Manchester Uniteds nye eiere, rykter og spekulasjoner

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Ryder
Posts: 4697
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2624
Liker mottatt: 10680

Det skal en del til for å lokke disse folka bort fra sine tross alt «trygge» og lukrative jobber. Med tanke på vårt dårlige rykte, føler jeg meg sikker på at SJR og co har klart å selge inn en veldig troverdig og ambisiøs plan overfor dem. Ellers tror jeg flere av dem ville takket nei, det er nok en del ego ute og går der også. Ingen ønsker å mislykkes eller ødelegge sitt gode rykte.

Husker Wilcox godt fra 90-tallets Blackburn. Wilcox og Stuart Ripley på kantene, Shearer i midten. Grei angrepsrekke.
post liked by: 10Hag, Pink Final, Jan Erik, Pangaea
User avatar

Andtho01
Posts: 1109
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3427
Liker mottatt: 3589

Harry Maguire med video interjuv med skysport om dei nye eierene og mer.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Pink Final, RedTrafford, Belfastboy
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2058
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9056
Liker mottatt: 8358

Nye rykter om oppgradering i de administrative rekkene...

post liked by: RedTrafford, Belfastboy, Andtho01, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19270

Ser mange er usikre på Macaulay i tråden på X, Chelsea får på pukkelen der for rekrutteringen de siste 2 årene. Men man må jo stole på at fyren er dyktig om han blir henta.
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Andtho01, Pink Final
LUHG!
User avatar

Andtho01
Posts: 1109
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3427
Liker mottatt: 3589

Krysser finger for at dette skjer.
][/hr]
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Nå kommer du ut rapporter fra Saudi United at dei vil ha 20 millioner pund for å slippe Dan Ashworth til oss..
post liked by: Pink Final, Jan Erik, Ryder, RedTrafford, Belfastboy, Rød Pølse, Buchan, Pancho P
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 487

Tror mitt første innlegg om klubbstrukturen i United var på det gamle forumet, i 2015-ish. Da hadde jeg lest en del om hvordan langt mindre engelske klubber, og ikke minst tyske og delvis spanske klubber, drev sjappa. Der var det scouting på trenere på lik linje med spillerscouting, det var røde tråder fra akademi og opp til A-lag og det var klare mandater og ansvarsfordelinger mellom ulike topproller i det sportslige apparatet.

Siden den gang har jeg egentlig bare blitt mer og mer enig med meg selv om at det sportslig orienterte hierarkiet bør se omtrent slik ut:

EIER

CEO

DoF

REKRUTTERINGSSJEF

MANAGER, ANALYSESJEF, LEGE, FYSIOSJEF

Grunnen til at jeg vil legge de fire nederste på samme nivå, er at de skal utpekes uavhengig av hverandre. Det vil si - dersom Ten Hag får sparken, skal de tre andre kunne overleve i klubben.

Nå har det altså allerede kommet inn delvis nye eiere, en ny CEO kommer inn og vi er langt på vei med å skaffe oss en DoF - i den rekkefølgen til og med! Det er nesten for godt til å være sant. Når dette er på plass, så tror jeg vi vil få se at det kan ta sin tid å bygge seg videre nedover i hierarkiet, rett og slett fordi jeg tror DoF vil, og bør, ha et ord med i laget når man gjør de neste valgene.

For første gang på veldig mange år har jeg begynt å bli genuint optimistisk vedr. fremtiden igjen. Og la det være klart: Jeg tror ikke United vinner ligaen de neste tre årene. Til det er det for mye å rydde opp i etter Glazers vanstyre. Troppen er ubalansert, gjelden er massiv og fasilitetene må oppgraderes. Ta også med den lille detaljen om at Glazerne fortsatt er majoritetseiere her, i hvert fall i praksis.

Men dette er KVANTESTEG i riktig retning, la det være null tvil. Jeg er ikke opptatt av navn (à la Ashworth og Mitchell), men jeg er opptatt av at strukturene er riktige. Det betyr også at både Fletcher og Murtough kan få en rolle i fremtidens United for min del, så lenge de er identifiserte som "the best in class".

Samtidig er jo alt dette nesten litt vemodig for min del - nå kan jeg ikke lengre sitte og kjefte på at klubben driver på en idiotisk måte mer :D
Nesten så jeg bare kan slette brukeren her inne, da dette har vært min kjepphest på dette forumet i snart ti år. Jeg får vel bruke mer tid på å snakke om det som skjer på banen, da. :D
post liked by: Ryder, Pancho P, Rød Pølse, 10Hag, Spirograf1, Pwint, Cola2, RedTrafford, Pink Final
User avatar

King Eric
Posts: 59
Joined: 04 Dec 2023, 19:08
Liker gitt: 76
Liker mottatt: 363

Sir Jim er nå offisielt godkjent som minioritetseier. La oss håpe det er begynnelsen på slutten for rottene fra USA.
Er betinget optimist for fremtiden til klubben. La oss håpe det er begynnelsen på en ny tid for United.

Glaziers out!!
post liked by: Ryder, Rød Pølse, Buchan, Belfastboy, Andtho01, Pwint, Pink Final, Blodfink, Spirograf1
User avatar

Andtho01
Posts: 1109
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3427
Liker mottatt: 3589

Velkommen Sir Jim! Måtte dette bli en fantastisk eier og ny periode for klubben. Håper dei forbanna køddene i USA selger heler klubben til sir Jim senere.
post liked by: Pwint, Pink Final, Rød Pølse, Blodfink, Belfastboy, Buchan, red, Spirograf1
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2058
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9056
Liker mottatt: 8358

At de bruker fargene til Qatar når de annonserer det gjør ikke opplevelsen noe dårligere 😂

post liked by: Buchan, red, Andtho01, Ryder
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2461
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7653
Liker mottatt: 8011

@Rød Pølse, Ineos bruker vel den fargen til en del av sine 'avdelinger', eller hva det kalles.
post liked by: 10Hag
User avatar

10Hag
Posts: 1499
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3608
Liker mottatt: 4882

Jepp, det er tilfeldig.

INEOS har brukt samme grafiske layout og burgunder-farge for div. oppdateringer fra ulike avdelinger en god stund, også for andre sporter de er involvert i, som sykling.

Last edited by 10Hag on 20 Feb 2024, 23:52, edited 1 time in total.
post liked by: Jan Erik, Andtho01
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19270

Ikke for å ødelegge festen :celebrate: Men SJR og hans selskap investerer ganske heavy på den arabiske halvøy de altså, som nevnt før.

Jeg er avslappa til det. Storfinansen henger godt sammen som (også) tidligere nevnt. Kommer ikke unna regimer og korrupsjon noe sted. Sånn er det bare.

Tenker bare at det bør være med i bevisstheten :hah:
post liked by: 10Hag, Spirograf1
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1499
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3608
Liker mottatt: 4882

Men interessant at her er det en endelig offisiell bekreftelse på at INEOS er en del av oppkjøpet, og det er ikke kun Sir Jim som privatperson gjennom Trawlers Ltd.
post liked by: Blodfink, Ryder, Rød Pølse, Jan Erik, Pwint, Spirograf1
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2058
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9056
Liker mottatt: 8358

Som alle andre med ræva full av penger er han ingen Jesus, men det er faen ikke langt unna 🤩

post liked by: Pwint
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19270

Kunne vært verre ja. Det blir spennanes framover.
post liked by: Rød Pølse, Pwint
LUHG!
Post Reply