Film - personlig topp 5

Sett noe kult? Eller hørt noe bra?

RaoulDuke
Grunnlegger
Liker gitt: 129
Liker mottatt: 1105

Pangaea wrote: 16 Apr 2021, 14:03 Parasite vant Oscar for beste utenlandske film om jeg husker riktig. Helt fantastisk film. Så den på kino før verden kollapset.
Veldig bra! Også de andre filmene fra samme regissør er verdt å sjekke ut. Spesielt Memories of Murder og The Host synes jeg.
post liked by: Pangaea, Blodfink, MektigeTHOR

RedTrafford
Donor
Liker gitt: 27381
Liker mottatt: 19577

Det er mange som har The Godfather som favoritt.
Og det er min desidert nr 1.

En av de neste dagene skal jeg besøke Savoca som skulle forestille Corleone i filmen.
Da Francis Ford Coppola Ikke syns Corleone var bra nok til scenene, eller vakker nok som han selv sa.
Var i Corleone forrige gang jeg var her, kan på sett og vis være enig.

Da blir det selvfølgelig et måltid på Bar Vitelli. Det har vært en ganske stor turistattraksjon takket være Mr Coppola

Noen andre som har vært der?
post liked by: Rød Pølse, Pangaea, Blodfink, Can2, 10Hag, Pwint

Pangaea
Liker gitt: 7654
Liker mottatt: 9473

Har aldri vært verken der eller i Italia, men høres ut som en fantastisk opplevelse. Foretrekker ferier med opplevelser og "kultur" framfor å ligge på en strand. Det kan damene drive med, mens jeg ser meg rundt.

Vær forsiktig med å spøke med appelsiner btw.
post liked by: RedTrafford, Blodfink, Can2, 10Hag, Pwint

RedTrafford
Donor

Fra den legendariske scenen fra Bar Vitelli der Michael Corleone ønsker å date dattera til Vitelli.
IMG_2818.jpeg
IMG_2818.jpeg (276.93 KiB) Viewed 6035 times

Og kirken der scenen Michael og Apollonia gifter seg ble spilt inn.
IMG_2875.jpeg
IMG_2875.jpeg (611.29 KiB) Viewed 6035 times

Veldig fin tur til Savoca og Forza D’agro i dag.
Hadde tenkt å dra på egenhand, men ble en guidet tur i stedet.
Og angrer ikke på det. Mye folk og jevlig varmt. Måtte vente en halvtime for å få bord på baren, og da kunne man også se bildemuseumet også.
Baren er fortsatt i familiens hender.
En liten gullgruve det der.
post liked by: Pwint, Jan Erik, Belfastboy, Rød Pølse, 10Hag, Can2, Blodfink, Pangaea

MektigeTHOR
Liker gitt: 1101
Liker mottatt: 1834

Jeg har lenge ønsket å lage en samlet Film & Serie tråd da jeg føler det ville økt interesse samt samlet alt mer under en fane liksom. Ser store mengder film og serier.

Fant ikke en liste som passet helt for det jeg ønsket å dele her nå men dette er vel tråden som er nærmest.

Sitter å ser Santa Buddies på Disney Plus. Det er en film å anbefale akkurat nå.
En elendig oppfølger i en rimelig for lang serie med mindre gode filmer. Dette har vært bunnen så langt.

I en scene ser man en hund synge en jule sang, stemmen passer ikke inn i det hele tatt. Unødvendig bruk av CGI i scener helt unødvendig ødelegger det som faktisk har vært bra så langt med filmene, nemlig bruken av ekte hunder samt dyr generelt.

Når man ikke føler dagen kan bli bedre etter enda ett tap så kan man i det minste synke lengre ned ved å kose seg med noe 💩 som "nesten" får United til å fremstå som en god klubb med ett fantastisk fotballag.

Ønsker dere alle en God Jul. 🙈

Riktignok noe sent eller rimelig tidlig avhengig av hvordan du ønsker å se på det. Sesongen er jo på en måte allerede over.

Jaggu der satt den i krysset. Rett før filmen var ferdig så sang samme 🐶 noen strofer til. Dette tok helt av. Yo Puppy dog, wannabe B Dog here!

Oppløftende dette, filmen som løfter 🚀 humøret noe. United har forresten ødelagt rimelig mange Søndager for meg nå. (Jeg vil nok sende ett samlet krav i fremtiden)

Denne filmen burde dere runde av kvelden med om dere allerede har Disney Plus. Jeg ville nok ikke betalt for en måned for å se den riktignok. 😜

To filmer igjen av Paws serien å se nå, som tilhører nevnte serie samt de siste to totalt sett i hele Buddies serien. Ho ho ho... 💥💣💯

Edit: 😊

Topp 5'ish i Buddies serien. 👉🧠👈

Snow Buddies.
Spooky Buddies.
The Search For Santa Paws.
Space Buddies.
Treasure Buddies.
Santa Paws 2. The Santa Pups.
Super Buddies.
Santa Buddies.
post liked by: BluePink, Pwint, Can2

Spirograf1
Liker gitt: 4060
Liker mottatt: 4056

Kom over denne tråden først nå og ser at dette er en real utfordring!
Topp fem er ganske brutalt å velge ut og det er såååå mye som spiller inn.
Når i livet så man filmen og hvilken livssituasjon hadde man på tidspunktet, har man sett den på nytt, hvilken nerve traff den, osv, osv.

Dette er filmer jeg gjerne ser igjen, både på eget initiativ og når de går på vanligTV:
  • Denis Villeneuve sin Dune-saga
  • Ace Ventura: Pet Detective. Det sto mellom denne og Happy Gilmore.
  • The Empire Strikes Back
  • Terminator 2
  • The Matrix
post liked by: red, RedTrafford, Pwint, Belfastboy, Can2, Rød Pølse, Blodfink

red
Liker gitt: 3847
Liker mottatt: 8099

Vanskelig å begrense seg til fem filmer ja!
  • Lost in Translation (2004) (kunne også valgt Eternal Sunshine of the Spotless mind (2004), eller Her (2013))
  • Festen (1998) (kunne også valgt Idioterne (1998) - en annen dogmefilm, denne fra Lars von Trier)
  • Eyes Wide Shut (1999) (evnt. andre fra Kubrick: A Clockwork Orange (1971), 2001: A Space Odyssey (1968), Dr. Strangelove (1964))
  • Pulp Fiction (1994) (denne står seg klart best av Tarantino sine filmer)
  • Mulholland Drive (2001) (måtte ha med en David Lynch film)
Tydeligvis ingen tvil om hva som var mine formative år... De beste årene både for film OG det å være United fan, hehe.

Ellers er jeg svært svak for sci-fi. Star Wars, alt Villeneuve har tatt i de siste årene (som du nevner) (Arrival, Blade Runner 2049, Dune), veldig mye av det Alex Garland har gjort (Ex Machina, serien Devs)
post liked by: Belfastboy, Can2, Rød Pølse, Spirograf1, Blodfink, Ryder, Pwint

RedTrafford
Donor

Spirograf1 wrote: 01 Mar 2025, 01:43
Topp fem er ganske brutalt å velge ut
Egentlig bare fire plasser, Gudfaren sjal jo alltid være på toppen😃

Ellers brutalt ja.
post liked by: Belfastboy, Can2, Rød Pølse, Spirograf1, Pwint

Vidar Dale Fjeld
Liker gitt: 296
Liker mottatt: 1163

The Shawshank Redemption
Gjøkeredet.
Pianisten.
The Shining.
Nattsvermeren...
post liked by: Belfastboy, Can2, Rød Pølse, Spirograf1, RedTrafford, Pwint

alfen74
Liker gitt: 1455
Liker mottatt: 1434

Spirograf1 wrote: 01 Mar 2025, 01:43 Topp fem er ganske brutalt å velge ut og det er såååå mye som spiller inn.
Når i livet så man filmen og hvilken livssituasjon hadde man på tidspunktet, har man sett den på nytt, hvilken nerve traff den, osv, osv.
Helt enig, @Spirograf1 . Konteksten har mye å si. Jeg prøver meg derfor med en personlig favoritt for hvert tiår:

- 70-tallet: Olsenbanden for Full Musikk
- 80-tallet: Back to the Future
- 90-tallet: Four Weddings and a Funeral
- 2000-tallet: Ocean's Eleven
- 2010-tallet: Midnight in Paris

(Beklager mange "lettvektere" kunstnerisk sett.)
post liked by: Can2, Rød Pølse, Pwint, Belfastboy, Pink Final
Post Reply