[EL] Real Sociedad - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Jan Erik
Posts: 2338
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7178
Liker mottatt: 7511

RedTrafford wrote: 03 Nov 2022, 20:47 Blir ikke større fan av spanske lag etter i kveld, hvor det viktigste er å få frispark framfor å prøve å spille fotball. Når det sagt så blir det vel ikke flere kamper med play off, men tøffere motstand bare? For det har vel blitt en runde mindre?
Blir egentlig ikke veldig skremt over de vi kan møte heller jeg da😬
Vi må spille en kamp mer enn gruppevinnerne. De får en kamp mindre enn man hadde i Europa League før.
post liked by: Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4627
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2545
Liker mottatt: 10411

Pink Final wrote: 03 Nov 2022, 20:47 Prøvde vel å få overtall på midten, og gjøre furore i forsvaret deres ved å sette inn Maguire.
Lykkes ikke.
Synes det er et modig valg.
Formasjonsendringen er jo én ting, synes det var verre med hvilke spillere som fikk hvilke roller. Veldig mange «square pegs in round holes» utpå der den siste halvtimen…
post liked by: Jan Erik, Pink Final
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2034
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7518
Liker mottatt: 4287

Tydelig at laget ikke har så mye energi for tiden, og det blir ikke så mye hvile med det første heller.
Skuffende forestilling, men dette kommer fortsatt til å gå opp og ned i prestasjon.
Selv om jeg skjønte lite av byttene i andre omgang.
post liked by: messilingard, Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4381
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2767
Liker mottatt: 9209

Jeg syntes også at laget nå ser slitent ut. Og det er ikke så rart i, mange av disse spillerne har allerede spilt veldig mye den siste måneden. Dette kjøret med å spille med de beste i Europa ved siden av Premier League har åpenbart hatt en konsekvens. For min del så bør fokus på vårparten være å satse alt på å oppnå topp 4 også får Europa League være en arena for de nest beste.
post liked by: Buchan
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7514
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26823
Liker mottatt: 17319

Nei endringene slo ikke heldig ut.
Ikke alt fra start, og spesielt ikke endringene underveis.
Lov å påpeke det, for all del.
Men nå har vi kritisert manager etter manager.
Spesielt Solskjær for å ikke være i stand til å endre kampbildet.
Jeg liker motet Ten Hag viser.

Starter med van de Beek, en spiller som aldri har vist noe i United.
Starter med Garnacho (ok, skader forklarer noe her).
Gambler med å spille med kun 3 bak i 2 omgang, satser MYE på å vinne.
Tør å bruke utskjelte Maguire, og det som spiss!

Dette er en modig mann 👏
post liked by: Buchan, red, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4381
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2767
Liker mottatt: 9209

Jeg vet ikke når dagens dommerteam lærte klokka, men jeg lærte den i alle fall i tidlig alder. Og det her er ALT for lite effektiv spilletid. Så skal det sies at en våre egne, nemlig Shaw brukte evig lang tid på innkast til tider.

post liked by: Pink Final, Buchan, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2034
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7518
Liker mottatt: 4287

Det positive er jo at vi ikke har tapt på ni kamper, og at de holdt nullen.
Selv om det føltes nesten som tap 😊
post liked by: Pink Final, Blodfink, RedTrafford, red, Belfastboy
User avatar

Jan Erik
Posts: 2338
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7178
Liker mottatt: 7511

Pink Final wrote: 03 Nov 2022, 21:20 Nei endringene slo ikke heldig ut.
Ikke alt fra start, og spesielt ikke endringene underveis.
Lov å påpeke det, for all del.
Men nå har vi kritisert manager etter manager.
Spesielt Solskjær for å ikke være i stand til å endre kampbildet.
Jeg liker motet Ten Hag viser.

Starter med van de Beek, en spiller som aldri har vist noe i United.
Starter med Garnacho (ok, skader forklarer noe her).
Gambler med å spille med kun 3 bak i 2 omgang, satser MYE på å vinne.
Tør å bruke utskjelte Maguire, og det som spiss!

Dette er en modig mann 👏
Kritiserer jo ikke ten Hag generelt. Han har gjort ting 90% riktig så langt. Men må være lov å kritisere ham for dette. Det virket rett og slett ikke, og mange stilte spørsmål om byttene/endringene når de skjedde.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3903
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16935
Liker mottatt: 10878

Trekning Mandag, da blir det enten Sevilla eller Barca, blir garantert spansk drit😬
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7514
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26823
Liker mottatt: 17319

Det er lov @Jan Erik.
Jeg skrev det ikke for å ‘ta’ noen her.
Enig i at det ikke funket, og at det framstod rart.
Skrev det fordi jeg synes Ten Hag er modig, og våger å tenke utenfor boksen.
post liked by: RedTrafford, red, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

På høy tid å gi blanke i denne turneringen.

Nå har vi kastet bort 6 tungspilte kamper på å jage førsteplassen. En førsteplass som er gunstig, men i en turnering det er for mye tilfeldigheter og flaks i trekninger som avgjør. En turnering full av lag som spiller defensiv og kynisk fotball.

Nå er laget bemerkelsesverdig slitent, og det har allerede gått på bekostning av flere ligakamper hvor vi har tapt unødige poeng.

Hele poenget med EL er å kvalifisere seg til CL. Vår største og beste sjanse til det er å klare topp 4 i PL. Ikke å knote oss gjennom EL. Hvis vi fortsetter å prioritere EL, risikerer vi å måtte spille i den til neste sesong.

Men nå er det på tide å gi blanke i EL, og satse hundre prosent på ligaen. Forhåpentligvis slipper vi å spille i den møkkaturneringen på mange år.

Det samme gjelder for øvrig de engelske cupene. Ja, det ville vært fint med et trofé, men ikke på bekostning av det vi skal livnære oss av; nemlig å kjempe om ligaen og CL. Når de tingene er på plass, og man har bygd en bred stall, da kan man satse mer på cupene. Og da vil cuptroféene smake langt bedre, enn f.eks FA cupen under van Gaal. Det hjelper ikke mye å vinne en FA cup, når vi ikke er der vi bør være i ligaen; helt i toppen og knive. Mener ikke å avskrive Uniteds cuphistorikk før gull-æraen under Fergie. Men etter Fergie er standarden for suksess endret. Og nettopp derfor er ikke van Gaal, Mourinho eller Solskjær lenger manager. Våre ambisjoner er å være best igjen, ikke å vinne cuper hvert fjerde år.

Jeg lovpriser ten Hag. Han gjør det meste rett, og er modig. Og mener allikevel dette er velment og velfortjent kritikk. Han må prioritere bedre, med en så tynn stall.
post liked by: messilingard
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14490
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22899
Liker mottatt: 18838

United har ikke vært effektive, hverken i EL el. PL. Sånt koster. Med en skikkelig målscorer vil det plutselig se veldig bra ut. Enten må de vi har begynne å score oftere, eller så må det helst handles dyrt i januar. Spiss kommer garantert inn seinest til sommeren. Hvem det blir er ikke godt å si.
post liked by: Pancho P
LUHG!
User avatar

andRED
Posts: 325
Joined: 09 Oct 2022, 20:13
Liker gitt: 203
Liker mottatt: 914

Etter å ha fordøyd og tenkt litt på dette, har jeg kommet fram til noen tanker:
Er det egentlig så ille med et par ekstra kamper mot forhåpentligvis god europeisk motstand? Vi har en bred (ikke i høy kvalitet) stall, og mange vil ønske spilletid, spesielt med tanke på salg til sommern.
Vi kommer ikke til å kjempe om tittelen i år, og med den framgangen som har vært under Ten Hag så langt, ser jeg ingen grunn i verden til at vi ikke skal klare topp 4, selv med høy belastning.
Jeg tror vi må rotere mer etterhvert, og jeg tror også at vi kan rotere inn en del flere spillere.
Yngre, som Garnacho, vil få matching på høyt nivå i disse kampene. Da er jeg mer skeptisk til å legge for mye i cup-kampene. Som nevnt over her er det fint med et trofé, men det er ikke der vi sikter. Heller en bonus når vi er tittelutfordrer/favoritt og spiller hvert år i CL.
For min del, som en naiv supporter, elsker jeg kamper som United - Barca, eller Juve, og det kan vi jo få her. La oss bare håpe det ikke blir noe tøft og kjedelig, og at Ten Hag legger aaalt for mye i det slik at han spiller førstelaget.

Alt i alt taper vi dette på missede sjanser mot de dårlige lagene, og da må det trenes mer og rekrutteres bedre. Antar Ten Hag innser det etterhvert.
post liked by: Pancho P, Ryder, Buchan, Blodfink
User avatar

Topic author
Pancho P
Donor
Posts: 2563
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13292
Liker mottatt: 8497

Einig i mykje i det siste innlegget ditt,@GBailey, men ikkje at vi skal nedprioritere dei heimlege cupane. Ikkje det at vi skal toppe laget mot Kidderminster Harriers, men eg meiner vi må gå for å vinne særleg FA-cupen. Er personleg ikkje veldig glad i Europaligaen eller Comfyballsligaen, men pokker, eg er lysten på eit trofé igjen!

For meg er ikkje Champions League så viktig at eg vil vere fornøgd med 3. og 4. plassar i ligaen. Då vil eg heller vinne eit trofé på Wembley i mai.
post liked by: Ryder, Pink Final, Belfastboy, Buchan
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Ryder
Posts: 4627
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2545
Liker mottatt: 10411

Jeg ønsker at vi gjør et skikkelig forsøk i FA-cupen, men ligacupen er nesten nødt til å få seile sin egen sjø slik terminlista ser ut framover.

Når det gjelder kampen i går, er jeg helt enig i at det er bedre med en manager som våger enn en som bare klør seg i ræva helt fram til han setter inn en spiss i det 85. minutt. Men det ble for mye, og kanskje kom endringene også litt for tidlig.

Det ble en slags "totalfotball"-tilnærming, der det forventes at alle spillerne skal kunne bekle enhver posisjon, men det krever spillere som er skolert og drillet over mye lengre tid enn våre er blitt. Vi har så vidt begynt å fungere godt i vår vante formasjon og i spillernes vante posisjoner, etter min mening er det altfor tidlig å stole på at de skal kunne rotere inn i uvante roller og gjøre en tilfredsstillende jobb - i alle fall når det gjelder 4-5 spillere på én gang. Vi er rett og slett ikke gode nok eller coachet lenge nok til å kunne spille bra med et lag "snudd på hodet".

Den siste halvtimen ble en slags bakvendt "godfot-teori" i mine øyne, med halve laget i posisjoner og roller der de ikke fikk utnyttet det de er gode til. Ser ut som ETH har f¨ått det for seg at Bruno er nyttig på kant (blitt skjøvet ut dit i flere kamper nå) og at Rashford er god i mellomrommet. I så fall har han sett noe jeg aldri har sett. Rashford burde kommet inn på topp for Ronaldo (svak kamp) eller Garnacho (sliten), mens McTominay burde kommet inn for Donny og Bruno blitt trukket inn i den rollen han er lagets klart beste i (McT kunne spilt i treeren bak mens Dalot kunne spilt kant). Skjønner at ETH ville teste Donny i rollen før Villa, men da det ikke fungerte burde vi gått back to basics.

For ordens skyld - ETH har gjort bortimot alt riktig så langt, så det skal mye mer til enn dette før jeg vakler i troen. Det var et feilslått eksperiment, regner med det er en stund til neste gang vi ser noe lignende.
post liked by: Pancho P, messilingard, Belfastboy, Buchan, Pink Final
Post Reply