Manchester Uniteds nye eiere, rykter og spekulasjoner

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

alfen74
Posts: 50
Joined: 14 Aug 2022, 04:08
Liker gitt: 139
Liker mottatt: 241

StretfordEnd wrote: 16 May 2023, 23:06 Ryktes at Ratcliffe fortsatt har det beste budet. Hvis Glazer blir i klubben med 20% uten innflytelse. Hvordan vil stemningen bli i Manchester da? Blir det fortsatt protester pga at det ikke blir et full sale? En splittet fanskare håper jeg vi slipper. Spent på hvordan dette ender til slutt.
Kan det tenkes at Glazers venter med å offentliggjøre en beslutning ang. salg til etter siste hjemmekamp, for å unngå protester?
post liked by: Blodfink, Pancho P

Deleted User 661

Da er artikkelen om oppkjøpet blitt stengt på united.no. oppkjøpet er følelser på begge sider....
post liked by: Pancho P, Jan Erik
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2809
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 12954
Liker mottatt: 8319

Merker at det er veldig tydelige grenser mellom de som vil ha sjeiken og de som vil ha sjr. Mye merkelige uttalelser som at sjr er for fattig, at Nice er misfornøyde med eieren sin etc. Og sjeiken skal kjøpe oss tilbake til toppen. Vil bare at dette skal bli ferdig og glazers uten kontroll over klubben.
post liked by: Pancho P, Jan Erik
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13320
Liker mottatt: 8515

Skjønnar godt at det skaper store kjensler. For meg er det heilt avgjerande om eg skal fortsette å støtte klubben aktivt eller ikkje. No har kommersialiseringa og pengegaloppen i toppfotballen komme så langt at eg i utgangspunktet lurer på om eg gidd å henge med mykje lenger uansett. Eit qatarisk oppkjøp vil gjere dette valget ganske så enkelt.

Eg har for så vidt forståelse for dei som vil ha klubben tilbake til toppen, koste kva det koste vil. Personleg meiner eg det er mykje som er langt viktigare enn trofé og titlar. Kor høgt heng suksessen til PSG, City og Chelsea eigentleg? Ville ikkje ha bytta til meg trofea til veslebror i lyseblått for alt i verda.

Og er det i det heile noko som tyder på at sjeiken (eh... bankmannen) frå Qatar er ein større garanti for suksess enn det Jim Ratcliffe er?
post liked by: Jan Erik, Pwint, Beta 2.0, M.r. Brownstone, Can2
It's Squeaky Bum Time!

M.r. Brownstone
Posts: 80
Joined: 02 Dec 2021, 22:20
Liker gitt: 326
Liker mottatt: 399

Dette er oppkjøpet er helt klart noe som splitter supporterne.
Nå skal jeg komme med en påstand men først må jeg legge til at jeg er Pro Jim.
Påstanden er som følger jeg føler Qatar fansen har en stor andel tilhengere som ikke har satt seg seg skikkelig inn i dette. I hvertfall virker det sånn i kommentarfeltene. Påstander om at med Glaziers som fortsatt eiere med en andel på 20% blir sett på som at Glaziers stadig har full kontroll. Sir Jim blir en ny Glazier uten noe som helst dekning for disse påstandene.
På meg virker det som disse sjeikene lover gull og grønne skoger og en del biter på. Mens Sir Jims bud virker "ærligere" og mer gjennomførbart.
Finnes det noen bevis på at sjeiken faktisk er en die hard United fan?
Mennesker som var anti Qatar under fotball wm har plutselig snudd og blitt pro Qatar.
Det samme med en del som håner PSG,City og Newcastle har kastet alle prinsipper overbord for noe de tror er garantert suksess.
Kona har en stor feil hun holder med et helrødt lag fra byen der Everton kommer fra. Hun får med seg disse kommentarene og jeg får høre det om hvor prinsippfast vi United fans er. Jeg forsvarer det med at Sjeikens venner er mer høylytt.
For meg er det største problemet med Qatar at dette er det staten som skal sole seg i glansen av en stat som ikke respekterer grunnleggende menneskerettigheter. Som bruker arbeidere under slavelignende forhold.
Sportslig frykter jeg de vill selge sjela til United.
post liked by: Pancho P, Jan Erik, Pwint, KurtHansen, Can2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18963

Men så har vi Ratcliffe/INEOS og hvor og med hvem de gjør business...Feite kontrakter i land som kan sammenlignes med Qatar...Kanskje de har kontrakter i Qatar også nå, det vet jeg ikke, men i Saudi er de nå i hvert fall. Det første samarbeidet der startet i 2019...Jeg kommer ikke til å debattere voldsomt om dette, min mening er understreket nok i tidligere poster i denne tråden.

Pest og kolera er vanskelig å velge blant for min del, men mange andre klarer å velge veldig enkelt, det er litt pussig synes jeg. Men en hver får selvfølgelig ta sine valg.

Enig i at engasjementet går ned år for år @Pancho P, jeg er glad i fotball, matchen og historien(e), men ellers er det jo bare et stort kjøpesenter blitt hele jævla sirkuset.
Last edited by Blodfink on 17 May 2023, 22:36, edited 1 time in total.
post liked by: Pancho P, Jan Erik, Pwint, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2354
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7233
Liker mottatt: 7555

Da skriver de på United.no at Jassim sine representanter har hatt direkte kontakt med Glazers angående det siste budet. De skal ha et dårlig forhold til Raine-gruppen. Ikke en gang denne prosessen klarer de å gjennomføre på en ordentlig måte.
post liked by: Pancho P, RedTrafford

Deleted User 430

Har forsøkt å finne igjen en artikkel jeg leste i går, uten hell, om det nye budet til Qatar. Det interessante der var at summen de hadde satt av til det "fondet" som skulle investere i stadion, klubben og områdene rundt var på £800 millioner..

Om det stemmer så burde det kanskje skurre litt for de som tror på full overhaling av stallen, ny stadion og nytt treningsanlegg..? 🙄
post liked by: Pancho P, Jan Erik, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18963

Et intervju med Ratcliffe fra i fjor, fant det ålreit.

][/hr]
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Kritikk for skatteflytting av både hovedkontor, seg selv og sine direktører. PwC er de som snekrer skattetaktikken. Jeg bryr meg ikke så mye. Men ålreit å researche bittelitt....

https://www.theguardian.com/business/20 ... onaco-move
post liked by: RedTrafford, Jan Erik
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18963

Litt innsikt om eierskapet i Nice, Julien Laurens kommer 3.40 inn i intervjuet:

Ratcliffe eier Lausanne på andre nivå i Sveits også btw.
post liked by: RedTrafford
LUHG!

KurtHansen
Posts: 8
Joined: 06 Mar 2022, 18:30
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 17

Kun PR-tull fra Qatar. Denne investeringen i Stadion etc har ingenting i det budet å gjøre. Glazers driter jo langt i hva den nye eieren bruker penger på. Det er jo litt der samme om jeg kjøper et hus av deg og så skriver jeg i budet at jeg skal bygge garasje, nytt bad etc. det spiller jo ingen rolle for deg, det er jo hva man får inn på konto som er det som er viktig.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Nytt fra Ben Jacobs som er en av dem med mest innsikt skrev i går kveld at han forstår at alle 6 nå vil selge. Da tror nok folk at da blir det Qatar. Men Sir Jim er fleksibel skriver han og han har 2 bud inne, og dette med 50% og 2 av brødrene med minoritetsandel har blitt hauset opp voldsomt fot han er klar for å betale ut Glazerne helt, altså 69%. Han er villig til å gjøre alt for å få kontroll. Begge budene til Sir Jim er høyere enn Qatar.

Ducker i the Telegraph skriver noe av det samme. Men skriver og at er økende optimsne hos INEOS, og at de har hatt gode samtaler med Raine hvor begge parter er konstruktive. Han sier og at Raine er litt irritert på Qatar gjengen siden de ikke har hatt direkte kontakt med Sjeiken, da er de og redde for at prosessen gjennom PL, går tregere pga bakgrunnssjekk på eiere når denne Sjeiken er så hemmelig og mystisk.
post liked by: M.r. Brownstone

KurtHansen
Posts: 8
Joined: 06 Mar 2022, 18:30
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 17

Malaga er nå på nivå 3 i Spania. Det var Al-Thani folkene det og. Og de kom med store lovnader som de gjør til United og. Stort transferbudsjett og ny stadion. Alt bare tull!
post liked by: RedTrafford, Cola2, Pancho P
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2809
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 12954
Liker mottatt: 8319

Sjeik Jassim er superfan av United. Men om det er Manchester United eller West Ham United er ikke så viktig. Kanskje er også Sheffield United en opsjon?


Fra united.no: "El País (gjengitt på engelsk av flere, inkludert The Sun) spekulerer for øvrig i at Sjeik Jassim vil prøve å ta over West Ham om det ikke blir oppkjøp av United."
post liked by: KurtHansen, Pink Final, RedTrafford, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18963

Sir Jim eier to klubber fra før og prøvde å kjøpe Chelsea for kort tid siden (der han har sesongkort, eller hadde). Da kan man jo stille spørsmål ved hvor ivrig fan av United han er også. Jeg personlig aner ikke hvor store fans noen av budgiverne er, man håper vel bare at alle er det de utgir seg for, men mistenker vel litt at det er mye forretningsfokus for de alle. Argumentet til INEOS-gruppa er vel at de ikke visste at United var til salgs.

Uansett, måtte budgiver med mest fokus på fotballen og fansen vinne krigen.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Pwint
LUHG!
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Pwint wrote: 22 May 2023, 14:44 Sjeik Jassim er superfan av United. Men om det er Manchester United eller West Ham United er ikke så viktig. Kanskje er også Sheffield United en opsjon?


Fra united.no: "El País (gjengitt på engelsk av flere, inkludert The Sun) spekulerer for øvrig i at Sjeik Jassim vil prøve å ta over West Ham om det ikke blir oppkjøp av United."
Han har vel bestemt seg at han skal eie en klubb som har United i navnet
post liked by: RedTrafford, Pwint
Post Reply