[EL] Real Sociedad - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
Post Reply
User avatar

Topic author
Pancho P
Donor
Posts: 2568
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13335
Liker mottatt: 8520

Real Sociedad - Manchester United
Europa League
Torsdag 3. november kl. 18.45
Estadio Anoeta, San Sebastian

Innbyrdes:
Manchester United: 2
Uavgjort: 2
Real Sociedad: 1

Skader United:
Varane og Tuanzebe er garantert ute. Antony, Lindelöf, Martial, Wan-Bissaka og Williams er alle usikre.


Thrilleravslutning i San Sebastian
Den verdskjende filmfestivalen i San Sebastian gjekk av stabelen i september, men eg vil satse eit gullskjell (hovudpremien på festivalen) eller to på at torsdagens drama på Estadio Anoeta vil overgå sjølv den mest prisbeløna grøssar eller thriller. Våre hovudrolleinnehavarar i raudt må vinne med to mål mot filmskurkane i blåkvitt om ikkje det skal bli ein unødvendig cliffhanger som kan ende med potensiell utslagstragedie i februar. Rollelista vår vert kortare for kvar kamp som går, men vi får håpe at birolleinnehavarane våre kan spele ei hovudrolle i torsdagens dyst.

Å slå spanske lag på bortebane var lenge ei herkulisk oppgåve for Manchester United, men vi har til ein viss grad klart å jage den brysame apekatten vekk av ryggen. 4-0-sigeren mot nettopp Real Sociedad i februar i fjor skjedde rett nok ikkje på spansk jord, men den viser at det ikkje er umogleg å slå los txuri-urdin med dei to nødvendige måla i ein avgjerande kamp. Real Betis vann 2-0 på Anoeta på søndag, så då kan ikkje Manchester United vere noko dårlegare.

Kongelege og fiktive fotballag
Ordspelet er ikkje like morosamt på norsk, men ettersom eg såg at Real Sociedad spela mot Real Betis i helga, tenkte eg at eg skulle skrive litt om dei kongelege, eller ekte spansk laga, om ein vil. Fortsatt ikkje morosamt? Tenkte meg det, ja.

Fotballen fekk fotfeste i Spania tidleg på 1900-talet etter at den hadde blitt innført av britiske arbeidarar rundt århundreskiftet. Spanskekongen Alfonso 8. vart raskt hekta på den nye sporten, og han fekk snart den nasjonale cupturneringa Copa del Rey i Spania oppkalla etter seg. Mange av dei nyoppretta spanske klubbane ville også hylle kongen ved å legge til eit kongeleg "Real" i namnet sitt. Dei oppnemnde i tillegg Alfonso som ærespresident i klubbane sine og fekk dermed også bruke den forjetta krona i klubbemblemet. Real Sociedad frå San Sebastian i Baskarland var éin av dei første klubbane som kalla seg "Real", i 1910, ti år før ein viss madridklubb gjorde det same.

Om nokon lurer på kvifor Sociedad blir kalla "la Real", mens Real Madrid i Spania går under namnet "el Real", har det berre med grammatikk å gjere. "Sociedad", som betyr "samfunn", "foreining" eller "organisasjon", er hokjønnsord og må då også bruke den bestemte hokjønnsartikkelen "la". Artikkelen "el" i Real Madrid refererer til ordet "club", som er hankjønnsord. Og med det var lynkurset i spansk over.

Vi var mange som jubla over det 100. unitedmålet til den tidlegare akademispelaren Marcus Rashford i helga. På søndag var det også 85 år sidan klubben si vanvittige rekke med eigenproduserte spelarar i ein kamptropp begynte. Eg vil også nytte høvet til å skryte over Real Sociedad si ungdomssatsing. Dei har kanskje hamna i skuggen av naboen Athletic Club sin cantera, satsinga på lokale unggutar frå Bilbao og talent frå andre deler av Baskarland. Men der Athletic i stor grad har heldt på sin strenge policy med å berre ha baskiske spelarar i troppen, har Real Sociedad fira på krava. Det var etter sigande John Toshack som braut tradisjonen ved å signere John Aldridge seint på 80-talet. Han passa visstnok svært så godt inn. På 80-talet var Sociedad kjende både for å vinne trofé og å ha ein mildt sagt tvilsam bartestil. Ikkje ulikt scousarane, altså.
Image No signerer dei blåkvite gjerne unge lovande spelarar frå heile Europa, med Darko Kovacevic, Alexander Isak, Martin Ødegaard som gode døme.

Kjernen i arbeidet til Real Sociedad er likevel den gode talentutviklinga. Både Xabi Alonso, Antoine Griezmann og Mikel Oyarzabal har alle komme gjennom akademiet til klubben frå San Sebastian og har vorte store stjerner på den europeiske fotballhimmelen. For dei av oss som som er på feil side av 47, er også namna José Mari Bakero og "Txiki" Begiristain velkjende. Ikkje som Real Sociedad-spelarar, men som tapande finalistar den vakre vårdagen i Rotterdam i 1991. Sistnemnde har i dag visstnok pølsefingrane sine innblanda i diverse lyssky operasjonar på den forkjærte sida av Manchester. I San Sebastian har ikkje dei to nemnde herremennene like høg stjerne som dei etterkvart fekk i Katalonia. Etter å ha vunne sin første Copa del Rey i 1987, stilte eit seiersvant Sociedad som storfavoritt i finalen året etter mot eit kaotisk FC Barcelona, som var i sportsleg krise. Det få visste var at Bakero, Begiristain og ein annan viktig spelar, Luis López Rekarte, allereie hadde bestemt seg for å spele for motstandaren i finalen den kommande sesongen. Innsatsen til dei tre caballeroane (hark, orsak) var så slett at mange baskarar såg ugler både i mosen og på grasmatta på Santiago Bernabéu i Madrid.

Barcelona vann til slutt 1-0 og lukka til dei to klubbane tok vidt forskjellige vegar. Sociedad vann ikkje eit nytt trofé før dei vann cupen i 2020, mens Barcelona fekk ein viss Johan Cruyff som manager. Med han vart ein ny gylden æra innleia for Blaugrana, men dei møtte veggen på Feijenoord Stadion 15.mai 1991. Når det gjeld Manchester United og spanske lag, kan historien i enkelte tilfelle godt gjenta seg.
post liked by: messilingard, Blodfink, Pink Final, Ryder, Can2, RedTrafford, Belfastboy
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14543
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22989
Liker mottatt: 18981

Pancho P wrote: 31 Oct 2022, 23:03 . 4-0-sigeren mot nettopp Real Sociedad i februar i fjor skjedde rett nok ikkje på spansk jord
Det er noe med spansk jord og United: 5-12-16 står vi med der nede - siden 16. januar 1957, (5-3 tap for Athletic Bilbao), til 0-2 for oss mot Villarreal 23.nov 2021.

Statistikken er ikke så dårlig, man har jo tapt færre kamper enn man har tatt poeng i.

Totalen hjemme og borte ser slik ut frem til slutten av 2021: Spilt: 64 S:18 U:24 T:22 MF: 78-82

Det betyr vel hjemmestats på 13-12-6.

Mulig noen av disse ikke gikk i Spania el. England, det har jeg ikke sjekka.
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Can2, Belfastboy
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

La Real er vel kjent for å være defensivt svært solide, eksperter på å vinne 1-0, selv om de har sluppet inn mer i enkelte kamper i år.

Når en tenker på at sjanseskaping og ikke minst sjansesløsing har vært et visst problem for oss i år, ligger det an til en målfattig og tett batalje.

Jeg tror vi er hakket bedre enn dem, og har god tro på at vi kommer til å være bedre enn dem og dominere kampen også på torsdag. Men om det er nok til å få den tomålsseieren vi trenger? Der er jeg mer skeptisk. Ser for meg at vi vinner 1-0, og kan angre bittert på de to drittmålene vi slapp inn borte mot Omina...
post liked by: Pancho P, Can2, Pink Final, RedTrafford, Belfastboy
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 882
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7721
Liker mottatt: 2582

Herlig kamptråd, @Pancho P :D Vakkert å dra på filmfestival i Spania en tur en formiddag, som ellers er litt grå både inne og ute.

Mine spanskkunnskaper er svært begrenset og "Hola Baby, Muak!" kan neppe brukes i denne sammenhengen...

Jeg har "fuska" litt i statistfaget- så for som du er inne på; vi får håpe det vanker både gullskjell, gullbjørner, sølvrever og kanskje en ørliten Oscar. (Ta en vakker liten "dive" i sekstenmeteren for eksempel - og at "vi" ikke blir statister i denne sammenhengen.

Tradisjonen med å hente inn kongerekker opprettholdes også! :thumb_up:

Jeg er kanskje ikke helt Langerød optimistisk, men har likevel tro på at vi vi vinner med 2 mål. Vi har god flyt, brukbar selvtillit. Vi har en keeper og folk der bak som er bedre enn på mange år, midtbanemotor(-er) med kvalitet og en Doktor der fremme som har funnet nettmaskene. Så jeg tillater meg ¨ha trua på 2-0 eller 3-1. 8-)
Last edited by Can2 on 01 Nov 2022, 19:24, edited 1 time in total.
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Belfastboy, Pink Final
Kong Eric Cantona
User avatar

Topic author
Pancho P
Donor
Posts: 2568
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13335
Liker mottatt: 8520

Takk for det, @Can2. Eit lite svalestup innanfor 16-meteren hadde gjort opp for det latterlege straffesparket til Real Sociedad på Old Trafford😉 United.no melder forøvrig at baskarane slit med store skadeproblem for tida.

Eg gløymde å nemne at fleire nordmenn har spela for laget frå San Sebastian. Ødegaard og Sørloth er velkjende. Bjørn Tore Kvarme hadde også eit opphald på Anoeta. Den eg hugsar best er imidlertid Vadim Demidov. Den tidlegare Brann-bautaen blei ein gong besøkt av TV2 på ei høgde utanfor byen. I bakgrunnen kunne vi sjå Playa de la Concha ("Skjelstranda"), gamlebyen og den nydelege bukta utanfor byen. Vakkert, var det!
post liked by: Can2, RedTrafford, Belfastboy, Pink Final, Blodfink, Ryder
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7536
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26887
Liker mottatt: 17425

Enig med @Can2, glimrende kamptråd @Pancho P.
En fryd å lese, ikke minst når du får flettet inn filmfestivalen.
Der lærte jeg noe nytt.

Jeg tror nesten alltid at Manchester United vinner neste kamp.
Tror vi vinner denne også, men har en ekkel følelse av at vi vinner 2-1.
Og dermed mister muligheten til å vinne gruppa.

Herlig info @Blodfink.
Nerd som jeg er på britisk fotball stats har jeg laget denne ✍️🥴;

Man United mot spansk motstand; 18 - 24 - 24 78-84

Athletic Club (Bilbao) 1-0-3 9-10
Atletico Madrid 0-2-2 2-6
Barcelona 3-4-6 15-24
Celta Vigo 1-1-0 2-1
Deportivo La Coruña 3-0-3 10-9
Granada 2-0-0 4-0
Real Madrid 2-4-5 17-22
Real Sociedad 2-2-1 5-1
Sevilla 0-1-2 2-4
Valencia 2-6-2 8-6
Villarreal 2-4-0 4-1
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Ryder, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Ajax, Bayer Leverkusen, Barcelona, Sevilla og Sporting Lisboa er aktuelle motstandere dersom vi blir nummer to, pluss de tre som blir klare i kveld (per nå er det RB Salzburg, Juventus og Shaktar).

Håper selvsagt vi slipper Barca, resten skal vi være gode nok til å hamle opp med. Personlig vil jeg helst unngå Ajax også - de er riktignok betydelig svekket både på spiller- og (forhåpentligvis) trenersiden, men det kommer til å bli så mye styr og støy dersom vi ryker på et dårlig resultat...
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pink Final wrote: 01 Nov 2022, 22:00

Jeg tror nesten alltid at Manchester United vinner neste kamp.
Tror vi vinner denne også, men har en ekkel følelse av at vi vinner 2-1.
Og dermed mister muligheten til å vinne gruppa.

Har sett litt ulike svar på dette - men vi topper visstnok gruppa dersom vi vinner 2-1.

Her er rekkefølgen på det som skal skille lagene ved poenglikhet:
1. Poeng i interne oppgjør (likt ved 2-1 til United)
2. Målforskjell i interne oppgjør (likt ved 2-1 til United)
3. Scorede bortemål i interne oppgjør (fordel United ved 2-1)
4. Målforskjell i alle spilte matcher
...og så videre...


Bunnlinja er altså at vi MÅ score to mål eller mer, uansett. Gjør vi det og vinner kampen, vinner vi gruppa. 0-1 holder ikke, mens 1-2, 2-3, 3-4 osv er bra nok.


Forklart i detalj her, virker som de har de korrekte kildene:
post liked by: Pink Final, messilingard, Can2, Pancho P

Deleted User 595

Flott og grundig gjennomgang av premissene før kampen, @Ryder

Og herlig kamptråd med mange interessante innlegg, as always!
post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Ingen Antony, Sancho eller Martial med til Spania, opplyser klubben.

Da står det vel mellom Elanga og Garnacho på én flanke, Rashford på den andre og Ronaldo på topp.
post liked by: Pink Final, messilingard, RedTrafford, Pancho P

Deleted User 595

Tipper Elanga starter, men går man på form burde det vært Garnacho.
post liked by: Ryder, Pancho P, RedTrafford
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7536
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26887
Liker mottatt: 17425

Takk for info for premisser for 1 plass @Ryder.
Det betyr at bortemålsregelen ikke er helt fjernet.
Visste jeg ikke.
Trodde den var helt borte fra E cupene.
post liked by: RedTrafford, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

Pink Final wrote: 02 Nov 2022, 17:23 Takk for info for premisser for 1 plass @Ryder.
Det betyr at bortemålsregelen ikke er helt fjernet.
Visste jeg ikke.
Trodde den var helt borte fra E cupene.
Samme her, dette var nytt for meg, og går på tvers av både det united.no, "ekspertene" og kommentatorer har uttalt; nemlig at vi må vinne med 2 mål -- noe som da altså ikke stemmer.

Vi må score minst 2 mål, og vinne. Blir fortsatt veldig vanskelig, men greit å ha fakta og korrekt premiss på bordet 😄
Last edited by Deleted User 595 on 02 Nov 2022, 19:53, edited 1 time in total.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Pancho P
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

Angående bortemåls regelen så skrev Stretford Paddock at de tok feil i kommentarfeltet under. Legger ved et skjermbilde av kommentaren deres.
Skjermbilde 2022-11-02 kl. 17.50.53.png
Skjermbilde 2022-11-02 kl. 17.50.53.png (831.7 KiB) Viewed 514 times
Det stemmer overens med denne artikkelen fra UEFA. Altså så må United vinne med 2 mål.
post liked by: Ryder, Pink Final, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Haha, se der ja. Da ble det litt vanskeligere igjen… 😬
post liked by: Pink Final, messilingard, Pancho P
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7536
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26887
Liker mottatt: 17425

UEFA skriver at bortemålsregelen ble fjernet fra all E cup fra og med 2021/22.
Så kan ikke forstå annet enn at vi må vinne med 2 mål.
2-1 holder ikke er jeg redd.
post liked by: messilingard, Pancho P, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply