VM 2022
Nå har jo Gakpo spilt mest på venstre hos PSV, men gjør det bra som spiss for Nederland.
Det eneste realistiske alternativet vårt for å få en topp «spiss» i januar?
Har jo kommet signaler både om at han har lyst til å komme og at PSV er åpne for å selge.
Det eneste realistiske alternativet vårt for å få en topp «spiss» i januar?
Har jo kommet signaler både om at han har lyst til å komme og at PSV er åpne for å selge.
post liked by: Pink Final, Pancho P, red, Blodfink
Synd at han også foretrekker venstresiden om må spille kant. Samme gjelder jo for Martial, samt kantspillerne Elanga, Rashford, Sancho og Garnacho.
Men mtp hvor offensiv og målfarlig Bruno (og Rashford og Antony) er, tror jeg han hadde passet ypperlig for oss. Trenger like mye en sterk og hardtarbeidende angriper på topp (slik vi så med Cavani), vs mer klassisk spiss.
Digget de få kampene vi fikk med Shaw (før beinbruddet) og Depay høsten 2014 (?). En spiller jeg tror kunne blitt veldig god for oss om han hadde hatt litt bedre folk rundt seg. Kom nok sånn sett litt for tidlig.
Men mtp hvor offensiv og målfarlig Bruno (og Rashford og Antony) er, tror jeg han hadde passet ypperlig for oss. Trenger like mye en sterk og hardtarbeidende angriper på topp (slik vi så med Cavani), vs mer klassisk spiss.
Følger bare via vglive selv i dag.
Digget de få kampene vi fikk med Shaw (før beinbruddet) og Depay høsten 2014 (?). En spiller jeg tror kunne blitt veldig god for oss om han hadde hatt litt bedre folk rundt seg. Kom nok sånn sett litt for tidlig.
post liked by: Pancho P, Blodfink
-
- Donor
- Liker gitt: 23912
- Liker mottatt: 16557
Ser England nå, som er den første hele kampen jeg ser til nå i vm, så siste 10 min en annen kamp her også. Det er for mye rusk rundt det som skal være hoved fokus
Trodde faktisk mye skulle gå seg til når ballen begynte å rulle. Men niks.
Trodde faktisk mye skulle gå seg til når ballen begynte å rulle. Men niks.
post liked by: Pancho P
-
- Moderator
- Liker gitt: 3290
- Liker mottatt: 11280
Her bør vel Southgate snart på jobb, han trenger mer trøkk på midtbanen samt at Saka og Sterling bør byttes ut. Ut med Mount, Saka og Sterling. Inn med Foden, Rashford og Henderson.
Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Southgate skal være glad jeg ikke jobber i britisk media. Overskriften i morgen hadde vært "Sacked in the morning?"
Saka og Mount bør virkelig ikke være på denne banen.
Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Southgate skal være glad jeg ikke jobber i britisk media. Overskriften i morgen hadde vært "Sacked in the morning?"
Saka og Mount bør virkelig ikke være på denne banen.
post liked by: red, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
-
- Donor
- Liker gitt: 23912
- Liker mottatt: 16557
Når jeg så Englands første kamp resultat, trodde jeg de hadde funnet på noe nytt.
Men neida, det dem viser i denne kampen er det samma gamle. (Gjeeeeesp)
Men neida, det dem viser i denne kampen er det samma gamle. (Gjeeeeesp)
At ikke Foden får spille er ganske så utrolig, er vel en av de beste i hele England.
-
- Moderator
- Liker gitt: 3290
- Liker mottatt: 11280
Harry Maguire var Englands beste i dag noe som er regelrett skremmende å tenke på. England forsvarte egen boks godt og Harry Maguire fikk spille på en av sine få styrker.
At Saka spilte 78 minutter er for meg en gåte, for han var rett og slett svak. At Mason Mount fikk fullføre kampen er for en enda større gåte, og at Phil Foden ikke er innom dette laget er en større gåte enn det igjen. Southgate får vel fortjent kritikk i britisk presse!
At Saka spilte 78 minutter er for meg en gåte, for han var rett og slett svak. At Mason Mount fikk fullføre kampen er for en enda større gåte, og at Phil Foden ikke er innom dette laget er en større gåte enn det igjen. Southgate får vel fortjent kritikk i britisk presse!
LoveUnitedHateGlazers
-
- Manchester; football, music, fashion, industry, history
- Liker gitt: 33197
- Liker mottatt: 23636
Så min første VM match under mesterskapet.
Wales - Iran med en lat english breakfast foran skjermen.
Et persisk lag fulle av interne motstridende følelser.
Mot Wales, det lille landet som har vært knyttet til så mange Manchester United ledere og spillere.
Våre første landslagsmenn i Newton Heath æraen var waliserne.
På tribunen var de i typisk britisk stil tett sammenstuet bak det ene målet, i lagets røde farge.
Perserne var mer spredt, men langt flere.
Med sterke følelser på tribunen der mange gråt, sikkert både av glede og sorg.
Situasjonen i verdens eldste land (?) skapte så mye interesse at omtrent hele pausepraten gikk med Sidsel Wold.
Det handlet lite om fotball.
Denne matchen måtte jeg se, uansett hvor lite landslag jeg har sett i nyere tid.
Cymru eller Wales på engelsk mot IR Iran.
Der waliserne hadde mest ball i første omgang, men Iran var på hugget for kontringer.
Jeg synes Williams på venstre kanten viste en del fint i denne omgangen,
I den andre omgangen tok perserne over, og de fleste har nok sett de to stangskuddene ila få sekunder.
Hennessey fikk også vist fram rekkevidden sin med en glimrende redning nede til høyre.
Før den walisiske veteranen rykket ut, og sykkelsparket på seg et rødt kort.
Dog først etter en VAR konsultasjon.
Ut med ham og med Ramsey, inn med Ward.
Omtrent ni minutter på overtid scorer Iran, fortjent nok.
Jeg lurer på om ikke Hennessey ville tatt den, Ward har ikke samme rekkevidden.
Ekstase på tribunene, og blant de hvitkledte på gresset.
Gareth Bale og co med oppgitte, fortvilte øyne.
De helrøde måtte fram, og det gikk som det ofte går.
4 mot 2 i kontring, og 2-0 til Iran, som trenes av tidligere sir Alex assistent Carlos Queiros.
Matchen var en berikende opplevelse, sjeldent man hører så mye fornuft under pausepraten.
Det godt peprede speilegget, tomatbønnene, rødløken, baconet og ølet var fortært.
Og VM satt på en foreløpig pause for meg.
Kommer nok til å se noen matcher til.
Wales - Iran med en lat english breakfast foran skjermen.
Et persisk lag fulle av interne motstridende følelser.
Mot Wales, det lille landet som har vært knyttet til så mange Manchester United ledere og spillere.
Våre første landslagsmenn i Newton Heath æraen var waliserne.
På tribunen var de i typisk britisk stil tett sammenstuet bak det ene målet, i lagets røde farge.
Perserne var mer spredt, men langt flere.
Med sterke følelser på tribunen der mange gråt, sikkert både av glede og sorg.
Situasjonen i verdens eldste land (?) skapte så mye interesse at omtrent hele pausepraten gikk med Sidsel Wold.
Det handlet lite om fotball.
Denne matchen måtte jeg se, uansett hvor lite landslag jeg har sett i nyere tid.
Cymru eller Wales på engelsk mot IR Iran.
Der waliserne hadde mest ball i første omgang, men Iran var på hugget for kontringer.
Jeg synes Williams på venstre kanten viste en del fint i denne omgangen,
I den andre omgangen tok perserne over, og de fleste har nok sett de to stangskuddene ila få sekunder.
Hennessey fikk også vist fram rekkevidden sin med en glimrende redning nede til høyre.
Før den walisiske veteranen rykket ut, og sykkelsparket på seg et rødt kort.
Dog først etter en VAR konsultasjon.
Ut med ham og med Ramsey, inn med Ward.
Omtrent ni minutter på overtid scorer Iran, fortjent nok.
Jeg lurer på om ikke Hennessey ville tatt den, Ward har ikke samme rekkevidden.
Ekstase på tribunene, og blant de hvitkledte på gresset.
Gareth Bale og co med oppgitte, fortvilte øyne.
De helrøde måtte fram, og det gikk som det ofte går.
4 mot 2 i kontring, og 2-0 til Iran, som trenes av tidligere sir Alex assistent Carlos Queiros.
Matchen var en berikende opplevelse, sjeldent man hører så mye fornuft under pausepraten.
Det godt peprede speilegget, tomatbønnene, rødløken, baconet og ølet var fortært.
Og VM satt på en foreløpig pause for meg.
Kommer nok til å se noen matcher til.
post liked by: Ryder, Pancho P, red, JørgenT, RedTrafford, Harry Greaves, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
-
- Liker gitt: 32
- Liker mottatt: 622
Kampen mellom Iran og USA kan virkelig bli helt sinnssyk. Her får vi altså en miks av geopolitisk historie, iransk revolusjon og en særdeles viktig fotballkamp i samme gryta.
Jeg vet at Iran er en fotballnasjon, og det skulle vært interessant å vite hvor stor påvirkningskraft landslaget har i hjemlandet. De trosset jo regimet i første matchen ved å nekte å synge nasjonalsangen - og hvordan vil det utarte seg dersom de vinner en såpass avgjørende kamp mot nettopp USA?
Har egentlig alltid likt det amerikanske fotballandslaget, men når man tar inn over seg den politiske magnituden på dette oppgjøret, så tror jeg jaggu at jeg holder med Iran her.
Jeg vet at Iran er en fotballnasjon, og det skulle vært interessant å vite hvor stor påvirkningskraft landslaget har i hjemlandet. De trosset jo regimet i første matchen ved å nekte å synge nasjonalsangen - og hvordan vil det utarte seg dersom de vinner en såpass avgjørende kamp mot nettopp USA?
Har egentlig alltid likt det amerikanske fotballandslaget, men når man tar inn over seg den politiske magnituden på dette oppgjøret, så tror jeg jaggu at jeg holder med Iran her.
post liked by: Pancho P, Pink Final