Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.

Pink Final
Manchester, football, music, fashion, industry, history
Liker gitt: 39284
Liker mottatt: 29359

Enig @Pwint.
Både i at vi ikke må forhaste oss mtp å gi opp Ten Hag.
Og i at vi på den annen side må innse at grunnspillet ikke er der.
Alt går så forferdelig sakte, og det ser heller ikke ut til å være innøvde mønstrer.
Dette slår i min bok ut mer på manager enn på enkeltspillere.
Absolutt alle spillerne våre kan da ikke være like fotball dumme? 😉
post liked by: Pwint, Ryder, Rød Pølse, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Pink Final

Har egentlig ikke lyst å finne enkeltpersoner å skylde på.
Men spillet vårt er helt fryktelig, hva er galt?

Vi har bytta ut McFred som var problemet ifølge mange.
Vi har bytta ut stopperne som deretter var problemet i følge flere.
Så bytta vi keeper, fordi han vi hadde hindret oss i å spille slik Erik ten Hag vil.

Så hvorfor sitter ikke spillet nå?
Selv med fullt lag tidligere i høst.
Som nevnt tidligere - under Solskjær var det takket være Bruno vi fikk resultater.
Sunny hadde ingen plan, det var bare Bruno som sa hokus pokus med ballen i beina.

Hvorfor fungerer det ikke sånn nå?

Jeg forstår rett og slett ikke hva som er galt?
Vil egentlig ikke ha forslag på å bytte ut spiller X og Y så løser det seg.
Å bytte spiller X,Y har ikke hjulpet mye før.
Savner faktisk Fred jeg.
Rangnick ville vel bytte ut hele alfabetet for å bruke den terminologien.

Hvorfor spiller Spurs uten Kane med intensitet, med fart i beina og ikke minst fart på ballen?
Mens hos oss ser det ut som vi har smurt inn både sko og ball i sirup.

Jeg ser ikke hva som er feil.
post liked by: Ryder, Belfastboy, Pwint, Cola2, Pancho P, Rød Pølse

Belfastboy
Donor
Liker gitt: 19837
Liker mottatt: 6624

Pink Final wrote: 02 Oct 2023, 13:52 Men spillet vårt er helt fryktelig, hva er galt?
Jeg har ikke noe svar på det.
Men jeg synes det er sirup-fotball det vi viser.
Det er veldig omstendelig.
Kan nesten sammenligne det med da van Gaal var hos oss.
Da var vi gode unntatt på den siste tredjedelen av banen, der målene gjøres.
Vi lå på 30 meter og spilte fra side til side uten framdrift i det hele tatt.
Sånn synes jeg det er nå også.
Vi er blitt veldig forutsigbare. Motstanderen får en mye lettere oppgave å forsvare seg mot oss.
Og havner vi under så er det akkurat som lufta går ut av alle våre.

Prøver vi på små kombinasjoner så mister vi alt for ofte ballen, fordi vi skal inn der vi er i klart undertall.
Jeg gir ikke opp sesongen riktig enda, tror at det kan bli bedre, men det må skje fort som f...
post liked by: Pink Final, Pwint, Cola2, Pancho P, Rød Pølse

Vidar Dale Fjeld
Liker gitt: 335
Liker mottatt: 1245

Er det mange managere fra Nederland som har lykkes i Premier League? Et og annet blaff, men ikke noe varig...
I mine øyne er det mangelen på individuelle ferdigheter i samhandlingen det skorter på, og så har vi IKKE hatt en kaptein siden Keane og Nevilles dager...vi er ikke ett lag, vi er 11-spillere som er satt sammen for å spille kamper...klikk og kjemi ute på banen synes fraværende, og jeg gjentar til det kjedsommelige at vi makter maks tre trekk i hurtig kombinasjonsspill. Og så er jeg ærlig talt ikke helt overbevist om at de Gea burde forlatt oss denne sesongen...burde vente til neste. Nå tar det 10 minutter før vi har kommet oss i angrep... :-|
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Pwint, Cola2, Pancho P

10Hag
Liker gitt: 7369
Liker mottatt: 10914

For min del blir jeg bare mer og mer sikker på at Rangnick hadde helt rett.

Det er fortsatt flere profilerte nøkkelspillere i garderoben som:

a) Aldri klarer å levere stabilt jevne prestasjoner over lengre tid.
Det inkluderer Bruno, Shaw, McTominay, Lindelöf, Maguire, Casemiro... og flere. Og det inkluderer spesielt Rashford, til og med i fjorårssesongen. Han spilte gjerne dårlig når han scorte, og sluttet så å score på våren. Fikk pass når målene rant inn, men nå ser de fleste hvordan han spiller. Dette med Rashford, dribling, løpe i motstanderkorridorer og ikke ta kvikke, gode valg er ikke noe nytt. Det har han gjort i alle 8 år. Og han har alltid vært en periodevis formspiller. Alltid. Han har enda til gode å være jevnt god over en hel sesong i sin karriere, som snart er inne på det niende året.

b) Spillere som har et kroppsspråk og en holdning på banen som er ufattelig negativt om ting ikke går på skinner.

c) Spillere som kollapser fullstendig under press.

d) Spillere som kun gjentar de samme flosklene som "We go again" etter hvert bidige tap, og ikke viser vilje eller evne til å analysere feil eller peke på seg selv, utover det overfladiske og selvfølgelige.

e) Spillere som har klippekort på laget. Kanskje det mest alvorlige symptomet på en syk garderobe og lagkultur. Ingenting surner stemningen mer i enn garderobe enn slikt, og det må tære på alle. Hvorfor det er slik, og har vært slik under flere managere? Hvem vet. Tyder for meg om enorm spillermakt hos enkelte.

Så en kan jo etterspørre andre meninger enn de om spillerne. Men det forandrer ikke at det er noen av oss som oppriktig mener denne spillergruppa ikke er god nok, og fortsatt har giftige elementer.

Flere av spillerne jeg nevner her er spillere blant mine favoritter. Men det er nå slik jeg helt ærlig tenker om det. Selv våre gode spillere, er kanskje ikke stabile nok. Jeg tror flere av våre spillere oppriktig er overvurdert og beskrevet som bedre enn de er av fans og media, rett og slett pga drakten de bærer. Ikke alle, men flere.

Og ingenting av dette utelukker at vi i tillegg sliter taktisk, og at Ten Hag og har en stor del av ansvaret.

Og det utelukker ikke at vi fortsatt har gode spillere, det har vi utvilsomt. Spørsmålet er hvor gode.
post liked by: Pink Final, Pwint, Ryder, Schmeichel, Cola2, Pancho P, Rød Pølse

Pink Final

Det jeg tror vi alle må være enige om er at det i hvert fall går utrolig tregt i lengderetningen med laget vårt.
Ble glad før sesongstart da Ten Hag snakket om å bli best på overganger.
Vel, vi er i hvert fall bak Liverpool og Spurs basert på gårdagens batalje på nye Lane.

Legitimt å mene at en hel haug av spillerne ikke er gode nok @10Hag.
Men de nye vi har kjøpt leverer jo heller ikke.
Er vel ingen på laget som er tregere enn Eriksen?

Jeg vil ikke si for mye vondt om van Gaal, fordi et par mann her inne hadde sansen.
Men såpass må sies at som @Vidar Dale Fjeld og @Belfastboy skriver så leverer vi omtrent null framover i banen.

Jeg hadde håpet vi skulle bli en mellomting mellom City og Liverpool slik de som kjente Ten Hag snakket om i 22.
Ikke enda selvsagt, det trengs mer tid.
Men jeg ser ingenting som ligner på noen av dem.
Det minner mer om van Gaal fotball.

Men som supporter kan man ikke gjøre annet enn et av to.
Bli utålmodig å håpe på endring.
Eller smøre seg med mer tålmodighet.
Håper jeg klarer jevn påføring av siste ‘krem’.
Tålmodighetskremen.
Vi er jo ikke så gode på jevn påføring av ‘kremer’ vi gutta 😉😅.
post liked by: Pwint, Belfastboy, Ryder, 10Hag, Pancho P, Schmeichel, Cola2, Rød Pølse

Ryder
Liker gitt: 3834
Liker mottatt: 16884

Noen mener laget spiller for sakte, andre mener vi spiller for fort.

For min del blir det ikke enten/eller, men både/og. Vi behersker ingen av spillets faser spesielt godt akkurat nå. Kontringsspillet fordi nøkkelspillere er ute av form og mangler defensiv soliditet, det kontrollerende og ballbesittende spillet fordi vi ikke har spillertypene eller en stall som er bygd for det.

Jeg tror heller ikke spillerstallen vår er i nærheten av å kunne vinne ligagull, men vi har spillere som skal være mye bedre enn å vake rundt midten av tabellen. Mann for mann er det ingen grunn til at vi skal framstå svakere enn f.eks Tottenham.
post liked by: Pwint, 10Hag, Pancho P, Schmeichel, Cola2, Pink Final, Rød Pølse

10Hag

@Pink Final: Enig, Eriksen burde definitivt stått på den lista jeg bruker.

Jeg nevnte jo "flere", uten å navngi de, men er generelt enig i at nysigneringene våre sliter. Martinez er unntaket for min del. Ser man vekk fra debuten og de siste kampene med skade, så har han absolutt vært stabilt god over tid. Skulle gjerne sagt det samme om Casemiro, men det ville vært ren løgn. En av mine favoritter, og er tidvis genial. Men på ingen måte stabil over tid i dette laget, kun i perioder. Slår veldig mange unødvendige feilpasninger på samme måte som Bruno (og Fred). Skulle gjerne sett det annerledes, men det er det jeg ser i kamp.

For å frasere det annerledes: Spillerne våre er generelt alt for ustabile.

Er for øvrig enig med @Ryder. Har vel sagt noen ganger at vi ikke er gode på å diktere tempo. Har og sagt at jeg generelt synes vi spiller for fort, men det er i lengderetning. Pasninger innenfor ledd i bredden er jeg enig med de som sier det går for treigt.

Vi er forutsigbare, kan man vel si.

Når Rangnick sier at denne klubben og laget er på stålet, så er det nøyaktig det samme sentimentet som de fleste United-fans sitter igjen med. Skal vi oppsummere vår tid etter Ferguson, og hva som skal til for å komme tilbake på topp, er det få analogier enn åpen hjertekirurgi som er mer dekkende. Og det gjelder nok både tropp og klubbledelse.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
For øvrig en ny pressekonferanse i dag, som ikke akkurat stilner kritikken, eller demper tvilen:

1. Varane sier uoppfordret at spillerne ikke bare er teknisk gode, men mentalt sterke. Det er de beviselig ikke. Kanskje Varane er det. Men dette gjennomskuer de fleste som ren og skjær løgn, eller verre, vrangforestillinger.

2. Ten Hag sier så tydelig som mulig om Rashford:
a) Han skal fortsette å spille
b) Hans bidrag måles i antall mål

Sorry. Men begynner sånn smått å miste troa på Ten Hag. Enten er Rashford beskyttet av ledelsen eller kontraktsmessig, eller så har Ten Hag slått seg vrang på at laget skal bygges rundt Rashford, noe som all empiri over 8 sesonger tilsier ikke kommer til å bli stabilt.
post liked by: Pwint, Pancho P, Schmeichel, Cola2

Deleted User 744

Jeg er også klar over at mange spillere bør selges og nye inn, men det er uansett managerens jobb og få de spillerne man har til og fungere. Der feiler ETH veldig mye for meg. Jeg syns ærligtalt at han er en one trick pony. En plan fra start og hvis den ikke virker ingen mottrekk. Selvfølgelig har alle skader ikke hjulpet han.
post liked by: Pwint

Jan Erik
Liker gitt: 21521
Liker mottatt: 22527

@10Hag Enig i veldig mye av det du skriver. Veldig mange navn som har et skyhøyt maksnivå som ikke leverer i nærheten av jevnt nok nivå. Eneste jeg er uenig i der er Fernandes. Han er, selv på sine dårligste dager, nyttig for laget. Når De Bruyne sier han er den beste playmakeren i PL, er det egentlig ikke noe mer å diskutere.

Jeg ble nesten sjokkert, stum når jeg leste hva Varane hadde sagt på PK. Og så lo jeg. Lenge. Faen til vås. (Skal ikke love å spise sokkene mine om vi vinner CL, men der frister bare for at vi skal vinne den...)
post liked by: Pwint, Pancho P, 10Hag, Cola2, Rød Pølse

Pwint
Donor
Liker gitt: 26857
Liker mottatt: 17570

Jeg skal ikke love å spise noen sokker jeg heller, men kan love å farge håret (og skjegget) rødt om vi vinner. (Blir noen litt vanskelige Teamsmøter av sånt).
post liked by: Pancho P, 10Hag, Jan Erik, Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

10Hag

Det ironiske er at det er "lettere" å vinne Champions League enn Premier League.

Langt mer flaks, form, trekningsbasert, og rom for defensiv taktikk som kan avgjøre utslagsskamper. Vi er et godt cuplag, og kan gå langt om vi går videre fra gruppa. Ville ikke overrasket meg om vi går til kvarten og semien, til og med en finale.

For å bedømme jevn prestasjon over tid må man heller se på ligaen med sine 38 kamper, og hva vi leverer der. Alt annet er bonus. Riktignok er CL en helsikes bonus.

Ville elsket å vinne CL. Men ville aldri brukt det som en isolert målestokk for å vurdere oss. Det blir litt som med ligacupen i fjor, bare i utvidet skala. Vant vi den fordi vi er Englands beste lag?
Last edited by 10Hag on 02 Oct 2023, 17:04, edited 1 time in total.
post liked by: Pwint, Pancho P

Deleted User 661

Er rimelig sikker på at hvis vi skulle vinne champions league ville det bli viktig å snakke ned prestasjonen etterpå ihvertfall.
post liked by: Pwint, Belfastboy, Pink Final, RedTrafford, Pancho P, Rød Pølse

Schmeichel
Liker gitt: 706
Liker mottatt: 1106

Jeg mener klubben burde ha et seriøst spiller og trenermøte, der man tar opp de faktiske forhold og bare innser realitetene. Vi er langt unna å være et topplag, vi mangler samhandling og gode spillermønstre på banen.
Dette får vi ikke gjort noe med i år. Vi henger for langt etter. Laget trenger rett og slett litt tid til å "heale" og finne seg selv, uten for mye press. Det burde nesten blitt sendt ut som en slags offentlig pressemelding fra klubben selv. Det jeg mener er at vi burde rullere mer, og trene mer på det vi trenger å bli gode på. Det vi ønsker å bygge i laget. Rett og slett ha en mellomsesong, ofre tanken om å få en best mulig plassering og heller satse på midt på tabellen. (Lol) Jeg vet det høres absurd ut, men jeg vil heller at laget forbereder seg skikkelig til neste sesong og ligger i forkant, heller enn at vi stadig henger bakpå og stadig såvidt karrer oss til 4-6 plasser. Sånn vi spiller nå kommer vi ikke til å klare det engang.
Selvsagt kan det hende ting kommer seg, men jeg føler vi bare henger etter med alt vi gjør og prøver på. Det blir bare i rykk og napp, og hverken fugl eller fisk.

Edit: Dette er gitt om Ten Hag i det hele tatt er rett mann, og at han har spillerne og klubbens støtte.
post liked by: Vidar Dale Fjeld, Pwint, 10Hag, Pancho P

Pwint
Donor
Liker gitt: 26857
Liker mottatt: 17570

@StretfordEnd: Leketurnering. Hvem som helst kan jo vinne mesterligaen. Har ikke til og med Røde Stjerne vunnet en gang? 😉
post liked by: Belfastboy, RedTrafford, Pancho P
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
Post Reply