Manchester United - Tottenham Hotspur (19.10.22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Deleted User 595



post liked by: Pancho P, messilingard, Buchan, red, Ryder, Pink Final
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2784
Liker mottatt: 9233

Steinar Stenseth wrote: 19 Oct 2022, 23:33

Da forventer jeg at han ikke er i troppen på søndag
Må innrømme at jeg ikke helt forstår hva Ronaldo tenker med i denne situasjonen her. Skjønner at man er skuffet fordi at man ikke spiller, men å gå vekk fra benken og inn i garderoben er ikke løsningen. Ronaldo bør vel også ha i bakhodet om hvilket ettermæle han skal etterlate seg på Old Trafford, absolutt en ripe i lakken for min del.
post liked by: Buchan, red, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Veldig enig, @messilingard. Hadde et ørlite håp om at det var snakk om litt løs mage, men uttalelsen til ETH tyder dessverre på fast avføring og et ødelagt ego..
post liked by: red, Buchan, RedTrafford, Pink Final
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Enig i alt som har blitt skrevet i tråden i kveld. :D Det er lenge siden vi har spilt en så god kamp og hatt full kontroll gjennom hele kampen. Scoringen til Fred var av det heldige slaget, men med nok avslutninger mot mål så kommer det en defleksjon. Selv om vi tidligere har ledet med ett eller flere mål mot slutten av kamper, så har alltid (ALLTID!) motstanderne våre klart å skape et visst trykk mot målet vårt de siste minuttene. I går kveld skjedde det aldri. Fremgang.
Spillet varmet og det samme gjorde den enorme stemningen på stadion.

Man kan ikke slakte noen av spillerne i dag, men ønsker selvfølgelig at Sancho skal få til litt mer enn det han gjør. Jeg håper det kommer.
Rashford jobber bra og kommer til flere gode sjanser. Faktisk veldig mange sjanser. Vi får krysse fingrene for at godeste Marcus holder seg skadefri hele sesongen, for han er viktig for angrepet vårt. Han må selvfølgelig jobbe en hel del med avslutningene sine, men veldig positivt at han kommer seg til sjanser, i det minste. Han fortjente en scoring i dag, men har kun seg selv å skylde på for at han måtte gå målløs av banen.

Jeg håper samme mannskap f¨år sjansen mot Chelsea på lørdag, så kan flere av unguttene og sutrekroppen Ronaldo få sjansen fra start i EL på torsdag i neste uke.

Jeg slutter forresten aldri å la meg overraske over hvor god Martinez er. :football:
post liked by: RedTrafford, Blodfink, Pink Final
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1942
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2563

En formidabel kamp av MU i går, kan ikke huske at MU har vært så jævlig god mot et topplag på fan vet, må være veldig lenge siden. Er ikke helt kommet meg etter kampen har vel en lettere sjokk diagnose på gang. Nu er det bare å glede seg til neste kamp.
post liked by: pixma, RedTrafford, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14529
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22962
Liker mottatt: 18943

Yep, det var en meget god forestilling. men sier meg enig med T. Henry, Rashford må lære seg å plassere ballen. Jeg forstår at han blir frustrert og bare vil kline den ballen i nettet, men jo før han roer seg litt ned, jo før kommer målet.
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4629
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10420

Ofte er det sånn at når man får sovet på en kamp, så dukker det gjerne opp enten positive eller negative nyanseringer til det inntrykket man sitter igjen med rett etter kamp (som ofte er basert på resultat mer enn prestasjon).

Men nå er jeg nøyaktig like positiv som jeg var da dommeren blåste av. Dette var en kamp som egentlig ga enormt store lovnader for hva ETH og dette laget kan klare når/hvis alt begynner å stemme.

Vi har hatt gode enkeltkamper og -resultater under alle våre tidligere manager post-SAF. Men jeg klarer helt ærlig ikke å huske en eneste kamp fra de siste ti årene der vi behersket alle fasene av spillet like godt, ikke minst der vi holdt dette nivået gjennom en hel kamp.

"the players worked in whirring synchronicity " skriver The Atheltic i kamprapporten. Vi var gode både på kontringer og i etablert angrep. Vi var gode i press. Spilte oss lett ut av press. Vi var skjerpa og gode på kontradekning. Vi var gode både i etablert forsvar og i duellspill - både førsteduell og andreball - over hele banen. Mange og gode bevegelser. I 90 minutter.

Så hva betyr dette for fortsettelsen? Var dette selve eureka-øyeblikket, da alt ETH og spillerne har jobbet med og mot de siste månedene klikket på plass, og setter standarden for det som vil skje videre? Det er nok ønsketenkning, vi kan neppe forvente denne intensiteten i hver kamp resten av sesongen. Samtidig skiller kampen seg vesentlig fra seirene mot Arsenal og Liverpool, og de fleste andre skalper vi har tatt de siste årene. Da har vi mobilisert tæl, duellert og kontret godt. Nå var det vi som dominerte, vi som dikterte tempo, vi som spilte ut motstanderen. Vi som bestemte alt. Tenker at det må gi spillerne en enorm boost.

Laget fikk mye kritikk både etter Omonia og Newcastle, men jeg syntes å se klar framgang bak resultatene der også. At det var i ferd med å henge bedre sammen, både offensivt og defensivt, mens nye mønstre begynte å tre fram. Casemiro gir oss utvilsomt en ny dimensjon gjennom å frigjøre én ekstra spiller offensivt, slik at Bruno ikke blir like isolert. Vi presser nå som et lag, ikke én og én. Vi samler laget og er kompakte på en helt annen måte.

Så kan det hende jeg må spise i meg alt dette allerede til helga, men det var så mye kvalitet i det vi serverte mot Spurs at det må være lov å kjenne på en ekte optimisme.
post liked by: Pwint, Pink Final, messilingard, Pancho P, red, RedTrafford, Can2, Belfastboy

Deleted User 430

Da er det bare å ønske CR7 lykke til videre.. La nå heller Elanga spille spiss om noen må hvile.

post liked by: Pink Final, Pancho P, Ryder, RedTrafford, Can2, Belfastboy
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1942
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2563

pixma wrote: 20 Oct 2022, 07:41 En formidabel kamp av MU i går, kan ikke huske at MU har vært så jævlig god mot et topplag på fan vet, må være veldig lenge siden. Er ikke helt kommet meg etter kampen har vel en lettere sjokk diagnose på gang. Nu er det bare å glede seg til neste kamp.
Ser jeg har likt mitt eget innlegg, det er nok en feil klikk.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy, Can2
User avatar

Ryder
Posts: 4629
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10420

pixma wrote: 20 Oct 2022, 15:20
pixma wrote: 20 Oct 2022, 07:41 En formidabel kamp av MU i går, kan ikke huske at MU har vært så jævlig god mot et topplag på fan vet, må være veldig lenge siden. Er ikke helt kommet meg etter kampen har vel en lettere sjokk diagnose på gang. Nu er det bare å glede seg til neste kamp.
Ser jeg har likt mitt eget innlegg, det er nok en feil klikk.
Selvros skal man lytte til - den kommer fra hjertet!
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy, pixma
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16962
Liker mottatt: 10884

pixma wrote: 20 Oct 2022, 15:20
pixma wrote: 20 Oct 2022, 07:41 En formidabel kamp av MU i går, kan ikke huske at MU har vært så jævlig god mot et topplag på fan vet, må være veldig lenge siden. Er ikke helt kommet meg etter kampen har vel en lettere sjokk diagnose på gang. Nu er det bare å glede seg til neste kamp.
Ser jeg har likt mitt eget innlegg, det er nok en feil klikk.
Bra selvtillit og fornøyd med seg selv er vel innafor :D :D

Har gjort det før jeg også :D
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14529
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22962
Liker mottatt: 18943

pixma wrote: 20 Oct 2022, 15:20 Ser jeg har likt mitt eget innlegg, det er nok en feil klikk.
:hah: helt topp det, kjenner et par stk som alltid gjør det i andre fora :hah:
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy
LUHG!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1879
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13081
Liker mottatt: 5007

Blodfink wrote: 20 Oct 2022, 23:01 : helt topp det, kjenner et par stk som alltid gjør det i andre fora :
Vet om en som gjør det på United.no. Han har alltid minst to brukere aktive, og det går aldri lang tid før det har kommet en "tommel opp". Tror nok de fleste vet at han opererer med mer enn én om gangen. Det verste er når han i en opphetet diskusjon svarer med sin andre bruker, ser veldig dumt ut :D
post liked by: Pancho P, Pink Final, Can2
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 882
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7721
Liker mottatt: 2582

pixma wrote: 20 Oct 2022, 15:20
Ser jeg har likt mitt eget innlegg, det er nok en feil klikk.
😄 Det hender jo noen her inne diskuterer med seg selv, og er både enig og uenig med seg selv. -Så må være innafor å like egne innlegg også 😊
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Haha @Belfastboy Blir nesten
litt underholdende. Har lagt merke til det samme! 😄
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy
Kong Eric Cantona
Post Reply