Manchester Uniteds nye eiere, rykter og spekulasjoner

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14629
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23321
Liker mottatt: 19284

Intet salg i april som ble annonsert/nevnt tidlig i prosessen ser det ut til....Heller ikke mai :ghost:
post liked by: RedTrafford, Pwint, Can2
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17278
Liker mottatt: 11030

Derfor jeg tror at de R...høla egentlig aldri vil selge. Mulig de tror at de kan kjøpe seg ro og fred uten store protester og skriverier så lenge klubben er til salgs.
Til salgs for eventyr sum.

Nei, et salg har jeg lite tro på.
post liked by: Pwint, Blodfink, Can2
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2630
Liker mottatt: 10739

Da er det vel bare å se langt etter en bugnende transfersommer. Eventuelle nye eiere vil ikke rekke å åpne lommeboka - ikke minst vil ikke rekrutteringsavdelingen kunne jobbe dithen ettersom de ikke vet hva de kan bruke.
Kan ikke se for meg at Glazers lar klubben bruke mye penger heller i forkant av et eventuelt salg - i alle fall dersom vi allerede er klare for CL-spill neste sesong (det er jo det eneste "sportslige" målet de har).

Forferdelige eiere, ikke engang på vei ut gidder de å tenke på klubbens fremtidige ve og vel, men kun på egen profitt.
post liked by: Blodfink, Cola2, RedTrafford, Pwint, Can2
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Sakset fra VG:
FINSK INVESTOR TREKKER SEG FRA KAMPEN OM MANCHESTER UNITED-OPPKJØP OG KALLER DET EN «FARSE»
MANCHESTER (VG) Den finske forretningsmannen Thomas Zilliacus trekker seg fra kampen om å kjøpe opp Manchester United etter at det ble lyst ut en tredje budrunde.

Det bekrefter han på Twitter – der han samtidig går hardt ut mot majoritetsholderne i storklubben, den amerikanske Glazer-familien.

«Jeg kommer ikke til å delta i en tredje budrunde for United. Budrunden er på vei til å bli en farse, der Glazer-familien ikke viser klubben noen form for respekt. Utsettelsene gjør det svært vanskelig å bygge et vinnerlag for neste sesong», skriver Zilliacus på Twitter:

De nåværende budene på Manchester United er meldt å ha en verdi på rundt 60 milliarder kroner, selv om eksakte summer ikke er bekreftet – all den tid forhandlingene er konfidensielle.

Glazer-familien skal ifølge Manchester Evening News ønske opp mot 90 milliarder kroner for klubben.
post liked by: RedTrafford, Pwint, Can2, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2941
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13640
Liker mottatt: 8778

Trodde ikke det var mulig å mislike Glazers mer, men det var det jaggu meg.
post liked by: RedTrafford, Can2, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14629
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23321
Liker mottatt: 19284

Høygafler og bål... :angry:
post liked by: RedTrafford, Pwint, Schmeichel, Cola2
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14629
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23321
Liker mottatt: 19284

Andy Mitten nevner at EtH kan komme til å forlate United om det ikke blir klarhet angående eierskapet...

Denne motbydelige familien gjør sitt beste for å ødelegge en klubb rett og slett. De ønsker 90 milliarder nå?...Det ender vel med at de inngår et samarbeid med et av disse investorselskapene, og fortsatt eier og fortsatt bryter ned all glede i det å følge United.

@RedTrafford kan ha hatt rett hele veien, de selger ikke...

Jeg savner faktisk action fra supporterne der borte nå. Det holder nok ikke med synging av "Glazer out" og banneret over spillertunnelen, selv om det er veldig likbart.
post liked by: RedTrafford, Pwint, Cola2, Can2
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2630
Liker mottatt: 10739

Ser det er mange som mener at det siste utspillet fra Glazers kun er taktikk for å få budgiverne til å øke budene. At de ved hjelp av investorer skal klare å doble verdien på klubben i løpet av få år er jo bare bullshit - i alle fall om vi fortsetter uten nevneverdig sportslig suksess. Klubbens kommersielle inntekter har i beste fall stagnert de siste årene, tror f.eks de må nøye seg med mindre sponsoravtaler framover. Det eneste inntektspotensialet jeg kan se for meg at de satser på, er Superliga. Og da vet vi jo hvordan det går.
post liked by: Pwint, RedTrafford, Blodfink, red, messilingard, Cola2
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17278
Liker mottatt: 11030

Håper i hele mitt United hjerte at det er jeg som tar feil og @Ryder som har rett her @Blodfink .

Bygger min tro på ‘mye vil ha mer’ prinsippet. Noe som er veldig tydelig her. Så får vi se hva grensen på galskap og hva evt en budgiver vil gi til slutt.

Jeg overlever nok evt et oppkjøp fra Qatar,
Men forsvinner EtH pga av dette galehuset, da vetta faen hva jeg gjør. Da er det rett tilbake i dass og der blir vi.💩
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Tror det er lurt å ha noe is i magen her. Skjønner at flere ønsker å få på plass nye eiere til sommeren slik at det overgangsvinduet ikke blir ødelagt, men jeg tenker ikke at det er krise dersom Glazers er ute i løpet av høsten. Det viktigste er at de forsvinner i mine øyne. Når det gjelder om de forsvinner eller ikke, så er det vanskelig å skulle si noe veldig konkret. Men med tanke på at de allerede har leid inn Raine Group for å planlegge et salg så er det vel sannsynlig i mine øyne at det er noen økonomiske krefter her som tilsier et salg. Tviler på at Raine Group jobber gratis og Glazers vil i så fall trenge likviditet for å dekke deres kommisjon, og de midlene er neppe aktuelt å ta ut av United rett og slett fordi de midlene ikke eksisterer slik ståa er per dags dato.

Det er vanskelig å finne gode caser som man kan sammenligne et slikt salg med, en ting er Chelsea, men der var det noen svært spesielle omstendigheter i og med at Roman Abramovitsj ble tvunget til et salg fra myndighetenes side. Med tanke på antall interesserte samt en mulig avtales kompleksitet gjør vel at det er svært naturlig at ting tar tid i denne prosessen her.
post liked by: red
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14629
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23321
Liker mottatt: 19284

Problemet med at dette trekker ut i tid ramser Andy Mitten opp i podcasten til United.no. Jeg synes han har noen gode poenger. Fanbasen splittes mer og mer, det sportslige apparatet med manageren i spissen ønsker stabilitet og ikke minst å planlegge neste sesong.

Nå henger alt i løse lufta. Det er ikke sånn det skal være rett og slett. Kjøpere trekker seg fra prosessen fordi de synes den er uprofesjonell. Krefter innad i United synes det samme. Flere mener Glazers burde gått ut offentlig og bekreftet at de skal selge.

Jeg har 0 is i magen når det kommer til Glazers...
post liked by: RedTrafford, Cola2
LUHG!
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Det at dette trekker ut i tid kommer nok som følge av prosessen er kompleks samt at Glazers ønsker å sette potensielle kjøpere opp mot hverandre i en budkrig. Så er det nok både en praktisk årsak i og med at det er en hel rekke ting som skal avklares, men det er nok også en bevisst forhandlingsstrategi. Enn så lenge så er det nok neppe noe å gjøre enn å ha is i magen og vente.

Når det gjelder kjøpere som har trukket seg så er det vel kun han finske som jeg har fått med meg. Og hans tilbud var vel basert på at fansen skulle betale halvparten. Virket egentlig som om at det var et PR-stunt for min del. Ville i alle fall blitt et herlig kaos av en styrestruktur dersom flere millioner av fans skulle blitt enig om hvem som og hvordan man styre klubben. At Glazers ikke bekrefter dette er i mine øyne fullt forståelig, de hadde i så fall gitt fra seg sitt eneste virkelige kort på hånda. Og gitt at målet deres er mest mulig penger tilslutt så er det ikke veldig rart at de ønsker å beholde sitt sterkeste kort.

Forstår veldig godt at det sportslige apparatet muligens ønsker en avklaring, men dersom klubben klarer topp 4 samt får solgt unna en del som ikke er planlagt videre så bør det være mulig for Ten Hag og forsterke 2, kanskje 3 posisjoner. Det er isolert sett ikke et dårlig vindu selv om at Ten Hag mest sannsynlig ønsker større utskiftninger dette vinduet også. Så skal det vel sies at klubben brukte mye penger forrige sommer så det er neppe usannsynlig at det vil bli et noe tilbakeholdent vindu denne sommeren uavhengig av hvem som eier klubben.

Poenget mitt er først og fremst at ting ikke trenger å være en krise allerede nå. Om vi sitter om et år uten noe eierskifte eller betydelige investeringer utenfra og det hverken er midler til stadion, treningsanlegg eller spillerstall så skal være den første til å trykke på den røde knappen. Enn så lenge så ser jeg heller an situasjonen.
post liked by: RedTrafford, Ryder
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Blodfink wrote: 18 Apr 2023, 16:04 Kjøpere trekker seg fra prosessen fordi de synes den er uprofesjonell.
Nå skal ikke jeg hevde at jeg uttaler meg på noe annet enn et subjektivt og syltynt grunnlag her. Men jeg har vel ganske raskt fått inntrykk av at denne Zilliacus er en litt sånn useriøs "ta-det-på-sparket" -type som egentlig aldri har vært noen seriøs budgiver. (?)
Men som kanskje har engasjert seg litt i media både for å få positiv oppmerksomhet og dessuten stå på fansen sin side og "si ifra" til Glazers? Altså for å fyre oppunder stemninga litt. Noe jeg forsåvidt ikke synes gjør noe, tvert imot. Tror neppe han er/var en aktuell kandidat. Selv tar jeg det hele litt med ro. Uten at jeg har hørt podcasten, tror jeg det er usannsynlig at Ten Hag uten videre drar sin kos.
Om det så skulle skje så blir det jo totalt kaos mot Glazers og de risikerer vel nærmest å bli lynsja på åpen gate. Jeg tror vi vil få midler til å handle spillere uavhengig av kjøpere. Dersom Glazers blir så vet de jo viktigheten av forsterkninger, dersom de endelig rømmer skuta så vil vel nye eiere nærmest forlange at man har anledning til å signere nye spillere i sommervinduet. Noe annet anser jeg som nesten utenkelig. Med andre ord, spillerkjøp blir det nok uansett i år.
post liked by: RedTrafford, Cola2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14629
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23321
Liker mottatt: 19284

Jepp, flere gode poenger over her, jeg er ikke uenig i noe av det, når det gjelder finnen som trakk seg så ville vel han inngå samarbeid med andre investorer, det var også et av forslagene hans. Jeg aner ikke om han var seriøs eller ikke...Jeg kunne brukt "kjøper" og ikke "kjøpere trekker seg", siden begge responser over her spør om/bemerker det.

Det har vel vært rapportert om frustrasjon fra flere budgivere om prosessen. Og når det meldes om misnøye både her og der så blir jeg utålmodig.

Jeg forstår også at Glazers vil ha mest mulig penger og at de kjører det løpet de ønsker. Mitt ønske er uansett å få en avklaring på dette, jo før jo heller...

Jeg ønsker som nevnt før at de ikke får solgt, at fansen går amok og så får det gå som det går.
post liked by: RedTrafford, Cola2
LUHG!
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Mener å ha lest at den finske, Zilliacus? Har uttalt se i ettertid at han ikke har tregt seg, men at han synes hele greiea er verre enn hva som skjer i en barnehage.
Der er jeg "Cart Blanche", ingen barn men 15 hunder (aldri mer enn 3 av gangen)
Men også som det skrives ovenfor, mulig han skriver/legger ut ting for å få PR......
post liked by: Blodfink
Post Reply