Ryktetråd 2023

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.

Deleted User 430

Var nok litt dårlig formulert fra min side der, @Jan Erik. Tenkte mer på om klubben venter på avklaring på eierskapet, og eventuelle midler til kjøp, før det tas en endelig avgjørelse om keeperplassen og hva De Gea ev. gjør da.
Ble jo meldt om enighet om betingelsene, fra bla. Simon Stone, i første halvdel av mai, men etter det har det blitt stille..

Slik jeg tolker det nå så er det enten 1. Vi henter ikke en ny keeper og De Gea signerer eller 2. Vi henter ny keeper og De Gea signerer ikke.
User avatar

10Hag
Posts: 1672
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3879
Liker mottatt: 5512

Steinar Stenseth wrote: 11 Jun 2023, 21:53 Det store spørsmålet er dog om DDG signerer eller ikke. Virker nesten som om det avventes mtp eierskap sånn som det der drar ut..
DDG har visst allerede signert. Det er klubben som ennå ikke har signert avtalen. De avventer et evt. salg av Dean Henderson samt kjøp av en til keeper. Dette iflg. flere troverdige journalister.

Om Costa: Han regnes som en av de aller beste i verden rent statistisk. Ligner veldig på Ederson og Onana med sine ferdigheter. Jeg har fått sett en del klubbkamper med ham denne sesongen, og det er noe av det bedre jeg har sett. Han er mer eller mindre komplett. Veldig god skuddstopper. Med ballen i beina og i feltarbeid er han rett og slett topp klasse. Få som kan måle seg. Står også høyt og sweeper. Finnes ikke en bedre keeper som er tilgjengelig på markedet per nå. Han er i tillegg en god strafferedder. Raya er og veldig god, men ikke helt der som Costa er.

En del har kanskje kun sett kampene til Costa i VM? Der var jo nesten hele laget til Portugal ikke spesielt gode. Resten av sesongen har han vært prima. Nå er jo sesongen over, så man får ikke sett stort av ham på en stund. Man kan ikke bedømme noen ved å se YouTube compilations heller... Men nonetheless: Det er verdt en liten sniktitt på noen videoer som viser pasningsfoten hans. Det er ville saker:

post liked by: RedTrafford, messilingard, Ryder, Blodfink, Pwint
User avatar

Jan Erik
Posts: 2764
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9171
Liker mottatt: 9344

@10Hag Hvis det er troverdige journalister som har meldt det, så er det sikkert riktig. Jeg syns det høres rart ut at spilleren signerer kontrakten først, for så å oppleve at klubben venter. Men jeg har skrevet under veldig få kontrakter av den typen...
post liked by: Pwint, Blodfink

Deleted User 661

Jeg har vært en stor De Gea fan i alle år. Men skjønner nå at det går mot hans slutt i Manchester United.
United må gjøre som da Liverpool hentet van Dijk. De må hente den beste. Det tror jeg ganske sikkert er Costa nå. Bla opp for han bør være det eneste alternativet. Å hente Pickford eller Raja bare for å hente en keeper skjønner jeg ikke vitsen med. Da kan Henderson være et like godt alternativ hvis han ikke har brent alle broer til klubben.
post liked by: 10Hag, Pwint, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4902
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2860
Liker mottatt: 11527

post liked by: messilingard, Blodfink, Jan Erik, JørgenT, red
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14978
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24589
Liker mottatt: 20598

Declan Rice er visstnok ingen fan av United, skal føle seg lurt av klubben på et tidligere tidspunkt, og stoler ikke på United. I følge Filtvedt/siste podc.

Arsenal blir det vel ser det ut til.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2918

Er visst så og si klar, ja.
Enooorm signering, rett og slett.
User avatar

10Hag
Posts: 1672
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3879
Liker mottatt: 5512

Ja, det ser ut til å bli et kjempekupp for Arsenal å få landet Rice. Han og Ødegaard blir en sterk kjerne i den midtbanen.

Ser nå via Sky Sports at Premier League-klubbene møtes i dag for å diskutere et evt. lønningstak i Premier League. Et flertall av klubbene er visstnok positive til dette. Man må bare finne en måte å implementere det på. Det blir nevnt at det skal basere seg på hva de som kommer på 20. plass i ligaen hadde råd til før de rykket ned, for så å multipliseres dette budsjettet med en ukjent faktor som visstnok skal diskuteres i dag. Spennende. Det synes jeg er hovedsaklig gode nyheter, og spesielt om det blir implementert.

Prøver å se ting fra to sider, selv de saker der det virker åpenlyst hva man burde synes. Gjorde det jo om Qatar, selv om kanskje noen tolket det dithen at jeg støtter Qatar og sjeikens bud. Og at jeg videre fordømmer NATO og Norge. Det gjør jeg altså ikke, noe jeg følte kom tydelig frem i teksten. Men gjør det samme her uansett.

Mener jo at det finnes positive og negative aspekter med absolutt alt. Nyanser. Den "negative" siden her ser jeg som at Premier League blir hakket mindre attraktivt for de beste spillerne, som nå kan tjene mer penger i de andre europeiske storligaene. Men, det synes jeg det er verdt. Lønningsgaloppen i Premier League er ikke sunn. Og det betyr jo ikke at Premier League fortsatt ikke er meget attraktivt. Haugevis av gode spillere vil fortsatt flokke til England, så det er nok ikke et enormt problem(?). Så fremst man ikke mener det er for få briter og lokale spillere i ligaen, selvfølgelig. Det er en annen diskusjon, men der er det jo og sterke argumenter for at det ville vært en positiv endring. Å returnere til røttene og gjøre ligasystemer mer britisk igjen.
post liked by: Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4237
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 18844
Liker mottatt: 12261

10Hag wrote: 13 Jun 2023, 12:56 Ser nå via Sky Sports at Premier League-klubbene møtes i dag for å diskutere et evt. lønningstak i Premier League.
Da er det store muligheter for 'klubb 115' blir oppgradert til 'klubb 116'
post liked by: 10Hag, Blodfink
User avatar

10Hag
Posts: 1672
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3879
Liker mottatt: 5512

Haha, ja det hadde ikke overrasket 😅
post liked by: RedTrafford, Blodfink

MektigeTHOR
Posts: 498
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 848
Liker mottatt: 1407

Jeg fulgte med på hvordan Onana spilte for Inter i CL finalen. Han imponerte meg virkelig. Trygg med ball i føttene, dyktig på å slå pasninger rundt i laget, setter i gang spillet samt skaper muligheter ved å slå gode pasninger forbi pressledd osv. Typisk moderne sweeper keeper.

Om Costa er like god eller enda bedre så må United klare å få han inn ASAP!
post liked by: Blodfink, 10Hag, RedTrafford
User avatar

10Hag
Posts: 1672
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3879
Liker mottatt: 5512

MektigeTHOR wrote: 14 Jun 2023, 19:17 Jeg fulgte med på hvordan Onana spilte for Inter i CL finalen. Han imponerte meg virkelig. Trygg med ball i føttene, dyktig på å slå pasninger rundt i laget, setter i gang spillet samt skaper muligheter ved å slå gode pasninger forbi pressledd osv. Typisk moderne sweeper keeper.

Om Costa er like god eller enda bedre så må United klare å få han inn ASAP!
Costa er tilnærmet best i verden med ball i beina, og i tillegg en god skuddstopper, noe Onana ikke er utpreget god på.
Koster bittelitt mer, men det er verdt det når vi først skal hente en målvakt for fremtiden. Costa er som en bonus hele 4 år yngre.
post liked by: Blodfink, MektigeTHOR, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14978
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24589
Liker mottatt: 20598

Mount selges ikke for 40, nytt bud kommer visstnok. Sånn historisk så må vel United ut med minst 60...Chelsea har 70 som pris.
post liked by: RedTrafford, 10Hag
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14978
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24589
Liker mottatt: 20598

Spissjakten ser ut til å gi lite så langt... Jamie Jackson mener Kane-jakta er stoppet, Oshimen for dyr, Højlund ikke sett på som førstevalg etc...

EtH skal være frustrert over Kane, men forstår at det blir for mye cash i den dealen.

Like før jeg nøyer meg med Rashford og Martial neste sesong, gir opp litt på en måte.
post liked by: RedTrafford, Pink Final
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4525
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2975
Liker mottatt: 9910

Jeg ser egentlig kun en realistisk løsning på topp, nemlig at vi henter en ung spiss som vi kan utvikle selv. Da er det egentlig kun et "rimelig" alternativ i Rasmus Højlund eventuelt Gonçalo Ramos som jeg vil tro vil være ca dobbelt så dyr som dansken. Ikke eksisterer det særlig mye eldre spisser alá Cavani som vi kan hente inn ved siden av heller.

Uansett, Harry Kane vil bli for dyr, Osimhen det samme. Da er det bedre at vi henter noen vi kan utvikle selv samtidig som at vi får hentet andre spillere til andre posisjoner. Det positive er at vi kanskje har en fremtidig spissløsning om et års tid dersom vi henter Rasmus Højlund. I verste fall så er Harry Kane med all sannsynlighet ledig på markedet neste sommer dersom han ikke drar til Bayern (jeg forutsetter at Real Madrid finner noen milliarder til Mbappé).
post liked by: RedTrafford, 10Hag, Pink Final, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply