Ralf Rangnick

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4520
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2972
Liker mottatt: 9890

@Jan Anders

Har det egentlig noe å si hvordan spillergruppen reagerer denne sesongen? 4. plassen er ganske usannsynlig at vi får tak i og hvilken posisjon vi ender på nedover derifra spiller vel egentlig ingen rolle. Spør du meg så har spillerne veldig godt av å bli stilt ansvarlig for sine prestasjoner. I utgangspunktet så mener jeg at evaluering bør skje internt, men slik denne spillerstallen har holdt på i år så gjør det meg ingenting at dette blir tatt i all offentlighet. Snarere tvert i mot så tror jeg det er nødvendig. At Rangnick i tillegg påpeker strukturen og organiseringen i klubben slik at klubben faktisk forstår omfanget av arbeidet som de står ovenfor er også absolutt nødvendig. Dette er kanskje en ubehagelig sannhet, men jeg mener at det er sunt at nettopp dette blir påpekt også. Hadde Rangnick tatt alt dette internt hadde presset mot klubben vært betraktelig mindre.

Rangnick har på ingen måter vært en god interim manager, dagens tropp er langt på nær designet for å spille slik Rangnick ønsker. Det sagt så er han en mann som absolutt bør lyttes til, PKene den siste perioden har vært interessante. Det jeg konkluderer med etter de er at han tross alt vet hva han prater om.
post liked by: Pancho P, Pangaea, Ryder
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 402

@messilingard
Jada, ser absolutt argumentene dine. Og godt mulig ting bør luftes for hele verden.
Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal mene, derav ambivalensen. Nyter den forfriskende ærligheten jeg og, for all del, men får også litt vond følelse av dette.
User avatar

Pangaea
Posts: 2965
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4572
Liker mottatt: 6077

Intervju med Rangnick for MUTV. Sier mye av det samme som i tordentalen i pressekonferansen, men interessant likevel.

:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
messilingard wrote:23 Apr 2022, 10:44 4. plassen er ganske usannsynlig at vi får tak i og hvilken posisjon vi ender på nedover derifra spiller vel egentlig ingen rolle.
Personlig er jeg enig, men fra klubbens synspunkt har det nok litt å si likevel. Da tenker jeg først og fremst på de nye reglene som UEFA holder på å implementere, der de største klubbene kan komme inn bakdøra basert på co-efficient score. Om United havner helt utenfor Europa, taper vi mange poeng, men kommer vi til EL f.eks., så blir det okay. Men klart, målet må jo være at slikt blir komplett irrelevant, og vi i framtida med nytt lag vil kvalifisere oss til CL som vanlig via ligaposisjon.
post liked by: messilingard, Ryder, RedTrafford, Pancho P, Blodfink

Deleted User 595

@Pangaea: Det som er meget interessant med dette intervjuet, er at det på lang vei bekrefter at klubben har sanksjonert disse uttalelsene. Her får han ikke bare lov å si disse tingene på MUTV, men det virker heller ikke å være spesielt klippet eller sensurert.

Altså er ledelsen med all sannsynlighet enig i Rangnicks analyse under pressekonferansen. Det er desto gledeligere å vite.

Har nesten aldri sett noe lignende på MUTV, siden Roy Keane, og godt er det. Det trengs. Ærlighet og åpen kommunikasjon med fansen. Nok PR-spinn og positiv propaganda.
Last edited by Deleted User 595 on 23 Apr 2022, 11:03, edited 1 time in total.
post liked by: Pangaea, RedTrafford, Ryder, Pancho P, Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2965
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4572
Liker mottatt: 6077

Godt poeng @GBailey. Det styrker meg i troen på at dette er noe klubben som helhet er enig i, og ikke 'bare' noe Rangnick tømmer ut av seg i frustrasjon pga motarbeidelse internt.

Han er kanskje ingen Sir Alex, men han kan det med å bruke media som kommunikasjonskanal.

Må også få påpeke at han nok en gang bruker uttrykket "in person" om ten Hag. Altså vi kan være 99% sikker på at de har pratet en del, men ikke fysisk, så han skjuler seg litt bak det på diverse spørsmål.
post liked by: Pancho P
User avatar

Ryder
Posts: 4892
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2854
Liker mottatt: 11485

Tenker at situasjonen nå er slik at det måtte bli verre for å bli bedre, selv om det er vondt å bevitne.

Om Rangnick hadde klart å få oss til en fjerdeplass, med helt greit spill og resultater, hadde ledelsen kunne insistert på "stø kurs" og fortsatt akkurat som før. Nå mistenker jeg ikke at RR har sabotert med vilje, altså - men jeg tror han er ganske sjokkert over det han har møtt. Jo mer han har sett og opplevd, jo mer har fokus flyttet seg fra enkeltkamper på banen til større strukturelle spørsmål.

Skribenten Michael Cox (The Athletic) har jo vært nærmest manisk negativ til Rangnick, hevder han fikk jobben kun pga god PR og nærmest er usikket til å være manager i 2022. Han kan nok ha et poeng angående dag-til-dag-jobbing på felt og det menneskelige aspektet - men tror samtidig han undervurderer andre aspekter ved ansettelsen (selv om Cox sikkert også vil tolke de siste uttalelsene som egen-PR og ansvarsfraskrivelse fra RR). Jeg klarer ikke HELT å tro at dette skulle være en slags masterplan fra Murtough, at han forutså alt det som nå har skjedd, de hadde nok håpt på en større effekt også på banen. Men at de var klar over at de hadde hentet en klubb-bygger like mye som en manager, er jeg ikke i tvil om. Rangnicks jobb var i alle fall delvis ment å være en analysejobb. Og jeg tror han har lært mer ved å være på feltet og i garderoben, og ikke bare på et kontor, i disse månedene.
post liked by: Pangaea, Pancho P, Pink Final
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7833
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28721
Liker mottatt: 19112

Jeg satt på gjerdet ifht Ralf Rangnick.
Men har blitt stadig mer negativ.
Vil si at de postene dere har @GBailey, @Pangaea, @Ryder gir meg et større perspektiv.
Det er noe av det fine med Unitedforum.
Når det skrives sak med gode begrunnelser er det svært lærerikt.
Bare de tre postene over her får meg til å se den verdien Rangnick kan ha for framtidens Manchester United.
post liked by: Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2638
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13986
Liker mottatt: 8996

Eg var så naiv at eg trudde Rangnick skulle vere mannen som fekk United på rett kjøl, sjølv som manager. Før han blei tilsett fekk vi høyre kor briljant han var som taktikar, lagbyggar og ikkje minst pedagog. Eg trur trur fortsatt at alt dette stemmer, men spelargruppa har ikkje evna eller villa å ta til seg tankane hans, og då vert også Ralfen éin til i rekka av dei som har mislukkast post-Fergie.

Kanskje har han vore for naiv, prinsippfast eller til og med prinsipplaus, men hovudskulda av problema til Manchester United denne sesongen må tilleggast spelarane. Eg trur ikkje det finst den manager som kunne ha skapt eit vinnarlag av denne gjengen.
post liked by: Pink Final, Pangaea
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 477

Syns det er litt merkelig at han snakker ned spillergruppen foran pressen og forventer at spillerne skal spille for han etterpå. Syns de har virket helt blottet for selvtillit og energi.
Kan bare snakke for meg selv, men jeg vet at jeg ikke orker og stå på hvis lederen min behandler meg dårlig.
post liked by: Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4520
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2972
Liker mottatt: 9890

@PWD A Devil for life

Joa, men i det tilfelle her så er det vel arbeidstakerne som må ta seg sammen. Og Rangnick har vel sikkert tatt opp problemstillingen internt også. Også er det greit å nevne at dette er toppidrett hvor media er en del av arbeidshverdagen, i tillegg så er vel kravene ganske annerledes enn fra arbeidslivet ellers.
post liked by: Pink Final, Pangaea, Blodfink, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2965
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4572
Liker mottatt: 6077

Når det har pågått så lenge som med denne gjengen her, med flere managere, så synes jeg det er helt innafor å gi ganske så eksplisitt kritikk til pressen. Har kommuniserer egentlig med spillerne, sier at nok er nok, dere spiller for framtiden deres i klubben, ta dere sammen, ellers blir det rett ut døra i sommer. Siste advarsel.
post liked by: Blodfink, Pancho P

Deleted User 477

@messilingard
Jeg trodde personlig at i et høy prestasjons miljø som United er/eller skal være. så er trivsel enda viktigere for og prestere. Man trenger ikke ekstra tykke briller for og se at mye er galt med trivselen til spillerne.
Jeg tror at neste sesong blir bra under Ten Haag, men viktig og bygge et godt miljø. og der vet nok RR hvem som er råtne epler og det er en god ting.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
@ pangaea
Det som blir mest spennende for meg når det gjelder RR er om han får bli konsulent etter sesongen.
Om klubben har lært , eller om de ikke liker at han er så frittalende og sender han på dør siden resultatene ikke har imponert.
post liked by: Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4520
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2972
Liker mottatt: 9890

Dersom disse spillerne ikke tåler å bli kritisert offentlig av manageren sin etter et halvt år med for dårlige prestasjoner så klarer vi oss fint uten. Dette er fotballspillere i PL i det som skal være en av verdens største fotballklubber og ikke en offentlig ansatt i Norge AS.
post liked by: Blodfink, Pangaea, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2965
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4572
Liker mottatt: 6077

Trivsel og godt miljø er absolutt viktig, men fra det som har lekket ut så virker det ikke akkurat som det er trenerne som skaper dårlig stemning. Tror dessverre vi har sydd puter under armene på dem for lenge, håpt at "armen rundt skulderen" skulle fungere. Men nå har Rangnick blitt lei, helt drittlei, og forteller dem hvor skapet skal stå. Tror ikke det er tilfeldig at han går ut i media på den måten der. Men ja, det blir spennende å se hva som skjer med Rangnick neste sesong, om han får en ganske sentral rolle lenger oppe i systemet, eller om han blir marginalisert eller skviset helt ut.
post liked by: Pink Final, messilingard, Pancho P

Deleted User 595

Det avhenger nok om ten Hag har bruk for Rangnick eller ikke. Har håp og tro på at de har snakket ganske mye sammen, som du sa @Pangaea.

At Rangnick gjengir kritikken i klubbens egen kanal, bekrefter på lang vei at klubben ikke synes dette er problematisk. Implisitt er det en enighet om at nok er nok, og at spillerne står på huggeblokka til sommeren.
post liked by: Pancho P, messilingard, Pangaea
Post Reply