(PL) Manchester United - West Ham United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Deleted User 402

Begynner å bli noen slitne bein og hoder nå, gitt..Men deilig med sliteseiere selv om nervene trenger noen timer på å roe seg ned. Og ekstra deilig når det er West Ham:-)
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Buchan, Pancho P, Belfastboy, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16972
Liker mottatt: 10884

I dag får man være meget fornøyd med 3 poeng.
Ikke noe fyrverkeri av en kamp, bortsett fra slutten. Men da smalt det jaggu au :-|
Enig at DdG og Dalot var kanskje våre beste.
Maguire ikke så værst heller.
Utrolig fint med positiv målforskjell. Har liksom synes det har sett så stusselig ut med denne minusen foran :D
post liked by: Pink Final, Buchan, Pancho P, Belfastboy
User avatar

Jan Erik
Posts: 2354
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7233
Liker mottatt: 7555

Steinar Stenseth wrote: 30 Oct 2022, 19:10 Så.. Vi vinner pga Maguire og verdens beste skuddstopper bak..

Det er jo både litt sykt, artig og trist på en gang 😏
Det hjelper jo at vi scoret et mål også. Og at West Ham er trent av Moyes. Som gjør at de spiller med håndbrekket på i store deler av kampene sine.
post liked by: Pancho P, Blodfink

Mr H
Posts: 463
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1363

Kommer ikke helt over rekorden om at vi aldri taper på OT i PL når vi leder til pause. Det kan da ikke være mange lag som har en tilsvarende rekke? At den ikke røk i fjor er nesten et under. Får litt panikk hver gang den nevnes i frykt om at i dag dessverre er dagen den ryker.
post liked by: Pink Final, Buchan, red, Pancho P, Belfastboy, Blodfink

Deleted User 430

Jan Erik wrote: 30 Oct 2022, 19:16 Det hjelper jo at vi scoret et mål også
Poenget er jo at uten dem der så ville West Ham puttet minst ett på slutten der. Vi hadde fortsatt bare det ene målet😉
post liked by: Buchan, Pink Final, Pancho P, Belfastboy
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7522
Liker mottatt: 4292

Med dette kamp programmet så er det ikke rart at det varierer, men du verden så viktig det er å vinne slike kamper.
Everywhere you go, always take De Gea with you 😊
post liked by: RedTrafford, red, Pink Final, Pancho P, Belfastboy, Blodfink
User avatar

red
Posts: 1522
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2262
Liker mottatt: 4106

Vintage De Gea det her!
Image
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Buchan, Pancho P, Belfastboy
User avatar

Jan Erik
Posts: 2354
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7233
Liker mottatt: 7555

Steinar Stenseth wrote: 30 Oct 2022, 19:18
Jan Erik wrote: 30 Oct 2022, 19:16 Det hjelper jo at vi scoret et mål også
Poenget er jo at uten dem der så ville West Ham puttet minst ett på slutten der. Vi hadde fortsatt bare det ene målet😉
Ja, skjønner det. Prøvde bare å være positiv. Rashford er i bra form, Eriksen er tidvis strålende. Så får de bak gjøre jobben også iblant.
post liked by: Pancho P, Buchan, Pink Final, Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13320
Liker mottatt: 8515

Vi visste at prestasjonane kjem til å variere denne sesongen. Då er det så viktig med 3 poeng i slitekampane. Trur kanskje Bruno har godt av ein pause no. De Gea MoM.
post liked by: Buchan, RedTrafford, Belfastboy, Pink Final, messilingard, red
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9234

@Pancho P

Bruno får en pause i første kamp mot Aston Villa. Men ja helt enig, han har spilt veldig mange kamper den siste måneden.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

For en match! West Ham presset oss noe så inni granskauen nesten hele 2. omgang - og noen farligheter ble det jo...

Viktig at Rashford er i form for tiden. Det hjelper veldig mye for det offensive. Jeg står fortsatt for at Sancho (eller noen andre) burde erstattet Ronaldo 10-15 minutter før slutt, senest. Litt friske bein på topp hadde virkelig ikke skadet.

Man klarer liksom aldri å bli helt klok eller trygg på Maguire og før pause holdt han på å dumme seg ut igjen, men det gikk på håret eller så var dommeren litt feig. Etter pause derimot så spilte han seg opp og han er gull verdt å ha i boksen på innlegg og dødballer imot. Men når det kommer til godeste Lisandro Martinez. Hva i alle dager er det som skjer. Har vi ligaens beste midtstopper på laget? Er det noen andre midtstoppere i Premier League denne sesongen som har spilt bedre? Fy søren for en spiller.

Og både Shaw og Dalot skal selvfølgelig ha skryt dem også.

Synd at vi må klare oss uten Bruno neste helg, men det kan faktisk gå veldig bra mtp hvor varierende han har vært i prestasjonene denne sesongen. Vi har flere som kan gå inn i den rollen og gjøre en god figur. Gullkandidaten er kanskje Eriksen, men kanskje får vi se en litt mer sentral Sancho? Tiden vil vise.

Holdt nesten på å glemme David de Gea her i farten. Helt enorme redninger på slutten.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Blodfink, messilingard, Belfastboy, Ryder, red
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13320
Liker mottatt: 8515

messilingard wrote: 30 Oct 2022, 19:57 @Pancho P

Bruno får en pause i første kamp mot Aston Villa. Men ja helt enig, han har spilt veldig mange kamper den siste måneden.
Jepp, eg formulerte meg kanskje dårleg. Eg fekk med meg at han må sone for gule kort.
post liked by: Pink Final, messilingard
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Ryder
Posts: 4631
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10425

messilingard wrote: 30 Oct 2022, 19:10 Jeg syntes likevel at dette var svakt av Ten Hag. Han burde spottet at Rashford, Ronaldo og Bruno var utslitt i det offensive leddet og gjort et bytte. Vi havnet fryktelig langt bakpå på grunn av manglende løpskraft i det fremste leddet i dag, ikke hadde de energi til å kontre heller.
Enig i dette, og når vi i tillegg erstatter Eriksen med Fred, gir vi i praksis fra oss all styring og kontroll når ingen av de fem fremste orker eller evner å holde på ballen. Byttene var veldig defensivt motiverte, ville heller sett feks Sancho og/eller Garnacho inn for noen av de foran. Kunne gitt oss en outlet.

Vi overlevde, men sånn kan vi ikke holde på.
post liked by: messilingard, Pink Final, Buchan
User avatar

Ryder
Posts: 4631
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10425

Merkelig kamp, egentlig. Da jeg skulle sette børs på United.no, endte jeg opp med å gi de fleste ganske høy score. Der kampen i beste fall var en 6/10, endte jeg med å gi de fleste spillerne mer enn 6.
Synes nemlig ikke så mange var svake (kanskje med unntak av Elanga, Bruno og Maguire første 75), det var mer det at de tullete slurvefeilene gikk på omgang gjennom laget. Eriksen hadde tre gode pasninger, så en forferdelig. Samme med Casemiro, samme med Martinez. Og så videre, og til sammen ble det veldig rotete selv om de fleste individuelt var ok+ totalt sett.

Resultatet styrer oppfatningen hos mange i veldig stor grad. Etter Newcastle var mange skuffet og kritikken satt løst, mens jeg har sett betraktelig mindre kritikk etter gårsdagens kamp. I mine øyne spilte vi mye bedre mot Newcastle enn i går, da hang vi sammen og var egentlig bunnsolide, mens mot West Ham synes jeg vi var tilbake til gamle synder. Slapt og ukoordinert press, dårlig fasong og disiplin, null kontroll på kampbildet og "panikk" når kamptendensen peker feil vei - men med individuelle glimt som gjør at vi vinner kampen. Denne kampen kunne vi spilt i februar i fjor.

Blir ikke nødvendigvis kjempebekymret av den grunn, det kommer til å svinge og at vi får "flashbacks" som dette er bare naturlig. Det viktigste er at ETH (og spillerne) ikke ser seg fornøyd med denne prestasjonen, innser at dette nivået ikke holder i lengden og tar tak i alt vi gjorde feil.
post liked by: Blodfink, Buchan
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18963

Yep, støtter innlegget over her @Ryder, jeg ga en del spillere 6/10, det var en kamp vi kunne ha spilt i de dårlige tider. Beholdningen var det flotte målet, og innsatsen til DDG og forsvaret i egen boks. Ellers så West Ham klart sterkest ut utover i kampen. Selv om United klarte å sette press på dem i noen mintutter etter at West Ham tok over. Men så glapp det totalt mot slutten igjen.
post liked by: Ryder, Buchan
LUHG!
Post Reply