Pre-Season 2024

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Jan Erik
Posts: 3526
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 12207
Liker mottatt: 12744

@messilingard. Ser at flere mener at Diallo har vunnet høyrekanten. Men hva med Garnacho? Var vår klart beste kantspiller forrige sesong, er han bak Diallo nå plutselig? Eller skal han ta venstre? (Var muligens bedre på høyre enn venstre forrige sesong...)
post liked by: Pwint, Rød Pølse, RedTrafford, Andtho01, Pink Final, Pancho P
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3823
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 19166
Liker mottatt: 12848

Siden jeg har ferie så satt jeg meg ned på kampen i opptak tidlig i morges. Enig med betraktningene dine @messilingard (selv om Amad vs Garnacho blir litt mer vrient valg hos meg. Garnacho var veldig god på høyresiden forrige sesong.), og jeg må si jeg er langt mindre negativ til Casemiro slik han fremstår nå. Syns han var meget god. Blir også glad for å se at Rashford spiller bedre, smiler og ler. Syns det ser lovende ut. Så blir jeg litt deppa over skadene. Nå er ikke brudd i foten så lett å sikre seg mot, men syns vi har veldig mye uflaks.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Haha... Se der ja. Great minds og alt det der @Jan Erik.
post liked by: messilingard, Rød Pølse, Jan Erik, RedTrafford, Andtho01, Pink Final, Pancho P
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4759
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 3254
Liker mottatt: 11022

Jan Erik wrote: 01 Aug 2024, 15:46 @messilingard. Ser at flere mener at Diallo har vunnet høyrekanten. Men hva med Garnacho? Var vår klart beste kantspiller forrige sesong, er han bak Diallo nå plutselig? Eller skal han ta venstre? (Var muligens bedre på høyre enn venstre forrige sesong...)
Jeg har egentlig Garnacho til venstre da jeg mener at han er vår beste venstrekant. Rashford bør selvsagt med i betrakningen, men jeg ville startet med Garnacho til venstre og Amad til høyre nå. Fordelen med dette er at det gir oss valgmuligheter i løpet av sesongen, og disse tre bør etter min mening være de tre som spiller mest. Garnacho har hatt både gode og dårlige kamper på både høyre og venstrekanten, men basert på fjorårets sesong så var han mer stabil enn Rashford som skuffet stort. Forhåpentligvis så tar Garnacho videre steg, Amad ser ut til å ha tatt steg og klarer Rashford å forbedre seg ganske kraftig så har vi tre gode kanter som kan spille på begge sider i tillegg til Antony som jeg egentlig har gitt opp.

Det blir mye kamper utover høsten med Europa League så det bør være gode muligheter for de fleste å få spilletid.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Jan Erik, RedTrafford, Torquemada, Andtho01, Pink Final, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Rød Pølse
Posts: 3260
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 16004
Liker mottatt: 14692

Enig i at Amad ser skarp ut. Rett og slett en glimrende fotballspiller. Ser ingen grunn til å være bekymret for å ha for mange gode kantspillere. Hvis Garnacho fortsetter utviklingen blir han uansett vanskelig å benke. EtH har i hvert fall ikke for mange luksusproblemer.

Minst en ny stopper inn er helt avgjørende. Vi har mistet både Varane og Kambwala, og nå er Yoro ute til november. Det sier seg selv at det ikke funker.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Andtho01, Pink Final, Pwint, red, Pancho P
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 3526
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 12207
Liker mottatt: 12744

Jeg tenker Diallo må få en sjanse i starten av sesongen, men han må vise det han nå gjør i pre-season i ligaen om han skal være et klart førstevalg. Ingenting hadde vært bedre enn om vi hadde 3-4 spillere som presser hverandre til gode prestasjoner.
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Andtho01, Pwint, Pink Final, Pancho P

28FPellistri
Posts: 1046
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 1070
Liker mottatt: 4049

Jan Erik wrote: 01 Aug 2024, 12:12 Spille i USA og Asia (og andre steder) gjør jo andre klubber også. Liverpool og Arsenal er på de samme arenaene. Får de disse skadene?
Godt poeng, selv om poenget mitt også står om å spille på dårlige baner i USA og andre plasser ute i den store verden.

Da må det være noe vi gjør på treningsfeltet som ikke de andre lagene gjør, for det kan umulig være så tilfeldig at vi får alle skadene, mens de andre slipper unna. Så VANNVITTIG uflaks kan vi ikke ha.
post liked by: Pwint, alfen74, Pancho P
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Jan Erik
Posts: 3526
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 12207
Liker mottatt: 12744

Nei, jeg tenker det er en kombinasjon av trening, mangel på trening, individuelle ulikheter og uflaks. Nå hadde jo f eks både Newcastle og Chelsea bra med skader også, så alt er ikke en forbannelse....
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Pwint, 10Hag, Pancho P
User avatar

Topic author
10Hag
Posts: 2165
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 5144
Liker mottatt: 7692

Spillestil må nok og inn i det regnestykket.

Vi spiller en type fotball som krever mye intensitetsløp, både defensivt og offensivt. Siden vi ikke har ballen så mye som mulig og har mange balltap, havner vi og mer i tøffe dueller om ball.

Er nok høyst sannsynlig at dette bidrar til vår abnormale skadefrekvens. I tillegg til de tingene du nevner @Jan Erik.

Vi var laget med flest tapte kamper pga skader i ligaen i fjor. Men som nevnt over, andre lag hadde og unormalt mange skader. Brighton var vel og ganske heftig, sammen med de lagene som nevnt over.

City har generelt relativt få skader nesten hvert år, og de spiller alltid tilnærmet like mange kamper som oss. Hva er forskjellen? Kan være en blanding av treningsmetodikk, restitusjon, fitness, fasiliteter og treningsunderlag, og ikke minst spillestil. Det eneste vi vet sikkert er at underlaget på Carrington har blitt omtalt som for hardt (ikke bra mtp skader), og at vi har en langt mer krevende spillestil enn mange av de andre topplagene. Når man kan bruke mesteparten av så og si hver kamp på å slå pasninger, havner man sjeldnere i utsatte situasjoner. De dekker nok ikke langt færre kilometer i kamper i snitt, men behovet for høyintensitetsløp er mindre med en slik spillestil.

Evt. er det bare en forbannelse. Men selv jeg som kan strekke meg til å tro på jinx og diverse andre kuriositeter, tror nok det finnes helt naturlige forklaringer på vår skadesituasjon, og at veldig mye av det ligger i spillestil, treningsmetodikk og treningsunderlag.
post liked by: Jan Erik, Andtho01, Pwint, Pancho P
User avatar

Jan Erik
Posts: 3526
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 12207
Liker mottatt: 12744

Enig i alt dette, @10Hag. Kanskje bortsett fra de overtroiske elementene...

Hvis det er sant at Carrington har 'feil' på underlaget, er det helt håpløst.

Men veldig enig angående spillestil.
post liked by: Pwint, 10Hag, Pancho P
User avatar

Andtho01
Posts: 2675
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 10068
Liker mottatt: 10269

Ten Hag seier at det ikke er sikkert at Antony eller Rashford blir med mot Pool.
https://www.manutd.com/en/news/detail/m ... ce=twitter
post liked by: Pancho P, Pink Final, Pwint, Rød Pølse
Hate Glazer love United
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 8347
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 31715
Liker mottatt: 22106

Har ikke sett et sekund av Uniteds preseason i sommer.
Det skyldes flere ting, bl.a at interessen akkurat nå er synkende.
Men den kommer når sesongen starter.

Leste dette fra redaktøren hos United dott no.
...jeg synes presspillet, den offensive viljen og kombinasjonsspillet vårt er der det bør være på denne tiden i preseason…
Høres bra ut.
Jeg deler syn med Langerød rett som det er.
Hva tenker dere som har sett matchene våre?
Enig?
Uenig?
Hvor står vi p.t?

(Det vil bli subjektivt, da vi har ulike preferanser og ønsker ifht hvordan vi bør se ut spillemessig).
post liked by: Belfastboy, Andtho01, 10Hag, Pwint, Rød Pølse
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
10Hag
Posts: 2165
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 5144
Liker mottatt: 7692

Rent subjektivt er jeg enig med Langerød om presspillet og "offensiv vilje", det er markant bedre enn tidligere. Vi viser og mye intensitet i løp, spesielt mot Arsenal. Men da jaget vi stort sett etter ball og ballfører, og ble løpende mye i mellom. Vi sleit og med å presse Arsenal. Mot Betis presset vi veldig bra, men Betis er jo heller ikke Arsenal.

Kombinasjonsspillet synes jeg har vært ganske bra, men ikke glimrende. Veldig likt det vi så i Ten Hags første sesong. Mount og Amad har vært de beste, og Casemiro var faktisk strålende mot Betis. Rashford var og bedre enn på lenge mot Betis, selv om det fortsatt ikke var knallbra.

Også subjektivt, men understøttet av objektive tall:
Så at Langerød mente vi var gode i første omgangen mot Arsenal. Der er jeg uenig. Synes vi var gode de ti første minuttene, så tok Arsenal over og vi hadde veldig lite ball. Men om man kun ser på sjansestatistikken, så det unektelig bra ut. Vi er fortsatt farlige på kontringer.

Så sliter vi fortsatt med å skape noe mot etablert, lav blokk. Sjansene våre kommer så og si utelukkende på overganger. Akkurat den biten har ikke utviklet seg, eller vist noen tegn på at vi har jobbet effektivt med det.

Jevnt over en ålreit pre-season synes jeg, så langt. Tror vi får mange svar på hvor vi virkelig er i de to neste kampene. Resultatmessig er de uviktig, men om Liverpool og City dominerer oss med 60-70% possession, så skjønner man jo hvor lista ligger, og at det kommer til å bli en sesong der vi ikke er klar for å ta store steg i å kontrollere og dominere kampene. Taper vi knepent 2-1 mot City, men er fullt på høyde med dem i banespillet, så er jo det utelukkende positivt i en slik kamp hvor resultatet er så og si uviktig. Da ser man at vi er i ferd med å bli et velsmurt maskineri.

Alt i alt tror jeg - basert på hva vi har sett hittil - at vi ligger an til å få en lignende sesong som Ten Hags første. Både når det gjelder spillestil, og resultater. Tror vi klarer topp 4 og kan gå langt i cupene, men tror ikke vi er i nærheten av å utfordre i ligaen. Og det må vel være greit, der vi er nå? Personlig håper jeg vi begynner å ha litt mer ball enn tidligere, men ser ikke slik ut enda. Om topp 4 glapp, men vi viste tegn på å bli bedre på å kontrollere kamper, hadde jeg vært veldig fornøyd. Det er noe som lett kan bygges på med å forsterke troppen og øve videre på feltet. Om vi fortsatt kun skal skape sjanser på overganger, tror jeg maksnivået over en ligasesong ligger noen listehakk under det de beste lagene driver med. I enkeltkamper derimot kan det være bra, å kontre storlagene i senk.

Så er det lov å håpe at de andre lagene ikke har knallgode sesonger. Det skader ikke, og har jo skjedd tidligere.
post liked by: Pink Final, Pwint, Jan Erik, messilingard, Andtho01, Rød Pølse
User avatar

Andtho01
Posts: 2675
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 10068
Liker mottatt: 10269

Da har Garnacho,Dalot,Fernandes og Bayindir begynt på pre-season.
https://www.manutd.com/en/news/detail/f ... carrington
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, Jan Erik, Pink Final, alfen74, Blodfink
Hate Glazer love United
User avatar

Ryder
Posts: 5191
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 3110
Liker mottatt: 12789

Har verken settt kampene mot Arsenal eller Betis, så alt jeg har å lene meg på er rapportene herfra og derfra og statistikk.

Ser jo at vi slipper til mye mindre imot - i alle fall i volum. Nå ble jo den "25 skudd mot i hver kamp"-greia litt vel forenklet som analyse, men det var jo uansett påfallende og et sikkert symptom på at laget ikke hang sammen strukturelt og taktisk. Ser vi har 5-10 skudd mot per kamp så langt (bortsett fra Rosenborg), og bare seks mot Arsenal.

Skal ikke legge for mye i det i preseason, men synes dere det ser ut som laget henger bedre sammen UTEN ball (som i mine øyne var det store problemet i fjor)? Selv i den elendige kampen mot RBK hadde vi ikke smultring på midten. Ser laget mer kompakt ut nå enn i sist sesong?
post liked by: Pwint, Pink Final, Andtho01
User avatar

Andtho01
Posts: 2675
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 10068
Liker mottatt: 10269

post liked by: Rød Pølse
Hate Glazer love United
Post Reply