[PL] Everton - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Fortjent seier selv om at det blir vel spennende for min del. Vi spiller tidvis ekstremt bra fotball, noe som er svært positivt. Skal jeg ta Ten Hag på noe i dag så er det at han kunne absolutt ha gjort grep tidligere. Eriksen og Rashford så allerede slitne ut etter 65-70 min og Everton fikk et overtak på midten på grunn av at vi ikke hadde nok løpskraft der. Personlig så ville jeg nok også ha byttet ut Rashford for å få inn enda mer futt på kant, og med så mye rom som det var på venstresiden til tider så tror jeg at Elanga/Sancho kunne gjort en grei jobb. Vi har nok av kamper i oktober så Ten Hag er nødt til å benytte seg av benken for å komme igjennom uten skader.

Martinez som vanlig sjef bak der. Shaw hadde en solid kamp, spilte seg fort inn som førstevalg i dag. Casemiro hadde en svært dårlig involvering tidlig i kampen, men han gjorde ekstremt mye bra etter å begått en grov feil. Solid tilvekst etter min mening. Ny kamp allerede på torsdag så her er det bare for gutta å nullstille hode og kropp.
post liked by: JørgenT, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

Mr H
Posts: 467
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1377

DDG - Beste kamp på lenge. Leverer på det området jeg har kritisert han mest for. Kudos.

Dalot - Gjør en del rart. Ikke på nivået vi har blitt vant til så langt i år. En av få som ikke er over middels.
Lindelöf - Ikke samme x-faktor og autoritet som makkeren sin, men gjør en solid og trygg kamp.
Martinez - Duellsterk og pasningssterk som vanlig. Publikumsfavoritt.
Shaw - Veldig god. Gode kombinasjoner offensivt og gjør jobben defensivt. Så lettere ut i steget enn på en stund.

Casemiro - Alt han gjør er enten temmelig rufsete eller veldig bra. I sum betyr det kanskje middels, men han viser også hva han kan bidra med når han for alvor er integrert i laget. Klasse gjenvinning og pasning før målet.
Eriksen - Nok en kontrollert og moden kamp, slik vi begynner å bli vant med.

Antony - 3 på 3. Kan ikke klage på den starten. Mest underholdene vingen siden Nani?
Bruno - Mange fine kombinasjoner. Mye involvert. Få frustrerende balltap.
Rashford - Frisk og rask. Kunne fort hatt et par målpoeng med litt marginer.

Martial - Limer angrepet fint i sammen i de minuttene han får. Må av tidlig for å opprettholde sitt enorme målpoengsnitt per min (bedre enn braut).

CR - Gjør mye bra. Fint og historisk mål. Ødelegger også flyten i et par angrep.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ser litt bilder fra en av de siste cornerne nå og konkluderer med at det Varane-byttet var direkte matchavgjørende. Hadde det ikke vært for pannebrasken hans var vi stygt nærme og slippe inn et Jordan Pickford mål.
post liked by: Pink Final, messilingard, RedTrafford, Blodfink

Deleted User 595



post liked by: Blodfink, messilingard, Buchan
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Gratulerer til alle, fikk ikke sett første 30, men derfra og inn. United elsker å holde folk på pinebenken...Men gledelig å vinne en slik krig!! Dalot får muligens en konkurrent ekstra i januar? Vi må fylle på der synes jeg. Han kan jo ikke spille alt. Ikke er han helt god nok jevnt over heller.

To flotte mål. Antony blir en særdeles flott spiller for oss, passer inn i United, full av selvtillit og positiv arroganse.

Hyggelig at CR7-700!
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Buchan
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2628
Liker mottatt: 10730

Litt skuffende at vi lar Everton sette oss under press siste ti - i slike situasjoner må vi bedre på å drepe kampen gjennom å holde på ballen og dra ned tempoet. Men før det synes jeg vi spiller en ganske god kamp.
Bortsett fra Dalot som gjorde mye rart, synes jeg alle andre på banen kom ut i pluss.

Spesielt gledelig med Rashford - selv om han ikke fikk målpoeng synes jeg han spilte sin beste kamp på mange, mange måneder. Hadde roen med ball, var bevegelig og god i linkup-spillet, og med litt mindre uflaks hadde han stått med et mål og en assist også.
Det var en selvtillit og flyt i spillet hans som vi ikke har sett på veldig lenge.

Det var plusser og minuser på Casemiro, men ikke utenkelig at det hadde litt med ham å gjøre at Everton kun hadde en avslutning etter 60 minutter. Vi virket mer balanserte og mindre åpne enn vanlig. Antony har en strålende førsteomgang. Forsvinner mer etter pause, men gjør en god defensiv jobb da også. Ronaldo er i ferd med å finne formen.

Eriksen og Bruno hadde en "stille" kveld med tanke på sjanseskaping, men mye fint kombinasjonsspill. Registrerer at Bruno trekker mye ut mot kant, ser ut som det er en bevisst instruks fra ETH, er tanken å skape rom for Eriksen?
post liked by: Mr H, Pink Final, RedTrafford, Buchan

Deleted User 402

Herlig med 3 poeng. Mye positivt å ta med seg, men det beste sett med mine øyne er at vi ikke knekker mentalt av å få et tidlig baklengs. Det har skjedd et par ganger det siste året for å si det pent...
Work in progress.
post liked by: Ryder, Can2, Pink Final, RedTrafford, Buchan
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2628
Liker mottatt: 10730

Har lagt merke til en ting de siste kampene, og det er at vi er blitt mye bedre til å spille av høyt press. Mot spesielt Liverpool men også delvis mot Arsenal lot vi være og De Gea spilte stort sett ut langt. Men i de siste kampene har vi våget å spille oss ut - som regel med hell. Til og med mot City, der mye var galt men det var i andre faser av spillet.

Martinez skal ha mye av æren for dette, han er svært god med ball og evner både å spille presist og ikke minst hurtig. Liker utviklingen her.
post liked by: Blodfink, Pink Final, RedTrafford, Buchan

Deleted User 595

post liked by: Blodfink, Pink Final, RedTrafford, Buchan
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Problemet mitt med VAR og dommere generelt. De klarer rett og slett ikke legge seg på en felles linje og resultatet blir at noen ting får gå, og andre ting får ikke gå. VAR er etter min mening et fantastisk verktøy, det er bare så synd at de som skal benytte seg av verktøyet mangler kompetansen til å bruke det på en god måte. For min del så burde Marcus Rashford sin scoring vært tillatt, han oppsøker ikke ballen mer armen og armen er ikke i en unaturlig posisjon. Kan godt hende at det er forskjellig regelverk, men jeg spesielt når man ser på to av målene til West Ham i går. Jeg sier ikke at dommere fortjener all dritten de får sin vei, men slik de holder på så svekkes tilliten til hele systemet for min del.

post liked by: Blodfink, RedTrafford, Buchan, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17267
Liker mottatt: 11025

Oppsummeringen av VAR annuleringen til Rashford på united.no gir kjempestor mening.
Hadde han sentret til en annen, så da er det ikke hands, så lenge han scoret selv så var det hands. Snakk om suppekjøkken.
Hands er hands og ferdig med det. Så for de bli enig før serien starter hva som skal tas og ikke.
post liked by: Blodfink, messilingard, Buchan, Pink Final, Can2
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2044
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7562
Liker mottatt: 4334

Fikk ikke sett kampen, satt på flyet til Roma. Og det var deilig å se at det ble seier. Et Liverpool tap var heller ikke å forakte.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Can2
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17267
Liker mottatt: 11025

Det hørtes fint ut @Buchan
Var der for en del år siden, veldig fin by.🙂
post liked by: Buchan
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2044
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7562
Liker mottatt: 4334

Ja veldig fin by @RedTrafford. Og enormt med scootere 🛵😊
post liked by: RedTrafford
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2628
Liker mottatt: 10730

RedTrafford wrote: 10 Oct 2022, 19:37 Oppsummeringen av VAR annuleringen til Rashford på united.no gir kjempestor mening.
Hadde han sentret til en annen, så da er det ikke hands, så lenge han scoret selv så var det hands. Snakk om suppekjøkken.
Hands er hands og ferdig med det. Så for de bli enig før serien starter hva som skal tas og ikke.
Vel, slik det blir forklart "følger de bare reglene".

Det styrker jo bare mitt syn på at et VAR som fungerer tilfredsstillende er en illusjon, og at det er best å kaste hele greia i søpla (selv om det dessverre aldri kommer til å skje).

Fortsatt er det mange som ikke innser at det finnes gråsoner og tolkningsrom i de fleste situasjoner, og at det er umulig å lage et vanntett regelverk som tar høyde for alle eventualiteter.
Men gudene skal vite at de prøver! Resultatet blir sånne rare, superdetaljerte regler og underregler som dette rundt hands, som ikke gir mening verken for spillerne eller publikum. Hele VAR-systemet henger på at det finnes et klart skille mellom svart/hvitt, mellom rett/galt. Sånn er det sjelden.

Med jevne mellomrom sies det at VAR skal brukes mindre, kun ved klare feil osv - men hele tiden ser vi at det glir tilbake til mer og mer detaljstyring og forstyrrelse. Dette ligger også i systemets natur - tar du noen feil blir alltid fristelsen for stor til å ta "alle".

Etter noen år med VAR: Har det ført til at noen gale dommeravgjørelser har blitt rettet opp? Ja, selvfølgelig. Har VAR betydd noe for mitt (og andre) lags plasseringer og prestasjoner i det lange løp? Neppe. Har VAR gjort det bedre for meg som publikum å se på fotball? Aldri i verden, tvert imot.
post liked by: messilingard, RedTrafford, Pancho P, Pink Final, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17267
Liker mottatt: 11025

Joda @Ryder . Jeg også tolket det slik at regelen ble fulgt. Men synes ikke "den" regelen gir særlig mening.
Ellers enig det du skriver.
Kan legge til før VAR kom og United scoret, hoppet jeg jo opp av sofaen, blir liksom ikke helt det samme når man må vente til avspark :-|
post liked by: Pancho P, Pink Final, Can2
Post Reply