Saken om mailkorrespondansen som fikk et par av de nye dressene til å fremstå over middels klønete virker å være litt annerledes enn først fremstilt. Hvis jeg har forstått det riktig, er saken slik:
Berrada har kontaktet Ashworth ifm stillingen som Sportsdirektør i United, dette har Newcastle plukket opp (ref. den omtalte saken). Deretter har sebraklubben gitt Ashworth karantene (gardening leave) før han informerte dem om at han ønsket å skifte beite. Derfor vil han nå argumentere for at han i praksis fikk sparken. Dette kan være avgjørende mtp kompensasjon.
Vi vet at det er et strengt regelverk for fremgangsmåte når man kontakter spillere og managere ifm overganger, for andre ansatte gjelder ikke det samme regelverket. Det som virket å være et problem for United kan vise seg å være et større problem for Newcastle. Kanskje gutta er smartere enn man fikk inntrykk av da saken først ble omtalt...
Det skal sies at jeg ikke har inngående kjennskap til gjeldende regelverk, men det er langt fra sikkert at United er involvert i noe som er ulovlig. Vil tro at mediene tjener litt mer på å fremstille det slik.
Jeg kan også ha misforstått, selv om det er lite sannsynlig
Dan Ashworth
Vi får håpe du har rett, @Rød Pølse...tenker du at de har gjort dette med vilje for å fremtvinge hagearbeid for Ashworth?
Jeg tviler på at dette er bra for United, og det kan føre til litt mer penger til Newcastle.
Jeg tviler på at dette er bra for United, og det kan føre til litt mer penger til Newcastle.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Pwint, RedTrafford
Jeg tviler på at det er gjort med vilje, @Jan Erik. Spørsmålet er om det er ulovlig. Mediene har åpenbart fått denne informasjonen fra Newcastle. At det publiseres uten at mediehusene vurderer saken fra flere sider er i hvert fall ikke usannsynlig.
Hvis kontakten ikke er ulovlig, og araberklubben har sendt Ashworth ut i hagen på eget initiativ, kan det ha betydning for utfallet når det skal avgjøres i retten. Jeg er mer positiv nå enn for to dager siden.
Hvis kontakten ikke er ulovlig, og araberklubben har sendt Ashworth ut i hagen på eget initiativ, kan det ha betydning for utfallet når det skal avgjøres i retten. Jeg er mer positiv nå enn for to dager siden.
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Pwint, RedTrafford
Football, bloody hell!
Nå har det vært ganske stille rundt Ashworth og nå i kveld kom espen ut med nyhet at klubben og Newcastle nærmer seg enighet om å få Ashworth til klubben.
https://www.espn.com/soccer/story/_/id/ ... g-director
https://www.espn.com/soccer/story/_/id/ ... g-director
post liked by: Blodfink
Hate Glazer love United
David Ornstein har kasta seg på, og då er det nok snart offisielt. Kan det vere at Newcastle treng pengane raskt for å unngå poengtrekk?
post liked by: Andtho01, Pwint, Jan Erik, RedTrafford
It's Squeaky Bum Time!
-
- Donor
- Liker gitt: 25255
- Liker mottatt: 17443
Han fikk visst kallenavnet Cashworth i Brighton, da han kjøpte billig og solgte dyrt.
Men sånt driver vi ikke med på Old Trafford
Men sånt driver vi ikke med på Old Trafford
post liked by: Pancho P, Rød Pølse, Pwint
-
- Liker gitt: 403
- Liker mottatt: 1132
Mange mente Newcastle betalte alt for mye for Isak også, nå ryktes han til klubber for nesten det dobbelte.
post liked by: Rød Pølse
Gode nyheter, fryktet at dette ville dra ut i evigheter.
Har ikke hørt noe om kompensasjonssum, tolker det som at den ligger nærmere det vi ville ut med enn det Newcastle ville ha. Viktigere for dem å ikke tape ansikt i så måte og ønske å holde den hemmelig.
Har ikke hørt noe om kompensasjonssum, tolker det som at den ligger nærmere det vi ville ut med enn det Newcastle ville ha. Viktigere for dem å ikke tape ansikt i så måte og ønske å holde den hemmelig.
post liked by: Andtho01, Pangaea
Får håpe du har rett i det, og at vi ikke har punget ut 10 mill pund eller noe slikt. Var vel snakk om en høring nå snart, så hvis Newcastle ikke ville være seriøse så hadde vi vel heller tatt forhandlingene dit. Vertfall veldig gode nyheter at han endelig er i gang. Har sikkert en jævlig imponerende hage nå
Da er det berkfetet at Ashworth blir ny sportsdirektør!
https://www.manutd.com/en/news/detail/d ... ce=twitter
https://www.manutd.com/en/news/detail/d ... ce=twitter
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Pangaea, Jan Erik, Blodfink
Hate Glazer love United
-
- Liker gitt: 894
- Liker mottatt: 1552
Mener Newcastle ba om rundt £ 8-10 mill i kompensasjon.
Kan ikke se for meg at de var dumme nok til å gå med på det, riktignok burde jo ingenting sjokkere lengre når det kommer til Manchester United.
Velger uansett å tro de spilte hard ball tilbake. Så skal vi tro at kompensasjon blei ett sted mellom £1-4 mill?
Håper de nå jobber kontinuerlig med overganger paralellt så vi får solgt og kjøpt spillere omhverandre raskt og effektiv på løpende bånd. Håper at innen 5 juli ebber ut at vi har fått sett noen overganger bli utført. Salg er veldig vesentlig så bare å sette i gang.
Håper de signerer mest ungt, lovende, (diamond in the rough) billigere osv. Spillere burde generelt havne i prissiktet £0-40 mill. Innimellom når rett spiller i rett posisjon til rett tid kan skaffes så burde ca £ 60 mill være max. Forhåpentligvis blir det få av de nå men heller fler 2-5 overgangsvinduer inn i fremtiden.
Klusset med eierskap, deltagelse i Europa League, signering av spiller fra Nice osv er BULL . Latterlig, United burde bare signere spiller om ønskelig for så å ta det til retten.
Kan ikke se for meg at de var dumme nok til å gå med på det, riktignok burde jo ingenting sjokkere lengre når det kommer til Manchester United.
Velger uansett å tro de spilte hard ball tilbake. Så skal vi tro at kompensasjon blei ett sted mellom £1-4 mill?
Håper de nå jobber kontinuerlig med overganger paralellt så vi får solgt og kjøpt spillere omhverandre raskt og effektiv på løpende bånd. Håper at innen 5 juli ebber ut at vi har fått sett noen overganger bli utført. Salg er veldig vesentlig så bare å sette i gang.
Håper de signerer mest ungt, lovende, (diamond in the rough) billigere osv. Spillere burde generelt havne i prissiktet £0-40 mill. Innimellom når rett spiller i rett posisjon til rett tid kan skaffes så burde ca £ 60 mill være max. Forhåpentligvis blir det få av de nå men heller fler 2-5 overgangsvinduer inn i fremtiden.
Klusset med eierskap, deltagelse i Europa League, signering av spiller fra Nice osv er BULL . Latterlig, United burde bare signere spiller om ønskelig for så å ta det til retten.
post liked by: Jan Erik, Blodfink
Newcastle ville ha over 20 mill. Det var i alle fall summen de snakket om offentlig.MektigeTHOR wrote: ↑01 Jul 2024, 18:55 Mener Newcastle ba om rundt £ 8-10 mill i kompensasjon.
post liked by: Jan Erik, Blodfink, MektigeTHOR, Pangaea