Ryktetråd 2023

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4237
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 18852
Liker mottatt: 12261

Takk for det @Blodfink

Har stort sett lest positive ting, bortsett fra en eller annen som var usikker på om han kunne levere samme i PL som i Serie A. Husker ikke hvem.

Lover jo bra da.👍
Så får vi vente i spenning for å se om han blir United spiller.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Blitt veldig lite Serie A for min del i senere tid.
Fått med meg nok innslag av Osimhen da.
Mener jo han hadde kledd den røde drakten med den tøffe kragen😀
post liked by: Blodfink

Deleted User 430

Høres nesten ut som det ikke er planlagte nytt keeper-kjøp uansett i sommer. Enten signerer DDG eller så kommer Henderson tilbake..



Ender vel opp med at DDG ikke signerer, Henderson kommer tilbake til pre season, imponerer ikke, vi "finner nok penger"og kjøper ny keeper 1/8 og Henderson sutrer seg bort på lån 31. august.. The United way 😅
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14978
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24589
Liker mottatt: 20607

Jeg har inntrykk av at EtH ønsker å beholde DDG, om budsjettet hadde holdt til alt EtH ønsker seg er jeg ikke like sikker på om DDG hadde fått ny kontrakt. Mye har tydet på at en keeper som er tiltenkt fast plass er ønskelig, også om DDG blir.

Det hele kommer ned til økonomi, DDG og United er uenige om lønn, det er jo det de forhandler om i uke etter uke...

Så i grunn handler alt om økonomi og hvordan troppen skal utformes neste sesong.

Jeg har 4 plasser høyt på prioriteringslista; keeper, stopper, midtbane og spiss. Helst to midtbane og to spisser. Minst 4 inn, helst 6...

Det skal jo spillere ut, om man blir kvitt alle man ønsker å bli kvitt er usikkert...
post liked by: RedTrafford, 10Hag
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4525
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2975
Liker mottatt: 9910

Baserer egentlig hele dette vinduet med en forutsetning om at det ligger 100 millioner pund til rådighet uavhengig av salg. Og basert på noe gjetting og noe på hva ulike rapporter om priser og utkjøpsklausuler har gått ut på så har jeg kommet med følgende liste:
Skjermbilde 2023-06-06 kl. 19.45.40.png
Skjermbilde 2023-06-06 kl. 19.45.40.png (63.64 KiB) Viewed 559 times
Slik jeg tolker det så kan man få inn en spiller som Rabiot eller Tielemans på en free-transfer, men jeg sliter med å se hvordan klubben skal finansiere en virkelig verdensklasse spiss basert på at ten Hag ønsker en keeper, en stopper og en midtbanespiller i tillegg.

Når det gjelder keeperplassen så forstår jeg hvorfor klubben holder igjen til de Gea er signert. Det er en veldig god sikring dersom det ikke skulle løse seg med en keeper. Forskjellen mellom virkelig ønske seg og virkelig trenge er enorm i mitt hode.
post liked by: Blodfink, red, Pwint
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14978
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24589
Liker mottatt: 20607

Romano siste:

Bailly, Telles, Jones og Tuanzebe vil bli solgt/frigitt

Maguire blir solgt, møte med EtH neste uke.

Henderson blir solgt (i hvert fall om DDG blir)

Weghorst forsvinner

Donny Beek selges mest sannsynlig.

8 mann det.
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14978
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24589
Liker mottatt: 20607

Sky Sports melder diverse:

Henderson-salget.

Maguire-salg, han kan bli, men vet da at han ikke blir satset på.

De har også med at United vil lytte til bud på Fred, McTominay og Martial.

Mount, Rice, Caicedo er alle interessante.

Sabitzer kan bli kjøpt.

United ønsker egentlig to spisser inn. En etablert og et talent.

Kane, Oshimen, Højlund nevnes.

Stopper Kim er høyaktuell

Det jobbes med keeper-spørsmålet, DDG får ikke garantier om spilletid og må ned i lønn. Diogo Costa nevnes, men blir dyr. Så United saumfarer markedet etter billigere og gode alternativer.
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 384
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 24
Liker mottatt: 533

Av alle spillertyper United behøver, så er vel en Mount-type noe som vel burde vært 6/7-prioritet.

Hadde foretrukket følgende roller foran en Mount-type akkurat nå:

1. Link-up-spiss
2. Ballspillende og offensiv keeper
3. Press-resistent, pasningssikker, teknisk og fotballintelligent midtbanespiller
4. Versatil høyreback/stopper
5. Venstrebeint angriper med målteft, ving eller spiss

Raya, Tielemans, Højlund og Timber kan vel i skrivende stund koste oss under £150m samlet sett? Man vil da ha dekt #2 - #5 uten å sprenge alt av banker. Da kan man løse Mount-overgangen etter dette, og vurdere Rashford som midtspiss kommende sesong. Jeg klarer nemlig ikke se hvem som skal signeres for å dekke vårt mest prekære behov lengst frem i banen, på kort sikt.
post liked by: 10Hag
User avatar

Ryder
Posts: 4902
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2860
Liker mottatt: 11527

Ikke direkte United-relatert, men Ngolo Kanté ryktes til Saudi-Arabia.

Begynner å tegne seg et mønster som egentlig er helt ok: SA blir ligaen som henter aldrende stjerner som toppklubber ikke får solgt til andre klubber i Europa på grunn av lønnsnivået. Et slags MLS med mer penger. Praktisk for United også, vi har og har hatt noen sånne...
post liked by: RedTrafford
User avatar

Harry Greaves
Posts: 384
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 24
Liker mottatt: 533

Hehe - godt poeng. Hvor var disse klubbene da vi skulle kvitte oss med Sanchez og Schweinsteiger. :hah:
post liked by: RedTrafford, Can2

Deleted User 430

Real Madrid betaler altså mindre for Bellingham enn hva Kanté vil få i lønn i Saudi-Arabia..
Real har gjort et kupp... 😅
post liked by: RedTrafford, JørgenT
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4525
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2975
Liker mottatt: 9910

Saudi Arabia lever livet som en som jukser i monopol, bare med med ekte penger. Helt hinsides at de ikke finner noe bedre å bruke penger på enn fotballspillere som har passert 30.
post liked by: RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 661

Skal bli spennende å se hva som er viktig for Maguire. Å spille fotball og være med i mesterskap eller lønningsposen. Ingen andre lag i verden er vel i nærheten av å ville gi Maguire 190 000 pund i ukelønn.
post liked by: messilingard
User avatar

Ryder
Posts: 4902
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2860
Liker mottatt: 11527

Har jo vært mye snakk om Declan Rice, men i gårsdagens kamp synes jeg han ble overskygget av Fiorentinas Sofyan Amrabat. Ble veldig imponert over ham i VM for Marokko også. Visstnok aktuell for Barca, hadde ikke vært meg imot å hente ham til United - vil antagelig koste en tredel av Rice også. Tror han spilte for Utrecht da ETH var manager der også.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 384
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 24
Liker mottatt: 533

Jeg er ikke SÅ skuffet over at United mister Rice nå. Hadde dette skjedd på samme tidspunkt i fjor hadde det vært langt verre, før vi kjøpte Casemiro.

Jeg mener fortsatt Rice er en av de beste i verden i sin roll.e, noe han har vært i 2-3 år allerede. Men skal United kaste penger etter en ny midtbanemann så er det andre profiler jeg ville foretrukket. Synes Amrabat så spennende ut i VM, spørsmålet er bare hvor god han faktisk ER. Ingen vits i å hente en spiller som er på McFreds nivå nå.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4525
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2975
Liker mottatt: 9910

Laurie Whitwell, The Athletic wrote:Ten Hag is said to feel United do have a genuine chance of signing Kane though, hence the manager’s desire for football director John Murtough to at least test Levy’s resolve. Some believe the Tottenham chief, while happy to take negotiations to the end of the window, does need to sell this summer.
Merker at jeg blir litt bekymret dersom klubben skal bruke lang tid på å undersøke om Kane er mulig. Kane er en fantastisk spiller han, men han er samtidig 30 år, kommer til å bli ekstremt dyr og det er jammen ikke sikkert at vi klarer å overtale Levy i det hele tatt. Det blir på mange måter en ny Frenkie de Jong, hvor vi kan ende opp med buksa på knærne i august uten en spiss på topp. Helt fair å undersøke, men klubben bør ikke bruke lang tid på dette. Legg inn et bud og vær villig til å gå for plan B tidlig, det er i alle fall min mening om spissplassen.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply