Hva bør gjøres?

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Can2
Kongen av understatements
Liker gitt: 19308
Liker mottatt: 7377

Tenkte å sende dem på Stolpejakt på Finse den uka, men etter å lest hva dere skriver, så høres jo paraplydrinker i Syden unektelig mer fristende ut. 🤔
post liked by: Pancho P, Blodfink, Spirograf1, Tringe, Ryder, RedTrafford, Rød Pølse, Belfastboy, Pink Final, Andtho01, Pwint
Kong Eric Cantona

Ryder
Liker gitt: 3574
Liker mottatt: 15463

Selv om det går trått nå, så trenger vi jo ikke å grave oss helt ned her. Vi har, for å si det mildt, ikke hatt marginene med oss de siste kampene - vi har vært fullt på høyde (og vel så det) også i de kampene vi har tapt.
At vi knapt scorer på noen av sjansene våre mens motstanderen scorer på så å si alle sine, vil ikke fortsette. Dette kommer til å stabilisere seg, ikke på et skyhøyt nivå denne sesongen, men det vil bli bedre.
post liked by: alfen74, red, Tringe, Rød Pølse, Jan Erik, Pink Final, Spirograf1, Can2, Belfastboy, 28FPellistri, Andtho01, Pwint, RedTrafford, Harry Greaves

28FPellistri
Liker gitt: 2015
Liker mottatt: 7723

Personlig håper jeg Amorim har fått "carthe blanche" til å bare kjøre på med sin taktikk og stil og finne ut hvilke spillere han vil ha med seg videre, som passer i hans stil. Skulle det på historisk vis ende i nedrykk(ikke at jeg har 1% tro på det), så får vi heller stå i det.

Vi kan ikke gi den her spillergruppen "makten" igjen. Da er det bare å finne ny trener etter ca. 30 måneder gang på gang i det uendelige, helt til et eller annet vidunderbarn av en trener og spiller dukker opp og solen og månen står i en eller annen rar formasjon osv.

Så lite sannsynlig er det at dette snur om vi skal gi spillergruppen makten igjen.
post liked by: Andtho01, Ryder, Rød Pølse, Jan Erik, Tringe, pixma, Pwint, Can2, RedTrafford
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

Jan Erik
Liker gitt: 17673
Liker mottatt: 19052

@28FPellistri, enig i alt her. Bortsett fra nedrykk. Det vil vi aldri få fred for. Og hverken trener, eiere eller spillere vil overleve det.
post liked by: Andtho01, pixma, Pwint, RedTrafford

pixma
Donor
Liker gitt: 1069
Liker mottatt: 3227

Pga nedrykks faren så må det komme inn minst 2 spillere nu i Januar, så får man bare håpe at dem finner de rette gutta som tåler å komme til MU.
post liked by: Pwint, RedTrafford, Blodfink

red
Liker gitt: 3491
Liker mottatt: 7145

Nok en gang ble han spurt om han er villig til å endre på sine tanker og planer for hvordan dette United-laget skal spille.

- Jeg gjør det jeg mener er best for laget. Jeg er her på grunn av ideene mine. Hvis jeg ikke hadde troen på dette, da hadde jeg endret på det. Jeg er ikke sta, jeg bare har troen på det.

Portugiseren utdypet svaret på pressekonferansen:

- Når man bytter trener, spesielt i en klubb som dette, er det fordi man ikke vinner. Og de spilte et spesifikt system med spillere som ble hentet for å spille i det systemet. Og selv med det, etter to år med arbeid i sesongoppkjøringen, tapte de (United). Og så skal vi gå byttet til det systemet, som jeg ikke har troen på, for å vinne kamper? Det gir ikke mening.
Er enig i at det ikke gir mening å gå tilbake til 4-2-3-1. Ser man på spillerne vi har tilgjengelig, er det riktignok helt tydelig at dette er et lag som er bedre egnet for den formasjonen. (Ikke overraskende, da det er hva vi har spilt siden Mourinho kom inn i 2016... med at par forsøk på 4-3-3 og 4-2-2-2).

Image

Spesielt gjelder det for Garnacho og Rashford, som ikke har noen naturlig rolle i en 3-4-3 formasjon. I tillegg til at vi ikke har rene wing-backer.

Image

Hovedproblemet som forfølger oss uansett hvilket formasjon vi velger er hvor ekstremt svak den sentrale midtbanen vår er. Er bare Ugarte og Mainoo som har noen fremtid (med mindre vi klarer å hente noen opp fra akademiet, men som Mainoo skal de uansett ikke måtte bære dette laget på sine skuldre).

Rydder man vekk spillere som ikke har noen naturlig posisjon Amorim sin 3-4-3 formasjon (beklager Garnacho og Rashford ;`( - det vil for alltid være min største kritikk av denne ansettelsen), samt de som helt klart ikke er gode nok, er for mye skadet, eller begynner å bli for gamle, ender vi opp med en skremmende tynn stall / ser man at det er skremmende mye som må gjøres:

Image
post liked by: Andtho01, Xylofon, Hojlund, Pwint

Vidar Dale Fjeld
Liker gitt: 238
Liker mottatt: 919

Vi bør hente inn Semb, Tjærnås og Skullerud...de sitter jo på fasiten i kamp etter kamp...Tjærnås kan jeg til nød orke, da han har gode forklaringer på hvorfor han mener som han gjør...resten er mislykkede trenere på et dårlig nivå...går en ting galt på banen er det slakt og spørsmål om hvorfor den og den ikke gjorde noe annet...fantastisk at etterpåklokskap er det samme som ekspert...
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Tringe, Pwint

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Liker gitt: 36554
Liker mottatt: 27198

Jeg fatter og begriper ikke hvordan vi har tenkt når vi har hentet Antony, Casemiro, Eriksen, Zirkzee m.fl?
Samma hvem sin ‘skyld’ kjøpene av disse NAVNA er.
Men når vi ser at vi har manglet intensitet i spillet - også henter vi spillere som ikke beveger seg på banen.
Ingrid H Hansen, personen med mest balanserte kommentarer på Viaplay, har snakket om det samme i flere år.
Det går for sakte med oss har hun sagt.
Hun ble ledd av for et par år siden.
Men hun har peiling, og hun har hatt rett hele veien.
Nå slutter hun dessverre i Viaplay.

Vi må få inn flere typer som Ugarte, folk som klarer å flytte på kroppen når vi spiller match.
Sånn som vi holdt på de første 30 i går.
4-5 mann som står å ser på matchen.
Er det rart vi blir rundspilt?

Enig ang kommentatorer @Vidar Dale Fjeld.
Kjipt at Ingrid H slutter.
Hun blir ass trener i RBK.
post liked by: RedTrafford, Pwint, Buchan, Vidar Dale Fjeld, Jan Erik, Pancho P, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Buchan
Donor
Liker gitt: 9059
Liker mottatt: 5459

Bare vi blir kvitt Rashford og Bruno nå så kommer nok dette til å ordne seg, like mye som vi måtte kvitte oss med Fred, McTominay, DeGea osv. For dette er spillere som man ikke kan vinne noe med.
Det er vanskelig å lykkes som manager i Manchester United, bare to som har klart det i grunnen.
Håper Amorin blir den tredje 😊
post liked by: Pwint, Vidar Dale Fjeld, Pancho P, Pink Final, Belfastboy, Can2

Pwint
Donor
Liker gitt: 23659
Liker mottatt: 15450

Jeg liker ikke konklusjonene i denne artikkelen, men den sier litt interessante ting om rekrutteringen vi har gjort, og ikke minst ikke gjort: https://www.manchestereveningnews.co.uk ... r-30674442 Spesielt interessant er det med Sadowski som har jobbet med speiding av spillere siden 2021, men ikke funnet en eneste i de territoriene han speidet i.

"United's scouting network has undergone drastic change since. Jim Lawlor and Marcel Bout left that year and several scouts have gone amid Sir Jim Ratcliffe's cost-cutting bloodbath.

Discarding blinkered scouts is one of the few measures Ratcliffe has got right. Piotr Sadowski, who left in September, was promoted from an academy scout to international scout for emerging talent and first team in 2021.

Sadowski's Linkedin profile states that he scouted players in Germany, Poland, Czech Republic, Greece, Ukraine, Austria, Slovakia, Serbia and Croatia between 2021-24. United did not recruit any players from those territories during that time."

Nå vet jeg ikke hva Ratcliffe har gjort på speidersiden (utenom å ha sparket noen), men jeg syns vi må komme oss inn i fremtiden med dataanalyse mm. Bruke moneyball prinsippene som Liverpool har hatt suksess med osv.
post liked by: 28FPellistri, RedTrafford, Pancho P, Pink Final, Blodfink, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

28FPellistri

Jeg håper jo at slik vi fremstår nå endelig får Manchester United til å innse alvoret i hvor dårlig det går til slutt når man henter feil spillertyper i overgangsvindu etter overgangsvindu. Henter man aldrende og middelmådig så vil laget til slutt bli middelmådig, så enkelt er det. Og også feil type trenere også om man skal sette det litt lengre, og da tenker jeg først og fremst at man går fra Fergie til Moyes, fra Moyes til LVG, fra LVG til Mourinho. Ingen rød tråd, man bare banker inn et navn der også.

At man nå endelig benytter muligheten med å komme (forhåpentligvis) utenfor Europa.

1. Ta endelig den opprenskingen man har ropt etter i årevis. Og uten Europa kan man endelig ha en litt smalere stall og mulighet til å kvitte flere man ikke vil ha. Suppler troppen med juniorspillere om man har skader.

2. Hent rett spillertyper, og da selvfølgelig ikke et stort navn som er inne i sine siste år. Hent spillere som vil brenne for United. Jeg gjentar meg selv til det kjedsommelige her, med spillere med intensitet, fart og fysikk i spillet sitt. Nå må man få opp øyene å gjøre det rette.

3. Stå i stormen med Amorim. Vi kan ikke begynne å tvile på det prosjektet nå.
post liked by: RedTrafford, Vidar Dale Fjeld, pixma, Hojlund, Andtho01, Pancho P, Pink Final, Xylofon, Blodfink, Belfastboy, Pwint, Jan Erik, Can2
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

Pink Final

Buchan wrote: 31 Dec 2024, 10:12 Bare vi blir kvitt Rashford og Bruno nå så kommer nok dette til å ordne seg, like mye som vi måtte kvitte oss med Fred, McTominay, DeGea osv. For dette er spillere som man ikke kan vinne noe med.
Det er vanskelig å lykkes som manager i Manchester United, bare to som har klart det i grunnen.
Håper Amorin blir den tredje 😊l
Klarer ikke la være å sitere deg @Buchan.
Få bort de spillerne som faktisk har levert.
Og hent inn noen som viser seg fram på You tube fra kontinentet.
Sorry men måtte bare.
10 Hag wrote;

Forskjellen er vel at de er smart nok til å skjønne at suksess på banen = bedre profittmargin. Derav navnet moneyball.

Mens våre eiere har tenkt at merkevaren Manchester United alene er nok til å generere profitt, selv uten kompetanse og suksess.
Siterer deg fra Amorim tråden @10Hag.
Vi har ofte tenkt ulikt.
Men dette er så blink som det kan få blitt 🎯.
FSG eller hva de heter de folka som eier Liverpool har skjønt at man må jobbe for å lykkes.
Jobbe og være smart.
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Belfastboy, Pwint, Can2

28FPellistri

Var ikke @Buchan sarkastisk her da? Eller er det bare jeg som har tolket det innlegget slik?

Eller misforstår jeg noe i siteringen din også @Pink Final ? :hah:
post liked by: Pwint

Eric Cantona

Pink Final

Jeg var ikke sarkastisk @28FPellistri.
Det tror jeg ikke @Buchan var heller.
Ikke feilfrie de spillerne.
Men klart bedre enn mange av de vi har kjøpt de siste 2-3 åra.

Jeg innbiller meg å ha vært tålmodig med stallen vår.
Men det trenges virkelig en opprydning.

Viktig spiller
Mazraoui
Maguire
Yoro
Ugarte
Fernandes
Mainoo
Amad
Højlund
Rashford*
Garnacho

Behold i stallen inntil videre
Onana
Heaton
Amass
Dalot
Di Ligt
Evans
Martinez
Mount #
Collyer
Pellistri
Wheatley

Må selges
Bayindir
Lindelöf
Malacia
Shaw #
Eriksen
Casemiro
Antony
Sancho
Zirkzee

* Om Rashford er den gifta majoriteten mener han er må han bort.
Men alt er bare spekulasjoner inntil videre.
Ser man på rene ferdigheter er han topp 5 i stallen.
Kanskje topp 3, og må beholdes.

# Mount og Shaw er gode spillere.
Men de er jo skadet hele tiden.
post liked by: Belfastboy

Tringe
Liker gitt: 3167
Liker mottatt: 1094

Rene ferdigheter? Han har gått rett på mann i over halvparten av forsøkene di siste sesonger, og han later til å være så god at han slipper å jobbe for kollektivet. Nei, få inn noen som jobber for laget og fansen.

Kjærlighet gjør blind e det noe som heter. Ser du ærlig talt ikke ka ham styrer med på banen?
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Isak, i den formen han viser, har alt vi skulle ønske rashy hadde.
Milevis forran rashy
post liked by: Pwint
Ingen er større enn klubben!
Post Reply