Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Ryder
Posts: 4852
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2754
Liker mottatt: 11257

Ja, vi har alle vår favoritter men også de vi ikke liker like godt.

Det må være greit både å ha meninger om laguttak og å mene at noen spillere ikke er gode nok for oss.

Men innimellom virker det som om noen blir sure dersom deres hakkekylling spiller bra. At det nesten er viktigere å få rett enn at United gjør det godt.

Jeg har vært og er kritisk til Maguire, og er spesielt usikker på om han passer inn i en mer aggressiv spillestil. Men blir jo glad når han spiller bra, rett og slett fordi det betyr at United blir bedre. Og er det ikke det vi alle vil?
post liked by: Pink Final, Cola2, Otac, Pancho P, MRodsjo

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Ryder, det er vel fleire sider av det siste du skriver der. Eg synest ikkje at det er det viktigaste at United vinner for ein kvar pris. F.eks so kan laget totalt sett være uspiselig. Ha mange spillere man ikkje liker. Evt manager eller eigere eller at summen av fleire ting man ikkje kan stå inne for blir for mykje.

For min del er eg på kanten av å være der. Ikkje heilt der endå. Eg likte mykje under OGS. Men eigarane tynger ned. Det må eg innrømme. I so måte er Ronaldo ein bagatell.
post liked by: Cola2
User avatar

Ryder
Posts: 4852
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2754
Liker mottatt: 11257

Da er du jo med en gang på en større diskusjon. Skjønner at mange sliter med moderne fotball generelt og Glazers spesielt. Mange brøt ut i 2005, full respekt for det.

Men det blir en litt større og mer filosofisk diskusjon enn om man nærmest skal fryde seg hver gang Fred spiller en feilpasning.

Det er ikke det samme for meg heller hvordan vi framstår, selv om vi vinner. Hadde ikke glede av å se United under Mourinho, da kjente jeg ikke igjen klubben min selv om vi vant titt og ofte. Solskjær fikk den tilbake på mange måter. Nå er vi i limbo. Kan gå rett vest eller potensielt velge riktig vei. Viktig år foran oss.
post liked by: Pink Final, Cola2, Pancho P, MRodsjo
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7793
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28322
Liker mottatt: 18819

Tanken her er vel om man fordømmer utvalgte spillere uansett prestasjon.
Det går på autopilot, man har bestemt seg lenge før match.
På den biten er jeg ekstremt enig med Langerød.
Og vi United supportere har hatt våre hakkekyllinger de senere år.
Som har fått skylda uansett.
Husker et mål vi slapp inn på Dean Court mot Afc Bomo i høsten 2019.
King scoret etter en tredelt tabbe mellom Wan-B, Maguire og Lindelöf.
Den gang var de to førstnevnte helt nye, og dermed ikke utsatt for den massive kritikken som også skulle komme dem til del ett par år senere.
Den gang fikk Lindelöf all skyld.
Han var egentlig forhåndsdømt før hver eneste match i flere år etter den svake debuten mot Huddersfield i 2017.
Og vi har hatt mange prügelknaber de senere år.
Rashford og Ronaldo har fått den tvilsomme ære nå i vinter.
post liked by: Cola2, Pancho P, MRodsjo
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pink Final wrote: 21 Feb 2022, 20:39 Tanken her er vel om man fordømmer utvalgte spillere uansett prestasjon.
Det går på autopilot, man har bestemt seg lenge før match.
På den biten er jeg ekstremt enig med Langerød.
Og vi United supportere har hatt våre hakkekyllinger de senere år.
Som har fått skylda uansett.
Eg synest du er litt streng her. Det er unaturlig at man skal starte med blanke ark kvar kamp om man har bestemt seg for at ein spiller ikkje er god nok for laget. Over litt tid. Da tenker eg at det er naturlig å ha ein viss skepsis, og at man må få uttrykke det. Og so kan det ta mange kamper før denne spilleren eventuelt «kjem inn i varmen» att.

Slik som DeGea. Mange ville kvitte seg med han. No er han ein favoritt. Det skjedde ikkje over natta.
post liked by: Cola2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7793
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28322
Liker mottatt: 18819

Ikke uenig med deg i siste halvdel av ditt første avsnitt @Otac.
Men eksemplet mitt over er utvalgt med tanke på at én mann fikk skylda.
Selv om det var en tredelt feil / følgefeil.
Man visste jo alt før match den gang at Lindelöf fikk skylda.

Men dette handler om Ronaldo.
Der registrerer jeg at pendelen er i ferd med å svinge fra nesegrus beundring til stadig mer kritikk.
post liked by: Otac, Cola2, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 108

Jeg for min del skjønner ikke hvorfor voksne mannfolk på 40-50-60 år skal bruke sin fritid på sosiale medier med sine hemmelige navn skal slenge dritt om fotball spillere på favorittlaget sitt uansett jeg. Jeg har heldigvis venner og forholdsvis voksne barn hvor vi kan sitte og diskutere fotball rimelig kultivert.
Men hver sin glede.
post liked by: Cola2, Buchan, Pancho P

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Maguire ga klar beskjed til spillerane at de skulle gå bort å takke tilreisande supportere. Ronaldo ignorerte å gjekk rett i garderoben..

Deleted User 108

Hvor kommer bildene av Ronaldo som står og klapper til supporterne fra da @Otac??
post liked by: Pink Final, Pancho P, Cola2, messilingard
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7793
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28322
Liker mottatt: 18819

Fake News mot Ronaldo igjen eller?
Flere aviser skriver at han takket fansen tross motsatte påstander.
Kan vi roe litt ned på anti Ronaldo fronten her nå?
Sånn med tanke på at dette er et seriøst forum.
post liked by: Pancho P, Cola2, messilingard
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2632
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13857
Liker mottatt: 8949

Det finst plenty av bilete som viser at Ronaldo applauderer fansen, men det er vanskeleg å nå inn til folk som har ein agenda.
post liked by: Pink Final, messilingard
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 108

Ingen tvil om at han gikk tidlig i garderoben, men heller ingen tvil om bildene som forteller at han står og klapper mot en tribune.
post liked by: messilingard, Pancho P, Pink Final, Cola2

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Eg er av den typen som meiner at det er god stil at spillere skal takke supportere etter kamp.
Dette synest ikkje Ronaldo er so viktig.

Mtp "liker" her inne, so synest mange at dette heller ikkje er so viktig.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4500
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2946
Liker mottatt: 9771

Nå er vel ikke uenigheten om det er viktig at spillere takker fansen eller ikke, men heller hvorvidt det er greit å spre "fake news" og åpenbart ha en agenda.
post liked by: Pink Final, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 108

Kan du bevise at Ronaldo ikke takket fansen @Otac? Er bildene som er lagt ut hvor Ronaldo takker fansen "fake"? Hvordan vet du at Ronaldo ikke synes det er viktig å takke fansen, har han sagt det selv eller har du inside information om at det er hans mening?
post liked by: Pink Final, messilingard, Pancho P
Post Reply