(PL) Aston Villa-Manchester United 6.10

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

10Hag
Posts: 2370
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 5668
Liker mottatt: 8556

Veldig synd at engelsk på skolen ble nedprioritert i Spania og Italia (Sør-Europa generelt) frem til 2000-tallet. For ikke å snakke om Sør-Amerika.

Er mange gode managere som rett og slett ikke kan engelsk, og som da egentlig ikke blir aktuelle for United.

Bare for å virkelig vri debatten vekk fra kjernen 😂 Sorry!

Er enig med at det ikke finnes flere unnskyldninger for Ten Hag. Og som @Pwint sier... Vi har nettopp bygd en svindyr stall for Ten Hag. Og ut av de tror jeg ikke det er mange spillere som ville passet for de fleste managere. Mazraoui synes jeg virker universelt god, med få svakheter. Altså ingen spesialist, men bare en veldig god allrounder.

Veldig lett å se for seg at noen managere ville oppgradert på spillere som Højlund, Zirkzee, Antony... Ja, til og med kanskje Onana, Ugarte og Martinez. De har åpenbare svakheter som ikke vil passe til enhver type manager.

Så selv om vi har råd til å sparke Ten Hag blir det jo nok en ny runde med å fornye stallen. Og sånn vil det være helt til vi treffer rett manager, kvitter oss med de rette og får kjøpt de rette. Ikke unikt for United da. Vi ser like store utskiftninger i mange andre klubber som sliter.

To ting er uansett rimelig sikkert:
Ten Hag er ikke rett mann.
Og troppen vår er et stilmessig lappeteppe.
post liked by: Pwint, Ryder, Can2, RedTrafford
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 4019
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 20392
Liker mottatt: 13784

Ja, enig @10Hag. Så tror jeg likevel at vi hadde hatt langt mer aksept for en manager som hadde en klar (og moderne) spillestil, og vi kunne se tydelig forbedring. Jeg mener at mange managere har klart å få umiddelbar forbedring med de spillerne som var der fra før, og så har de etter hvert fått inn forsterkninger og gjort det enda bedre. Jeg husker at jeg ble litt sjokkert over at vi ikke fikk den "Nye manager boosten" under ten Hag. Tvert imot var begynnelsen helt elendig.

Ten Hag lost his first Premier League match, 2–1 at home to Brighton & Hove Albion on 7 August. Following a 4–0 defeat away to Brentford on 13 August in his second Premier League match, Ten Hag became the first Manchester United manager since John Chapman in 1921 to lose his first two games in charge.
post liked by: 10Hag, Jan Erik, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Jan Erik
Posts: 3879
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 13375
Liker mottatt: 14393

@Pwint, dette med Xabi er jo en del av problemet med å sparke EtH nå. Vi 'vet' jo at de ville ha Tuchel i sommer, men han ville ikke gå med organiseringen og den rollen han skulle ha. Dette går vel på hvem som skal bestemme kjøp/salg. Så hører vi at Simeone Inzaghi har takket nei. Forståelig nok, han har jo en grei jobb i dag. Southgate, Potter og lignende...der tror jeg Ashworth & co merker at det er ikke det supporterne vil ha. Så hvilke andre alternativer er ledige da? Xabi gjorde det jo bra i Barca (vant vel ligaen i 23?), men man får ikke akkurat gåsehud av det.

Poenget er vel at det er veldig få trenere tilgjengelig som vil ta United, som samtidig skaper begeistring hos alle.
post liked by: Andtho01, Can2, 10Hag, Pwint, RedTrafford
User avatar

Ryder
Posts: 5287
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 3203
Liker mottatt: 13225

Det skal veldig godt gjøres å få inn et førstevalg nå midt i sesong. Så alt peker jo mot at dersom vi sparker ETH nå, så blir det en interim-løsning mens klubben leter etter fast erstatter fram mot mai. Avveiningen blir i så fall om vi får et stort nok løft med noen som allerede er i klubben.

Tipper derfor de kommer til å sitte noenlunde stille i båten med mindre det blir full krise og opprør - samtidig vil nok det nok være konstant aktivitet med tanke på å hente nestemann.
post liked by: Jan Erik, LoveBruno&Rashford, Pwint, RedTrafford, Can2
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 5144
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 23628
Liker mottatt: 16297

Jeg tror vel egentlig ikke EtH får sparken denne uken.
Som nevnt mange ganger er det nok alternativene som bremser det.
Bortsett fra om det ikke var mer enn en hensikt å ansette Ruud som assist.
Eneste løsningen jeg ser nå. Ikke optimalt det heller i grunnen.

Står på united.no at united kunne fort ha hatt 11 poeng hvis og dersom, og som kan være fordel EtH sammen med lyspunkter her og der . Meningsløst. Når det spillemessig er det samme.
Kunne fort si at vi kunne hatt færre poeng også. 1 mot Fulham, tap mot CP og gud vet hva som hadde skjedd mot Soton hvis ikke Onana hadde tatt straffen.

Støtter det som skrives over her. Og er ganske oppgitt over det meste med United om dagen.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Frustrasjonen er såpass stor at jeg kan leve med Tuchel på en kontrakt ut sesongen
post liked by: Can2, Pwint, 10Hag
User avatar

Vidar Dale Fjeld
Posts: 207
Joined: 04 Aug 2022, 07:53
Liker gitt: 159
Liker mottatt: 495

Så syv kamper inn i sesongen har eiere og fans gitt opp...at jeg skulle lese noe slikt på et forum viser hvor lite tro en har på klubben, trener og eiere...er det fullstendig handlingslammelse så blir det slik...ETH har svekket autoritet, sutrer på media og stotrer frem ord på engelsk...ETH må gå nå.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 5144
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 23628
Liker mottatt: 16297

Hvis du skal tippe @Vidar Dale Fjeld
Hva tror du utfallet blir etter møtet i morgen?
post liked by: Blodfink
User avatar

Vidar Dale Fjeld
Posts: 207
Joined: 04 Aug 2022, 07:53
Liker gitt: 159
Liker mottatt: 495

RedTrafford wrote: 07 Oct 2024, 17:26 Hvis du skal tippe @Vidar Dale Fjeld
Hva tror du utfallet blir etter møtet i morgen?
At han blir sittende...og hele prosjektet med at klubben skal vinne PL blir forskjøvet med minst et nytt år...
post liked by: RedTrafford, Tringe, Blodfink

LoveBruno&Rashford
Posts: 228
Joined: 26 Feb 2024, 22:59
Liker gitt: 394
Liker mottatt: 990

Tipper Ten Hag får én landslags pause på seg og får sparken om én måned hvis ting ikke snur.
post liked by: Jan Erik, Pwint, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 5144
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 23628
Liker mottatt: 16297

Tenker at det blir sånn ja.

Og i så fall håper jeg at ledelsen ikke går ut og sier at han har deres fulle støtte eller noe.
Selv om det hadde vært interresant å høre et eller annet.

Nesten bedre de tar en spansk en. At de ikke har diskutert det.
Eller bare sier at Erik er vår manager.

For diskusjonen vil garantert komme opp igjen.
post liked by: Pwint, Can2, Jan Erik, Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 3373
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 5846
Liker mottatt: 7734

Med tanke på at jeg tippet 0-3 tap og vi fortjente det ene poenget vi fikk, så synes jeg dette var en positiv overraskelse. Aston Villa har vært veldig gode i år, mens vi har... ikke vært det.

Ville bare si det når jeg først er innom forumet her, selv om det er en stund siden kampen nå. Uniteds eks-manager Rangnick har i mellomtiden gitt Ståle litt å tenke på :o
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Rød Pølse, Jan Erik, Blodfink, Can2
Post Reply