(PL) Manchester United - Arsenal (04-09-22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12542
Liker mottatt: 4887

Bra jobbet av hele laget, men McTominay og dansken var for meg de to beste.
post liked by: Pwint, Can2, Pink Final, RedTrafford, Pancho P, Buchan, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2597
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7635

Blodfink wrote: 04 Sep 2022, 19:25 Ser for meg ligatittel, det ligger i lufta. Tuller ikke heller faktisk :strong:
Skummelt, men jeg er litt der jeg også. Ekstremt godt forsvar, god midtbane og så Antony, rash/martial og Sancho på topp. Det lukter svidd.
Last edited by Pwint on 04 Sep 2022, 19:29, edited 1 time in total.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Schmeichel, Pancho P, Buchan
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Meget sterk seier, og er kjempefornøyd her! Kanskje ikke helt fortjent gitt hvor svake vi var i andre omgang inntil vi tok ledelsen, men etter det var vi bedre og hadde brukbar kontroll.

Klassisk seks-poenger, og alltid godt å vinne de :)
post liked by: Blodfink, Pink Final, Jan Erik, Buchan
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Den artikkelen til Rooney i The Times passet helt perfekt før denne kampen. Arsenal tilbake til å være nesten like gode på å trille ball som de var under Wenger på tidlig 2000-tall. Men selvfølgelig slår vi dem likevel!
Rooney:

Arsenal made you run, they kept the ball, switched play from side to side and could kill you if you let them in behind. You knew they would never change, but we developed a style against them that was successful — even if it was not “Manchester United-like”.

It was the one game where Sir Alex Ferguson let the opposition take the initiative. Arsenal would have possession — there was nothing we could do about that — so we’d sit in a mid-block, close the spaces, be hard to play through and hit them on the break. Most of the goals we — and I — scored against them came that way. It’s strange because we didn’t work that much on those games tactically.
Nesten deiligere enn seieren mot Liverpool der her, pga så dårlige de har vært hittil i år, og måten vi gjør det på i dag.
Last edited by red on 04 Sep 2022, 19:29, edited 1 time in total.
post liked by: Pangaea, Blodfink, Pink Final, Pancho P, Buchan
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Får litt troa jeg også. Ikke på noe trofé, men på at mentaliteten i denne troppen her er en helt annen enn hva vi hadde for bare noen uker siden. Malacia, Martinez, Casemiro, Antony og ikke minst Eriksen har gjort troppen betraktelig bedre. Varane og Martinez har virkelig innført en vinnermentalitet bak der!

Det er kanskje ikke pent, men vi kjemper de i senk.
post liked by: Pwint, Pink Final, RedTrafford, Pancho P, Jan Erik, Belfastboy, Buchan
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Jan Erik
Posts: 2184
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 6597
Liker mottatt: 6960

I en kamp der vi egentlig er nestbest spillemessig, så tar vi sjansene og jobber enormt godt sammen som et lag. Det er enormt viktig for å skape optimisme og tro på fremtiden. En HERLIG seier.
post liked by: Blodfink, Pink Final, RedTrafford, Pancho P, Buchan
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Ryder wrote: 04 Sep 2022, 19:27 Tre poeng fra tabelltopp etter seks kamper. Hadde tatt det før sesongstart!
Særlig etter 0 poeng og 1-6 etter 2 kamper :D

Tror pulsen stoppet her når Eriksen la den pasningen til Rashford på 3-1, for det så ut som den var litt for løs og ville bli blokkert, men heldigvis var marginene på rett side. Utrolig deilig å se den gå inn!

Håper bare ikke at Rashford og særlig Martinez ble skadet, for da har vi et problem igjen der bak. Liker å ha et fast forsvar, og nå har vi fått vår rekke i de som har startet i alle disse seirene, så håper Ten Hag slipper å må rokkere om allerede.
post liked by: Pink Final, Pwint, Can2, RedTrafford, Pancho P, Buchan

Deleted User 595

Veldig bra intervju av Rashford etter kampen. Ikke bare tåkeprat og standardsvar, han analyserer kampen godt!
post liked by: Pink Final, Pwint, Pancho P, Buchan
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Hadde dette vært i fjor, hadde vi kollapset etter 1-1. Nå responderer vi positivt på tilbakeslag i stedet for å trekke oss inn i skallet og blir redde. Tyder på at noe er i ferd med å skje under hjelmen.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Pwint, Can2, Pancho P, messilingard, Belfastboy, Buchan
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2597
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7635

Okay. Hånden på hjertet: Hvem her inne ville trodd, etter de første to kampene, at etter fire kamper til, så ville vi være 3 poeng bak toppen? Ikke jeg i alle fall.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Skal si Bjørn Borg holder seg godt etter alle disse årene, og at han var fotballinteressert var nytt for meg (Viasat studio).
post liked by: Pink Final, Blodfink, Can2, Pangaea, RedTrafford, Pancho P, Belfastboy, Buchan
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Arteta tabber seg ut når han bytter ut 3 spillere akkurat når Arsenal har skikkelig flyt. Nydelig bra for oss. Arsenal rekker ikke å komme inn i kampen etter byttene før de får mål i mot. Etter det blir det mye kaos hos dem. Eriksen har en meget god kamp.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Pancho P, Blodfink, Belfastboy, Jan Erik, Buchan
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Pangaea wrote: 04 Sep 2022, 18:56 . Har lurt på hva svarten som feiler han, men så har han heldigvis slike "moments" innimellom.
Jeg på min side har syntes at Rashford har vært på en stigende kurve i det siste. 🤔 Backes isåfall opp ved 2 assists (nei vent, ble et tredje nå?) og nå to mål i dag? 😃
Får krysse fingrene for at det ikke bare er et blaff, men også Ten Hag virker jo opprømt over ham, og velger han fra start i kamp etter kamp for tiden.
post liked by: Pwint, Pink Final, Pancho P, Jan Erik, Buchan, Can2
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2597
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7635

Samme her @Schmeichel .
post liked by: Pink Final, Buchan
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Deleted User 595

Christian Eriksen... må bare si noen ord om ham.

Jeg var meget fornøyd da vi hentet ham gratis i sommer. Trodde han skulle kunne spille en viktig rolle, men ikke selv i mine drømmer skjønte jeg hvor sabla viktig han kom til å bli!

Utvilsomt Man of the Match (med stor shout out til Rashford også), og har vært helt sentral i alle våre fire seire! Han dominerer midtbanen med sin bevegelse, overblikk og intelligente pasningsspill.

For en spiller vi har fått, gratis vel å merke!
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Rashford gjør det virkelig bra, og igjen, når han flyttes ut til kanten. Han er ikke en nummer 9, og sliter med å holde på ball når han er pakket inn av midtstoppere. Men, på venstrekanten er han rett og slett dødelig. Der får han vinkle løpene sine inn mot mål, og øker sjansene betraktelig for å komme alene mot keeper.
post liked by: Pwint, Pink Final, RedTrafford, Pancho P, Belfastboy, Schmeichel, Buchan, Can2

Mr H
Posts: 455
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 1347

Enig. At Eriksen er en meget god fotballspiller er jo ikke nyheter, men jeg har likevel blitt overrasket og imponert over hvor viktig han har blitt.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy, red, Buchan, Can2
Post Reply