Ryktetråd 2023

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14978
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24589
Liker mottatt: 20598

RedTrafford wrote: 05 Jun 2023, 23:04 Vil han slite mye med skader?
Må få orden på bekkenet sitt ja :yikes:
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4525
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2975
Liker mottatt: 9910

@RedTrafford Syntes du stiller mye bra spørsmål her, og jeg kan absolutt forstå hvor de kommer fra.

Etter min mening er Mount en oppgradering på 2 måter. Han er en mer energisk versjon av Eriksen, og han oppgraderer bredden betraktelig. Jeg tror at Mount kan blomstre for ten Hag, både fordi at han kommer ut det som har vært et sirkus i Chelsea, men også fordi ten Hag har forbedret en rekke spillere allerede i United. Tenker spesielt på Rashford, Shaw og Bruno som alle er betraktelig bedre i år enn i fjor.

Angående skader så har ikke Mount slitt like mye som Martial, men han har hatt en skade med bekkenet det siste året. Det er vanskelig å si helt hva som er galt der, men jeg vil tro at klubben får undersøkt Mount nøye før han eventuelt kommer. Mount har heller ikke noe særlig skadehistorikk før dette, og er relativt ung så jeg vil tro at han kan komme seg igjennom dette også.

Angående pris så mener jeg helt kategorisk at man ikke skal bruke pris som en faktor når man dømmer spillere. Det er klart at pris er en indikator på kvalitet, men i det store bildet så er den eneste grunnen til at man er opptatt av pris kontra årets budsjett.

Kort fortalt så er jeg veldig for en signering av Mount, men om vi skal gå med på et krav på £80 millioner nå eller om vi skal ha litt is i magen så er alternativet ganske enkelt i mine øyne. Jeg regner med at Mount kommer til å være tydelig på at han ikke signerer noe ny kontrakt så da har Chelsea få kort på hånden gitt deres situasjon i forhold til FFP. I motsetning til Frenkie de Jong så ønsker faktisk Mount en overgang hit, noe som jo er det viktigste når det kommer til overganger.
post liked by: 10Hag, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Jan Erik
Posts: 2764
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9171
Liker mottatt: 9344

70-80 millioner pund for Mount er for mye, spesielt siden han har bare et år igjen av kontrakten i Chelsea. 45 som kan bli 55, f eks, er ok. God spiller, engelsk, anvendelig. Men ikke til den prisen. Da ville jeg heller gått for noen andre.
post liked by: RedTrafford
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4237
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 18844
Liker mottatt: 12261

Mange kloke ord her @messilingard :thumb_up:

Synes selv Mount var knall god for to år siden, kanskje noe av nærheten av Scholes kvaliteter.
Mulig jeg får litt fort hetta for spillere som blir linket til oss med skade i bagasjen.

Tenker også at hvis Chelsea sier 80 så betyr vel det at de skal ha 50 eller noe sånt.

Og bare for orden skyld, jeg er ikke negativ til en overgang, bare litt usikker enda :D

Helt klart klubben må begynne å tenke erstatter for Eriksen, tror vi får se mye av den seneste versjonen av Eriksen framover.
Hører vel til en annen tråd egentlig, men synes han spiller for mange kamper mot lag som har mye ball.
post liked by: 10Hag

Deleted User 430

RedTrafford wrote: 05 Jun 2023, 21:53 En uke og en dag etter siste kamp

Haaaaloooo Old Trafford, er det noen der??
Lite innspill her (på generelt basis). Liverpool har et regnskapsår som avsluttes 31/5, kontra oss, og majoriteten av andre klubber, som har 30/6. Derfor er Liverpool "alltid" litt tidligere ute på markedet med "done deals", selv uten eierskifte-karusellen vi er midt oppe i..
post liked by: Blodfink, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14978
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24589
Liker mottatt: 20598

Det vil si at Liverpool er litt smartere enn majoriteten?? Det hadde jeg ikke trodd...
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4525
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2975
Liker mottatt: 9910

Leser i ryktebørsen til United.no at Spurs er interessert i Maguire. £40m+ høres ut som en ypperlig deal for vår del.
post liked by: RedTrafford, 10Hag, Blodfink, Cola2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4237
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 18844
Liker mottatt: 12261

Det visste jeg ikke @Steinar Stenseth

kommentaren min var jo også litt ment på spøk, var jo ikke så aller værst i fjor.
Årene før der, da var det ikke ment som spøk :-|
post liked by: Blodfink
User avatar

10Hag
Posts: 1672
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3879
Liker mottatt: 5512

Pablo Parra via RadioMARCA melder at DDG har et tilbud fra Saudi Arabia.

Om dette stemmer, og at De Gea ønsker dette, som det sikkert ikke gjør, er det fantastiske nyheter. De er jo kjent for å betale kriminelt høye summer der nede, og vi kan få penger til å finansiere Diogo Costa.

Sikkert ikke noe hold i det, da det virker for godt til å være sant.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14978
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24589
Liker mottatt: 20598

RedTrafford wrote: 05 Jun 2023, 23:52 Tenker også at hvis Chelsea sier 80 så betyr vel det at de skal ha 50 eller noe sånt.
Romano melder at Chelsea ønsker 70 mill. for Mount nå. Ingen forhandlinger om ikke det budet kommer.

Har trua på at det kan skje for 60 kanskje? Forhandlinger bør jo skje, spilleren vil jo til United om rapportene stemmer.
Last edited by Blodfink on 06 Jun 2023, 19:47, edited 1 time in total.
post liked by: RedTrafford
LUHG!

Deleted User 430

10Hag wrote: 06 Jun 2023, 16:52 vi kan få penger til å finansiere Diogo Costa
DDG har vel ikke signert den nye kontrakten det ble meldt enighet om enda..? Hvis ikke går han jo ev. gratis 😳
post liked by: Blodfink, 10Hag, RedTrafford, Cola2
User avatar

10Hag
Posts: 1672
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3879
Liker mottatt: 5512

Steinar Stenseth wrote: 06 Jun 2023, 19:32
10Hag wrote: 06 Jun 2023, 16:52 vi kan få penger til å finansiere Diogo Costa
DDG har vel ikke signert den nye kontrakten det ble meldt enighet om enda..? Hvis ikke går han jo ev. gratis 😳
Javisst... Det tenkte jeg ikke på! 🙈

Du har jo klink rett. Ville ikke blitt noe overgangssum uansett.

Sterke rapporter om Dean Henderson til Forest nå. Kanskje det blir halve summen for Costa?
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Cola2
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4237
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 18844
Liker mottatt: 12261

Kim Min-jae som har vært i ryktespalten ganske så lenge nå.
Det er en spiller jeg har sett svært lite, kan egentlig ikke huske å ha sett han spille.
Hvem kan han sammenlignes med?
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14978
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24589
Liker mottatt: 20598

Kim er en fysisk, men samtidig rask og offensiv stopper. Går på raid fremover, farlig på dødballer, god i duellspillet, takler så det synger. Og blokker skudd.
Vil si han ser ganske komplett ut. En blanding av Vidic, Ferdinand, Stam og Varane?
post liked by: Cola2, RedTrafford, messilingard, Blodfink
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1672
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3879
Liker mottatt: 5512

God sammenligning, @Blodfink!

Han er en av de mest komplette midtstopperne jeg har sett siden Van Dijk, når han fortsatt var på topp. Rett og slett et monster av en spiller.

Så noen Napoli-kamper for å sjekke ut Osimhen og Kvaratshkelia etter alt snakket om de. De var veldig god, som alle sier. Men ingen imponerte meg egentlig mer enn Kim Min-jae. For en spiller, og for en ledertype.

Varane er verdensklasse og en personlig favoritt, men selv han skal få en saftig jobb med å holde Min-jae på benken.
Jeg ville vært livredd om jeg var spiss, og så at stopperduoen var Martinez og Min-jae. Da ville jeg nesten heller møtt på en brisen Vinny Jones i en bakgate. 😅

Min-jae har for øvrig tatt sommerferie nå. Jeg sier sommerferie, men han skal faktisk tilbringe den i militærtjeneste. Ingen i Sør-Korea slipper jo unna den. Og Min-jae virker som typen som gladelig bruker ferien som soldat.
Last edited by 10Hag on 06 Jun 2023, 20:57, edited 2 times in total.
post liked by: RedTrafford, messilingard, Blodfink
Post Reply