Manchester Uniteds nye eiere, rykter og spekulasjoner

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
Post Reply
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Tenker vi kan samle rykter om nye eiere i en egen tråd. Lav terskel for å poste, men jeg håper at man poster enten en link, plug eller forteller om hvor ryktet kommer fra.

Det er mange som hiver seg på her når det gjelder forslag. Det mest leste er nok Sir Jim Ratcliffe (United.no). Av andre så blir blant annet Amancio Ortega nevnt, han er en av verdens rikeste mennesker og grunnleggeren av Zara.



Bortsett fra det så har jeg sett rykter om Apple, selv om at jeg kanskje er noe skeptisk.



Uavhengig av hvem som blir ryktet inn så tror jeg at vi har spennende tider i møte!
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Pwint
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Image-byggingen til Ratcliffe har begynt...

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/gra ... s/78273513
post liked by: Pwint, Pancho P, RedTrafford, Can2
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2597
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7635

Huff. Det var skuffende må jeg si. Kan av og til virke som det skjer noe når folk blir ufattelig rike. Noe med grådighet og mangel på empati for de som har det vanskelig.
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Deleted User 430

Greit nok at jeg heller tar "litt" skattefusk hver uke enn halshugging, men fortsatt skuffende om dette skulle stemme, ja..
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Pwint, Can2
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8251

Det er vel slik at av dei få i skogen som har råd til å kjøpe Manchester United, finst det uforholdsmessig mange svin. Når det gjeld salget av klubben, har eg gått frå å vere overstadig optimist til edrueleg pessimist.
post liked by: Pink Final, Can2, RedTrafford, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

yep, to onder osv...bare gjentar at det er lite noble riddere som står klar til å slå kloa i corporate United. Det er faktisk ingen antageligvis. Løpet er kjørt, jeg vil ha en ideell klubb eller idyll-klubb om du vil; "fårnte det se" som døm sier i Østfold.
post liked by: Pancho P, Can2, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Ratcliffe er i alle fall med i racet for å kjøpe United og det er svært gode nyheter i mine øyne!
post liked by: Pancho P, Pink Final, Can2
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

][/hr]
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Han er ihvertfall god på å flytte fokus, godeste Ratcliffe 😅
post liked by: Pancho P, Pink Final, Can2, Tekka

Deleted User 402

Han har sikkert sine svin på skogen, men sammenlignet med resten av de realistiske alternativene tar jeg imot med begge armer og sier JA, TAKK.
Eller er det noen bedre alternativer jeg ikke har fått med meg?
Kan jo drømme om en klubb eid av oss fans, men det er vel ikke realistisk?
post liked by: Pancho P, Pink Final, Can2
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Morro det! Virker som en god eier.
Men spørsmålet mitt er, har han råd til å kjøpe United, investere i Old Trafford, og kjøpe spillere?
Det er en del investeringer som må til.
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Pink Final, Can2
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Ratcliffe virker som det beste alternativet.
Det beste er at han kjøpte hele klubben med en plan for selge tilbake minst 51% på sikt til supporterne.
Hvis han er en ekte United fan, og har sett dagens eiere måtte det vel ha gledet han både som en fan og forretningsmann å bistå med organiseringen av det :D Fått tilbake halvparten av pengene sine også :-|


Ojsann, nå drømte jeg meg bort igjen se :D
post liked by: red, Pancho P, Blodfink, Pink Final, Can2
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8251

Ineos verkar å investere i sport av dei rette grunnane. Dei har kjøpt Nice og investert i Mercedes F1 for å utvikle eit godt sportsleg produkt og det får vel vere det beste vi kan håpe på. Ser ikkje for meg at Ratcliffe & co tar ut stort utbyte iallefall.
post liked by: RedTrafford, offside, Pink Final, Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

offside wrote: 17 Jan 2023, 19:40 Morro det! Virker som en god eier.
Men spørsmålet mitt er, har han råd til å kjøpe United, investere i Old Trafford, og kjøpe spillere?
Det er en del investeringer som må til.
Det vil jo være en stor forbedring dersom han lar klubben bruke sine egne opptjente penger, i stedet for å tappe klubben for penger gjennom renter, utbytte og ulike «consultant fees» som Glazers.
Noe kan han nok investere, men om det er en bunnløs pengesekk vi virkelig vil ha, må vi tåle sjeikestyre.
post liked by: messilingard, Pancho P, Blodfink, offside, RedTrafford, Can2, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ratcliffe i 2019 om United, Solskjær og Fred:

– Forretningsmessig er de i trøbbel. De traff ikke med manageransettelsen, og de har ikke lyktes med spillerkjøpene. De har brukt pengene dårlig, som da de kjøpte Fred, sa Ratcliffe.

Om Ineos blir ny eier kan det bli litt kleint når Fred skal hilse på Sir Jim. Men jeg er ikke direkte uenig i noe av utsagnet hans med utgangspunkt i 2019.
post liked by: RedTrafford, Pink Final
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Post Reply