Samletråd spillere/ledere

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.

Jan Erik
Liker gitt: 21518
Liker mottatt: 22522

Ikke sikkert vi ser det neste sesong heller, @Pwint, hvis filosofien med fokus på unge spillere fortsetter.
post liked by: 10Hag, Pwint, Rød Pølse, Andtho01, RedTrafford

Pwint
Donor
Liker gitt: 26852
Liker mottatt: 17570

Indeed @Jan Erik. Men håper uansett at vi ser at vi går i riktig retning.

Men tenk hvor kjedelig det blir her inne når vi vinner alt. Hva skal vi krangle om da? :hah:
post liked by: Jan Erik, Andtho01, Rød Pølse, RedTrafford, Pink Final
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Jan Erik

@Pwint, å, 'vi' klarer nok å finne på noe...
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, RedTrafford, Pwint, Pink Final

Rød Pølse
Liker gitt: 23976
Liker mottatt: 21216

Det er greit å huske at United stort sett gikk med overskudd i perioden 2013 til 2019. Med unntak av -£1m i 2015 og -£50m i 2018 gikk butikken ganske bra, tidvis veldig bra, uten at man klarte å utnytte det fortrinnet man faktisk hadde.

Jeg mener at problemene i stor grad har handlet om manglende fokus på sport, oppblåst organisasjon og dårlig planlegging ifm spillerlogistikk over tid. Det være seg overgangssummer, lønn, kontraktslengde, når spillere bør selges, hvilke profiler man ønsker i ulike posisjoner etc.

Klubben har ikke engang hatt en plan for hvordan man ønsker å spille. Modus har vært å bytte manager hvert andre år og håpe på underverker 🤡

Ellers er jeg helt enig med @Pwint. Nå har vi fått inn noen på eiersiden som har adressert problemområdene, så får vi se hvordan det går. Jeg er ganske sikker på at oppturen begynner neste sesong. Vinner vi EL kan det bli veldig moro.

Selve kreftsvulsten er Glazers og gjelda. Får man fjernet de elementene kan det bli fantastisk. Lenge.
post liked by: Jan Erik, Belfastboy, Andtho01, RedTrafford, Spirograf1, Pwint, Pink Final
Football, bloody hell!

Belfastboy
Donor
Liker gitt: 19837
Liker mottatt: 6624

Angående keepere.
Hvem er best? Og hvem er verst?
Skal ikke begi meg ut på noe her, men jeg kan komme med min egen lille rangering av de 10 beste i min tid som supporter:
1. Edwin van der Sar
2. Peter Schmeichel
3. David de Gea
4. Gary Bailey
5. Alex Stepney
6. Fabian Barthez
7. Jim Leighton
8. Andre Onana
9. Tim Howard
10. Roy Carroll

Carroll på 10. plass er den som har flest clean sheet i % (52,8) på sine 72 kamper.

Best av de som har et visst antall kamper er Sergio Romero med 63,9% på 61 kamper. Han hadde nok kommet inn på lista mi på en 6. eller 7. plass hadde han stått regelmessig og vært 1. keeper.

Aller øverst er det Tom Heaton som troner som har 100% på de 3 kampene han har stått i mål!
post liked by: Rød Pølse, Jan Erik, Pwint, Pink Final, Ryder, Can2

Ryder
Liker gitt: 3834
Liker mottatt: 16884

Stepney var før min tid, elsket Bailey men var så ung at jeg ikke klarer å vurdere ham som keeper :D

Ellers samsvarer min topp 3 med din, @Belfastboy, van der Sar foran Schmeichel og De Gea. Ellers vil jeg vel sette Onana omtrent på nivå med Barthez - begge med ekstremkvaliteter men begge med tabber bak hvert hjørne og noe skuffende i forhold til forventningene.

Romero var undervurdert - PLs desidert beste reservekeeper var han i alle fall.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, red, Rød Pølse, 10Hag

Pink Final
Manchester, football, music, fashion, industry, history
Liker gitt: 39284
Liker mottatt: 29359

Pwint wrote: 10 Apr 2025, 16:57
Men tenk hvor kjedelig det blir her inne når vi vinner alt. Hva skal vi krangle om da? :hah:
Haha - ikke noe å bekymre seg for 😁.
T.o.m Ferguson ble snakka ned etter 13 ligagull, snakka ned av United fans.

Er det en ting jeg tror alle er enige i, så er det hva dere skriver om mangel på identitet og strategi @Pwint og @Rød Pølse.
Glazer’s og deres folk som Woodward og Arnold hadde ingen sportslig visjon.

Vi satser på at det bedrer seg nå.
Jeg klarer ikke helt la vær å gremmes over «oppgraderingene» - eller hjerte kirurgien eller hva vi skal kalle nedturen vår post 2021.
Jeg liker Rùben Amorim.
Tror og håper vi har truffet blink der.

Artig liste @Belfastboy.
Min topp fem er vel lik.
Selv om jeg vel kun så én enkelt match med Alex Stepney i min tid.
Fa cupfinalen 1977.
Ett eller annet sted på min liste mellom 6-10 plass ville Gary Walsh kommet med.
Trolig nærmere 10 plass.
Kanskje med Les Sealey på plassen foran eller bak seg,
Også en honour mention til Raimond van der Gouw.
Selv om han ikke er inne på topp 10.
post liked by: Belfastboy, Rød Pølse, Pwint, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Belfastboy
Donor

Ryder wrote: 10 Apr 2025, 19:10 Romero var undervurdert - PLs desidert beste reservekeeper var han i alle fall.
Han hadde nok vært 1. keeper på veldig mange andre lag i PL.
Han var en keeper som jeg likte veldig godt.

Og enig med deg angående Barthez.
Visste aldri hva du fikk med han.
Samme som jeg føler med Onana nå.

Ser en keeper som jeg helt har glemt - Chris Turner som sto 79 kamper i tidsrommet 1985-1988.
post liked by: Pink Final, Andtho01, Rød Pølse, Pwint, Can2

Jan Erik

God liste med keepere, det er interessant at ganske mange rangerer EvdS foran PS. Spesielt siden han egentlig var pensjonist når han kom.
post liked by: Andtho01, Pink Final, Belfastboy, Rød Pølse, 10Hag, Pwint, Can2

Belfastboy
Donor

Pink Final wrote: 10 Apr 2025, 19:17 Ett eller annet sted på min liste mellom 6-10 plass ville Gary Walsh kommet med.
Han hadde jeg også glemt av.
Men han var for meg "aldri" 1. keeper med sine 63 kamper fra 1986-1995.
post liked by: Jan Erik, Pink Final, Rød Pølse, Pwint

Jan Erik

https://www.bbc.com/sport/football/arti ... dee9l8dpyo

Hva syns dere forresten om dette? Cantona med ganske knallhard kritikk av Ratcliffe (ingenting om Glazers sånn jeg leser det...).

Ikke overraskende kanskje, han har jo ymtet om noe av dette før?

Noen poenger har han jo. Det blir vemodig og rart å se Old Trafford bli destruert, selv om jeg mener det er riktig.
Last edited by Jan Erik on 10 Apr 2025, 19:37, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, Andtho01, Belfastboy, Rød Pølse, Pwint, Can2

Pink Final
Manchester, football, music, fashion, industry, history
Liker gitt: 39284
Liker mottatt: 29359

Gary Walah var evig reserve ja @Belfastboy.
Men var vel første keeper en kort periode i starten under Ferguson.

Chris Turner, han hadde jeg glemt.
Erstatta min barndoms og ungdoms helt Gary Bailey, som måtte legge opp.
Jeg likte Turner også.
Han sto i min første United match live.
Mot Birmingham på St.Andrews den 29 mars 1986.
I motsatt mål sto en mindre kjent keeper - David Seaman het han 😄.
Senere Arsenal legende.

En kuriositet i 1986 var de lave publikumstalla.
Fotball var ut.
Stort sett bare de syngende hard core gutta igjen enkelte steder.
I Birmingham hadde tallene sunket helt ned i 6-7.000 i ligaen.
Mot United kom det 22,551.
Han ene siste var meg 😄.
Et tall kun slått av derbyet deres mot Aston Villa den sesongen.
post liked by: Jan Erik, Andtho01, Belfastboy, Rød Pølse, 10Hag, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

28FPellistri
Liker gitt: 2361
Liker mottatt: 9688

Jan Erik wrote: 10 Apr 2025, 19:28 https://www.bbc.com/sport/football/arti ... dee9l8dpyo

Hva syns dere forresten om dette? Cantona med ganske knallhard kritikk av Ratcliffe (ingenting om Glazers sånn jeg leser det...).

Noen poenger har han jo. Det blir vemodig og rart å se Old Trafford bli destruert, selv om jeg mener det er riktig.
Meget forutsigbar kritikk. Virker som han har snakket med noen lokale, og dermed bare kaster seg på det de har foret han med.

Ratcliffe har vel nesten fått mer kritikk av fansen og ex-spillere enn det Glazers har fått i hele sin eierperiode nå. Det sier en god del, med tanke på Ratcliffe er den eneste som virkelig viser å bry seg, og tar tak i en dårlig situasjon, mens Glazers på sikt ville drevet klubben til konkurs.

Cantona slår meg som nostalgisk. De aller fleste som har vært på Old Trafford i løpet av de siste 10 årene vil si at stadion er veldig umoderne, nedslitt og rett og slett ikke i nærheten av å være bra nok standard.

Bare toalettfasilitetene er verre enn man finner på en hver musikkfestival.

Selv om jeg personlig får gåsehud hver gang jeg går inn Old Trafford, så føler jeg meg 100% sikker på at det er rett beslutning å gå for en ny stadion.
post liked by: Andtho01, Jan Erik, 10Hag, Pwint, Rød Pølse
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

10Hag
Liker gitt: 7369
Liker mottatt: 10914

Jan Erik wrote: 10 Apr 2025, 19:24 God liste med keepere, det er interessant at ganske mange rangerer EvdS foran PS. Spesielt siden han egentlig var pensjonist når han kom.
Schmeichel var min første barndomshelt sammen med Cantona og Keane, og han er nok den mest "legendariske".

Men litt mer objektivt (eller subjektivt) så var nok Van der Sar en mer komplett målvakt. Synes og det er overraskende at så mange plasserer ham over Schmeichel, men jeg er enig.

Det som sies om Barthez og Onana synes jeg er en god sammenligning. De var/er begge uforutsigbare, og varierte fra himmel til helvete. Men det gjorde også Schmeichel. Han hadde flere perioder med noen helt vanvittige tabber, men klarte alltid å reise seg og være en av tidenes beste. Når jeg romantiserer, husker jeg kun den Schmeichel som dominerte og var en av historiens beste. Men om jeg er ærlig, husker jeg X antall ganger hvor han var fullstendig på bærtur i feltet, og regelrett bommet på både ball og mann. Men stort sett var det prima vare.

Vi snakker ofte om X-faktor. Schmeichel oste X-faktor. Han kunne til og med finne på å score mål, eller være en direkte offensiv trussel med sine enorme utkast, og fremløp på corner. Vi hadde neppe vunnet The Treble og CL-finalen på Camp Nou hadde det ikke vært for at Schmeichel går opp i en hodeduell på corneren hvor Sheringham scorer. I tillegg scorte han mål på heading mot Rotor Volgograd, og fikk annullert et brassespark for offside mot Wimbledon i FA-cupen. Scorte og noen mål for Danmark, i tillegg til et mål for Aston Villa i PL. Alle målene fra fritt spill, ikke frispark eller straffer. Det er X-faktor x100.

Van der Sar hadde ikke det samme volumet av utrolige redninger som Schmeichel og De Gea, og ei heller mye X-faktor. Men han var til gjengeld stabiliteten selv, og god på nesten alle felt. Å telle dårlige kamper er en kort affære, og han ble bare bedre og bedre etter 35 år, som i seg selv er en bragd.

Tryggheten selv. Han burde erstattet Schmeichel, selv om vi hadde det mye moro på veien med de som var målvakter i mellomtiden.
Last edited by 10Hag on 10 Apr 2025, 20:13, edited 2 times in total.
post liked by: Pink Final, Pwint, 28FPellistri, Jan Erik, Ryder, Rød Pølse, red, Belfastboy

Pwint
Donor
Liker gitt: 26852
Liker mottatt: 17570

Jan Erik wrote: 10 Apr 2025, 19:28 https://www.bbc.com/sport/football/arti ... dee9l8dpyo

Jeg elsker Cantona, og har enorm respekt for ham, men når det gjelder klubbdrift så stoler jeg mer på Ratcliffe enn United-legender. :hah:
post liked by: Andtho01, 28FPellistri, 10Hag, Jan Erik, Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
Post Reply