[PreSeason] Sommerturne 2019

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
Post Reply
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4500
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2946
Liker mottatt: 9771

Blodfink wrote: 26 Jul 2019, 12:25 Ja, men det er en lang ball opp (om jeg ikke husker feil), Lindelöf blir tatt på senga, og Spurs er alene med keeper. Jeg synes ikke Lindelöf er spesielt god i å falle av riktig, det blir mye å løpe etter. Flere eks. på det sist sesong. Og kun 1 slik feil gir fort 1 baklengs. Han er også for lett å drible mener jeg.
Så det samme i gårsdagens kamp, tror mye ligger i kombinasjonen med høy linje og passivt press og at backene (les Dalot) er for dårlig til å følge linja. Skal vel gi litt cred hvor det er fortjent så bør vel sies at Son er en av de absolutt bedre til å komme seg bak motstanderen i PL. Ekstrem timing i løpene sine og det krever at hele forsvaret samarbeider bedre.
LoveUnitedHateGlazers

Cola

VG med en artikkel om MU Norges besøk.
Ingen åpen trening etc

https://www.vg.no/sport/fotball/i/GGe6o ... ent=row-18

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

messilingard wrote: 26 Jul 2019, 14:15 Så det samme i gårsdagens kamp, tror mye ligger i kombinasjonen med høy linje og passivt press og at backene (les Dalot) er for dårlig til å følge linja. Skal vel gi litt cred hvor det er fortjent så bør vel sies at Son er en av de absolutt bedre til å komme seg bak motstanderen i PL. Ekstrem timing i løpene sine og det krever at hele forsvaret samarbeider bedre.
Og netop det har forstyrret en spiller som Smalling. Smalling har først haft Valencia og siden Young på højre back, der har været elendige til at placere sig defensivt på backen og derfor har han tit dækket halvanden position, men et får han desværre ingen kredit for fordi han ikke kan afdrible 5-6 modspillere.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14900
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24215
Liker mottatt: 20266

Husk
messilingard wrote: 26 Jul 2019, 14:15 Så det samme i gårsdagens kamp, tror mye ligger i kombinasjonen med høy linje og passivt press og at backene (les Dalot) er for dårlig til å følge linja. Skal vel gi litt cred hvor det er fortjent så bør vel sies at Son er en av de absolutt bedre til å komme seg bak motstanderen i PL. Ekstrem timing i løpene sine og det krever at hele forsvaret samarbeider bedre.
Kyndilfan1 wrote: 26 Jul 2019, 19:51 Og netop det har forstyrret en spiller som Smalling. Smalling har først haft Valencia og siden Young på højre back, der har været elendige til at placere sig defensivt på backen og derfor har han tit dækket halvanden position, men et får han desværre ingen kredit for fordi han ikke kan afdrible 5-6 modspillere.
Enig i at backene må gjøre jobben sin, men den pasningen til Son i går var vel i midten...Det er da stopperens ansvar...Om backene opphever offside så er jeg enig, men det er ikke alltid tilfelle. Gode nok midtstoppere faller av, fordi de leser spillet før pasningen kommer. Lindelöf er ikke der enda, kan sikkert komme dit. Håper det.

Og [mention]Kyndilfan1[/mention] : Dette er ikke en Smalling-tråd ;) Men:
Vi kan lage en egen tråd for midtstoppere generelt eller forsvaret generelt. Der kan vi diskutere dette.

Det trengs i grunn. Noen som tar den oppgaven?
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

MEN har en veldig interessant artikkel om Martial. Den kan dere lese her: https://www.manchestereveningnews.co.uk ... d-16652296

De slår et slag for at Martial bør være United sin toppspiss; at Rashford og Martial bytter plass med andre ord. Dette begrunner de i med at Martial sin manglende evne til å gå i press, gjør han til en dårlig venstreving. Rashford på sin side er flink til dette med press, og passer derfor bedre inn på kanten. Fordi de ellers har de samme ferdighetene som spiss, så burde det være lett å bytte de to. Og dette er også grunnen - mener de - at Martial har spilt midtspiss hittil i pre-season.

Så mot Chelsea så kan vi vel forvente en trio på topp bestående av Rashford, Martial og (James kanskje) med Martial som midtspiss.

Som MEN påpeker også, så ble han tross alt hentet inn for å spille spiss...
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14900
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24215
Liker mottatt: 20266

Lukaku-overgangen ødela mye for Martial. Har troen på ham nå. Mot Spurs presset han faktisk også, glad for å endelig spille spiss igjen sikkert. Men jeg må innrømme at jeg ville selge ham i mai...Men at fyren er god når han vil er det ingen tvil om.
LUHG!

Cola

Ifølge NRK så skal Solskjær møter pressen kl.17.30. idag (mandag), streames på NRK
https://www.nrk.no/sport/manchester-uni ... 1.14641478

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Hvordan gik pressekonferencen? Kom der noget frem?

Cola

Kyndilfan1 wrote: 29 Jul 2019, 22:34 Hvordan gik pressekonferencen? Kom der noget frem?
Nei, utenom at midt i intervjuet på gressmatta på Ullevål så slo vannings anlegget seg på, og NRK journalisten kastet seg ned på bakken,
Ole ble bare litt våt.

Du kan se den på denne linken, men spol frem til 19:48,
Cola wrote: 29 Jul 2019, 17:08 https://www.nrk.no/sport/manchester-uni ... 1.14641478
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Jeg er litt overrasket over at Garner ikke er med til Oslo. Han ble med reservene i kampen mot Ballymena i stedet for. Greit nok, men trodde Garner var en av spillerne OGS skulle satse på. Muligens han "didn't make the cut" denne gangen. Håper uansett at utviklingen fortsetter, og at han blir gitt muligheter i løpet av sesongen.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14900
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24215
Liker mottatt: 20266

DDG-AWB-Jones-Lindeöf-Shaw-Matic-McT-Lingard-Martial-Rashford-James starter på Ullevaal.

Om Pogba blir så er det Matic ut av laget mot Chelsea?. Lingard inne på laget altså.

Så får Maguire eller Dias og Dybala eller Fernandes komme på banen etter litt trening med nye lagkompiser?
LUHG!
User avatar

Ivanisevic
Posts: 76
Joined: 30 Jun 2019, 15:43
Liker mottatt: 3

Rangerer Matic nederst av samtlige midtbanespillere vi har for tiden, inkludert Garner. Uansett hvordan vi setter opp midtbanen er det en forferdelig svak lagdel, terningkast 3 at best per dags dato. McTominay er vår nest beste midtbanespiller, det sier vel det meste.

James er spennende. Og herlig å slippe å se Young eller Valencia knote det til på høyrebacken kommende sesong. Det er vel såpass mye optimisme jeg klarer å skufle sammen, tror jeg.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14900
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24215
Liker mottatt: 20266

James må få innleggene forbi backen...og når han får de forbi, må han treffe bedre...Og Rashford burde trilla ballen over til Martial i stedet for å skyte. Men flott hardt innlegg fra Rashford etter 30 min. men synes han velger litt feil løsninger til tider...litt ego. Keeperen til Kristiansund står godt og.

Panna til Jones for glatt der. Men står på som vanlig. Men viser bra ferdigheter med ball et par ganger, ser det [mention]Pink Final[/mention] :blush:

McTominay i krigen som vanlig. Men mister ball på egen 16...

Dårlig start, men det går fort etterhvert nå. OGS skriker etter mer tempo. Det har han fått.

Martial sklitakler og vinner ball, herlig.

AWB er en glimrende signering. Feiler litt, men rydder opp også.

Tipper pausepraten til Solskjær dreier seg om å utnytte mulighetene...
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14900
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24215
Liker mottatt: 20266

Jones og Lindelöf i motspark eller...? Det går bare ikke an...
LUHG!
Post Reply