(EL) Manchester United - Omonia Nicosia (13-10-22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3936
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17179
Liker mottatt: 10989

Steinar Stenseth wrote: 13 Oct 2022, 22:55 Ikke verst å bare trenge 34 avslutninger for å slå den kypriotiske 6. plassen..
Bra det, litt færre enn hele forrige sesong bare😬
post liked by: Blodfink, Pink Final, Belfastboy, Pancho P
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4423
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2849
Liker mottatt: 9407

Vi var fullstendig avhengig av tre poeng så det er i det minste bra.

Men jeg må si at, selv om at det ble seier i dag, at vi spiller langt under pari. Det er så mange situasjoner hvor vi velger feil gang på gang på gang. For min del så har jeg lyst til å sende hele troppen på skolebenken for 15 studiepoeng i risikoanalyse. For vi velger alt for ofte det alternativet som innebærer høy risiko og lav sannsynlighet for suksess. Vi må rett og slett bli smartere.

Det positive er at vi ikke gir oss selv om at ting går dårlig. Men det er det jeg tar med meg.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Belfastboy, Pancho P, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4684
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2603
Liker mottatt: 10634

Puh. Ok.
Greit å være frustrert, og det var mange svake avslutninger - men hallo, det er kun tilfeldigheter som gjør at vi ikke vinner 4-0 og ingen klager. Vi skal være mye bedre enn dem, og vi ER mye bedre enn dem. Ekstremt mye stang-ut i dag, men synes ikke vi ser noen nye svakhetstegn. Vi mangler derimot fortsatt spillemønstre i angrepsspillet, det må bli jobb nr 1 for ETH og co.
post liked by: Pink Final, Pancho P, RedTrafford

Deleted User 595

messilingard wrote: 13 Oct 2022, 22:57 Vi var fullstendig avhengig av tre poeng så det er i det minste bra.

Men jeg må si at, selv om at det ble seier i dag, at vi spiller langt under pari. Det er så mange situasjoner hvor vi velger feil gang på gang på gang. For min del så har jeg lyst til å sende hele troppen på skolebenken for 15 studiepoeng i risikoanalyse. For vi velger alt for ofte det alternativet som innebærer høy risiko og lav sannsynlighet for suksess. Vi må rett og slett bli smartere.

Det positive er at vi ikke gir oss selv om at ting går dårlig. Men det er det jeg tar med meg.
Vel oppsummert 👏
post liked by: Pancho P, messilingard
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2573
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13359
Liker mottatt: 8563

Pink Final wrote: 13 Oct 2022, 22:53
Mitt innlegg nummer 5000 🥳
Vel blåst, @Pink Final! Med din produktivitet kunne du ha vore eit spennande alternativ på topp😅
post liked by: RedTrafford, Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Ryder
Posts: 4684
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2603
Liker mottatt: 10634

Ser vi har 4.81 i xG. Det er helt vilt mye (City hadde 3.06 mot oss da de scoret 6, for eksempel).
Sånn er fotball. Kampen i dag handlet mer om uflaks enn udyktighet.
post liked by: Pancho P, Pink Final
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3936
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17179
Liker mottatt: 10989

Pink Final wrote: 13 Oct 2022, 22:53 EASY EASY EASY EASY EASY

Mitt innlegg nummer 5000 🥳
Gratulerer👏
Må ha vært dagens høydepunkt sammens med McT sin scoring.
Gleder meg til de neste 5000😎
Som forhåpentligvis innholder minst 500 United mål🤣
post liked by: Pancho P, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4684
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2603
Liker mottatt: 10634

Når det gjelder spillerprestasjoner, ble vi vel ikke ekstremt mye klokere.
Casemiro bør ha spilt seg bombesikkert inn på laget. Ikke noe mer dilling med mann i rygg - hadde han det var det støtte på ett touch. Rolig som skjæra på tunet og variert og godt pasningsregister.
Svak forestilling av Antony, Fred gjorde vel heller ingen ting for å spille seg inn på laget. Rashford skjøt med tøfler, men virket kvikk i allround-spillet. Ronaldo aktiv før pause men veldig svak etter. Malacia ok, men neppe noen tvil om at Shaw starter til helga.

Vi hadde til sammen 68(!) skudd sammenlagt i de to kampene, mot 11 til sammen fra dem.
At vi står med to ettmålsseire er bortimot sensasjonelt.
Last edited by Ryder on 13 Oct 2022, 23:33, edited 1 time in total.
post liked by: messilingard, Pink Final, Pancho P
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4423
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2849
Liker mottatt: 9407

@Ryder

Rashford fikk 4 hos United.no på deres børs. Jeg syntes det er noe strengt selv om at jeg forstår at trekkes for dagens sløsing. Malacia bør etter min mening ut av laget, han må rett og slett bli mer voksen som fotballspiller. Det er greit at backene ikke skal ligge på krittet konstant, men Malacia var til tider nærmere høyreback enn venstreback. Han må rett og slett forenkle spillet sitt og fokusere på å gjøre de grunnleggende tingene bra før han gjør ting komplisert. Fred hadde heller ingen særlig god kamp. Det samme med Antony, som for ofte bruker for lang tid. Skjønner at han ikke er som Rashford som bruker ekstremt fart når han utfordrer, men Antony bruker ofte for lang tid og for mange touch. Resultatet ble i alle fall en dårlig prestasjon i dag.

Når det gjeler spissplassen så er Ronaldo helt OK. Jeg syntes han blir anonym i andre omgang og han ser ikke like farlig ut som i for eksempel fjor. For min del så håper jeg at Martial blir klar til Newcastle, for han er rett og slett en bedre spiller når han er skadefri.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

andRED
Posts: 325
Joined: 09 Oct 2022, 20:13
Liker gitt: 203
Liker mottatt: 914

Er litt uenig i at det er uflaks og tilfeldigheter som gjør at vi ikke vinner med mer. De sjansene Rashford får skal han omsette. Det er uakseptabelt for en spiss i United å gå målløs av banen med de sjansene der. Hadde han vært en dyktigere avslutter, hadde han hatt 3-4 mål og vi hadde sluppet å svi av så mye krefter og førstelagsspillere på en slik motstander.

Frikjenner heller ikke resten av laget, og jeg syns også Bruno var spesielt svak. Han jobber mye og hardt, men det mangler rytme og finesse der. Lenge siden jeg har sett han skikkelig god, dessverre.

Syns også vi starter med en alt for sterk ellever, der vi kunne hvilt litt og satt inn om vi trengte det mot slutten.

Frustrert etter dette, så beklager all negativiteten!
post liked by: Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4684
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2603
Liker mottatt: 10634

Enig, @messilingard
Tipper Malacia er veldig opptatt av å følge instruksjoner, på godt og vondt. Veldig tydelig at ETH ønsker at backene skal skyve inn, men Malacia mangler erfaring til å vurdere når han skal skyve og når han skal ligge bredt.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
andRED wrote: 13 Oct 2022, 23:33 Er litt uenig i at det er uflaks og tilfeldigheter som gjør at vi ikke vinner med mer. De sjansene Rashford får skal han omsette. Det er uakseptabelt for en spiss i United å gå målløs av banen med de sjansene der. Hadde han vært en dyktigere avslutter, hadde han hatt 3-4 mål og vi hadde sluppet å svi av så mye krefter og førstelagsspillere på en slik motstander.
Jo, jeg kaller det faktisk uflaks, eventuelt å ikke «ha dagen». Rashford er generelt en god avslutter. I dag var han definitivt ikke det, men det vi så i dag er ikke standarden.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
post liked by: Pink Final
User avatar

andRED
Posts: 325
Joined: 09 Oct 2022, 20:13
Liker gitt: 203
Liker mottatt: 914

Ryder wrote: 13 Oct 2022, 23:39 Enig, @messilingard
Tipper Malacia er veldig opptatt av å følge instruksjoner, på godt og vondt. Veldig tydelig at ETH ønsker at backene skal skyve inn, men Malacia mangler erfaring til å vurdere når han skal skyve og når han skal ligge bredt.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
andRED wrote: 13 Oct 2022, 23:33 Er litt uenig i at det er uflaks og tilfeldigheter som gjør at vi ikke vinner med mer. De sjansene Rashford får skal han omsette. Det er uakseptabelt for en spiss i United å gå målløs av banen med de sjansene der. Hadde han vært en dyktigere avslutter, hadde han hatt 3-4 mål og vi hadde sluppet å svi av så mye krefter og førstelagsspillere på en slik motstander.
Jo, jeg kaller det faktisk uflaks, eventuelt å ikke «ha dagen». Rashford er generelt en god avslutter. I dag var han definitivt ikke det, men det vi så i dag er ikke standarden.
Syns han alt for sjeldent har dagen. Han er langt fra de beste angriperne i verden pdd, de ligger gjerne 10-15 prosentpoeng høyere i konverteringsrate skudd og sjanser til mål. Virker som han lukker øynene og klemmer til.
User avatar

Ryder
Posts: 4684
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2603
Liker mottatt: 10634

Har du noen tall på det, @andRED ?
Og da snakker jeg ikke om Haaland…

Kjapt xG-søk på Understat:
Han ligger en del bak Kane og Mbappe i effektivitet, men på linje/bedre enn Lewandowski og Benzema.

Sidestiller ham ikke nødvendigvis med disse (Rashford er kantspiller, tross alt), men vil påstå at han generelt er mye bedre foran mål enn han var i kveld.
post liked by: Pink Final
User avatar

andRED
Posts: 325
Joined: 09 Oct 2022, 20:13
Liker gitt: 203
Liker mottatt: 914

Ryder wrote: 13 Oct 2022, 23:54 Har du noen tall på det, @andRED ?
Og da snakker jeg ikke om Haaland…
Rashford har 19% konverteringsrate i PL i år, som er det høyeste han har hatt så langt i karrieren.
Lewandowski har 29%
Haaland er på 39% så langt i år.

Hvorfor ikke sammenligne med Haaland? Det er tross alt standarden på den beste spissen i ligaen.

Det som er positivt er at han kommer til langt flere sjanser i år. Det er ingenting jeg ønsker mer enn at Rashford skal score 30-40 mål per sesong, men jeg sliter med å se at det skal skje veldig snart iallefall. Hadde vært deilig å ta feil!
post liked by: Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4684
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2603
Liker mottatt: 10634

Om vår kantspiller scorer 30-40 mål vil jeg nærmest omkomme av overraskelse.

Nå vet jeg ikke hvordan «konverteringsrate» regnes ut, vil tro det er antall skudd vs antall mål? Det er en grei måleenhet, men xG forteller mer om hvor stor sjansene har vært (og hvor stor bommen evt er).

For ordens skyld: Rashford og Haaland har en ganske lik xG karrieren sett under ett - begge på ca 60. Så har Rashford scoret 62 og Haaland 77.

Helt fair om man vil sammenligne verdens beste og mest effektive spiss med vår kantspiller, men for min del blir det i overkant svartsynt.
Post Reply