Hva bør gjøres?

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

offside
Posts: 1321
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 591
Liker mottatt: 1319

:oops: Har vi kanskje for høye forventninger til United? Ja United var et vinnerlag som hele tiden kriget om gull. Vi vant til og med Champions Leauge. Men før den tid, så var det en lang tørke. Varte vel nesten i 26 år. Det er lenge. Se på gamle storheter som forrest og villa. Det er lag som til og med har vunnet Champions leauge. Hvor er de nå?

Jeg ser mange inkludert meg er skuffa og det er missnøye. Men vi har kanskje for høye forventninger til United. Uniteds storhetstid var en periode med SAF ved roret og det viser seg å være en tid som ikke gjentar seg. Det var en tidsperiode eller en lomme i en tidsperiode som gav United suksess. Men den tiden er forbi. Det har nå gått over 10 år. Vi er ikke Real Madrid at vi alltid skal være i toppen. Vi er ikke Bayern. Det er svært få klubber som kan være der oppe hele tiden. Jeg tror vi har altfor store forventninger til en klubb som egentlig er et helt ok lag som i perioder alltid vil glimte. Vi er faktisk ikke bedre.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3297
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 15643
Liker mottatt: 10456

Nei vi er ikke real Madrid mm. men fanbasen, pengebruken vår og inntektene våre tilsier at vi burde være det 😂
post liked by: 10Hag, Blodfink, Rød Pølse, offside
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15121
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24943
Liker mottatt: 21154

Forstår hvor du vil @offside, du har jo rett, United har vært berg og dalbane. Men med riktig eierskap, ledelse og kultur ville det kanskje vært mer stabilt. United var første engelske klubb som vant serievinnercupen, dagens CL. 5 år etter ble det nedrykk.

Ferguson tillot jo litt drikking, men tok jo tak i dette når han kom inn, strammet inn en del. Før 86 var jo hver dag en fest. Keane snakker jo om 90-tallet, det var fortsatt mye fyll, men det fikk konsekvenser, noe det ikke fikk før. Nå om dagen tror jeg spillerne blir litt blaserte, de tjener 3-5 millioner kroner i uka noen av dem, det gjør vel noe med dem.

En sterk leder er nok nødvendig, og et apparat i klubben som ikke godtar unnasluntring. Det å bygge en vinnerkultur vil ta tid, siden hele strukturen under Ferguson er vekk. Man kommer vel ikke dit igjen, altså med en slik leder. Men man kan gjøre et forsøk. De første som må vekk er Glazers og deres medløpere i adm. Så får man håpe at de som tar over forstår hva United skal være.
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, Pwint, offside
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4921
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2882
Liker mottatt: 11624

Her er lista over de 10 best betalte spillerne i United:

1. Sancho : £350,000
2. Varane : £340,000
3. Rashford : £325,000
4. Casemiro : £300,000
5. Martial : £250,000
6. Mount : £250,000
7. Bruno : £240,000
8. Antony : £200,000
9. Shaw : £200,00
10. Maguire : £189,904

Hvor mange av disse hadde vært garantert en startplass i morgen om alle var skadefrie? Bruno og Shaw, antagelig. Enten Varane ELLER Maguire. Fjorårs-Casemiro, men ikke årets.

Ganske deprimerende liste, og et uttrykk for at lønnspolitikken (og rekrutteringsprosessen) bør granskes med et uhyre kritisk blikk. For eksempel ille nok at Antony kostet så mye, lettere absurd at han også fikk så høy lønn...
post liked by: Pwint, messilingard, 10Hag, Rød Pølse
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3297
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 15643
Liker mottatt: 10456

Tenker på Sancho som tjener mer på en mnd enn mange av fansene vil tjene i løpet av et liv, og så driter han så langt i klubben og er mer opptatt av å furte. Vitner om en utrolig umoden guttunge. Vi bør slutte å gå for spillere som ikke vil være hos oss hvis ikke de får mer enn 250k i uken. Heller gå for spillere med hjerte. Andre klubber klarer det jo. Hvorfor skal ikke vi?
post liked by: 10Hag, Jan Erik, RedTrafford, Blodfink, Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1692
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3929
Liker mottatt: 5608

Sinnsyk liste. Mange av de tjener mer enn tilsvarende og bedre spillere i Liverpool og City, der de faktisk har vunnet masse troféer.

Må heller ikke glemmes at DDG toppet denne listen, og er nå ikke aktuell for noen toppklubb, ei heller andre klubber.

Kom til United, vi betaler deg som om du er best i verden, selv om du ikke ville fått starte for noen andre topplag 👏

Hele vårt sportslige apparat trenger en eksorsime. 😅
Last edited by 10Hag on 05 Dec 2023, 13:24, edited 1 time in total.
post liked by: Pwint, RedTrafford, Spirograf1, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3297
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 15643
Liker mottatt: 10456

Stoler på at Ineos vil snu opp ned på klubben og riste ut alt som er råttent :p Jeg har troen på at vi nå endelig tar tak i det som er galt. Glazers har ødelagt så utrolig mye.
post liked by: 10Hag, Jan Erik, Tringe, Rød Pølse, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1692
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3929
Liker mottatt: 5608



Player Power FC.

Ten Hag er ikke perfekt, men spillergruppa har vært pill råtten etter SAF ga seg.

På tide å røske ut jævelskapet, og bygge et helt nytt lag, med en helt ny sportslig ledelse.

Vi har gått fra ekstrem vinnerkultur, til ekstrem maktkultur blant spillerne. Og de har blitt backet av en pill råtten sportslig ledelse.

Jeg synes synd på samtlige managere som har vært innom United, uavhengig hvor godt eller dårlig de har prestert.

Er det rart både Moyes og Van Gaal fortsatt bærer nag til klubben?
Er det rart Mourinho surnet fullstendig i siste sesong?
Er det rart Solskjær var på gråten og så helt lost ut de siste månedene?
Er det rart Rangnick fikk nok og sa rett ut at klubben er ødelagt?
Er det rart Ten Hag nå ser ut til å mistet fullstendig kontakt med den virkelige verden?

I mine øyne, så er det lett å sympatisere med de alle sammen. De har hatt en umulig jobb, og en spillergruppe fra helvete.

Nok er nok. Dette er et rivningsprosjekt.
Vi trenger ny grunnmur.
Last edited by 10Hag on 05 Dec 2023, 18:24, edited 1 time in total.
post liked by: Pwint, RedTrafford, JørgenT, Blodfink, Jan Erik
User avatar

10Hag
Posts: 1692
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3929
Liker mottatt: 5608

Endelig litt gladnyheter!

Jean-Claude Blanc er klar som ny CEO, iflg. Romano.
Last edited by 10Hag on 05 Dec 2023, 18:27, edited 1 time in total.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Blodfink, RedTrafford, Jan Erik, Spirograf1
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3297
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 15643
Liker mottatt: 10456

Spennende @10Hag. Det jeg har sett og lest om ham vitner om en meget dyktig fyr.
post liked by: 10Hag, Blodfink, RedTrafford, Jan Erik, Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2499
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 11805
Liker mottatt: 10544

Jeg har tatt til orde for endring av formasjon i kamptråden til Chelsea-matchen. Synes det er på høy tid at det gjøres endringer i hvordan man setter opp laget og angriper kampene taktisk. Mitt forslag er 3-5-2 nå når vi har personell til det og behovet for defensiv trygghet er prekært. Er det noen andre som har tanker om endringer og taktiske grep som evt kan eller bør gjøres?
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1692
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3929
Liker mottatt: 5608

@Rød Pølse: Liker det forslaget! Gir oss god dekning i alle tre faser, og er dynamisk nok til å spille smalt og bredt.

Kan du lede kampen mot Chelsea? Vi tar en spleis på dagslønna ;)
post liked by: Rød Pølse, Pwint, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2499
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 11805
Liker mottatt: 10544

Hahaha 😂 Jeg liker forslaget, @10Hag 👍 Da kommer hårføneren tilbake hvis det er noen som ikke gjør jobben sin etter beste evne 💨
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Hvis jeg fikk muligheten skulle jeg også tatt frem hårføneren i pk etter kampen, uavhengig av resultat. Det er enklere å gå bananas når det er snakk om et vikariat. Det beste fra SAF og LVG med min egen "personal touch" ✨
post liked by: Pwint, RedTrafford, 10Hag, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1692
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3929
Liker mottatt: 5608

Da får vi en ny legendarisk "That's football 'eritage" moment, forhåpentligvis med vaskeekte Tromsø-dialekt 🥳😂
Last edited by 10Hag on 05 Dec 2023, 19:51, edited 1 time in total.
post liked by: Rød Pølse
User avatar

Ryder
Posts: 4921
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2882
Liker mottatt: 11624

10Hag wrote: 05 Dec 2023, 18:24
Jean-Claude Blanc er klar som ny CEO, iflg. Romano.
Hvor fant du dette? Ser ikke noe om det på Twitteren hans?
Post Reply