Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

10Hag
Posts: 1723
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3979
Liker mottatt: 5718

@Jan Erik: Hehe, nei tror jo heldigvis ikke det 😅

Tenker bare at det ikke er uvanlig at managere går i vranglås og kjører på med noe de bare "må" få til å funke. Vi mennesker er generelt flinke til å stå fast på noe vi tror på, uansett hvor feil det kan være.

Mange vil jo mene det er tilfelle med Antony, og Onana. Så bekymringen er litt at han oppriktig tror at vi kan bli det nye Kontring United, som kjemper om å vinne Premier League og Champions League hver sesong.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4346
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 19502
Liker mottatt: 12714

Ble betatt av United begynnelsen av 80 årene, mest pga av enkelt spillere. For det var ikke mye suksess å vise til da. Så er det noen prosent arv her også da.
Så mitt United liv startet egentlig der vi er nå. Taktikk var vel en brøkdel av hva som er nå.

Så hva jeg tenker/ønsker er vel rett og slett en strukturet god, synlig plan over det.
Var veldig begeistret for maskineriet til det tyske landslaget ( rundt 10 år siden)
(selv om jeg ikke liker Tyskland)
Alt gikk på skinner som de skulle vært programmert.

Hver og en gjør sin godt planlagt jobb skikkelig godt, som igjen blir til et knall lag.
Kommer ikke utenom Barcelona heller, men her var det jo flere enkelt spillere som stadig utgjorde forskjellen.

Hvis du lurte på hva jeg tenker om dagens United, så vet jeg ikke hva jeg tenker selv. :D Er hverken fugl eller fisk over det. Så kaos er vel rette ord ja. Ikke noe jeg ønsker nei.
Men vet heller ikke hva som er faktisk mulig med den stallen vi råder over. Det er da ingen dårlig stall hvis man skal være både høflig og rettferdig :D


Har sagt det før, synes det er både interresant og lærerikt hva du og flere skriver om taktikk og analyser her. :thumb_up:
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, 10Hag, Blodfink
User avatar

Jan Erik
Posts: 2932
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9790
Liker mottatt: 10028

https://www.united.no/nyheter/bak-kulis ... il/1263118

Denne passer greit inn her, og beskriver en del av hverdagen ten Hag må slite med...
post liked by: RedTrafford
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1992
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 859
Liker mottatt: 2750

Trur nok når han der Sir Cliff blir sjef for MU så må nok EtH vike plassen for en ny trener. Selv om han sliter med mange divaer så gjør han ganske mye rart synes nu jeg.
User avatar

Jan Erik
Posts: 2932
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9790
Liker mottatt: 10028

@pixma, forslag til navn? Vi har jo prøvd fem mann nå, uten at noen av de egentlig har fått sjansen til å snu det når motgangen sparker deg i tanngarden....
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Belfastboy, M.r. Brownstone
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2571
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 12138
Liker mottatt: 10883

Jeg er langt på vei enig med @Jan Erik. Har mer eller mindre sluttet å se pk-er. Dels fordi jeg ikke tror at det gir et reellt innblikk i hva manageren egentlig mener, og dels fordi det er litt kjedelig. Akkurat på det området var LVG i en egen klasse 😅

Managere blir ofte målt og felt, eller hyllet, av aktivitetene på overgangsmarkedet. Der har Uniteds manager et ganske håpløst utgangspunkt sammenlignet med en del andre. Ikke med tanke på hvor mye penger som brukes, men når det kommer til klubbstruktur og evne til å identifisere spillertyper og karakterer som vil styrke laget og stallen.

Arteta fikk jobbe i fred i flere sesonger uten å være preget av forventninger om å nå CL gjennom ligaplassering. Jeg blir overrasket hvis Ange i Spurs lever med et press om å nå CL for å beholde jobben. All erfaring etter SAF tilsier at EtH ryker dersom United ikke kvalifiserer seg for CL-spill. Jeg er overbevist om at dette påvirker hvordan manageren prioriterer å bruke tiden på treningsfeltet. Det blir et klassisk eksempel på "damned if you do and damned if you don't".

Håper dette vil endre seg ganske drastisk med ny sportslig ledelse, men tror at endringene vil innebære at EtH på et eller annet tidspunkt blir byttet ut. Mye av grunnen til dette handler om at han sannsynligvis vil holdes ansvarlig for det United har foretatt seg på overgangsmarkedet siden han kom til klubben. Så kan man mene at det er urettferdig eller ikke.

United vil forhåpentligvis reise seg i løpet av et par sesonger, med eller uten Erik ten Hag.
post liked by: RedTrafford, Jan Erik, 10Hag, Belfastboy, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4346
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 19502
Liker mottatt: 12714

Jeg står i hvert fall på det at jeg ikke har noen tro på det hjelper å bytte manager nå.
Mener fortsatt han bør sitte ut kontrakten, men hvis vi står på stedet hvil da, så skifter jeg nok mening.

Ser liksom ikke hvem som skulle fått denne skuta til å plutselig blomstre heller.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, 10Hag, Belfastboy
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1992
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 859
Liker mottatt: 2750

Jan Erik wrote: 30 Nov 2023, 19:36 @pixma, forslag til navn? Vi har jo prøvd fem mann nå, uten at noen av de egentlig har fått sjansen til å snu det når motgangen sparker deg i tanngarden....
Vist jeg skal jette på navn så trur jeg at han som trener Real Madrid i dag blir MU sin neste trener.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse
User avatar

Jan Erik
Posts: 2932
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9790
Liker mottatt: 10028

@pixma, ja, er jo et lite rykte om det. Ancelotti er bra.
post liked by: Rød Pølse
User avatar

10Hag
Posts: 1723
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3979
Liker mottatt: 5718

@Jan Erik: Kan du gi en liten gjennomgang av hva som kommer frem i den saken, for oss som ikke lenger er medlem?

Hørte på podcasten i dag der de snakket litt om saken, og der ble det nevnt følgende:

1. Ten Hag er først og fremst en taktiker, og ikke noen spesielt god man manager. Altså at han sliter litt med å kommunisere med spillerne.

2. Hans taktiske gjennomganger oppleves som for nøye og kompliserte for noen av spillerne.

Stemmer dette, og er det noen flere bullet points som er greit å vite om? Bare om du orker, altså! Du har jo allerede lagt utrolig god innsats i analysene de siste dagene, så du må gjerne hvile litt på laurbærene 😄
post liked by: Jan Erik
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4346
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 19502
Liker mottatt: 12714

@10Hag

Tenkte du på artikkel på United.no
Bak kulissene: Usunn garderobekultur, konflikter og Ten Hags lederstil

?
User avatar

10Hag
Posts: 1723
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3979
Liker mottatt: 5718

@RedTrafford: Yes, den ja!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4346
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 19502
Liker mottatt: 12714

To minutter :thumb_up:
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4346
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 19502
Liker mottatt: 12714

Tenkte å sende som pm, men gikk ikke.
Vet ikke om det er innafor å legge den ut her,
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4346
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 19502
Liker mottatt: 12714

Er det lov å legge ut innhold som er bak en betalingsmur på United.no @Pink Final / @messilingard ?
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse
Post Reply