[EL] Sheriff Tiraspol - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7520
Liker mottatt: 4292

Kontrollert seier, i grunnen aldri truet. Med litt mer intensitet så kunne det fort blitt et mål til.
post liked by: Pink Final, Can2, Pwint, Pancho P, Belfastboy
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 882
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7721
Liker mottatt: 2582

Pwint wrote: 15 Sep 2022, 20:15 Bare meg som syns denne kampen er forferdelig kjedelig?
Enig. Det var definitivt ikke noe fyrverkeri dette. Håper det var fordi vi ikke skulle brenne mer krutt enn nødvendig...
post liked by: Pwint, Pink Final, Belfastboy, Buchan
Kong Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4629
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2549
Liker mottatt: 10420

Proff og kontrollert, men slapp kamp. Dårlig motstander og null atmosfære på tribunen bidro ikke akkurat til å få opp intensiteten.
Vi vil jo gjerne se festfotball, men helt greit med en kamp der vi vinner uten at spillerne blir svette.
Last edited by Ryder on 15 Sep 2022, 20:42, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, Buchan
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16962
Liker mottatt: 10884

Oppskriftsmessig seier i kveld.
Ekkel bortekamp, men dette Sherrif laget var ikke mye å skryte av, det var heller ikke United heller for den slags skyld.
Bra med seier og at vi er i gang her også.
Fint med Ronaldo mål, syns han ser 1 år eldre ut enn forrige uke.
post liked by: Pink Final, pixma, Buchan

Deleted User 595

@Pwint: Enig, men følte helt ærlig at kampen var drept allerede på 0-2.

Sheriff hadde ingenting å stille opp med. Vi kunne ta det på autopilot resten av kampen.

Grei kamp, egentlig. Vi vinner lett uten å bruke noe særlig med energi, og vi unngår skader.

Det kjedelige er at vi i det hele tatt er i denne turneringen. Lite spennende, altfor mange kamper, ingen prestisje utenom muligheten for CL-kvalik...

Litt strengt mot UEFA, kanskje? 😅 Men kunne nesten ikke brydd meg mindre om Europa League.
post liked by: Pwint, Pink Final, RedTrafford, Belfastboy, Buchan, Can2
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

GBailey wrote: 15 Sep 2022, 20:36
Sir Alfie Rey wrote: 15 Sep 2022, 20:32

Ja hadde han sluppet inn den s¨å hadde jeg begynt å lure. Lett skudd.
Det hadde vært en tabbe om den gikk inn, men du misser jo poenget med hva jeg skrev. Den er lett å stoppe, men ikke lett å holde. Se hvordan ballen spretter på reprisen.

Må da være greit å være objektiv, selv om man har preferanser til enkelte spillere.
Neida jeg misset ikke poenget ditt. Men bare poengterer at dette er en selvfølge at en keeper på et topplag skal ta og holde. Nå var dette også et lite tilsvar på at en skal glorofisere De Gea for den minste ting. Det synes jeg ærlig talt blir litt barnslig.

Deano hadde lett tatt og holdt den også ;)
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7524
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26854
Liker mottatt: 17352

Ble litt langtekkelig etterhvert ja.
Satt å håpet på kalas seier når vi fikk 2-0 etter 39 minutter.
Fint å vinne her, og vi bør og skal ta Omonia Nikosia i neste match.
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Pwint, Belfastboy, Can2, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

Sir Alfie Rey wrote: 15 Sep 2022, 20:43
GBailey wrote: 15 Sep 2022, 20:36

Det hadde vært en tabbe om den gikk inn, men du misser jo poenget med hva jeg skrev. Den er lett å stoppe, men ikke lett å holde. Se hvordan ballen spretter på reprisen.

Må da være greit å være objektiv, selv om man har preferanser til enkelte spillere.
Neida jeg misset ikke poenget ditt. Men bare poengterer at dette er en selvfølge at en keeper på et topplag skal ta. Nå var dette også et lite tilsvar på at en skal glorofisere De Gea for den minste ting. Det synes jeg ærlig talt blir litt barnslig.

Deano hadde lett tatt og holdt den også ;)
Jo, du misser poenget. Har aldri sagt at det ikke er en selvfølge at skuddet ikke skal tas. Det er forskjell på å stoppe og holde et skudd. Det er på ingen måte en selvfølge å holde et slikt skudd. Selv Allison kunne gitt retur på slikt, noe vi har sett tidligere.

Er og trygg på at Henderson hadde holdt den. Og da hadde jeg skrytt av ham på samme måte.

Vi to er begge enige om at Henderson er en bedre målvakt enn de Gea. Men jeg forstår ikke din manglende vilje til å faktisk vurdere de Gea objektivt, selv når han gjør det bra.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Pancho P, Buchan
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Nok engang, man trenger ikke sitere hele innlegg når det står i posten rett over.
MOD
.

Neida gjør ikke det. Selvsagt er dette to forskjellige ting. Men mener en toppkeeper klarer å holde den 8 av 10 ganger ca.
Bra at vi er enige om at Henderson er en bedre keeper enn De Gea,

Å joda jeg klarer å være objektiv ang De Gea. Han gjorde en grei redning der.

Må også poengtere at jeg ikke har noe i mot De Gea. Han har gjort det bra for oss i mange år. Men manglene er der og når vi har en yngre keeper som er bedre, så er dette et meget enkelt valg å ta.

Tror mange vil bli skuffet når Deano blir v¨år 1.keeper neste sesong. (Tror dette er stor sjanse for at skjer )

Gratulerer med seiern og god pause ;)
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14529
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22962
Liker mottatt: 18940

Det mest hardføre banneret på tribunen må vel ha vært "HANG THE GLAZERS"

Ellers fornøyd med seier, kjedelig var det, foten til Eriksen var høydepunktet, og målene selvfølgelig.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, RedTrafford, Buchan, Pwint, Can2
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7524
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26854
Liker mottatt: 17352

Ryder wrote: 15 Sep 2022, 20:21 …pasnings-og kombinasjonsspillet er kanskje ikke Ronaldos styrke…

Martial vil jo kunne fungere godt i en sånn rolle.
Ser han får mye kritikk i dag, både av media og supportere.
Får håpe han kan spille seg i form, og bidra mer for laget.
Men tror hans forse framover blir å oppholde seg i boksen som en trussel der.
Mistet all fart, og har også begynt å miste ball når han har den.
post liked by: Belfastboy, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

Fikk 7 på børsen i MEN, som ellers har vært meget kritiske til Ronaldo. Syntes han gjorde en god kamp, og bidro til at vi hadde ballen så mye i laget som vi hadde. Var og delaktig i begge målene, samt andre sjanser. Ten Hag gav og en positiv dom etter kampen.

Har ikke mistet all fart, da han fortsatt har et eksplosivt rykk i boksen. Slik han river eller lurer seg fri og kommer til headinger. Så det stemmer ikke.

Han har mistet sprinthurtighet. Ikke alt, dog. Han er fortsatt raskere enn andre spillere på laget vårt, f.eks Sancho. Men fallet fra der han var før er betraktelig. Synes og han mister ballen for mye, nøyaktig slik f.eks Bruno og Rashford og gjør. Det må de alle bli bedre på.

Det er en tydelig anti-Ronaldo-agenda ute og går, som ikke evner å fokusere på det han gjør bra. Det samme vi har sett over lang tid med Maguire, som nå omtales som mobbing.

Det er ikke sikkert Martial eller Rashford hadde gjort noen bedre kamp på topp i går, men det er lett å glemme.

Vi trenger uansett en ny, ung spiss. En som både har målteft, hurtighet, og finslepen ballbehandling. I tillegg en stor fordel om han er god i lufta. Martial er kjempegod i form, men det blir for utrygt all den tid han er ofte skadet, eller ute av form. Rashford er rett og slett ikke noen spisstype, men er en potensiell verdensklasseving på venstresiden. Ingen av våre angrepsspillere (utenom Ronaldo) er heller noen utpreget trussel i luftrom, noe som er viktig for en 9er. Uansett hvordan man vrir og vender på det, er løsningen på lang sikt å hente inn en ny spiller, som har attributtene til en spiss.
post liked by: Buchan, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7524
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26854
Liker mottatt: 17352

Vært bortreist i helgen, så fikk ikke svart her før nå.

Jeg synes Ronaldo egentlig mistet mye av farta alt i forrige sesong.
Virket stiv i kroppen.
Ett eksempel fra Sheriff matchen er ballen fra McTominay der Ronaldo ikke har kjangs til å komme først.
Han blir enkelt løpt opp.
Det sagt han er vel i sitt 38 år, så ingen forventer samme fart som under Fergie for 13-14 år siden.
Da var han eksplosiv.
Enig i at han lykkes i å rive seg løs i feltet, og kom vel til to sjanser mot Sheriff på bakgrunn av det.
Som en sidenote, man trenger ikke nødvendigvis være rask for å rive seg løs.
Chicarito var en ekspert på å komme seg foran sin oppasser.
Gjorde det ofte ved å plassere seg 1 meter unna der han trodde ballen kom, og smatt så den 1/2 meter’n fram, og fikk en fot på ballen.
Ett eksempel jeg tydelig husker er LC matchen v Liverpool under Moyes der han ble matchvinner på den måten.
(Solskjær gjorde det også slik av og til synes jeg å huske).

Tilbake til Ronaldo så hadde han minst to fine stikkere gjennom til Fernandes.
Så også at han header ut på defensiv dødball i mot.
Mener ikke at han ikke bidrar, men han er nok rusten mtp at han ikke hadde preseason med laget.
Dessuten er det tydelig at alderen begynner å merkes.

Rashford har heller ikke bidratt med vellykkethet for laget i det oppbyggende spillet.
Men han er mye involvert, og har mange nesten gjennomspill.
Martial er trolig mest egnet av våre sentrale angripere for link up spillet.

Nå var ikke dette ment som en innbyrdes konkurranse mellom våre angripere.
Det er vel ganske klart at p.t er ikke Ronaldo førstevalget.
Kanskje fordi han ikke fikk preseason.
Kanskje fordi han faktisk begynner å bli ‘eldre’ og ikke har intensiteten Ten Hag ønsker.
Poenget mitt er uansett at jeg tror Ronaldo framover vil være farligst om han holder seg i boksen.
Der kan han fremdeles bruke sin spenst, fysiske styrke og målteft.
post liked by: Belfastboy, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply