Marcus Rashford

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Jan Erik
Posts: 2767
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9173
Liker mottatt: 9360

Vi får se hva som skjer. Hvis Rashford ikke er med mot Wolves, så har han fått en form for straff. Det vil nok lekke ut eventuelt. Hvis han er med, har han sluppet unna, eventuelt så vurderer ikke ten Hag og klubben at det han har gjort er alvorlig nok. Jeg tror ikke ten Hag lar ham slippe unna OM han f eks har brutt regelverket OG løyet om å være syk. Så er jo egentlig det mest interessante spørsmålet om hvorfor dette skjer, om det er et større problem enn det som lekker ut, og hva han og klubben kan gjøre med det.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Erik ten Hag når spurt om Rashford: ' Internal matter, I'll deal with it'.

Ok...
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, 10Hag, Belfastboy
User avatar

10Hag
Posts: 1673
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3881
Liker mottatt: 5516

@Alf banan: Haha nope, jeg forventer at vi casher inn på vår mest salgbare asset, og kjøper en bedre, mer stabil spiller, som ikke har det samme utenomsportslige støyet.

Med andre ord; jeg vil det beste for laget.

Syk tankegang, ikke sant 😄👌
post liked by: Jan Erik, Tringe, Cola2, Blodfink
User avatar

Jan Erik
Posts: 2767
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9173
Liker mottatt: 9360

@10Hag, tror du PSG ville vært interesserte om Mbappe går til Real? £80-90m?
post liked by: 10Hag, Tringe, Blodfink
User avatar

10Hag
Posts: 1673
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3881
Liker mottatt: 5516

@Jan Erik: For 1-2 år siden, tror jeg absolutt det. Eller, vi vet jo at de var interesserte da.

Nå er jeg mer usikker. Hans lønn står ikke i stil med nivåjevnheten. Men PSG har jo råd, så vi får vel se.

Er det noen andre reelle alternativ? Barcelona?

Personlig tror jeg ikke vi selger. Det ville vært for logisk, sammenlignet hva klubben vanligvis gjør. Hva tror du skjer på sikt?
post liked by: Jan Erik, Tringe, Blodfink
User avatar

Jan Erik
Posts: 2767
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9173
Liker mottatt: 9360

Jeg tror han blir solgt...og jeg ser på PSG som det eneste reelle alternativet. Utenom Real Madrid. Men de tror jeg ikke er interesserte. PSG har mistet grepet om de store navnene, og er troendes til å ta en sjanse med spillere som Rashford. Som for all del kan blomstre om han får en fri rolle til venstre, og gode spillere rundt seg. Men om de vil betale så mye som Rashford BURDE vært verdt, vet jeg ikke.
post liked by: 10Hag, Andtho01, RedTrafford, Tringe, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4904
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 11534

Tja, hva annet skal/kan man gjøre enn å bøtelegge, sånn rent formelt? Sette alle som bryter en regel rett på transferlista?

Det viktige her er jo hva som skjer videre - da spesielt Rashfords reaksjon, men også hva ETH og klubben (inkludert INEOS) formidler til Rashford når det gjelder hvilke krav som gjelder videre.
For alt vi vet har ETH bestemt seg for å benke ham inntil han ser en tydelig reaksjon og beviselig holdningsendring.

EDIT: ser nå at jeg svarte på en post som er slettet. Men poenget står, synes ikke en bøtelegging nødvendigvis er et knefall for "player power".
post liked by: Pink Final, Pwint, Belfastboy, Rød Pølse
User avatar

10Hag
Posts: 1673
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3881
Liker mottatt: 5516

Tror jeg slettet innlegget med en feil.

Skrev: Rashford er spottet av MEN på trening i dag. Angivelig to uker lønnstrekk (men ingenting bekreftet).

Om det ikke blir mer konsekvenser enn det, så er det innafor å kalle det Player Power, i min bok. Så kan man gjerne være uenig i det. Men da mener jeg man lukker øynene for et større problem fordi man ikke ønsker at en spiller man liker skal behandles slik man hadde forventet om det var en annen spiller.

Selvfølgelig mener jeg ikke at alle regelbrudd, og kun ett tilfelle av regelbrudd, skal føre til transferlisting. I Rashfords tilfelle er det 3. gang under Ten Hag at det klubben og ham klassifiserer som "uakseptabel" atferd, skjer.

Så må alder, status og erfaring tas med i bildet. Man transferlister ikke en 18-år gammel Garnacho fordi han var sløv i oppmøte på pre-season. På samme måte som en 18-år gammel Rashford og ville hatt større slingringsmonn som tenåring.

Om det viser seg å stemme at Rashford benkes inntil endring skjer, så kan man jo ta den diskusjonen da. Det ville vært alt for snilt i mine øyne. Men Rashfords fans ønsker jo selvfølgelig at dette skal blåse over raskest mulig, fordi de oppriktig tror han vil komme tilbake som en spiller i verdensklasse. For de som ikke tror det vil skje, er det rimelig å si at nok er nok. Vi er kanskje ikke i flertall her inne, men nå er vi veldig, veldig mange som ikke lenger ønsker verken fotballspilleren eller personen.

Det blir jo bare vår rett å synes det, like mye som de som mener at Rashford kan begå så mange regelbrudd han vil uten at det skal være aktuelt å kvitte seg med ham.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Oppdatering: Rashfords bror og agent er og på Carrington nå, avbildet av MEN. (Ingenting på United.no foreløpig).
post liked by: Tringe, RedTrafford, Blodfink

Alf banan
Posts: 373
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 39
Liker mottatt: 796

2 ukers lønnstrekk er helt innafor straff spør du meg. Samt at jeg regner med at Rashford har beklaget seg for manager og spillere.
Igjen ingen vits å male fanden på veggen og være så dramatisk. Er det noe jeg stoler på med ten Hag er i alle fall det at han straffer de spillerne som fortjener straff.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2456
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 11545
Liker mottatt: 10295

Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror to ukers lønn er max av hva klubben kan sanksjonere mot Rashford. Det vil i så fall være en reaksjon som forteller i klartekst hva United mener om den type oppførsel. Spillere har fagforening og det er selvsagt ikke fritt frem for klubber å straffe spillerne sine etter eget forgodtbefinnende.

Det er lite sannsynlig at han er aktuell for en kamptropp med det første hvis klubben velger å straffe han så mye som mulig. Hva mer skal man gjøre med en spiller som går på byen når han skal møte på trening dagen etter?
post liked by: Cola2, Pink Final, Belfastboy, Jan Erik, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7842
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28783
Liker mottatt: 19159

Ikke sant @Rød Pølse.
Klubben kan ikke bare bryte arbeidsmiljøloven eller hva den heter der borte.
Selv om Rashford har begått et kontraktsbrudd regner jeg med at klubben opptrer proft.
post liked by: Rød Pølse, Belfastboy, Jan Erik, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

10Hag
Posts: 1673
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3881
Liker mottatt: 5516

@Alf banan: Veldig uenig, både hva gjelder straff, og det du kaller å male fanden på veggen.

Om noe, er det nok veldig mange som mener at du går langt i å unnskylde og feie under teppet. Selv om du er i en slags majoritetsboble akkurat her inne.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Arbeidsmiljøloven? Straffe etter eget forgodtbefinnende?

Her er det misforståelser ute og går.

Har aldri argumentert for ytterligere lønnstrekk eller straff enn utover det som er tillatt. Hvorfor argumentere for en umulig ulovlighet?
post liked by: Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4904
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 11534

Jeg blir både overrasket og skuffa dersom Rashford starter mot Wolves, for å si det sånn. Tar det for gitt at denne saken blir tatt på alvor, og at det blir lekset opp i klartekst internt. Så har Rashford i tida som kommer to valg: Enten beklage, krumme nakken og gjøre jobben som skal til for å maksimere potensialet sitt i Manchester United - eller fortsette å slacke, men da for en annen klubb.

Er helt enig i at det er fullstendig uakseptabelt å gå på byen to kvelder på rad rett før viktig trening og kamp. De to andre offentliggjorte regelbruddene er jeg vel mer avslappet rundt. Å feire bursdagen sin ute, uten å drikke og med oppmøte på trening dagen etter, ser jeg på som ganske uproblematisk, selv om det var etter et tap. Å komme for seint til et møte én gang er også lett å tilgi. Men det er jo mye som tyder på at det har utviklet seg et mønster hos Rashford som ikke er spesielt tillitvekkende.

Mange sammenligner også med Sancho-saken - men det var tross alt ikke regelbruddene og laber innsats på trening som fikk ham ned på reservelaget, det var instagram-posten som mer eller mindre sa at ETH var en løgner og det åpne opprøret mot treneren. Stor forskjell, tross alt.
Last edited by Ryder on 29 Jan 2024, 12:18, edited 1 time in total.
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, Pink Final, Jan Erik, Spirograf1
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2456
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 11545
Liker mottatt: 10295

Det virker på meg som det stort sett er én person som misforstår. United er nødt til å forholde seg til regelverket. Vi snakker om en spiller som har vært i klubben siden han var 7 år, som sannsynligvis har brutt en regel. Når jeg skal uttrykke min mening er det naturlig at jeg forholder meg til virkeligheten.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Jan Erik
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1673
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3881
Liker mottatt: 5516

Eller 2, som gjør det konsekvent for å være vanskelig eller forsvare en favoritt til det urimelige?

Kan jo bare sitere en på hvor en evt. ikke forholder seg til virkeligheten. Fremfor å legge ord i munnen på en som aldri er ytret 😉

Hvis klartekst er nødvendig:
Å transferliste en spiller er ikke en formell straff. Altså fullt lovlig sanksjonsmiddel.

At noen mener det er feil straff, er helt innafor.

Jeg mener det for lengst er kommet til det punktet at hvis man ikke ser behovet, så holder man spiller over laget.

Det herlige ironiske er at de som har forsvart hardest Rashford i årevis, har lenge utbasunert hvordan hans kritikere ikke er gode supportere som ønsker laget det beste. Snakker generelt, ikke nødvendigvis eller utelukkende om en bestemt arena. Det synes jeg er lattermildt, for å si det mildt 😄
post liked by: Tringe, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7842
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28783
Liker mottatt: 19159

@10Hag.
Jeg har satt deg på ignorer.
Gidder ikke mer.

Men kan du ikke være så snill å slutte å kommentere på person her inne?
Hold deg til sak.

(@messilingard)
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply