Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15121
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24943
Liker mottatt: 21153

Solskjær og jeg er litt uenige her:

LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Gutten har drømmejobben og er fornøyd med det...ja, jeg spissformulerer meg, men tror det overskygger litt hans perspektiv og gjennomslagskraft overfor hierarkiet...
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15121
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24943
Liker mottatt: 21153

Denne sesongen er vel i grunn eksamen for Solskjær. Nå får vi se om det kommer inn flere spillere enn Cavani, OGS kunne trengt 3 til. Men jeg tror Solskjær er manager neste sesong også, om det da ikke blir midt på tabellen og ut av CL i gruppespillet.

Den største bekymringen er den fysiske tilstanden på troppen. I alle fall er det enormt mye snakk om slitne spillere, det er en del skader osv.

En tynn tropp for ta skylda for dette...Jeg forstår ikke Solskjær alltid, på samme uke har han uttalt litt motstridende tanker: På den ene siden sier han at når 12-13 spillere spiller så bra, er det vanskelig å rullere. På den andre siden skryter han av troppen, at den er stor og full av kvalitet. Dette tar jeg som taktikk fra hans side, snakker spillerne opp. Men de 12-15 som knapt spiller, blir neppe veldig mye bedre spillere av de ordene. Men blant dem er det jo selvfølgelig spillere med utviklingspotensiale.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7886
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28994
Liker mottatt: 19373

Det er verdens enkleste jobb å kritisere Solskjær etter i match som i kveld.
Jeg tror fremdeles han er rett mann, selv om det nok vil koste meg å skulle stå opp for det.

Synes han har mye bra på gang.

Men, denne preseason ble fryktelig.
Maguire virker helt shaky etter Hellas - det ble ingen ferie - det ødela det lille han skulle hatt av oppladning.
Pogba har hatt covid-19.

Overgangsmarkedet virker å være elendig styrt.

Så skal på ingen måte Solskjær frikjennes når laget blir avkledd som i kveld og mot Brighton, og står å stanger mot Palace.
Solskjær er ikke feilfri.
Denne posten er heller ingen unnskyldning på vegne av Solskjær.
Skriver fordi jeg står for hva jeg har sagt, Solskjær er rett mann.

Så får jeg se om jeg endrer mening.
Gjorde det med Mourinho.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15121
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24943
Liker mottatt: 21153

Med all respekt så har ikke Maguire og Pogba overbevist mener nå jeg, uavhengig av sommeren de har hatt. Maguire har levert ok i perioder. Det ble få baklengs sist sesong, all ære til til laget og forsvaret for det,, men denne sesongen blir som jeg fryktet tror jeg. 11 baklengs på 3 PL-kamper er fryktelige tall.

Jeg har skrevet mye om Maguire, og jeg har stort sett stått bak ham. Jeg forstod kjøpet av ham, fordi vi virkelig måtte ha en stopper, prisen var hinsides. Men det var han som ble kjøpt.

Jeg forstod ikke valget av ham som kaptein, samtidig: Hvem skulle ellers fått bindet?...Jeg lener mot Henderson neste sesong faktisk. Han er verbal og peker og ordner. Men først må han bli førstekeeper selvfølgelig.

Pogba er en gåte, har vist sin klasse i glimt, men han har mange dårlige kamper i årevis nå. Har virket tung og treig i flere sesonger..

Glad for at OGS ymtet litt om at talentfulle stoppere alltid var interessant i intervjuet etter kampen mot Spurs i kveld. Jeg håper de vurderer Joe Rodon fra Swansea.

Solskjær må jo få denne sesongen til å sette sitt preg. Men øksa nærmer seg for hvert dårlige resultat, synd at de som er mest ansvarlige for elendigheten sitter med den øksa.
LUHG!

Cola

Blodfink wrote: 04 Oct 2020, 20:48 Jeg forstod ikke valget av ham som kaptein, samtidig: Hvem skulle ellers fått bindet?...
Vi så i en del av de første kampene til Bruno, at han kunne si i fra.
Er nødt til å ha en som spiller mer, eller mindre fast, noe som Bruno gjør.
Kan ikke se at vår nå værende "C" sier ifra, eller kjefter.

Pr nå la Bruno overta, og når Scott spiller seg inn mere fra start, og blir en del av den faste 11´ern la han få det, men ikke dette året.
Så jeg er for ett kapteins bytte, og at Bruno overtar.


Patrice Evra var i Sky Sport-studioet.
– Vi snakker mye om hvem som skal spille sammen med Harry Maguire, men hva med å ta han ut av laget?
Last edited by Cola on 04 Oct 2020, 22:08, edited 1 time in total.
post liked by: Blodfink
User avatar

offside
Posts: 1321
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 591
Liker mottatt: 1319

[mention]Cola[/mention] ta ut Maguiere? Joda men problemet er at de andre er like ubrukelige.... Hvilke alternativer har du? Jones og Rojo?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15121
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24943
Liker mottatt: 21153

Ja [mention]Cola[/mention] , Bruno er en bedre kandidat enn Maguire. men heller Henderson enn McTominay for min del. Aldri vært kjempefan av den unge skotten, men alltid gitt ham ros for viljen. Det skal han ha, men jeg hadde satt ham på transferlista om han ikke utvikler seg mer selvfølgelig.

Lindelöf og Bailly kan vel få prøve seg, funka sist kamp de, helt godkjent på begge. Evra sa mye bra i dag han. Han forstod ikke kjøpet av d Beek, anbefaler alle å søke opp hva han sa om den overgangen, han slakter ikke spilleren,, men lurer på hvor og når han skal spille...
LUHG!

Cola

offside wrote: 04 Oct 2020, 22:28 @Cola ta ut Maguiere? Joda men problemet er at de andre er like ubrukelige..
Enig, og heldigvis for alle er jeg ikke Manager, en spiller som kostet oss så mye på overgangen bør vi egentlig ha større forhåpninger og tro på.
Men har vi hatt det det de siste mnd etter at "forrige" sesong startet opp.

Uansett så er vi alle som støtter klubben sjokkert, mye kan snu fort riktig vei.
Se hva L.Pool leverte i kveld
post liked by: Blodfink

Cola

Blodfink wrote: 04 Oct 2020, 22:33 Ja @Cola , Bruno er en bedre kandidat enn Maguire. men heller Henderson enn McTominay for min del. Aldri vært kjempefan av den unge skotten, men alltid gitt ham ros for viljen. Det skal han ha, men jeg hadde satt ham på transferlista om han ikke utvikler seg mer selvfølgelig.

Lindelöf og Bailly kan vel få prøve seg, funka sist kamp de, helt godkjent på begge. Evra sa mye bra i dag han. Han forstod ikke kjøpet av d Beek, anbefaler alle å søke opp hva han sa om den overgangen, han slakter ikke spilleren,, men lurer på hvor og når han skal spille...
Bruno er en bedre kanditat, og jeg vil heller ha en spiller som beveger seg over hele banen, noe som Henderson aldri vil kunne for å gi noe alvords ord til en medspiller.

I ett annet innlegg skrev jeg at jeg tror Beek er hentet inn som en erstatter for Pogba, tror han har fått en Ronaldo avtale, "Gentleman Agreement" ang neste sesong. Derfor Beek inn nå.

Så får vi se hva som skjer de siste 23 timene og 10 minutter igjen av int. overganger
post liked by: Blodfink
User avatar

offside
Posts: 1321
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 591
Liker mottatt: 1319

Ja det er grusomt, vet ikke hva jeg skal si... Vi hadde tapt denne kampen mest sannsynlig 11 mot 11 også..
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15121
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24943
Liker mottatt: 21153

Jeg tenker også at kjøpene til OGS sliter big time nå. Foruroligende...

Maguire starta litt sånn halvdårlig når han kom, spilte seg litt opp, og nå er det rake veien nedover. James starta friskt er nå ingensteds, AWB starta bra, synker for hver kamp nå. Dårligere defensivt også, offensivt er det helt mørkt. Bruno virker tom.

Og resten som Solskjær ikke har henta, ja, det er samme leksa der.

Jeg er også fortsatt usikker på om stemningen er så kjempebra i klubben. Alle vet at OGS ønska 2-3 spillere inn, Mitten snakka jo med han selv. Jeg er ganske sikker på at ingen av de 2-3 som OGS snakka om i mars var Cavani eller Telles...

Så det er litt bumps in the road...Og der har det vært transfer-messig siden 2005. Enkelte år må man gni seg i øya for å se om det er riktig de navnene vi henta. Under Fergie au...

Det er negativt dette, men ærlig talt: 11 baklengs på de 3 første kampene??

Hvem skal man legge skylda på for elendige prestasjoner? Ole? Spillerne? Glazers? Styret? (også stort sett Glazers), Administrasjonen? Speiderne? Alle sammen får ta sin del mener jeg.

Og så må det skje noe, hva vet jeg ikke, men spillerne ser for dårlige ut, de må bli bedre...Hvem har ansvaret for det, jo, det er OGS og teamet hans, og spillerne selv selvfølgelig.
post liked by: offside
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1321
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 591
Liker mottatt: 1319

Syntes faktisk synd på Solskjær, United famler seg til en 3 plass. Man ser at laget trenger utskiftninger så velger man ikke å støtte manageren. Samtidig så tviholder man på stakkars Smalling...

Jeg ville ikke likt å vært i Solskjær sine sko, hør på de kommende kampene våre.

Newcastle borte, Paris borte, Chelsea hjemme, Redbull hjemme, Arsenal hjemme, Istanbul borte og Everton borte.

Fytti grisen jeg gruer meg til de neste 8 kampene.... Det kan bli brutalt!
post liked by: Blodfink
User avatar

offside
Posts: 1321
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 591
Liker mottatt: 1319

Så kan man si Red Bull er vel ikke noe motstand? De rundspile Tottenham, Arsenal er lette? Neppe Arteta har fått sving på de. Newcastle borte, hehehe vi har ikke akkurat gode resultater der borte. Everton borte, kan bli brutalt.. Håper kampen i Istanbul går for tomme tribuner...
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15121
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24943
Liker mottatt: 21153

Jepp, vi får håpe Telles og Cavani er noen skikkelige vinnerskaller for å si det sånn...Om vi skulle stå uten seiere de neste 6 kampene f.eks, og spillet ikke har forbedret seg, så er Ole-eventyret ute vil jeg tro. Da kommer øksa fra oven...Og det etter en sommer hvor INGEN av de Solskjær ønsket i utgangspunktet kom...
post liked by: offside
LUHG!
Post Reply