcher har gjort, men ser at flere mener han har gjort en god jobb. Det håper jo jeg også. Men jeg skreiv at det kanskje er en grunn for at hans stilling nå vurderes. At det er så jævlig provoserende for noen får bare være.
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Pwint
LUHG!
Post Reply