Manchester Uniteds nye eiere, rykter og spekulasjoner

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
Post Reply

Deleted User 661

Føler at hylekoret har blitt hyklerkoret. Nå vil vi ha de rikeste eierne, kjøpe de dyreste og beste spillerne i verden. For én måned siden ville vi senke lønningene på våre spillere. Nå henger plutselig ikke alt på greip. Lite vi kan gjøre dessverre. Time will show.....
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12979
Liker mottatt: 8257

Og som ikkje det etiske dilemmaet var ille nok...

Image

@StretfordEnd Eg håpar det hyklarkoret har færre medlemmer enn blandakoret her i bygda 😉
post liked by: RedTrafford
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16325
Liker mottatt: 10526

Hva er dette for noe? En jern klump som datt ned fra ?
post liked by: Pancho P
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12979
Liker mottatt: 8257

Det er vel slik alle "moderne" arenaer skal sjå ut? For ordens skuld er dette ville spekulasjonar om korleis Old Trafford kan komme til å sjå ut, men akkurat no kjennest alt ut som "worst case scenario" når det gjeld klubben si framtid.
post liked by: RedTrafford
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Pink Final wrote: 18 Feb 2023, 10:05 Interessant å se den videoen @Pwint - uansett hva man må mene om mannen Sjeik Tamim bin Hamad al-Thani.

Et worst case scenario / mareritt har begynt å plage meg.
United får ikke eieren vi ønsker oss, vet ikke om det er sir Jim?
Trolig er han den beste.
Sir Jim legger inn bud på Liverpool, og får dem.
Da……. :bigcry: :bigcry:
Satser på "best case scenario":

Joel og Avram Glazer får så mye for salget av United til Sir Jim
at de nå uten resten av familimedlemmene har råd til å kjøpe en annen langt rimeligere Premier League klubb bare de to
... altså får Liverpool de som nye eiere :hah:
post liked by: Pancho P, Pwint, Blodfink, Pink Final

Mr H
Posts: 455
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 1347

Hvis Qatar sitt bud går igjennom så loves det investeringer i infrastrukturen, akademiet, kvinnelaget, nærmiljøet osv. salgssummen blir betalt direkte og gjeld gjeld blir umiddelbart klarert. På overflaten høres dette nesten for godt ut til å være sant.

Men når noe høres for godt ut til å være sant er det ofte nettopp akkurat det…
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Og hvis noen er interessert i å miste litt hjerneceller på denne lørdagen er det bare å ta turen innom Twitter.

Det møtes rimelige bekymringer rundt Qatar med anklager om diskriminering og nye høyder av whataboutism. Et skremmende antall mennesker sliter med å se nyansene mellom individer som indirekte kan ha noen litt shady forbindelser og en hel menneskrettighetbrytende stat.
post liked by: Ryder, Pancho P
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Nja. Er akkurat det som er problemet. Qatarerne er jeg ganske sikker på at kommer til å spytte så mye penger inn i klubben at alt det du skriver over der innfris.

Men det blir bare så usmakelig at de leker fotball manager i England, der de nok gjerne satser på akademi, nærmijæ og kvinnelaget – samtidig som de i eget hjemland bedriver moderne slaveri, torturerer homofile og undertrykker kvinner.

Edit: Er veldig uenig der. De er ikke bare "individer", er du så rik i qatar, eller noen av de andre emiratene, så tilhørerer du en familie som er helt sentral i styringen av landet.
post liked by: Ryder, Pancho P

Mr H
Posts: 455
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 1347

Ja jeg er fullt klar over at det er nøyaktig det som er problemet. Det var akkurat det som var poenget mitt. Når alt liksom ser så «bra» ut på overflaten er det så sinnsykt åpenbart at det ligger motiver bak. Dessverre finnes det mange rundt omkring (ikke her inne) som ikke ser dette.

Presisering: det siste poenget mitt var mer sjr kontra Qatar. Ikke individ i Qatar kontra staten. Jeg er klar over at det «individuelle budet» fra sjeiken i realiteten er tett knyttet opp mot staten og mer et smutthull i regelverket.

Kanskje hele posten min ble litt dårlig formulert men det var på ingen måte en støtteerklæring til Qatar bare så det er klinkende klart. Heller tvert imot
Last edited by Mr H on 18 Feb 2023, 13:22, edited 2 times in total.
post liked by: red, Pancho P, Pink Final
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Ah, leste for raskt, beklager det!
post liked by: Mr H, Pancho P, Pink Final
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2598
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11872
Liker mottatt: 7641

Vi ønsker jo alle at klubben skal tas godt vare på og at nye eiere skal spytte inn penger, investere i stadion osv osv, men hvor langt er man villig til å gå? Skal vi akseptere en eier som ikke har verdier som vi i Vesten ser som helt grunnleggende? Respekt for mennesker av alle slag og alle orienteringer? For meg er dessverre dette et nei, slik jeg ser det nå. Jeg vet ærlig talt lite om Qatar og hvilken utvikling det er i landet, men jeg hoppet over alle kampene i VM utenom finalen, nettopp av disse årsakene. Det er en utrolig trist tanke, men nå er det for sent å si at glazers ikke var worst case scenario likevel. Jeg kan ikke annet enn å håpe på Sir Jim.
post liked by: Mr H, Pancho P, Cola2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2598
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11872
Liker mottatt: 7641

Men ... Om dette faktisk er en livslang unitedsupporter som ønsker å hjelpe klubben, og bare har ubegrenset med penger så er vel 50 milliarder omtrent som om jeg skulle brukt en tusenlapp for å oppfylle mine drømmer 😂 Han er jo helt ubegripelig rik.
post liked by: Pancho P
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12979
Liker mottatt: 8257

Lurer på om Jeff Bezos er "livslang" Brann-supportar 🤔
post liked by: Pwint
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Én ting er penger, noe annet er selve klubbdriften. Se på det andre prestisjeprosjektet til Qatar i europeisk klubbfotball, PSG. Til tross for at de har så mye penger at de flere ganger har pulverisert alt som ligner på en tranferstruktur i fotballen, er de mest til latter. Kaotisk og stormannsgal sportslig styring der markedsverdien trumfer alt, og fortsatt ikke i nærheten av å være det beste laget i Europa. De har i tillegg mistet alt av sjarm på veien.

Så alle som blir forført av praten om investeringer og penger, trenger bare å se til Paris for en påminnelse om at pengene ikke er alt.
post liked by: Pancho P, Cola2
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2598
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11872
Liker mottatt: 7641

Ja, PSG er ikke en solskinnshistorie, men der er det vel driften som er dårlig. Med EtH og den retningen vi har nå, så tror jeg ikke det er sammenlignbart. Om det er på infrastruktursiden de vil pøse inn penger, og EtH får fortsette sitt prosjekt, så tror jeg ikke skjebnen hadde blitt lik. Men forhåpentligvis så slipper vi å finne det ut fordi vi selges til Ineos og SJR. De har mer enn nok penger til å kjempe mot andre. Spørsmålet er bare om de vil.
post liked by: Pancho P, Cola2, Pink Final
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2598
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11872
Liker mottatt: 7641

Men ... Seriøst spørsmål: Hva tenker folk hvis det plutselig ender opp med at Musk kjøper oss. Tesla/SpaceX på drakten og en eier som er genial, men sprø.
post liked by: Pancho P
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
Post Reply