[PL] Manchester United - Newcastle United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

red
Posts: 1522
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2262
Liker mottatt: 4106

Ja, mye åpenbare passningsmuligheter / sjanser i dag som forsvinner ut i ingenting pga de (1) ikke ser muligheten raskt nok, (2) forsøker på en teit hælflikk, eller noe som er litt for vanskelig, (3) forsøker å gå selv, og bare tråkler seg helt fast.

Og utrolig frusterende når vi forsøkte å vende spillet, og det går som sirup gjennom midtbanen.

Når det er sagt, så synes jeg likevel at vi gradvis ser bedre og bedre ut under Ten Hag.
Last edited by red on 16 Oct 2022, 17:31, edited 1 time in total.
post liked by: Blodfink, Pancho P, messilingard, Can2, Pink Final, Ryder, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18963

messilingard wrote: 16 Oct 2022, 17:06 , men jeg ser ikke bort i fra at det blir tøft mot Spurs
Det kan nok garanteres
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16972
Liker mottatt: 10884

Synes både Spurs og Arsenal har hoppet over neste steg, og tatt to steg opp fra ifjor.
Mens vi, joda det er noe der i riktig retning. Syns bare mange av barnesykdommene sitter litt langt inne enda.
post liked by: Pancho P, Blodfink, Can2
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9234

Forhåpentligvis så er Martial og Eriksen klare til Spurs. Med McTominay tilbake fra suspensjon så vil i alle fall ha noen alternativer på benken. I dag gjør vi et bytte og det er for lite slik kampoppsettet ser ut for øyeblikket.
post liked by: red, Pancho P, Blodfink, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 882
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7721
Liker mottatt: 2582

Så kampen sammen med nevø (som er ivrig United-supporter) og mor på 90+. Hun sa etter kampen at dommeren virket å være "veldig positiv mot de hvite", og det måtte vi jo støtte henne i! -Eller på lønningslista til Saudi-Arabia som man i sitt stille sinn kan tenke.

En del som ikke er gode nok her, dessverre. Som flere er inne på. Synes savnet av en klinisk spiss er påtagelig.
post liked by: Blodfink, Pancho P, Pink Final, RedTrafford
Kong Eric Cantona
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1880
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13088
Liker mottatt: 5013

Det ser forholdsvis lett ut å forsvare seg mot oss for tiden.
De gangene vi presser motstanderen bakover og spiller fram og tilbake på tvers på 25-30 meter så ser vi alt for ofte at vi blir statiske i feltet. Der savner jeg løp fra f.eks. motsatt kant og inn mot midten. I det hele tatt må det være flere bevegelser slik at vi gjør jobben til motstanderen noe vanskeligere enn hva som nå er tilfelle.

Samtidig må også tempoet opp på pasninger. Blir for mye kjæling med ball nå. Men det kan også komme av at vi er for statiske.

Jeg synes vi er på vei, men det kan og vil ta tid.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Can2, RedTrafford
User avatar

Ryder
Posts: 4631
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10425

Fikk bare fulgt med 75% på første omgang og så andreomgang i opptak først nå.

Det går jo ikke akkurat på skinner. Men det er veldig mye som er mye bedre enn det vi måtte tåle i fjor. Ingen kan ta laget på innsats i det siste (heller ikke i dag), det er vel heller ofte snakk om at vi prøver FOR hardt og blir stressa i spillet (med slurv og unøyaktighet som resultat). Savner roen i avgjørende situasjoner, forhåpentligvis kommer det når vi får mer automatikk i hvordan vi løser situasjonene.

Vi henger mye bedre sammen som lag, det er ikke lenger bare å spasere gjennom midtbanen vår. Generelt slipper vi til færre sjanser.

Handler mye om ro og trygghet med ball og ro i hodet når valgene skal tas.
post liked by: Pink Final, Buchan, Pancho P, red, Belfastboy, Blodfink
User avatar

red
Posts: 1522
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2262
Liker mottatt: 4106

Ten Hag: "I am disappointed with the result, but I am happy with the performance. The pressing was good. We made them run. They are one of the best physical teams, they had cramp. In the end we break them, but we didn’t kill them. We had the chances."
Lett å glemme hvordan vi i starten av sesongen knapt klarte å presse, og gjerne gikk tomme etter 60-65 minutter.
post liked by: Buchan, Ryder, Pink Final, Pancho P, Belfastboy, Blodfink, Can2
User avatar

Ryder
Posts: 4631
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10425

Enig, @red.

Har vi langt igjen til vi kan konkurrere helt i toppen? Definitivt.
Men vi har jevnt over klar framgang, det er ikke mer enn seks måneder siden vi spilte som et mentalt sønderknust takras av et nedrykkslag.

«Alle» var før sesongen enige om at dette ville ta tid, og at vi ikke ville blande oss i noen tetkamp i år. Synes vi ser omtrent det jeg forventet. Vi ser i mye større grad ET LAG. Det er fortsatt mye uryddighet og surr, og fortsatt har vi huller i laget og fortsatt er det for ustabilt.

Om vi sitter her om ett år og fortsatt klør oss i hodet over manglende samhandling, 60% feilvalg og tekniske juniorfeil, blir jeg bekymra. Men ikke nå.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy, Blodfink, Can2, Buchan
User avatar

andRED
Posts: 325
Joined: 09 Oct 2022, 20:13
Liker gitt: 203
Liker mottatt: 914

Blodfink wrote: 16 Oct 2022, 17:20
andRED wrote: 16 Oct 2022, 17:00 Ekspert han Bakke? «Great defending» sier han om at Trippier tar kun mann og ikke ball i feltet mot Ronaldo.
Han er ikke helt på jordet faktisk, det er ikke dumt det Trippier gjør, og det vurderes som en duell, rett eller galt. Ronaldo hadde nok scora der, så Trippier redda sitt lag. Vi hadde jo ikke klaga om Shaw gjorde det samme med Wilson? Eller Varane som feller Wilson i 1.omg...
Det er en duell der han feller en motspiller i feltet, noe som, dersom dommer hadde gjort riktig, hadde blitt kritisert. At dommer er på bærtur der betyr ikke automatisk at det er en god involvering. Akkurat som at Shaw og Varane sin involvering heller ikke er god, og vi er heldige der.

Poenget mitt er at kommentaren burde vært «He’s lucky to get away with that» istedet for «Great defending» når han er på etterskudd og kaster seg inn på stamfoten til Ronaldo i avslutningsøyeblikket.

Har ikke opplevd stort fokus på dårlig dømming av v-sport denne sesongen, mulig det er bevisst.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ryder wrote: 16 Oct 2022, 20:26 Enig, @red.

Har vi langt igjen til vi kan konkurrere helt i toppen? Definitivt.
Men vi har jevnt over klar framgang, det er ikke mer enn seks måneder siden vi spilte som et mentalt sønderknust takras av et nedrykkslag.

«Alle» var før sesongen enige om at dette ville ta tid, og at vi ikke ville blande oss i noen tetkamp i år. Synes vi ser omtrent det jeg forventet. Vi ser i mye større grad ET LAG. Det er fortsatt mye uryddighet og surr, og fortsatt har vi huller i laget og fortsatt er det for ustabilt.

Om vi sitter her om ett år og fortsatt klør oss i hodet over manglende samhandling, 60% feilvalg og tekniske juniorfeil, blir jeg bekymra. Men ikke nå.
Enig her. Har stor tro på at Ten Hag vil få til dette med tid og midler, men det er smertefullt å se på angrepsspillet, som ikke er en systemfeil, heller enkeltspilleres begrensninger. Det må ryddes, det jeg er bekymra for er ledelsens uttalelser om at kassa er tom og det vil bli lavere aktivitet i vinduene framover.
post liked by: Pancho P, Blodfink, RedTrafford, Buchan
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18963

@andRED, enig, det er ingen god involvering, jeg skreiv vel to ggr. tidligere i tråden at det burde vært straffe til Ronaldo der. Men det Bakke mener er kanskje slik jeg ogs¨å ser det litt, Trippier kamuflerer det akkurat nok til at dommerne velger å se bort fra det...Noe som jo er feil, samtidig er det rom for tvil tenker jeg. VAR må ta den på sin kappe. At dommere gjør feil i kampens hete er helt vanlig, men Pawson er gjennomgående svak. Uansett hvem han dømmer.

At dommerne unnslipper kritikk er ikke bra. Det fortjener de.
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Buchan, Pink Final
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18963

I en perfekt (dommer)verden hadde vel United fått 2 og Newc. 1 straffe i går. I åpent spill har United så og si åpent mål 2 ggr...Newc. har Joelinton sin dobbel i treverket og en nesten på påfølgende corner.

4-2 eller 4-3 kunne det fort vært...
post liked by: Buchan, Pancho P, Pink Final, RedTrafford, Can2
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7522
Liker mottatt: 4292

Enig angående straffene her, ellers så er det litt merkelig at Ronaldo sitt mål blir annulert. De legger jo ned ballen og sparker den inn til keeper. Det normale er å kaste den inn til keeper hvis han skal ta frispark.
Nei, liker ikke å klage på dommeren, men Dawson hadde ingen stor dag for å si det mildt. Og de i VAR rommet kan man jo lure på om de duppet av.
Ellers så synes jeg at United burde satset mer i andre omgang, da Newcastle ikke var noen trussel.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Ryder
Posts: 4631
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10425

Det som er synd med at alle kamper blir så jevne og tette, er at vi liksom aldri får sjansen til å sende utpå noen av unggutta.
Nå tror jeg ikke f.eks Garnacho ville gjort seg bort i går, men skjønner reservasjonen med å sette inn Iqbal eller Mainoo - selv om Fred var svak. På 0-0 er det fortsatt intenst utpå der, det er noe annet å cruise inn en to-tremålsledelse.
post liked by: Buchan, Pancho P, Pink Final, Belfastboy

Mr H
Posts: 463
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1363

I går følte jeg at vi så en del av hva jeg synes et av de største problemene med VAR er. Dommer er redd for å dømme siden han tenker at VAR ordner opp hvis han gjør en feil. Men så er feilene akkurat ikke store nok i følge VAR-protokollen. Sancho-situasjonen er vel egentlig ganske klink straffe spør du meg og vi slapp vel billig unna i eget felt også ved en anledning. Så er det også en eller to situasjoner til, blant annet med Ronaldo, hvor det ikke hadde vært mye å si på om vi fikk straffe. Alt i alt hadde vel totalt 3-4 straffespark i går vært riktigere enn null. Da er det en tung dag på jobben for dommerteamet.

På toppen av dette ble vi frarøvet et helt legitimt mål. Dommer blåser, forsvarspiller berører ballen, ballen er i bevegelse, Ronaldo tar ballen og skårer. Så finnes det vel tydeligvis protokoller som hindrer VAR i å bryte inn akkurat her, men dette er altså en direkte kampavgjørende situasjon, som man visstnok ikke kan sørge for at ender med korrekt utfall, selv om det kunne blitt oppklart på 5 sekunder. Merker man blir litt matt når det noen ganger kan ta 5 minutter for å komme frem til tvilsomme avgjørelser, samtidig som man andre ganger lar tydelige feil passere.

Når det gjelder selve kampen er det litt mer diskusjon rundt Ronaldo-byttet/den siste sjansen enn jeg foretrekker. Hadde jeg stolt på Ronaldo til å sette den sjansen? Ja, men det er ingen garanti for at situasjonen hadde oppstått med han på banen i det hele tatt, så det blir litt for hypotetisk for meg. Vi hadde et mer mobilt angrep og skapte vel mer de siste 20 minuttene med Rashford enn vi hadde de første 70 med Ronaldo. For meg er det ikke noe mer enn at manageren gjorde et bytte for å forbedre vinnersjansene. Det hjalp litt, men akkurat ikke nok til å få den avgjørende spikeren i kista.
post liked by: Pancho P, Pink Final, RedTrafford, Ryder, Belfastboy
Post Reply