(PL) Aston Villa - Manchester United (06-11-22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Mr H
Posts: 466
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1377

Mye som har gått galt i dag. Svake prestasjoner fra majoriteten. Men for hver kamp som går kommer det bare mer og mer bevis på at vi er et mye mer velfungerende uten ronaldo. Og det er ikke bare press som er problemet. Det virker ofte som medspillere føler de må "tvinge" ballen til han. Det blir mye offside, dårlige relasjoner med medspillere og mindre skapte sjanser. Rett og slett dårligere flyt. Jeg tror ikke det er det at han ikke prøver akkurat, men han viser enkelt og greit ikke nivået som kreves.
post liked by: Buchan, Ryder, Pink Final, Pwint, messilingard, RedTrafford
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2040
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7544
Liker mottatt: 4312

Laget er utslitt ingen tvil om det, handler ikke om at spillerne ikke gidder.
Det hjelper heller ikke med tunge skar forfall som Varane, Antony og Martial
Men dette var begredelig, synes ETH har gjort noen merkelige prioriteringer de to siste kampene. Forstår at de ønsker at Donny skal lykkes, men sliter med å forstå at han er foran Fred og McTominay.
Og så er jeg enig angående Ronaldo, han bør hviles nå.
post liked by: Pink Final
User avatar

selje
Posts: 139
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 40
Liker mottatt: 399

Så ikke før nå at Ronaldo faktisk var kaptein i dag. Må jo ha klikket for Ten Hag? Ikke mange kamper siden han nektet å spille. Samt at han har den verste innstillingen av samtlige spillere i alle kamper han spiller. For et signal å sende til resten av troppen. Ufattelig.
post liked by: Pink Final, Ryder
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2040
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7544
Liker mottatt: 4312

Og Rashford på høyre siden kontra, venstre er to forskjellige verdener.
post liked by: Pink Final, Ryder
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2880
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13372
Liker mottatt: 8578

Jeg tror at dette hadde vært en helt annen kamp med casemiro og fred fra start sammen med Eriksen for Bruno. Syns ten Hag skal ha for et feil uttak i dag, men samtidig forstår jeg at han ønsker å få de Beek i gang. Jeg forstår også at det vil ta tid å være tilbake, men jeg er sinnsykt skuffet over laget i dag. Ja de er slitne, det er mange kamper nå og det er tøft å kjempe som løver for hver eneste ball, men dette var tungt. Veldig tungt.
post liked by: Pink Final, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4423
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2849
Liker mottatt: 9406

Jeg er også skuffet over Ten Hag i dag. Han må rett og slett bli langt mer pragmatisk og innse at troppen har begrenset med kapasitet. Da kan han ikke konkurrere på alle fronter. Spør du meg så burde Fred eller McTominay vært inne på laget for å få inn mer løpskraft sentralt. Dette er ikke Eredivisie og intensiteten i Premier League krever at man har løpskraft sentralt. Eriksen er en spiller som jeg mener at han spilt alt for mye og prisen betales ved at han blir hengende etter defensivt. Når det gjelder Ronaldo så blir vi alt for dårlig i presspillet med han på banen. Når han ikke produserer noe offensivt heller så syntes jeg det er spesielt at han spiller så mye. Jeg ville heller hatt Rashford inne sentralt og Elanga på kant. Da får vi i det minste mer energi på banen. Bortsett fra det så syntes jeg at Lindelöf var særdeles svak. Han taper for mange dueller og er stort sett på halvdistanse. Han er 10 cm høyere enn Martinez, men sikkert 10 hakk under i duellspillet.

Når det gjelder Martinez i dag så var det ikke en god kamp. Han skulle ikke fått noe rødt kort for albuen på Bailey heller. En albue i magen skjer sikkert 10 ganger i løpet av en kamp på dødballer, alle tåler det. Fint at dommer ikke kjøpte skuespillet til Bailey der, han later som om at han blir skutt og så ille var det ikke.

Alt i alt så er det her en kjip dag. Jeg er aller mest skuffet over at Ten Hag for å være helt ærlig.
post liked by: Pwint, Pink Final, Buchan, red
LoveUnitedHateGlazers

Mr H
Posts: 466
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1377

Svak kamp og jeg vil si at det var et fortjent tap, men jeg orker ikke å grave meg ned. Vi lærte vel egentlig ingtening vi ikke viste fra før. Vi vet vi er i starten av prosjekt og at vi må forvente litt opp- og nedturer. Vi vet vi har et problem på spissplass. Vi vet at hvis vi mangler noen nøkkelspillere er vi betydelig svekket. Kombinerer vi dette med EL-slitasje og manager-boost for Villa så var ikke dette verdens mest uforutsigbare tap. Men selv om vi taper fortjent og har noen svake øyeblikk så har ikke Villa mer enn rundt 0.5 xg, så hvis vi spiller akkurat samme kampen flere ganger slipper vi ikke inn 3 i de fleste scenarioene. EtH har heldigvis også allerede vist at han kan lære av sine feil.

Slike kamper er en del av prosessen. Nå blir Fulham-kampen på søndag viktig. Håper Antony og Martial er klare til å starte.
post liked by: messilingard, Pink Final, Ryder, Buchan
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14597
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23222
Liker mottatt: 19155

Synes Martial så litt lite fit ut...Men han kommer seg vel skikkelig i form får man håpe.
post liked by: Buchan, Pink Final
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2040
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7544
Liker mottatt: 4312

Håper virkelig at Martial kommer i siget igjen.
Selv jeg som oftes har støttet Ronaldo, mener han trenger en pause nå.
Føler ikke han tilfører noe som helst lenger, og er nærmest ufarlig når han får en sjanse.
Nå er det jo ingen som bøtter inn mål da, men ned Rashford , Antony og Martial så tror jeg det vil bli bedre. Men først må alle være skadefri 🙃
post liked by: red, messilingard, Pink Final, Blodfink
User avatar

red
Posts: 1529
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2271
Liker mottatt: 4141

Forventet før kamp noe ala:
Ronaldo
Rashford - Eriksen - Elanga
Fred - Casemiro

Synes det er rart at han ga sjansen til Donny igjen etter prestasjonen sist kamp, og velger å bruke Rashford på høyresiden, så utrolig svak han har vist tidligere at han er der. Rett og slett for offensivt å satse på både Garnacho og DvdB fra start, det blir for lite rutine.

¨Heldigvis har det blitt lengre mellom nedturene utover i sesongen.

Men var litt flashback til de to første kampene dette her, med helt enorme avstander i laget.
post liked by: Pink Final, Buchan, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4684
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2603
Liker mottatt: 10634

Tror ikke det er tilfeldig at vi har skapt veldig få sjanser de siste kampene med Ronaldo på topp.

Vi får færre brudd høyt i banen, det er mindre bevegelse på topp og vi har ingen bakromstrussel. Rashford har vært i form, men har blitt henvist til benk og høyre kant i stedet for Ronaldo. Hvorfor bruker vi ikke formspilleren vår der han er best?

Ronaldo skal ikke ha skylda alene, så klart, det er mange slitne bein og hoder nå og flere skader som svekker oss. Men vi hadde vår gode periode med ham på benken, og har spilt svakt etter at han kom inn igjen på laget.

Skjønner heller ikke hvorfor vi ikke prøver Eriksen som 10 i stedet for DvdB. Eriksen har vært bra dypt på midten, men det er jo egentlig noe nytt - han har en hel karriere bak seg på høyt nivå som 10-er.
post liked by: messilingard, Mr H, Pink Final, Buchan, Pancho P
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2916

Jeg støtter det meste, om ikke alt, som er skrevet her, men velger å dele noen av de samme tankene likevel. :D

Skadeproblemer offensivt
Måtte egentlig Ronaldo starte i dag? Kunne vi prøvd en Rashford i form på topp og heller gitt Elanga sjansen på kanten? Den unge svensken er utvilsomt varierende i prestasjonene, men han er flink til å true bakrommet med den enorme farten sin når han spiller og innsatsen er alltid upåklagelig.

Ronaldo er heller ikke den spilleren han en gang var - og ikke blir han yngre heller. Han spilte 90 minutter 27. oktober, 90 minutter 30. oktober, 90 blytunge minutter mot Real Sociedad 3. november.. og 90 minutter igjen i dag 6. november.
4 hele kamper på 11 dager. Og han er ikke alene. Jeg ser gjerne at hele førstelaget hviles kommende torsdag, for kampen mot Fulham på søndag er langt viktigere.

Bruno suspendert
Det var stor spenning rundt hvordan ten Hag kom til å løse dette, selv om de aller fleste trodde at Eriksen kom til å ta over posisjonen til Bruno. Men ten Hag ville det annerledes og valgte sin tidligere elev istedenfor. Greit nok, tenkte jeg, da Casemiro og Eriksen har fungert så godt sammen. Men er det 1 spiller som ikke har fungert særlig bra i United, så er det Donny van de Beek. Jeg håper virkelig han til slutt lykkes og i det minste kan bli en bra squadspiller, som kan bidra når vi trenger det.. i kamper som i dag.

Er det to spillere som kunne kommet inn og bidratt i dag så er det faktisk McTominay og Fred, spesielt sistnevnte. Jeg skjønner helt ærlig ikke hvorfor Eriksen har spilt så mye som han har gjort, selv om han har vært blant de bedre denne sesongen. Fred kunne avlastet han litt, noe han også gjorde med bravur den lille perioden Eriksen var ute med skade/sykdom.

Jeg skjønner at ten Hag er nødt til å sette en 11'er, men nå begynner det virkelig å bli mange slitne bein i den startelleveren vår. Selv sisteskansen vår virker sliten i beina. Han kunne gjort en bedre jobb på begge de første baklengsmålene.

Casemiro, Eriksen og van de Beek. De to sistnevnte gjør den midtbanen utrolig seig - og jeg tror fort denne midtbanen kunne fått problemer mot de fleste av lagene i ligaen. Jeg har sagt det før, men jeg er egentlig ikke noe glad i Eriksen som dyp midtbane. Men så langt har vi hatt liten grunn til å klage siden dansken har vært en av de bedre denne sesongen og det er tydelig at ten Hag virkelig liker Eriksen i denne posisjonen mtp at Fred nesten aldri får spille..

Ellers enig med @Blodfink om at Martial så lite "fit" ut. Det så nesten ikke ut som han ønsket å spille, men at han bare var irritert fordi Ronaldo fikk være 9'er mens han var på banen. Jeg skulle gjerne sett han mer sprudlende eller i alle fall at han ønsket å få til noe, litt som Elanga. Men jeg vet selvsagt at det er dette man får med Martial..
Jeg håper virkelig Sancho og Antony er mer sprudlende og løpsvillige når de returnerer.

Jeg regner med at Ronaldo får seg en hvil på torsdag, men for min del kan han få hvile fra start på søndag også, spesielt om Sancho og Antony er tilbake. Gi meg fart og bevegelse på topp. Gi meg Eriksen på frisparkene, etterfulgt av Bruno og Rashford (og kanskje Antony?)

Jeg lurer svært på om Ronaldo forlater oss i januar eller om vi sitter fast med han til neste sommer, men dette skal vi selvfølgelig ikke diskutere i denne tråden.
post liked by: messilingard, Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2573
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13359
Liker mottatt: 8563

Gjekk (heldigvis) glipp av kampen. Dersom vi er heilt på felgen no, bør spelarar som AWB, Maguire, Malacia, Fred, McTominay og Elanga spele mot Villa i midtveka. Kunne nesten også tenke meg å sjå Dúbravka få debuten sin.
post liked by: JørgenT, Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 932
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 121
Liker mottatt: 820

Kan noen forklare denne for meg? Er spillerene våre virkelig så lite påskrudd at de lures av dette?
Fg6bqjXWAAcDarv.jpg
Fg6bqjXWAAcDarv.jpg (59.82 KiB) Viewed 477 times
User avatar

Vidar Dale Fjeld
Posts: 153
Joined: 04 Aug 2022, 07:53
Liker gitt: 132
Liker mottatt: 366

Skal bare kommentere denne...la også merke til avstanden under kampen, men mener bestemt at dommeren markerte merket der våre skulle stå og det er der vår mur står på bildet. En blemme av dommeren og ikke våre spillere...men de burde reagert på dette...alle spillere uansett nivå burde se dette.
Post Reply