Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Deleted User 402

Nå skal det sies at det er veldig lite som henger på greip i oppstarten av denne sesongen, og ikke bare i PL. Merkelige resultater spretter jo i alle retninger. 7-2 til Villa mot Liverpool...altså...

"klør seg i hodet"
post liked by: Blodfink
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2096
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7992
Liker mottatt: 4616

Til syvende og sist så er det manageren som må gå, hvis ikke dette bedrer seg så skjer dette med OGS også.
Jeg har støttet både LvG og Mourinho kanskje lenger enn de fleste, og det kommer jeg også til å gjøre med OGS.
Men hvis det ikke skjer noe radikalt i klubben, så kan de jo bare forsette med å sparke Managere til krampa tar dem.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15121
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24943
Liker mottatt: 21154

Jeg tror ganske mye på det Ogden skriver her.
Lista til Ole G ble ikke tatt til følge...

https://www.espn.co.uk/football/soccer- ... sh-sources
post liked by: Buchan
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Og det gjør jeg også...spørsmålet blir da! Hvorfor fortsette å underkaste seg et hierarki som ikke tenker fotball. Jeg hadde tatt min snippsekk og gått ut døren. Det er en skam...du sloss mot vindmøller Don Quijote. La virkeligheten synke inn! Klubbens ledelse er en skam...og jeg mister snart helt interessen...
post liked by: Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Egentlig heilt banalt at managere har lister vel?
Om vi hadde hatt ein DOF so hadde han ivaretatt spillerlogistikk, i samtale med manager, og i tråd med Uniteds verdier, og ønsket måte å spille på.

Må være sinnsjukt dyrt å måtte skifte ut halve laget annakvar år, fordi ny manager skal få sette sitt preg på laget.

Inn med DOF. Men slik United blir styrt idag vil denne personen være vingeklipt. Sikkert derfor ingen vil ha denne uriasposten.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15121
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24943
Liker mottatt: 21154

Herlig med såpass fart i innleggene her. Jeg er også veldig interessert i en sportsdirektør, italienske lag som Lazio og Napoli har tatt grep her, og forbedret seg kraftig når de fikk inn flinke folk. Og det er fotballfolk, de er ikke fra J P Morgan og Chase på Wall Street...PSG har sportsdirektør, Sevilla har det, ja, veldig mange lag med suksess har det...

Ellers må jeg si meg enig i de spørsmål som stilles og de svarene som gis. Fasit er vanskelig, det nærmeste jeg kommer er at det virker veldig lite systematisk alt, styring av klubb og styring av lag...Det transfer-kaoset må jo påvirke manager og teamet rundt. Og spillerne...Jeg tror OGS ønska en stopper f.eks, og det var fort Upamecano. Jeg er forøvrig usikker på hvem som har forbedret seg i denne troppen under Solskjær, det ser positivt ut, for så å implodere totalt. Det er forbedring og forverring om hverandre liksom.

Jeg er som jeg vel har nevnt før veldig bekymra for forsvaret og i grunn formen til hele laget. Og det bekymrer at Solskjær sier jo mye av det som blir skrevet her, angående personlige feil osv. Men innstillingen til dette laget, fandenivoldskheten, og ikke minst spillsystemet, eller mangel på et bekymrer.

Vi er som det blir nevnt dårlige på å spille oss ut, bevegelser er fraværende. Spillere blir stående, de gjør seg jo ikke spillbare, og det ser ut som det alltid er dårlig tid med ball...Skjønner det ikke. Det er jo overganger og kontringer som er styrken til OGS` sitt system. Vi får ligge lavt og glemme det "attack, attack, attack" opplegget, i hvert fall så lenge formen er som den er...

Alle står litt å venter på at en en eller annen skal ta saken i egne hender å fikse en goal kan det se ut som.

Solskjær rakk opp hånda og tok ansvar for tapet, det var han som hadde tatt ut dette laget sa han...Og der ligger problemet, i følge Mitten så mener OGS og teamet hans at de har 12-13 gode nok spillere, det betyr at de i grunn ikke stoler på 16-17 spillere...Men nå må Solskjær ta grep, han må våge å vrake de antatt beste, og hive innpå noen han ikke gir sjansen så ofte...Og dette evindelige snakket om slitne spillere osv. Det spilles jo med reserver i ligacupen, må jo hive innpå de antatt beste til tider for å score mål riktignok. Men det har jo hatt effekt, kanskje man skulle prøve det i ligaen og. De antatt beste kommer innpå siste 30 og er sultne på å vise seg frem.

Spillere som Mata, Donny Beek, Fosu-M, Fred og McTominay må bare brukes mer? Og Mengi, hvorfor ikke prøve ham? Laird? Ikke at jeg tror disse hever oss på egen hånd, men de senker oss ikke spesielt mye heller?

Og den tredjeplassen vi fikk, det var jo bedre enn å bli nr 5,6 eller 7, men det er jo allikevel milevis unna. 2.plassen til Mourinho, var mer bragd det. Men var også langt unna tittel...Det er fortvilt når man har vært bortskjemt med suksess. Det er bare å innse at vi er tatt igjen av 5-6 klubber, og det blir en kamp for topp 4.

Om ikke dette er sesongen hvor alt skjer da, at alle avgir poeng, og det holder seg jevnt poengmessig. Og så stikker Everton av med tittelen. Litt som Leicester og det sjokket det ble...Jeg vil mye heller ha en slik sesong, og da slipper OGS øksa og antagelig.

Han bør få ut sesongen, og om sesongen blir som i fjor, at laget hever seg, at de biter i fra seg i CL, ja, da bør han kanskje sitte ut kontrakten. Men utenfor topp 4 betyr vel sparken, da mister slimålene penger...Men da blir det kjøpt spillere i alle fall...Det glade vanvidd, eller mer rett, Glazers forretnings-modell...
post liked by: Buchan
LUHG!

Deleted User 367

Blodfink wrote: 04 Oct 2020, 20:48

Pogba er en gåte, har vist sin klasse i glimt, men han har mange dårlige kamper i årevis nå. Har virket tung og treig i flere sesonger.


Bare lurer på når det glimtet var 😎
post liked by: aregran
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7886
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28994
Liker mottatt: 19373

Med tidenes korteste oppkjøring tror jeg vi vil få flere oppsiktsvekkende resultater utover.
Ikke bare for United’s del.
City har tapt 2-5 hjemme og Liverpool gikk på 2-7.
Et Liverpool som har hatt en ganske normal preseason.

For egen del vil jeg vente med å konkludere ang enkeltspillerne i United, og at hele laget er så dårlig.

Formen kommer trolig utover høsten.
Vi så i vår - fra februar hvor godt dette United laget er.

Min bekymring knytter seg ikke så mye til prestasjonene nå i september.
Det er ekstraordinære tider, med covid-19 - null oppkjøring - mentalt press på enkeltspillere (hva vet vi om hva disse unge gutta gjennomgår - de blir jo ikke upåvirket av alt søppel som skrives på twitter og rundt om).
Jeg tror formen kommer, og laget vil levere.

Bekymringen min knytter seg mer til mangel på flinke og strukturerte fotballfolk i ledelsen, som flere av dere er inne på.

@Sir Keane Pogba har vært svak.
Han hadde vel ‘noen øyeblikk’ som du kaller det de første månedene etter at Solskjær tok over.

Håper inderlig han kommer tilbake på det nivået
Fantastisk spiller på sitt beste.

MAN UNITED FOR EVER AND EVER
post liked by: Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Buchan wrote: 05 Oct 2020, 10:03 Til syvende og sist så er det manageren som må gå, hvis ikke dette bedrer seg så skjer dette med OGS også.
Jeg har støttet både LvG og Mourinho kanskje lenger enn de fleste, og det kommer jeg også til å gjøre med OGS.
Men hvis det ikke skjer noe radikalt i klubben, så kan de jo bare forsette med å sparke Managere til krampa tar dem.
Moyes feilet, van Gaal feilet, Mourinho feilet, og nå sliter* Solskjær.

Skulle tro at Glazers snart ser at problemet ligger et annet sted enn hos managerne, f eks hos han som ansetter dem?

Jeg vet ikke om Solskjær er taktisk dyktig nok til å få oss tilbake til toppen. Men jeg liker måten han rydder i spillerstallen. Håper virkelig han får fullføre det prosjektet. Om han ikke klarer å få oss helt tilbake til toppen vil i hvert fall neste manager overta den beste stallen siden SAF pensjonerte seg.

*Jeg håper ikke han sparkes i overskuelig fremtid og tror heller ikke det er fare for det. Men at det offensive spillet er så planløst, og forsvaret så uorganisert, etter nesten to år er ikke tillitvekkende.
post liked by: Pink Final, Buchan
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2096
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7992
Liker mottatt: 4616

aregran wrote: 08 Oct 2020, 15:27
Buchan wrote: 05 Oct 2020, 10:03 Til syvende og sist så er det manageren som må gå, hvis ikke dette bedrer seg så skjer dette med OGS også.
Jeg har støttet både LvG og Mourinho kanskje lenger enn de fleste, og det kommer jeg også til å gjøre med OGS.
Men hvis det ikke skjer noe radikalt i klubben, så kan de jo bare forsette med å sparke Managere til krampa tar dem.
Moyes feilet, van Gaal feilet, Mourinho feilet, og nå sliter* Solskjær.

Skulle tro at Glazers snart ser at problemet ligger et annet sted enn hos managerne, f eks hos han som ansetter dem?

Jeg vet ikke om Solskjær er taktisk dyktig nok til å få oss tilbake til toppen. Men jeg liker måten han rydder i spillerstallen. Håper virkelig han får fullføre det prosjektet. Om han ikke klarer å få oss helt tilbake til toppen vil i hvert fall neste manager overta den beste stallen siden SAF pensjonerte seg.

*Jeg håper ikke han sparkes i overskuelig fremtid og tror heller ikke det er fare for det. Men at det offensive spillet er så planløst, og forsvaret så uorganisert, etter nesten to år er ikke tillitvekkende.
Jeg håper ikke at Solskjær sparkes, og har hatt tro på at han for fortsette selv om ar resultatene uteblir. Men allikevel så vet jeg ikke om jeg stoler helt på Glazer og co. Allerede etter 3 kamper så er det massivt press fra media og egne fans. De er kanskje truende til å bukke under, for å bli gjøre fansen.
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Buchan wrote: 08 Oct 2020, 16:05
aregran wrote: 08 Oct 2020, 15:27 Moyes feilet, van Gaal feilet, Mourinho feilet, og nå sliter* Solskjær.

Skulle tro at Glazers snart ser at problemet ligger et annet sted enn hos managerne, f eks hos han som ansetter dem?

Jeg vet ikke om Solskjær er taktisk dyktig nok til å få oss tilbake til toppen. Men jeg liker måten han rydder i spillerstallen. Håper virkelig han får fullføre det prosjektet. Om han ikke klarer å få oss helt tilbake til toppen vil i hvert fall neste manager overta den beste stallen siden SAF pensjonerte seg.

*Jeg håper ikke han sparkes i overskuelig fremtid og tror heller ikke det er fare for det. Men at det offensive spillet er så planløst, og forsvaret så uorganisert, etter nesten to år er ikke tillitvekkende.
Jeg håper ikke at Solskjær sparkes, og har hatt tro på at han for fortsette selv om ar resultatene uteblir. Men allikevel så vet jeg ikke om jeg stoler helt på Glazer og co. Allerede etter 3 kamper så er det massivt press fra media og egne fans. De er kanskje truende til å bukke under, for å bli gjøre fansen.
Med både Moyes, van Gaal og Mourinho hadde i hvert jeg jeg ønsket dem sparket ganske lenge da de forsvant. Det virker som det sitter ganske langt inne å sparke manageren.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Buchan wrote: 08 Oct 2020, 16:05
aregran wrote: 08 Oct 2020, 15:27 Moyes feilet, van Gaal feilet, Mourinho feilet, og nå sliter* Solskjær.

Skulle tro at Glazers snart ser at problemet ligger et annet sted enn hos managerne, f eks hos han som ansetter dem?

Jeg vet ikke om Solskjær er taktisk dyktig nok til å få oss tilbake til toppen. Men jeg liker måten han rydder i spillerstallen. Håper virkelig han får fullføre det prosjektet. Om han ikke klarer å få oss helt tilbake til toppen vil i hvert fall neste manager overta den beste stallen siden SAF pensjonerte seg.

*Jeg håper ikke han sparkes i overskuelig fremtid og tror heller ikke det er fare for det. Men at det offensive spillet er så planløst, og forsvaret så uorganisert, etter nesten to år er ikke tillitvekkende.
Jeg håper ikke at Solskjær sparkes, og har hatt tro på at han for fortsette selv om ar resultatene uteblir. Men allikevel så vet jeg ikke om jeg stoler helt på Glazer og co. Allerede etter 3 kamper så er det massivt press fra media og egne fans. De er kanskje truende til å bukke under, for å bli gjøre fansen.
Eg er ikkje nødvendigvis so sikker på at Glazers no synest at noko er eit problem i United.
Det var like massivt press før Moyes, Van Gaal og Mourinho blei sparka.

So ansettes ny manager i løpet av sesongen, supportere får nytt håp og holder rimeleg stilt, penger blir bevilga til transfers neste sommar, supportere øyner nytt håp og det manes til tålmodigheit, og karusellen er i gang igjen. 5 runde...
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15121
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24943
Liker mottatt: 21154

aregran wrote: 08 Oct 2020, 15:27 Jeg vet ikke om Solskjær er taktisk dyktig nok til å få oss tilbake til toppen. Men jeg liker måten han rydder i spillerstallen. Håper virkelig han får fullføre det prosjektet
Jeg er også i tvil om OGS har evnen til å utvikle dette mer. Jeg vet heller ikke om ryddingen lykkes, om det stemmer at ingen av managerens ønsker ble henta i dette vinduet så er det fare på ferde...

Og noe annet: Av de 4 første signeringene til Solskjær er det kun 1 som har overbevist meg, selv om kurven peker jevnt nedover for Bruno også. James, Wan-Bissaka og Maguire er maks middels gode jevnt over. De har sine styrker og sine svakheter. Alle startet bra, bortsett fra Maguire som spilte seg opp før bølgedalen han er i nå. James er ikke i kamp-troppen, Bissaka og Maguire er pr nå ikke gode nok for en stor klubb.

Jeg er ikke uenig i det OGS prøver på, og spillerne han har skippa ut er forståelig. Selv om disse ikke er dårligere spillere enn de vi beholder. (med nyanser selvfølgelig).

Det er rimelig essensielt at Telles og Cavani slår til og at Pellistri slår til. Har troen på alle 3 skal sies.

Men vi erstatter kun Shaw egentlig. Martial og Greenwood har jo ikke spilt seg ut av laget i grunn, jeg ser det heller slik at de har godt av konkurranse. Williams blir vel muligens utfordrer til Wan-B heretter, håper han tar steg den unge lysluggen. Det er mer fotballspiller i ham enn Wan-B. Williams har noen utsøkte flikker og pasninger, det mangler Wan-B.

I det systemet jeg tror OGS ønsker, passer Williams bedre.

Jeg håper jo at gutta finner formen og spiller på sitt beste snart. De kan jo, men det er der det blir rart: Vi er solide i 14 kamper, for så å ligne på Aspedammen FK i de 10 neste, (nå Idd SK), som etter sammenslåingen har hatt noen opprykk faktisk.
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Men hva hjelper det at Solskjær "rydder" i stallen når en ikke vet hva nestemann inn tenker...for klubben tenker ikke. De har ikke en rød tråd, og det er rett og slett skremmende hvor lite støy det er i klubben og utafor klubben i dette spørsmålet. Men sånn er det blitt med turistattraksjonen Manchester United...men kanskje kan covid-19 rette litt på det. Dessverre tror jeg det må bli enda verre enn nå før pengesekker blir tom nok for Glazers og Ed.

Så til et forferdelig spørsmål...er ikke det det beste som kan skje egentlig? At klubben havner utenfor det gode selskap i mange år(ca 5) og at donkeyboys forsvinner?
post liked by: Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 3049
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4818
Liker mottatt: 6432

Tror det er viktig at vi tenker tilbake på alle de gode resultatene i andre halvdel av forrige sesong. Det viser at laget faktisk har et veldig bra toppnivå, og også kan få gode resultater på mindre gode dager. Det bor god fotball i dem, og det må vi få ut igjen. Det er jobben nå for Solskjær, Carrick, McKenna og de andre.

Det som forundrer meg mest er at spillerne virker så late eller uinteresserte, så statiske på banen. Vil de ikke nok?

Kanskje var det bullshit, men jeg så spekulasjoner / "rykter" om at grunnen til at Bruno ikke kom ut i andre omgang mot Tottenham var at han fløy i taket mot Maguire i pausen. Han er en vinnerskalle, så det ville ikke forundre meg etter en slik omgang, men det kan jo bare være oppspinn.

Uansett, det er den typen holdning jeg savner hos mange United-spillere nå, den fandenivoldskheten, den brennende viljen til å vinne, der de er villige til å få blodsmak i kjeften for å vinne. Nå kan det se ut som halve laget har tapt i det de går på banen. Vi må få det tilbake, og det tror jeg Solskjær prøver på. Vi får vel neppe kaptein-materiale nærmest i hver posisjon igjen, slik som tidvis under Ferguson, men spillerne er nødt til å ville legge inn den innsatsen som kreves for å komme tilbake på toppen. Så kan vi snakke om rasshølene på toppen til vi blir grønne i skallen, og det er et kjempeproblem, men til syvende og sist så er det spillerne på banen som skal vinne kampene, og de må spille bedre og legge inn en større innsats.

Jeg vet heller ikke om Solskjær er god nok til å ta oss tilbake til toppen (spesielt under så vanskelig arbeidsforhold som under dagens eiere), men jeg har troen på ham. Han har gjort veldig mye riktig hittil, og stallen er mye bedre nå enn da han tok over. Fotballen er også bedre, og tidvis resultatene. Så vet vi alle at om det fortsetter som nå så får han sparken, men jeg tror ikke det fortsetter slik.

Det første grepet jeg nok ville tatt nå, siden han har spilt helt rævva, er å plassere Pogba på benken og van de Beek på banen.
post liked by: Pink Final, Blodfink
Post Reply