Manchester City - Manchester United (02.10.22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2811
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 12968
Liker mottatt: 8327

Men … interessant anekdote. Jeg skiftet fra vanlig drakt til green and gold med Sharp på brystkassen i pausen. Og hver gang jeg har på meg den drakten så spiller vi bra. Derfor tar jeg på meg skylden for en dårlig førsteomgang. Skulle aldri hatt på meg Ronaldo drakten jeg kjøpte på Megastore sist jeg var over.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ser Haaland blir trukket frem som kampens store spiller (og han er enorm, for all del), men Foden er han jeg syns virkelig gjorde det umulig for oss. For en spiller.
post liked by: Belfastboy, Ryder, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Spår laget til neste kamp allerede:

De Gea
Dalot / Varane / Martinez / Shaw
Casemiro / Eriksen
Antony / Bruno / Rashford
Martial

Tipper Malacia, McTominay og Sancho spilte seg ut i dag. Ikke fordi det ikke var andre som var like dårlige, men fordi det er de plassene der konkurransen er sterkest.
Last edited by Ryder on 02 Oct 2022, 17:09, edited 1 time in total.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

Brauten har nå scora like mye alene som United og Wolves har scora til sammen :shit:
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ryder wrote: 02 Oct 2022, 17:08 Tipper Malacia, McTominay og Sancho spilte seg ut i dag.
Jepp, men vi har ingen erstatning for Malacia...vi har heller ikke høyrebacker som holder mål. Sancho MÅ benkes, men er ikke sikker på om han blir det.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Blodfink wrote: 02 Oct 2022, 17:10
Ryder wrote: 02 Oct 2022, 17:08 Tipper Malacia, McTominay og Sancho spilte seg ut i dag.
Jepp, men vi har ingen erstatning for Malacia...vi har heller ikke høyrebacker som holder mål. Sancho MÅ benkes, men er ikke sikker på om han blir det.
Tja, jeg mener nå fortsatt at en Shaw i form fortsatt kan forsvare en plass på laget, Malacia er ikke feilfri han heller. Shaw har reagert positivt på konkurranse før.
post liked by: Pwint
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16985
Liker mottatt: 10884

Det er ikke Sancho sin skyld at vi ser ut som saltstøtter idag.
Men jeg må si det er en spiller som har skuffet enormt siden han kom, og de få landskamp minutter jeg har sett av ham, sitter jeg med samme inntrykk.
Blir nok en spiller på en lang lang liste som kostet flesk, men ikke utgjør noe som helst. Ett fint mål her og ett bra innlegg der er ikke nok på den tiden han har vært her.
post liked by: Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Sancho mangler TRØKK og energi i spillet sitt. Det blir småpent, men veldig tamt og forsiktig.
post liked by: RedTrafford, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

Ryder wrote: 02 Oct 2022, 17:19
Blodfink wrote: 02 Oct 2022, 17:10
Jepp, men vi har ingen erstatning for Malacia...vi har heller ikke høyrebacker som holder mål. Sancho MÅ benkes, men er ikke sikker på om han blir det.
Tja, jeg mener nå fortsatt at en Shaw i form fortsatt kan forsvare en plass på laget, Malacia er ikke feilfri han heller. Shaw har reagert positivt på konkurranse før.
Jeg vil ha inn en annen en Shaw, det har vært nok sesonger med dassing for min del.
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

Malacia er ikke feilfri, men det sier sitt at han enkelt spilte seg inn på laget uten erfaring fra PL. Shaw har ikke vært godt trent siden han ulykksalig ble overfalt i Eindhoven og brakk beinet, frem til det så jeg på ham som det største talentet United hadde i stallen. Men siden har det bare ikke vært bra, det holder ikke med 30 bra kamper på 7 år.
post liked by: RedTrafford
LUHG!

Mr H
Posts: 463
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1363

Absolutt ikke en akseptabel prestasjon, men for meg så var egentlig skuffelsen over så fort kampen var over. Orker personlig ikke å overreagere. Mye gikk galt, men jeg stoler på at ten Hag vet hva det var og fikser det. Noen spillere spilte seg nok ut av laget. Martial viser gode takter, blir viktig framover. Vi er i starten av et helt nytt prosjekt. Vi møter det som pdd trolig er verdens beste lag, 6 år inne i sitt prosjekt. Når de fyrer på alle sylindere kan det bli stygt for alle lag. Tung dag på jobben, men når vi ser tilbake på denne kampen i fremtiden er jeg sikker på at dette ikke vil definere EtH-æraen.
post liked by: Pancho P, Buchan
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16985
Liker mottatt: 10884

At veien opp er lang er noe vi alle har visst lenge.
Men trøkk, innsats og blø for drakta er noe man ikke skal kunne trene på. Det er noe strengt tatt noe som bør være tilstede hver kamp.
Noen ganger lurer jeg på hva de driver med allerede i spiller tunnelen, klemmer og koser motspillere.
Nei, savner stål blikket til Roy Keane der altså. Fokus fokus fokus
post liked by: Blodfink, Pancho P, Buchan
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Jeg er ikke uenig i at vi antagelig trenger forsterkninger på begge backene @Blodfink . Men de får vi ikke inn til neste kamp.

Vi ser jo et mønster hos Ten Hag at så lenge du spiller bra får du fortsette (uansett hva du og han på benken heter), men at veien ut av laget også kan være kort etter en svak kamp.

Malacia vs Shaw: Malacia er bedre og mer konsentrert defensivt, men foreløpig har Shaw mer å bidra med framover. Tror det kan endre seg når Malacia får mer selvtillit, men foreløpig tør han ikke helt å slippe seg løs på motstanderens halvdel.
post liked by: Blodfink, Pancho P, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

Yes, @Ryder ,enig. Malacia begynte i grunn ålreit offensivt synes jeg, men det har blitt mindre av det etter hvert i sesongen. Shaw glimter til, men det er noe med innstilling og valg han gjør. Synes ikke han bidrar med noe offensivt som gir resultater i enden stort sett, men han er mer med enn Malacia, men så er det også det defensive, i dag opphever han offside nok en gang, og jeg synes han sliter med sin motspiller i 8 av 10 kamper for å forenkle det noe.
post liked by: RedTrafford, Pancho P
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7530
Liker mottatt: 4292

Å tape er en ting, men ikke å ha troen på det man driver med når kampen starter er for meg helt uforståelig. Og så mot en byrival.
Det verste var at Haaland scoret 3 mål, til å bli kvalm av.
Ellers synes jeg at det er en kollektiv kollaps, trenger ikke å lete etter syndebukker.
Pokkers Maguire
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Pink Final
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2811
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 12968
Liker mottatt: 8327

Jeg hater sånne uker. Nå blir det tungt å lese nettaviser igjen. United blir idiotforklart og alt er bare sorgen. Men for min del så tenker jeg ikke sånn. Jeg tenker det vil bli endel opp og ned før vi blir stabilt gode og spillerne kjenner hverandre og stoler på hverandre. City ble ikke så gode over natten og det blir ikke vi heller. Det er svakheter i laget, og vi har dårlig med dekning på endel plasser, men jeg tror på EtH og jeg tror på United.
post liked by: Buchan, Mr H, Pancho P, Pink Final
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Har heller ikke mistet trua.
Men er likevel skuffa over at vi fortsatt har dette ekstremt lave bunnivået, trodde ærlig talt at vi hadde fått inn litt mer «stål» som gjorde at vi ikke ville kollapse på denne måten.

At det vil gå opp og ned er naturlig, men avgjørende hvordan spillerne reagerer på slike tilbakeslag. Etter Brentford gikk det veldig bra, la oss håpe det skjer igjen - og at vi om ikke så altfor lenge ikke vil trenge slike vekkere i ny og ne for å holde hodene skjerpa.
post liked by: Blodfink, Pwint, Pancho P, Pink Final, Buchan
Post Reply