[EL] Manchester United - Sheriff Tiraspol

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
Post Reply
User avatar

Topic author
Pancho P
Donor
Posts: 2638
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13986
Liker mottatt: 8996

MANCHESTER UNITED - Sheriff Tiraspol
Europa League
Torsdag 27.10.2022 kl. 21.00.
Old Trafford, Manchester


Innbyrdes
Manchester United: 1
Uavgjort: 0
Sheriff Tiraspol: 0

Skader Manchester United
Raphaël Varane er heilt sikkert ute i fleire veker. Vi får håpe at det ikkje er snakk om månader...
Aaron Wan-Bissaka, Harry Maguire, Donny van der Beek, Brandon Williams og Anthony Martial er alle tilbake i individuell eller full trening. Phil Jones og Axel Tuanzebe er langtidsskadde. Er Cristiano Ronaldo fortsatt i fryseboksen?
.


Last Chance Saloon
Greitt, eg innrømmer glatt at eg held på å gå tom for ordspel som har med sheriffar og den ville vesten å gjere. Tiraspol by og heile Transnistria er rett nok lovlaust så det held, men dei ligg tross alt i det ville Aust-Europa. Torsdagens duell er, om ikkje siste sjanse til å sikre seg den forjetta førsteplassen i gruppa, ein must-win om vi skal halde Real Sociedad bak oss.

Spelarane våre bør vere proppfulle av sjølvtillit etter ei lang rekke med gode resultat og prestasjonar. Vi ser endeleg ut som eit samanhengande fotballag som både angrip og forsvarar seg som éi eining. Med meir kliniske avslutningar hadde vi tatt skalpen til Chelsea allereie etter 35 minutt, men utruleg nok slapp Potter sine menn unna med skrekken. Underteikna er svært usikkert på korleis Ten Hag vil disponere troppen i dei hektiske vekene framover, men det er ikkje grunn til å tru at han kjem til å rullere altfor mykje. Raphaël Varane er dessverre ute ei god stund og det begynner å bli tynt på stopparplass.

Astmatiske grisar og andre veddeløpshestar
Eg veit ingenting om FC Petrocub Hîncesti anna enn at dei er blant "røkla" i den moldoviske ligaen. Eller eit svin med luftveissjukdommar, som Nick Miller i The Athletic nok ville ha kalla dei. I den glimrande artikkelen sin om Sheriff og den moldoviske ligaen, framstilte han Divizia Nationala som eit løp mellom ein veddeløpshest og ein gjeng med astmatiske griser. Sheriff Tiraspol er veddeløpshesten, om nokon skulle lure. Dei har vunne serien 20 av dei siste 22 åra. Sist sesong hadde dei ein målforskjell på +67.

Grunnen til dominansen er sjølvsagt pengar. To av dei største sheriffane i Tiraspol heiter Viktor Gushan og Ilya Kazmaly. Dei har skapt heile "Sheriff"-franchisen, som har både supermarked, bensinstasjonar og ein viss fotballklubb i porteføljen. Av frykt for represalier vil eg ikkje spekulere i korleis dei har skapt rikdommen sin, men sanninga er at Sheriff har eit moderne stadion, 18 treningsbaner og fasilitetar som gjer det mogleg å trene sjølv i den strenge transnistriske vinteren. Dei fleste andre klubbane i den moldoviske serien eig knapt nok ein eigen buss... Det gjer bragden til Petrocub Hîncesti ganske så svær. Den astmatiske grisen slo nemleg veddeløpshesten frå Tiraspol 1-0 i serien i dag og påførte med det Sheriff det første nederlaget i årets seriespel.

På torsdag får vi håpe at sheriffen får bank på nytt og at dei tar på seg rolla som grisen med pustebesvær.
Last edited by Pancho P on 23 Oct 2022, 23:32, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, messilingard, Blodfink, Can2, Pwint, RedTrafford, Belfastboy
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7839
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28763
Liker mottatt: 19146

Fornøyelig lesning som vanlig @Pancho P.
Og jeg som trodde Sheriffen av Nottingham var slem!
Vel, Manchester United får påta seg rollen som Robin Hood torsdag kveld.

United må vinne denne, og den neste mot Real Sociedad.
Spent på hvilke endringer Ten Hag kan gjøre?
Er tynt besatt på stopper og spiss plass.
Får Dalot en hvil?
Med Malacia inn på høyrebacken?
Hva skjer med Ronaldo som du skriver?
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Can2, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 937
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 8573
Liker mottatt: 2864

👍 Herlig kamptråd @Pancho P ! Koste meg som vanlig med lesingen. 😊 Her dukker det jo opp både hester og astmatiske griser i det ville østen! ( 😁 )

Kan det være en kamp ETH rullerer noe der han kan? Eks McT, Malacia, Garnacho 🤔
Last edited by Can2 on 24 Oct 2022, 14:20, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, Blodfink, RedTrafford, Pancho P, Belfastboy
Kong Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14978
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24589
Liker mottatt: 20607

Garnacho er uaktuell tror jeg, men jeg tipper dårlig så se bort fra hva jeg tror :shit: Tror McT, Fred, Ronaldo, Martial, Maguire og AWB alle er aktuelle kanskje? Håper det rulleres, men det spørs på graden av friskhet på de som har vært ute.
post liked by: Can2, Pancho P, Belfastboy, RedTrafford
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4525
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2975
Liker mottatt: 9910

McTominay og Fred er i alle fall friske. Garnacho kan være aktuell dersom vi har en ledelse i andre omgang. AWB er en jeg håper å se på benken for å spille andre omgangen. Maguire er uaktuell slik jeg forstår det. Van de Beek skal visstnok også være tilbake i trening, men vanskelig å si om han blir klar. Martial er ute med skade så jeg tviler på at han spiller denne kampen. Og med Ronaldo så vurderer jeg bare ta en mynt for å se om han spiller eller ikke. Helt umulig å forutse etter min mening.

Av andre spillere så regner jeg med at Malacia og Elanga får spilletid. Kanskje Dubravka får spille en kamp også?
post liked by: Pancho P, Belfastboy, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 595

Tviler på at Dubravka spiller.

Han var i den preliminære troppen til Chelsea, men Tom Heaton endte allikevel på benken fremfor Dubravka.

Har skjønt lite av det lånet. Han har ikke vært i nærheten av å spille, og Tom Heaton ser ut til å ligge før ham i køen uansett.
post liked by: Pink Final, Pancho P, messilingard, RedTrafford, Can2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7839
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28763
Liker mottatt: 19146

Tolker lånet av Dubravka som en dersom atte hvisom atte de Gea blir langtidsskadet.
Da må vi ha en brukbar keeper på benk for Heaton.
post liked by: Pancho P, messilingard, Belfastboy, RedTrafford, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Pancho P
Donor
Posts: 2638
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13986
Liker mottatt: 8996

Takk, takk @Pink Final og @Can2. Eg har sett opp eit tilnærma toppa lag i konkurransen, men eg blir positivt overraska om f.eks. Garnacho startar. Eg ser ikkje heilt at han skulle senke kvaliteten dramatisk eller få varige sår på sjela av å starte. Sheriff er langt dårlegare enn dei laga vi vanlegvis møter i Premier League, men dét gjeld for så vidt også for Omon(o)ia. Eg vil også sjå Kobbie Mainoo og Zizou 2 (kunne ha vore ein drivande god rapduo med det namnet), men det skjer jo sjølvsagt ikkje.
post liked by: Can2, Pink Final, RedTrafford
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14978
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24589
Liker mottatt: 20607

Tror det det blir tilnærmet toppa lag ja...Sancho, Rashford, Casemiro, Dalot og Shaw kan vel hviles, noen pga en smule dårlig form, andre for å spare krefter, noen gjelder begge deler for.

Elanga må jo være høyaktuell fra start.

Men i forsvar er det jo ingen erstattere når noen forsvinner ut med skader...
Om AWB er klar så bruk han fra start, og Malacia på andre siden. Dalot må jo snart hviles...

Marerittet nå er overforbruket på Martinez, en skade der nå så...

Sheriff skal jo ikke ha sjanse selv om United bytter halve laget.

Håper på akademispillere fra start også, men det skjer jo ikke.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Pancho P, Can2
LUHG!
User avatar

red
Posts: 1569
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2376
Liker mottatt: 4349

McTominay har spilt CB for Skottland, og Lindelof høyreback for Benfica (og kanskje også en kamp under Rangnick?). Casemiro har vel også vært brukt et par ganger som CB for RM. Så noen muligheter er det jo for å spare litt på enkeltspillere. For er enig i at Dalot burde forsøke hviles. Det samme med Bruno egentlig.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Pancho P, Can2

Deleted User 595

Lindelöf spilte og høyreback flere ganger under Solskjær. Vil ikke si det var noe stor suksess, men det funker kanskje som en nødløsning.

Problemet er at vi fort mister hele spillemønsteret så fort det skjer 3-4 markante endringer fra vår beste startellever. Vi har en glimrende førsteellever, men troppen er fortsatt ganske tynn med tanke på bredde og kvalitet som matcher de aller, aller beste.

Selv om vi møter ett lag som Sheriff på Old Trafford, skal det ikke mer til enn at de setter en lav blokk, som vi kan slite med å bryte ned om spillemønsteret og tempoet ikke sitter.

Så jeg tar ikke noen seier i morgen for gitt. Og har heller liten tro på at det er lurt å satse for hardt på Europa League, eller de andre cupene. Europa League blir nesten like vanskelig å vinne som CL, og spesielt i år mtp de lagene som ender på tredjeplass i sine respektive CL-grupper! For ikke å snakke om den ekstra utslagsrunden vi må i gjennom om (eller når?) Real Sociedad vinner gruppa.

Før vi har styrket stallen ytterligere, mener jeg at målet bør være å fokusere hundre prosent på topp 4 i ligaen. Det er der vi har mulighet til å terpe grunnspill og få et samspilt lag, samt størst mulighet til å sikre CL-spill, som igjen gir sårt tiltrengte midler til transferbudsjettet. Det er også der vi har vår desidert beste målestokk for progresjon. Cup er mye tilfeldigheter og flaks, samt dagsform. Og risikoen ved å stille sterkt i cupene er større enn den potensielle fordelen vi mister i ligaen. I alle fall så lenge vi fortsatt har en tynn stall.

Et annet ankepunkt mot cupene slik situasjonen vår er nå:
Vi kan gjerne ønske og håpe at unggutta eller de andre som spiller lite og har vært skadet, får muligheten til å vise hva de kan. Men realistisk sett funker det ikke rent historisk så bra, når man kun får sjansen her og der, og alltid i et lite samspilt lag med mange "reserver". Da blir det gjerne rotete spill, kontringsball, og lite etablert mønstersamspill. Om f.eks Donny gjør det bra (eller dårlig) i en eller annen cupkamp, er det langt fra overførbart til hvordan det blir om man spiller med de 10 beste - og mest samspilte - rundt seg.

Litt off-topic, men tenker det egentlig er relevant til Sheriff-kampen.
Last edited by Deleted User 595 on 24 Oct 2022, 21:59, edited 1 time in total.
post liked by: messilingard, Pancho P
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14978
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24589
Liker mottatt: 20607

Ja, Bruno også@red. Ser ikke ut til at manageren ønsker å spille folk i uvante posisjoner spesielt mye.

Ser hva du mener@GBailey, men 1 akademispiller inn ser jeg på som uproblematisk, 2 også muligens. Det kan jo funke helt fint, 4-5 blir noe annet.

Ellers enig i at United ikke tåler mange utskiftninger foreløpig. Men det vil jo heller aldri bedre seg om det ikke rulleres litt mer. Men problemet øker når vi får skader som vi har nå selvfølgelig, vi har jo en ok stall, men det er nok 4-5 nye spillere inn på lista til sjefen, for at han skal kunne rullere som han muligens ønsker.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Tenker vel at det er rimelig logisk at Ronaldo får starte, om det er fortjent eller ei er ikke viktig for min del. Viktigere å få hvilt Rashford, eller la ham slippe å spille spiss i hvert fall.

Enig i resonnementet ditt rundt cuper kontra PL @GBailey, selv om man ønsker en tittel eller to.
post liked by: Can2, RedTrafford, Pancho P
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4525
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2975
Liker mottatt: 9910

Ronaldo, Van de Beek, Maguire og Wan-Bissaka tilbake på feltet i dag. I så fall så er bredden i troppen betraktelig bedre. Kanskje slipper Dalot å spille 90 minutter på torsdag?

LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14978
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24589
Liker mottatt: 20607

Da starter samtlige av dem matchen om det er opp til meg :hah:

Martinez, Dalot, Rashford og Bruno hviles, Malacia inn for Shaw, helt "nytt" forsvar, de er i stand til å slippe inn baklengs, men da får de bare score mer enn Sheriff. (nr 124 på UEFA-coefficienten)
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4525
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2975
Liker mottatt: 9910

Tja, spørsmålet er om noen av de som har vært skadet er klare for å spille 90 minutter. Dumt å hive de ut nå bare for at de skal slå opp en skade eller pådra seg noe annet på grunn av manglende kampgrunnlag. Bedre å starte bra og heller bytte seg nedover etter min mening, spesielt slik ståa er nå. Hadde alle hatt 2-3 uker med trening så hadde jeg nok heller valgt å starte med de nest beste, men jeg tenker samtidig at det er lurt å velge det alternativet som innebærer minst risiko både med tanke på resultat og for at spillerne skal komme seg igjennom greit.
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply