Marcus Rashford

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.

Blodfink
Donor
Liker gitt: 28819
Liker mottatt: 23401

Enig der @Rød Pølse, kollektivet United er også en av skuffelsene :ghost:

Rashford er ikke den eneste som underpresterer, overhodet ikke.

Det litt positive er vel Maguire, Onana og McTominay. Ellers ser jeg ikke lyspunkter pr. nå :yikes:
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse
LUHG!

Rød Pølse
Liker gitt: 17820
Liker mottatt: 16163

Jeg vil ta med Højlund også i den mixen. Selv om han ikke har scoret i ligaen enda synes jeg han har vist at det bor mye fotball i den kroppen. Kampen hans mot Galatasaray er vel også den beste kampen av en enkeltspiller denne sesongen...🤔

Og Hannibal. Jeg glemte han et øyeblikk, men det lille vi har sett av han synes jeg har vært bra 👍
post liked by: Blodfink, RedTrafford
Football, bloody hell!

Blodfink
Donor
Liker gitt: 28819
Liker mottatt: 23401

Støttes @Rød Pølse
post liked by: Rød Pølse
LUHG!

messilingard
Moderator
Liker gitt: 3290
Liker mottatt: 11280

Jeg må innrømme at jeg blir skremt av å se hvor tafatt det er. Det er ingen vilje, det er ingen sult. Jeg vet veldig godt at Rashford er en av manges favoritt, men det her må vel alle være enig i at er langt under pari av hva man bør kunne forvente av det som skal være en nøkkelspiller?
post liked by: Pwint, 10Hag, RedTrafford, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

Pwint
Donor
Liker gitt: 20810
Liker mottatt: 13999

Kommer alltid til å respektere og like Rashford for den han har vært og kan være, men det vi ser nå er en spiller som ikke hører hjemme på førstelaget vårt. Kanskje han ikke har det noe godt for tiden, men gi nå mannen en pause. Garnacho og Antony er bedre valg enn Rash nå.
post liked by: RedTrafford, messilingard, 10Hag, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

RedTrafford
Donor
Liker gitt: 23912
Liker mottatt: 16557

Litt fri ville nok ha vært fint for han, fint for laget og fint for oss.
Last edited by RedTrafford on 03 Dec 2023, 15:31, edited 1 time in total.
post liked by: Pwint, messilingard, 10Hag, Blodfink

10Hag
Liker gitt: 5909
Liker mottatt: 8904

Det er trasig å se på. :|

Det som er virkelig trist (eller urovekkende) er at dette ikke er noe nytt. Har sett mange lignende kamper og klipp fra så og si de samtlige 7 siste sesongene der han er like tafatt og innsatsløs.

Derfor jeg aldri har klart å trykke ham til brystet som en favoritt. Uansett hvor god han er i perioder, så følges det opp av enda lengre perioder der han holder på slik.

Kan ikke lenger da lyve og si at jeg ønsker en slik spiller i klubben. Det er giftig når vår best betalte og største stjerne holder på slik. Det viser at United belønner slikt med høy lønn og fast plass på laget i form av klippekort.

Det er bare fullstendig uforsvarlig, uavhengig hvor stor favoritt han er hos mange.
post liked by: Pwint, RedTrafford, Blodfink, alfen74

Alf banan
Liker gitt: 39
Liker mottatt: 807

Som jeg skrev i en annen post. Virker som Rashford demonstrerer fordi han må spille på høyre. Og at ikke ten Hag ser det er for meg merkelig. Hele verden ser det jo. Den innsatsen Rashford stiller med burde være nok til å bli solgt/ degradert til u-21 laget. Nok er nok.
post liked by: Pwint, 10Hag, RedTrafford, Blodfink, Jan Erik

10Hag

Jepp. Men Rashford har dessverre gjort nøyaktig det samme også i lange perioder hvor han og har spilt på sin foretrukne venstre ving.

Så det kan godt hende han demonstrerer nå, som er utilgivelig.

Men hans generelle innsatskurve/formkurve fordelt over de 7 siste sesongene er og uakseptabel.

Vi kan ikke lenger bygge prosjekt rundt slike luksusspillere. Fremtiden må være sultne, motiverte spillere som leverer full innsats gjennom en hel sesong, hver sesong. Og da helst med tekniske og taktiske ferdigheter som tilsier at de kan spille en type fotball som er dominerende.
post liked by: Pwint, RedTrafford, Blodfink, Jan Erik

Pwint
Donor

Neville sier det godt her:

“As a local lad, if your confidence is down and you’re not getting goals or assists, it's not a problem. But you do not stop running for that badge, that shirt and those supporters. Because you’re supposedly one of them. What he did last night [Saturday] was nowhere near acceptable.”
post liked by: 10Hag, Jan Erik, RedTrafford, Blodfink
— Eric Cantona

Ryder
Liker gitt: 3243
Liker mottatt: 13437

Har gått i krigen for Rashford mange ganger, men nå begynner begeret å bli fullt og det er utrolig trist.

Det KAN ha årsaker vi ikke vet om, personlige ting eller skade (han spiller mistenkelig likt som i 21/22-sesongen, da han var hel- og halvskadet mye av tiden), men det han utstråler om dagen er direkte skadelig for laget.
Husker jeg sa etter 21/22 at han måtte få en sesong til for å bevise at han fortsatt hadde nivået, men at dersom det skjedde igjen burde vi vurdere framtida hans. Og nå er vi der, er jeg redd, med mindre det skjer en forvandling ganske fort.

Rashfords defensive innsats ser ofte enda verre ut enn den er, fordi han rett og slett er en dårlig forsvarer. Han er der, men leder veldig ofte motstanderen inn i farlig rom i stedet for bort fra det. Han mangler bortimot alt av basiske defensive instinkter, som å alltid være mellom ballfører og mål. Sånn har det riktignok alltid vært, og husker godt at han under Solskjær fikk nærmest fri fra alle defensive forpliktelser for å kunne være mest mulig effektiv i angrep. Det har åpenbart festet seg, for han klarer ikke å omstille seg til en annen type rolle.

Alle kan ha perioder med dårlig form, det er greit. Men du kan ikke gå rundt i kamp etter kamp og surmule og tilsynelatende gi blaffen. Heller mer og mer til at han ikke har den mentale styrken til å takle tøffe tak. Vi reagerer alle forskjellig på motgang - hos noen går det en faen i dem og de jobber hardere enn noen gang, mens andre har lettere for å gi opp og trekke seg unna. Det er fight or flight, og mye tyder på at Rashford havner i sistnevnte kategori.

Støttet lenge ETH i å beholde Rashford på laget - har du spillere med så høyt toppnivå er det rett og rimelig at de får lov til å tære litt på kontoen og spille seg i form. Synes også Rash ble for hardt kritisert tidlig i sesongen, da sto han tross alt bak mye av det (lille) vi skapte. Men siden har det gått enda brattere nedover og nå er det ingen ting igjen, han er blitt et handicap for laget

Enten får ETH sette ham på benken, så får Rashford vise at han er sterk nok til å takle det og komme tilbake. Er han ikke det, er han ikke laget av rett materiale uansett. Og dersom ETH insisterer å la ham spille, sett ham for guds skyld på venstre (eller som spiss) i stedet for på høyre.

Om hele sesongen blir slik som starten har vært, er det grunn til å vurdere om Rashford bør være med videre. Det er vondt å tenke og skrive, helt siden debuten har han vært blant mine absolutt største favorittspillere.
post liked by: Pwint, messilingard, RedTrafford

10Hag

Marcus Rashford sin familie (navngis ikke, men alluderes til at det er hans bror og agent) kontaktet den som satt leserbørs etter Newcastle-kampen, og klaget på lave karakterer.

It never ends...
Last edited by 10Hag on 05 Dec 2023, 13:21, edited 1 time in total.
post liked by: Pwint, RedTrafford, Blodfink

Pwint
Donor

Kunne han ikke heller tatt det til seg? Sett at det lå noe i det? Forsøkt å forbedre seg til neste kamp?
post liked by: 10Hag, Tringe, RedTrafford, Blodfink
— Eric Cantona

messilingard
Moderator
Liker gitt: 3290
Liker mottatt: 11280

10Hag wrote: 05 Dec 2023, 13:06 Marcus Rashford sin bror og agent kontaktet aviser i England som satt leserbørs etter Newcastle-kampen, og klaget på lave karakterer.

It never ends...
Hvor fant du denne informasjonen? Finner ingenting på det selv.
LoveUnitedHateGlazers

10Hag

@messilingard: Siste ep. av Manchester is Red podcast. Husker ikke minuttmarkering, men det er i forbindelse med gjennomgangen av Newcastle-kampen fra presseboksen.
post liked by: messilingard, Blodfink
Post Reply