(PL) Manchester United - West Ham United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
Post Reply
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

MANCHESTER UNITED vs WEST HAM UNITED

Premier League
Søndag 30.10.2022 kl. 17.15
Old Trafford
Dommar: Chris Kavanagh


Innbyrdes
Manchester United: 71
32 uavgjorte
West Ham United 46


Fem siste
PL 2022 United - West Ham 1-0: Marcus Rashford
LC 2021 United - West Ham 0-1: Manuel Lanzini
PL 2021 West Ham - United 1-2: Saïd Benrahma, Cristiano Ronaldo, Jesse Lingard
PL 2021 United - West Ham 1-0: Craig Dawson (selvmål)
FA 2021 United - West Ham 1-0: Scott McTominay


Skader Manchester United
Raphaël Varane
Anthony Martial
Brandon Williams
Aaron Wan-Bissaka (tilbake i trening)
Axel Tuanzebe

-----------------------------------------------------------------------------

Michael Carrick, Rio Ferdinand, Teddy Sheringham, Paul Ince, Javier Hernández og en vi ikke nevner (Tévez) har alle noe til felles. De har alle spilt for West Ham og vunnet Premier League med Manchester United. I tillegg har evigunge Jesse Lingard og Ravel Morrison begge hatt sine perioder for klubben fra øst-London. Sistnevnte kan kanskje nevnes som et av største talentene som aldri lyktes, en annen som aldri lyktes i Manchester United er David Moyes. Han overtok etter sin landsmann, men han kom seg aldri ut av skyggen til tidenes største manager. Manchester United og West Ham har flere likheter, de har begge to stolte tradisjoner med noen av Englands beste akademier. West Ham har produsert mange toppspillere gjennom tidene, men for øyeblikket så er nok Declan Rice deres stolthet slik Marcus Rashford er for oss. Forskjellen er selvsagt at Declan Rice engang var blå, mens Marcus Rashford alltid har vært RØD.

En annen tidligere rød, og en av mine favoritter, er Michael Carrick. Carrick har 136 kamper for West Ham og 316 for oss. Mannen som overtok etter Solskjær har akkurat begynt i sin første jobb som manager i Middlesbrough. Ikke at det har så mye med denne kampen å gjøre, men når jeg først har muligheten så benytter jeg den til å hylle en av mine favoritter! Etter min mening så har ikke Carrick blitt sikkelig erstattet før denne sommeren, når Casemiro har satt standarden for hva vi bør kunne forvente av en defensiv midtbanespiller.

Det å sette standarden er noe som vår sjef Erik ten Hag også har gjort. Så langt i oktober så har vi spilt 8 kamper. Vi har vunnet 5, spilt uavgjort 2 ganger og tapt én kamp mot City. Det er etter min mening ingen dårlig måned. Erik ten Hags United begynner å få fart på sakene, og selv om at vi er langt unna der vi ønsker å være så er situasjonen en helt annen enn hvordan den var før Ten Hag tok over. For de som ønsker å se hvor langt vi har kommet så anbefaler jeg dere til å se kampen mot Crystal Palace i vår igjen. Da blir kampene mot Tottenham og Chelsea nærmest urealistiske kamper.

Litt mer om søndagens kamp. Vi venter fortsatt på Martial. Han har ikke fått høstsesongen han ønsket seg, selv om at han har sett fantastisk ut når han først har vært på banen. Hans hovedkonkurrent, Cristiano Ronaldo, har til tider oppført seg ung og lovende, men alderen har dessverre tatt han igjen og jeg forventer ikke at han spiller 90 minutter mot West Ham på søndag. Bortsett fra det så er Raphaël Varane ute og skal jeg tippe så kommer Victor Lindelöf til å starte sin 2. kamp i Premier League denne sesongen.

For West Ham sin del så har de kommet seg opp på en 10. plass etter en skuffende start på sesongen. De spilte også på torsdag og vant 1-0 mot danske Silkeborg i Conference League. Skadesituasjonen til West Ham er at Lucas Paquetá, Maxwel Cornet, Jarrod Bowen og Craig Dawson alle er usikre til søndagens oppgjør mot Manchester United.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 661

At Craig Pawson mangler for West Ham kan være en fordel for United👍
post liked by: messilingard, Blodfink
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

@StretfordEnd

Mente selvsagt Dawson der. Lett å gå i surr tydeligvis.
post liked by: Pancho P, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Nydelig @messilingard.
Flott tilbakeblikk på våre felles spillere 👏
Og skjønner godt at du liker Carrick.
God spiller og ikke minst en fin fyr.

Slik som vi spiller nå kontra eks Crystal P i vår som du skriver, så vinner vi denne vel?

Sånn for egen del, og totalt irrelevant for matchen 😁.
Har vært West Ham ‘fan’ én dag i mitt liv.
FA cupfinalen 1980.
Da de som 2 divisjonsklubb (Championship) slo Arsenal 1-0.
Arsenal hadde slått oss 3-2 året før.
Dessuten hadde de Stuart Pancho Pearson på laget (@Pancho P).
En annen som har spilt for begge klubbene (Noel Cantwell også).

Her kommer enda en fullstendig meningsløs opplysning 😂.
West Ham fansen har hatt et bånd til våre naboer Man City fansen helt siden ligaavslutninga 1987.
Da deres supportere hyllet hverandre på Upton Park da alle trodde de skulle til å barke sammen.
At de ikke liker oss så godt, men liker City gjør det jo litt meningsfullt allikevel.
Ekstra digg å slå dem 😆
post liked by: messilingard, Can2, RedTrafford, Pancho P, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8252

Super post, @messilingard! @Pink Final Føretrekk sjølvsagt "Pancho" Pearson i raud drakt, men han var også staseleg i claret and blue😄

Image

Tippar mange hadde dette merket, som blei utgitt i Soccer 82-serien til FKS.
post liked by: messilingard, Pink Final, Can2, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Slet med kneet i West Ham godeste Pancho.
Husker det sto om ham i Sport i bilder.
Der han bl.a sa Det er fantastisk å score foran North Bank, men ingenting er som å score foran et pakket Stretford End ❤️

Herlig fotballkort btw @Pancho P
post liked by: Can2, Pancho P, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8252

@Pink Final Topps, Panini og FKS er den heilage treininga når det gjeld fotballkort for meg. Namnet FKS er sikkert ikkje så kjent for nordmenn, men klistremerka var ganske utbreidde i Norge tidleg på 80-talet. Dei var å finne i godteposar som ein fekk kjøpe på Narvesen og andre stader over heile landet. Dessverre var limet på merka særdeles suspekt og det er sjelden å finne merke med baksida intakt.

Når det gjeld West Ham sitt akademi var dei eksepsjonelt dyktige i mange år. På begynnelsen av 2000-talet hadde dei bl.a. Carrick, Defoe, Lampard Jr, Ferdinand, Glen Johnson og Joe Cole, som alle fekk mange landskampar for England. Dei klarte imidlertid ikkje å halde særleg lenge på desse talenta og dei forsvann i tur og orden til ulike storlag.

Harry Redknapp fortalte ein gong om då Joe Cole signerte sí første profesjonelle kontrakt med the Hammers. Cole var rekna som det største talentet på øyriket på den tida og ein viss Alex Ferguson var ein stor beundrar av den tekniske midtbaneeleganten. West Ham hadde planlagt at Cole skulle signere kontrakten i midtsirkelen på Upton Park i samband med ein kamp, og Harry var konstant på utkikk etter Fergie i helikopter som kunne snappe opp Cole før han fekk signert med the Hammers😅
post liked by: Blodfink, Pink Final, Can2
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 402

Blir alltid ekstra glad når vi slår West Ham! Litt traumer der da jeg var på Upton Park da vi tapte gullet på målstreken i 1995. Som bonus ble jeg slått ned etter kampen.
Håper vi knuser dem:-)
post liked by: Pancho P, Blodfink, Pink Final, Can2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Jan Anders wrote: 28 Oct 2022, 22:17 1995. Som bonus ble jeg slått ned etter kampen.
Huff da. Hardcore mange av deres fans ja, jeg husker godt at 1 enslig West Ham-fan raserte en fortaus-restaurant i Bangkok for ca 20 år siden, jeg satt på nabobordet og så matchen. Husker ikke motstander, (ikke United) The Hammers tapte i ligacupens kvartfinale minnes jeg. Jeg ble imponert over engasjementet hans, thaiene forholdt seg rolige, rydda opp og ga ham en øl :hah: Jeg prøvde å slå av en prat, men han stirret bare med tomt blikk ut i luften. Stakkars mann :hah:
post liked by: Pink Final, Can2
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Til info: Laga en Quiz nå, men et feiltrykk gjorde at den ble publisert før den var ferdig :hah: En tullequiz var litt planen :hah:
post liked by: Can2
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Vi kan altså havne 7 poeng foran Liverpool, 2 poeng foran Chelsea og være 3 poeng bak Spurs med én kamp mindre spilt. De siste årene føler jeg at vi alltid har gått på en smell når vi har hatt sånne type muligheter. Men i år kan det virke som vi har noe på gang? 8-) Jeg kjenner at nervene er begynt å melde seg på.
post liked by: Pancho P, Blodfink, RedTrafford, Can2, Pink Final

Deleted User 402

@Lingard Hyyyyysssjjjjjjj......
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Pancho P
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Er sjeldent rolig før dagens kamp. West Ham under Moyes bruker å være ganske feige når de kommer til OT.
Ikke redd for at de scorer, men utfordringen blir å bryte dem ned. 0-0 er ikke usannsynlig, men tipper 2-0 etter sene scoringer.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Pancho P
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Veldig spennende i dag! -Og som dere sier; en kamp med en mulighet til å sette seg i en god posisjon, så nervene er der litt kjenner jeg. Får ikke sett kampen, pga. en familiebursdag - men krysser fingre for oss! 🤞
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Ryder, Pancho P
Kong Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

6 siste hjemme mot WH

PL: 1-0 to siste sesonger, 1-1 og 2-1 to foregående
Fa-cup 1-0
Ligacup 0-1

tot 4-1-1
6-3 i mf.

Borte er det 2-0-2 siste 4 i PL
post liked by: Pancho P
LUHG!
Post Reply