Lag du liker utenom United

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Enig, veldig artig å lese dette.
Jeg glemte jo Crvena Zvezda fra Serbia.

Kan begrunne litt jeg også.¨

Vålerenga; Bodde der som barn, vært på haugevis av kamper.

Altrincham; Hørte for lenge siden at de var non leagues Man United.
Celtic; Trodde at det var et bånd mellom Celtic og United. Og det var nok det før. Mange United spillere valgte Celtic som motstander i sin testimonial.
St.Etienne; De var gode da jeg oppdaget fransk fotball ifbm VM 1982. Innbilte meg at de var Frankrikes flaggskip.
Feyenoord; Leste at de var første klubb United fløy til etter flyulykken. Dessuten var de litt underdog ifht Ajax. Jeg liker underdogs.
Sporting; Underdog ifht Benfica og senere Porto. Likte dem bare.
Crvena Zvezda; Vennskapsbånd med United.

New York Islanders; De var best da jeg oppdaget NHL hockey.

I tillegg så jeg og kameratene litt på svensk hockey og faktisk bandy på tv på 80 tallet.
Synes klubben Boltic hadde så kult navn, så den gang var de mine favoritter i den svenske bandy ligaen.
post liked by: Buchan, RedTrafford, Can2, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Får slenge meg på selvom lista ikke blir så lang.

Nederland: Ajax
Har alltid vært fascinert over måten de driver på, mest pga akademiet demmes. Og selvklart på hvilken måte fotball skal spilles på.
Ikke noen vits å nevne spillere, for den listen er lang.
Av en merkelig grunn liker jeg også PSV , nesten av samme grunn :-|

Italia: Palermo, grunn: Har vært der flere ganger bare.Elsker byen. Også vært på stadion uten å se kamp. husker de hadde utedriter den gang :D

Norge: FFK og Særp 08. Grunn: Østfold :D

Skottland: både Celtic og Rangers. elsker atmosfæren der borte og når de spiller E-cup. Vanskelig å ikke like disse klubbene.
post liked by: Buchan, Can2, Pink Final, Belfastboy, Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2517
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12976
Liker mottatt: 8245

Fin-fin tråd😊 Får legge ved nokre grunngjevingar.

Brann: Geografisk nærleik, fantastisk stemning på stadion, legendarisk evne til å drite på leggen i avgjerande øyeblikk.

Hearts: Det begynte med Panini. Rart namn, flotte fargar på draktene. Fascinert av namnet på stadion, Tynecastle. Blei kjent med ein Hearts-supportar då eg studerte i England. Ein gong var faren hans på besøk og vi begynte å snakke om Kniksen, som var proff i Hearts på 60-talet. Den litt eldre herren fekk tårer i augene då han snakka om den gudbenåda bergenske driblefanten. Dermed vart eg også frelst.

Eg har også vore svak for Celtic pga det gode forholdet til United. Også pga banda til Irland og den irske kulturen. Eg har hatt Rangers blant topp 5 hatlag (saman med Liverpool, Leeds, Real Madrid og Rosenborg), men denne lista er revidert no😉

UD Salamanca pga eit studieopphald i byen. Den rumenske keeperlegenden Bogdan Stelea sto i mål, noko som bør vere grunn nok... Dei hadde også eit nydeleg klubbmerke, nemleg ein okse på ei bru. Kven likar ikkje slikt??? Klubben gjekk under for snart ti år sidan, men det finst no to(!) svært rivaliserande klubbar som begge hevdar at dei er UDS sin rettmessige arvtakar.

Rayo Vallecano. Eg grunngav det i klubbtråden som eg laga i sommar. Kortversjonen: Rayo er ein rebelsk arbeidarklasseklubb som sparkar spanske (fotball)myndigheiter i los cojones så ofte som det let seg gjere. Dei representerer også bydelen sin på ein flott måte og har ein viktig sosial og kulturell funksjon.

Sport Recife. Fruen er brasiliansk og kjem frå området rundt Recife. Sport er kanskje Brasil sitt svar på Brann. Svært populære i heimbyen, men har ein enorm kødde-det-til-for-seg-sjølv-faktor. Spe på med nokre bisarre nedrykk, så ser de likheitene med SKB.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Buchan, Can2, Belfastboy, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Buchan wrote: 17 Oct 2022, 16:01 Håper på Real Madrid spesielt når de spiller mot Barca.

Skottland: Følger ingen her nå, men i November 1978 så reiste Isak Arne Refvik fra Viking, og Svein Mathisen fra Start til Hibernian. Tror begge var på lån. Så da holdt jeg et øye med dem. Det var i grunnen en liten sensajon på den tiden. Det ble et kort opphold for begge to. Svein Mathisen spilte bare tre kamper. Isak Arne Refvik 7 kamper. Begge debuterte den 15/11/1978 i en Liga cup kamp mot Morton. Hibernian vant 2-0 og begge målene ble scoret av Isak Arne Refvik. Det ble med de to målene. Svein Mathisen hadde sin siste kamp 25/11/78.
Isak Arne Refvik hadde sin siste kamp den 20/1/79. Så bar det hjem til trygge Norge i gjen :D
Her ble det skikkelig avsporing, beklager.
Beklager at jeg sporer av nå.
Jeg har også alltid holdt med Real mot Barca, og Inter mot Milan, og Sunderland mot Newcastle og 1860 München mot Bayern München (år og dag siden det derbyet) osv.
Poenget er at det er sjeldent jeg ser en kamp hvor jeg ikke sympatiserer litt mer med det ene laget.

Det er en ting.
Jeg ville egentlig fram til at det du forteller om Matta og Refvik var utrolig kult å lese 👏.
Det var flere norske i Skottland.
@Pancho P forteller om Kniksen.
Geir ‘Dovregubben’ Karlsen spilte vel for Dunfermline.
post liked by: Pancho P, Buchan, Can2, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Jeg er Rogalending så derfor har det alltid vært Viking som har vært mitt lag i Norge. Selv om jeg bor og kommer fra en liten bygd sør i Rogaland. Der Egersund er nærmeste by.
Mange i distriktet begynte å holde med Bryne når de kom i øverste divisjonen. Men det var ikke aktuelt for meg 😊. Aldri aktuelt å bytte lag her i gården.
Har mange gode minner fra gamle Stavanger Stadioen. Første kamp jeg husker som jeg var på der, var en landskamp mellom Norge og Finland, sammen med min Far 😊.
post liked by: Pancho P, RedTrafford, red, Pink Final, Belfastboy, Can2, Blodfink

Deleted User 477

Norge: Bryne
England: Derby County og United da selvfølgelig.
Må innrømme at fotball interessen minker år får år, og dårlige dommere og VAR avgjørelser hjelper ikke på. Det blir mer og mer Hockey og mindre og mindre fotball.
Snart på tide med effektiv spilletid i fotball også :) så lei uthaling av tid.
post liked by: JørgenT, Pink Final, Belfastboy, Buchan, Blodfink
Post Reply