Premier League 2023/24

Diskusjon om engelsk fotball
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2102
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 8009
Liker mottatt: 4642

Gabriel Jesus hjelpe meg, City med to tap på rad 😊
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Og Haaland knapt nok borti ballen.
post liked by: RedTrafford, Blodfink, Can2
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2549
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 12058
Liker mottatt: 10816

Imponerende av Arsenal. City er som vanlig heldige med dommeravgjørelser, men det holdt ikke i dag.. Det er tydelig at til og med laget med den beste og bredeste stallen i PL er avhengig av enkeltspillere. City er et ganske mye dårligere lag uten Rodri.

United har hatt en helt elendig sesongstart men er på ingen måte hektet av i kampen om CL-plasser. Det så ikke akkurat lyst ut etter 90 min i går, men dette har vist seg å bli en god PL-helg 💪
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Blodfink, Buchan, Can2, Pwint
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15193
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 25244
Liker mottatt: 21442

Fornøyd med City-tap, det er noe veldig tilfredsstillende ved det. Halve laget klikker ved tunellen, Brauten inkludert. Spoiled kids.
post liked by: Buchan, Rød Pølse, Can2, RedTrafford, Pwint, offside, Andtho01
LUHG!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2915
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9731
Liker mottatt: 9975

Jeg er vanligvis ikke en stor konspirasjonsteoretiker (mer praktisk anlagt...😄), men Michael Oliver var i Forente Arabiske Emirater og dømte for halvannen uke siden...altså de som eier City....🤔🤔🤔
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Blodfink, Can2, RedTrafford, Pwint, Andtho01
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15193
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 25244
Liker mottatt: 21442

Det gjør ikke noe @Jan Erik , Semb sier han er PL beste dommer jo
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Pwint
LUHG!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2915
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9731
Liker mottatt: 9975

@Blodfink, ah...fuck....da legger jeg meg flat. Skammer meg og skal aldri skrive noe sånt mer.
post liked by: RedTrafford, Pwint, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15193
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 25244
Liker mottatt: 21442

Jepp, intet annet å gjøre :hah: :hah:
post liked by: Jan Erik
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1324
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 594
Liker mottatt: 1337

Blodfink wrote: 08 Oct 2023, 19:44 Fornøyd med City-tap, det er noe veldig tilfredsstillende ved det. Halve laget klikker ved tunellen, Brauten inkludert. Spoiled kids.
Enig, godt å se de får to tap på rad. Spoiled kids ja. Når det først blir clash of the cash så håper jeg Newcastle gruser de på sikt. Ekkelt lag! Ekle fans, og generelt en ekkel klubb!
post liked by: RedTrafford, Blodfink, Andtho01
User avatar

Vidar Dale Fjeld
Posts: 153
Joined: 04 Aug 2022, 07:53
Liker gitt: 132
Liker mottatt: 366

Jeg er mer bekymret over hvor stor avstand det er opp til lagene vi så i går...lenge siden jeg har følt noe supporterhat mot andre lag, spillere. Skal vi finne lag uten riper i lakken bør vi vel gå til League One...vi er oss selv nærmest og klubbenes eiere rår vi ikke over per dags dato...vi bør kanskje lære litt av strukturen i andre lag. :angel:
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2549
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 12058
Liker mottatt: 10816

En ting jeg ikke forstår er hvordan man har prestert å innføre VAR på en måte som fungerer så utrolig dårlig. I utgangspunktet burde det være såre enkelt; man bruker video for å sørge for at avgjørende situasjoner blir mest mulig riktig ift gjeldende regelverk. I tillegg har man en gyllen mulighet til å få bukt med filming, påvirkning av dommere og andre irriterende unoter som ikke hever kvaliteten, spenningen eller underholdningsverdien i sporten vi elsker. Jeg var kjempepositiv til videodømming i fotballen. Endelig skulle man slippe å irritere seg over håpløse dommeravgjørelser. Åjaneivel...🙃

Man har altså klart å innføre dette latterlige begrepet "clear and obvious", som, slik jeg har forstått det, gjør at man bruker video på en måte der man ikke først og fremst vurderer selve situasjonen, men om dommeren har begått en såkalt klar og tydelig feil ut ifra hvordan han er plassert etc. Er det mulig?? Her prioriterer man altså å ta hensyn til dommerens misforståtte stolthet fremfor å hjelpe vedkommende til å ta riktige avgjørelser og bidra til en bedre opplevelse for både utøvere og fans. Forstå det den som kan 🤔

Resultatet er at dommerne er, om mulig, enda mindre populære, og dommerfeil blir bare enda vanskeligere å akseptere. Nå har man jo tross alt video som verktøy... Snakk om å skyte seg selv i foten. Har dommerne en så sterk fagforening at dette var eneste måten man kunne innføre bruken av videoassistent? Tror dommerne at folk drar på kamp for å se arrogant og ubrukelig kampledelse? Det er ikke flaut å gjøre feil, men det er ubegripelig at man ikke benytter seg av muligheten til å rette opp i feilen når man kan 🤡

Handsreglene... Unaturlig posisjon? Når man er i bevegelse er vel det å ha armene rett ned langs kroppen den minst naturlige posisjonen av alle. Intensjon? Skal disse folka som ikke klarer å bruke video på en fornuftig måte drive med tankelesning? Det må jo bare bli bra.. Hva med å ta konsekvensene av at man har armene ut fra kroppen og drar fordel av det dersom ballen treffer? Det er nok gråsoner i fotball, man trenger ikke overkomplisere alt og gi rom for mer skjønnsmessige vurderinger enn nødvendig. Hvem er disse idiotene som endrer og justerer reglene slik at de oppleves ulogiske, usportslige og urettferdige? Kan det være Joel og Avram? De kan jo beviselig ingen verdens ting om fotball 💩

Beklager for denne lange ranten om bruken av VAR, dommere og regelverk. Det har vært en økende frustrasjon over ganske lang tid, så da tenkte jeg det var greit å benytte landslagspausen til å ventilere litt.. Har hørt at det er bedre å få det ut enn å gå og bære på det til man får magesår eller eksploderer 🤯
post liked by: Blodfink, 10Hag, RedTrafford, Pwint, Pancho P, Pink Final, Ryder
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15193
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 25244
Liker mottatt: 21442

Død over VAR er vel innafor å mene. :skul:
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Pwint, Pancho P, Pink Final
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2549
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 12058
Liker mottatt: 10816

Så kan det gjerne ta en Jesus og gjenoppstå, men i et helt annet format. Slik som det er nå så ødelegger det mer enn det hjelper. Det er i alle fall "clear and obvious"!
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2672
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 14303
Liker mottatt: 9194

Takk for rant, @Rød Pølse! Eg brølte litt i kor med deg etterkvart som eg las😅
post liked by: RedTrafford, Blodfink, Rød Pølse, Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4338
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 19487
Liker mottatt: 12678

Ser fram til at vi kan si: da det var var😬
post liked by: Pink Final, Pancho P, Rød Pølse, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2549
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 12058
Liker mottatt: 10816

Nå tok jeg ikke med dette at folk har sluttet å juble for mål. Det er ikke akkurat en berikelse for sporten. Personlig så jubler jeg når United scorer, og så tar jeg heller turen ned i forbannelsen etterhvert som jeg innser at det ikke ble mål denne gangen heller... Om det er pga dårlig impulskontroll eller et lynne som stammer fra nord for moralsirkelen, det skal andre få lov til å bedømme 😆
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Pink Final, Ryder
Football, bloody hell!
Post Reply