Mason Greenwood

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.

KayBergheim
Posts: 1
Joined: 30 Jan 2022, 12:36
Liker gitt: 1
Liker mottatt: 1

Jeg må helt ærlig si at jeg er litt skuffet, klubben staterer med at han er uskyldig, Mason sier han har gjort feil, sure, men hvem gjør ikke feil?
men fordet så skal han straffes?

Dette er for dumt, rettsvesenet avskaffet siktelsen rettsvesenet prøvde å sitte på han, jenta var aldri i prosessen av å prøve å sikte han, hu trakk seg unna dag 1 og de med første mulighet fant hverandre igjen og stiftet en familie...

Bare å avskaffe rettsvesenet.. United er judge jury og executioner....
post liked by: Blodfink

Deleted User 661

Skal bli spennende å se hvordan anklagene mot Antony utvikler seg. Blir sannsynligvis ikke dømt i noe rettsak han heller, men hvordan skal klubben forholde seg til den saken i ettertid?
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Rød Pølse, Can2
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

andRED wrote: 21 Aug 2023, 16:17 Saudi tar han for 80 mill feks? Burde jo ikke være noe etisk problem der :-)
Jo faktisk er det det.
1. Hva skjer om han blir tatt ut på landslaget?
2. Skal han dra til Saudi uten kone og barn? Der forlanger de at hvis de bor sammen er gift.

Litt utenom: vår "gamle" kaptein forlangte x ant pund for å forlate MU, hva med MG?

Spore litt mere av på dette, og over til en annen sport, ishockey.
Han ble sparket fra Oilers siden han nektet å ta en hårprøve (enkelte stoffer sitter er en 3 mnd i håret)
Mistet landslagsplassen grunnet alt dette, spilte vel for Stjernen siden Oilers/Enga ikke ville ha han hos seg.
Klandrer ikke Stjernen, de fikk inn en av Norges Beste Backer.
Men han fikk jo høre det 3-4 år fra tribunen. Så ble det motsatt.

Hva har han med hockey å gjøre i dag.......?

Min greie med å skrive dette er at alt for mange av oss forhåndsdømmer
Noe jeg lærte fra kristendommen, "Snu Det Andre Kinnet Til"
(ikke at vi skal diskutere trosretning), men jeg er medlem av Humanetisk forening.)

Har gitt uttrykk på denne siden og på United.no

Så takk for maten og regner med at det kommer kommentarer på dette jeg skrev nå
User avatar

Ryder
Posts: 4921
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2882
Liker mottatt: 11624

Cola2 wrote: 22 Aug 2023, 17:35
andRED wrote: 21 Aug 2023, 16:17 Saudi tar han for 80 mill feks? Burde jo ikke være noe etisk problem der :-)
2. Skal han dra til Saudi uten kone og barn? Der forlanger de at hvis de bor sammen er gift.

Tror nok de ser greit mellom fingrene med denslags overfor alle de vestlige fotballspillerne som strømmer inn i klubbene deres om dagen…
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Ryder wrote: 22 Aug 2023, 18:05 Tror nok de ser greit mellom fingrene med denslags overfor alle de vestlige fotballspillerne som strømmer inn i klubbene deres om dagen…
Der tror jeg du tar feil.
I disse landene går religion foran regjering & klubber
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 15121
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24943
Liker mottatt: 21154

"Han er uskyldig i disse anklagene, vi tar ham inn igjen", "Nei, nå ble det bråk, vi hiver ham ut". Det er litt sånn dette ble. Redegjørelsen til Arnold er mer forvirrende enn oppklarende.

Jeg forholder meg til slik det ble. Ikke annet å gjøre...
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Pink Final, KayBergheim, Can2
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4284
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 19228
Liker mottatt: 12452

Blande fotball, makt og religion og røre godt sammen så tror jeg også det går bra om de ikke er gift.
post liked by: Blodfink, Rød Pølse, Pink Final, Can2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7886
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28994
Liker mottatt: 19373

Kjipt at fotball ikke bare er fotball lenger.
Politikk, religion, kriminalitet…..
…på en måte savner man nesten hooligan tiden.
Det var ikke bra, men ‘ærlig’ i den forstand at pøbel sloss mot pøbel.
Alt er så intrikat blitt.

Greenwood saken, vet egentlig ikke hva jeg skal mene.
Bortsett fra at det er synd på en hel haug med mennesker som har kommet i en veldig lei situasjon.
Selvforskyldt eller ei.
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Cola2, Blodfink, Can2, Belfastboy, Dimmu, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 962
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 9018
Liker mottatt: 2966

Mye som skjer i kjølvannet av denne saken. Jeg har ikke fått med meg alt rundt det; men det var noe med at klubben skulle la damelaget bestemme "sjebnen" til Greenwood. Så omstemte de seg på dette. (Arrester meg hvis jeg tar feil. ) En konsekvens av dette er at f.eks. en sak på facebook om Mary Earps glimrende VM dels ble overskygget av folk som misliker saken og komm. felt handler stort sett om Greenwood. Fullstendig skivebom i min bok.
post liked by: RedTrafford, 10Hag, Pancho P
Kong Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1692
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3929
Liker mottatt: 5608

Både The Athletic og MEN avkreftet at det var snakk om at damelaget skulle være med å avgjøre noe i den saken, slik det ble fremstilt i flere medier.

De fikk vite at damelaget var en del av en enormt lang liste over instanser i eller rundt klubben som skulle informeres kontinuerlig om saken og rådføres med. Det inkluderte så og si alle instanser i og rundt klubben, fra både sportslige til ikke-sportslige ansatte (kantinemedarbeidere osv), veldedighetsorganisasjoner, sponsorer og andre kommersielle samarbeidsaktører, og ulike supportergrupper osv osv.

Vinklingen i media hang seg naturligvis da opp på damelaget.

Så akkurat den biten stemmer heldigvis ikke, skal vi tro de journalistene som følger United tett.
post liked by: Can2, Cola2, RedTrafford, Pancho P
User avatar

Dimmu
Posts: 17
Joined: 02 Jul 2020, 22:45
Liker gitt: 12
Liker mottatt: 25

Can2 wrote: 24 Aug 2023, 11:36 Mye som skjer i kjølvannet av denne saken. Jeg har ikke fått med meg alt rundt det; men det var noe med at klubben skulle la damelaget bestemme "sjebnen" til Greenwood. Så omstemte de seg på dette. (Arrester meg hvis jeg tar feil. ) En konsekvens av dette er at f.eks. en sak på facebook om Mary Earps glimrende VM dels ble overskygget av folk som misliker saken og komm. felt handler stort sett om Greenwood. Fullstendig skivebom i min bok.
blir for dumt å la damelaget ha noe som helst mening i denne saken når de er utenforstående og ikke skal blande seg og sikkert er en haug med feminister som forhåndsdømmer mannen.
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2645
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 14045
Liker mottatt: 9044

Dimmu wrote: 24 Aug 2023, 16:30 sikkert er en haug med feminister som forhåndsdømmer mannen.
Det er bra at du ikkje forhåndsdømmer dei, då😒
post liked by: RedTrafford, Cola2, Beta 2.0, Buchan, Rød Pølse, red, Ryder, Pink Final, Can2, Mr H
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 15121
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24943
Liker mottatt: 21154

10Hag wrote: 24 Aug 2023, 11:50 Både The Athletic og MEN avkreftet at det var snakk om at damelaget skulle være med å avgjøre noe i den saken, slik det ble fremstilt i flere medier.

De fikk vite at damelaget var en del av en enormt lang liste over instanser i eller rundt klubben som skulle informeres kontinuerlig om saken og rådføres med.
Yep, for de som får med seg en UNO-pod så hadde Filtvedt fått de samme opplysningene av sine kontakter, avgjørelsen var Arnold's, han er jo betalt for å avgjøre vanskelige saker. Damene skulle ikke avgjøre noe, det er feil fremstilt av div. medier de rapportene om dette

Men det triste er at United nok en gang fremstår vinglete, alt av seriøse og useriøse medier meldte jo at United skulle finne en vei tilbake for Greenwood, dette kom det sterke reaksjoner på fra bl.a. en del på innsiden av klubben, fangrupperinger og ikke minst div. medier. Noen innad i klubben lekket dette til enkelte medier, (at Greenwood skulle innlemmes i troppen), da tok det fyr, Arnold tverrsnudde og resultatet fikk vi i den forvirrende uttalelsen hans.
post liked by: Cola2, RedTrafford, 10Hag, Can2
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4284
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 19228
Liker mottatt: 12452

Da det er bestemt at Mason ikke skal spille for United, blir neste spørsmål. Hva kan vi forvente å innkassere for han? For han har vel en verdi fortsatt håper jeg.
Eller skal vi gi han bort for å spare lønnsutgifter?

Selv uten røde briller så mener jeg at han er verdt mer enn Toney for eksempel som også er utestengt. Riktig nok ikke like lenge da.

Hvis begge blir solgt nå, av en eller annen merkelig grunn tror jeg det kommer til å klinge mer i Brentford kassa enn våres.
post liked by: 10Hag, Can2
User avatar

10Hag
Posts: 1692
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3929
Liker mottatt: 5608

I og med at han har rimelig høy lønn, tviler jeg på at vi får solgt ham med det første. Virker heller ikke å være mye interesse, ikke engang fra land som Saudi Arabia eller Tyrkia.

Derfor tror jeg at hans reelle markedsverdi er ganske lav per nå, og at et utlån er det mest realistiske alternativet. Men tror også det blir vanskelig å finne en klubb som vil hente ham på lån nå. I alle fall en klubb som er på et visst sportslig nivå, og samtidig orker alt det negative PR-styret det vil bli.

Kanskje noen klubber i Sør-Amerika? Det er så langt vekke, og i en del av verden som har sitt eget fotballunivers, samt et respektabelt høyt nivå.

Håper jeg tar skikkelig feil.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Toney er rapportert verdsatt til 80 mill pund av Brentford. Og det virker ikke som en urealistisk prissetting, når man ser hva Højlund gikk for. Det tror jeg er i en annen liga enn hva noen vil betale for Greenwood.
post liked by: RedTrafford
Post Reply