Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Vidar Dale Fjeld

Godt at meningspolitiet også har inntatt dette Unitedforumet...mener en ikke det som majoriteten mener er en negativ. På tide med en lengre pause herfra.

Deleted User 430

Ryder wrote:10 Nov 2021, 23:15 Under vanskelige omstendigheter, like fullt de samme omstendighetene alle andre har hatt.
Ikke noe å si på at situasjonen har vært likt for alle, men, for min del, er det et klart skille på hvilke klubber som baserer seg på bruk av unge/egenutviklede spillere og ikke opp gjennom årene og sånn sett er United/Solskjær en av dem som kommer "verst" ut av situasjonen de er i. Han kunne selvsagt gjort det enda bedre og vært enda tøffere, men samtidig blir det vanskelig å fylle opp treningsfeltet enda mer med unggutter når de ikke klarer å bli kvitt eksisterende spillere. Da blir det en avveining av hva som er mest gunstig for utviklingen i situasjonen de er i for øyeblikket.

Selv mener jeg det har vært tydelig de første årene at han ønsker å bruke ungguttene, men at ting bla. utenfor hans kontroll har bidratt kraftig til at vi i begynnelsen av denne sesongen ikke har fått sett det like mye som vi ønsker.

Ting kan helt klart bli bedre, men pre-covid syns ihvertfall jeg det var mye spennende på gang når det gjaldt bruk av unggutter.
post liked by: Pink Final, Cola2

Deleted User 429

Solskjær har kanskje også blitt litt offer for egen tankegang siden ungdomslagene til klubben nå stort sett kjører med spillere som er yngre enn de "trenger" å være, som gjør at enda flere av de eldste, de som skal være nærmest førstelaget, blir sendt ut på lån for å gi plass til 17-19-åringer på u-23-laget. Jeg tror nok at Covid har spilt inn her også siden det ellers ville vært lettere å gi noen av disse eldste yngre spilletid både på u-23 og a-laget samtidig som de trener kun med sistnevnte tropp. På lang sikt er uansett dette helt riktig å gjøre i mine øyne, det burde være veldig nyttig erfaring å komme inn tidlig på u-23-laget og møte spillere som er flere år eldre.
post liked by: Pink Final, Cola2
User avatar

Ryder
Posts: 4929
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2887
Liker mottatt: 11666

Uansett hva man mener om bruken, er det vel viktig å huske at akademisatsing er langsiktig og ikke noe som gir uttelling over natta. Samt at nåløyet er ekstremt trangt for å nå opp på førstelaget i en storklubb.
United.no har jo saken nå om at vi er klubben som produserer flest PL-spillere - og sånn har det vel vært lenge? Den nye satsingen har neppe gitt utslag på den statistikken ennå, blir spennende å se om noen år.
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Sitter i mørket med stearinlys og leser Dagbladet fra 10/11-21.
Hvorfor går en Norsk avis sammen med Øyvind Alsaker, å trykke ned OGS?
Kun for klkk bit?
"Alsaker mener det er flere spørsmål om spillergruppa står bak Solskjær. Men rykter han har plukket opp på diverse pubér
- Vil de blø for ham? Er det en god kultur i klubben eller holder det på å råtne? Det er slike spørsmål man stiller seg selv. Er det kjørt, så er det vanskelig å snu, sier han.

Hva vet han om garerobekulturen i United? Som vanlig gjetter han
Han sier at de nærmeste til å overta etter OGS er Ten Hag og Brendan Rodgers
Ten Hag er vant til spillestil i Nederland....
Brendan Rogers kjenner spillet i PL, mye tøffere enn i Nederland, men kan han fortsetter med DNA United profilen, som OGS har fått tilbake.
Vi har, og alle har/hatt, ett Covid 19 problem. OG DET Må vi ta Hensyn til, og det gjelder alle klubber.
Engels presse er velkjent å ødelegge spesielt manager, men også enkelt spillere.
Men det er stort sett Manageren som blir sparket, er det riktig? Nei mener jeg, yter du ikke maksimalt når du er på banen,
hårføner, benken og la en annen prøve seg

PLEASE: Er det ikke mulighet å la dette ligge til sesongen er over.

PS: Den som til og med har vært verre enn OGS, ifølge britisk presse er en kjent franskmann.
Tror han vil være 60% skadet ut sesongen.
Slipp inn DvB og la denne franskmannen slite benken ut sesongen

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Eg, og mange med meg, stilte spørsmålet vedrørande sparkingen av Mourinho, og det gjelder endå meir no:
-Korleis kan vi gje OGS startsett all skyld for manglende utvikling i laget, når vi alle veit at United ikkje har sportslig struktur bak?

Alle veit at neste manager vil mislykkes. Det er derfor ingen topp managere vil til United.

United:
If You Fail to Plan, You Are Planning to Fail.

NB, eg ville at Mourinho skulle ut, men trudde vi kom til å feile ved neste manager. Og det gjer vi no også.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 385
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 24
Liker mottatt: 535

Otac wrote:12 Nov 2021, 08:05 -Korleis kan vi gje OGS startsett all skyld for manglende utvikling i laget, når vi alle veit at United ikkje har sportslig struktur bak?
Vi kan ikke gi Solskjær skylden for ting som skjer utenfor hans ansvarsområde. Solskjær har først og fremst ansvar for å trene og organisere førstelaget, og vinne fotballkamper.

Så kan man jo tolke som man vil hvor bra han har gjort denne jobben.
post liked by: Pancho P, PAK, Ryder

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Harry Greaves,

Men har det ligget til rette for at OGS skal kunne få gjere sin so god jobb som vi krever?
User avatar

PAK
Donor
Posts: 82
Joined: 24 Oct 2021, 19:20
Liker gitt: 239
Liker mottatt: 154

Otac wrote:12 Nov 2021, 08:05 Alle veit at neste manager vil mislykkes. Det er derfor ingen topp managere vil til United.
Har du kilder for denne påstanden? Spør, for jeg har ikke lest noe om det.
post liked by: Pancho P
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3314
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 15745
Liker mottatt: 10561

Det som forundrer meg (angående dette med sparking av managere) er at vi ikke har en gjennomgang ved kontraktsfornyelse. Dersom det virkelig er slik at f.eks. Solskjær ikke har støtte i garderoben, eller at Mourinho plaget vettet av alle rundt seg osv. så burde det ikke vært inngått nye lange kontrakter. Dette burde vi ha visst om. Slike ting oppstår sjelden over natten. Snakk med spillere, apparat etc. og se etter hvordan det egentlig går før man skriver en ny 3 års kontrakt. Og ha en plan B. Hold oversikten over hvilke managere som har den kunnskapen man trenger og som kan ta over dersom det ikke går med den nåværende. Kjenner jeg blir litt oppgitt når jeg leser at vi ikke har tenkt tanken engang på hva som skal skje om Solskjær feiler. Eller at vi ikke har noen plan B. Det er en enorm organisasjon dette her. Burde vært langt mer profesjonell.
post liked by: Ryder, PAK, Pink Final, Pancho P, Buchan, Cola2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4929
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2887
Liker mottatt: 11666

Otac wrote: 12 Nov 2021, 08:25 @Harry Greaves,

Men har det ligget til rette for at OGS skal kunne få gjere sin so god jobb som vi krever?
Han har fått velge sitt eget støtteapparat. Han har også fått veldig mye penger til spillerkjøp (jada, selv om vi med vår omsetning burde kunne brukt enda litt mer). Så vidt jeg vet er treningsfasiliteter osv på stell. Han har fått mer tålmodighet og arbeidsro enn det som er vanlig i tilsvarende store klubber. Klubben har lyttet til ham med tanke på akademiet. Inntrykket mitt er at han stort sett har fått godt gjennomslag for sine tanker og ønsker. Ingen manager, selv ikke Pep, kan få ALT han peker på.

Så vet vi alle at det er problemer i klubben, men de største viser seg kanskje i situasjoner som den vi står i nå? Når de skal ta avgjørelser om managerens framtid kan de jo ikke involvere manageren eller støtteapparatet hans. Da står de på bar bakke med sin manglende fotballkunnskap. Ingen faglig kontinuitet bortsett fra de som kanskje får sparken.

Tror ikke OGS har hatt for lite påvirkning, kanskje heller motsatt. Han har måttet ta ansvar for ting han ikke skulle trengt å tenke på.
post liked by: PAK, Pink Final, Pancho P, Pwint, Buchan, Cola2

Deleted User 108

Solskjær har selvfølgelig gjort en alt for dårlig jobb når det gjelder å utvikle en spillestil og et system. Medspillerne gjør ikke hverandre gode. Med denne troppen bør United selvsagt være helt der oppe. Champions league gruppen bør vi egentlig cruise igjennom. Hvorfor lærer vi aldri å forsvare oss på dødball? Hvorfor blir vi aldri gode på offensiv dødball? Hvorfor tar vi aldri tak i kampene fra start, hvorfor begynner vi alltid å prøve etter at motstanderen tar ledelsen? Dette er ikke tilfeldigheter når det skjer uke inn, uke ut. Hva vet Solskjær, Phelan, Mckenna og Carrick om slike ting?
post liked by: Pwint, Pink Final, Pancho P, Buchan, PAK, Cola2

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

PAK wrote: 12 Nov 2021, 08:33 Har du kilder for denne påstanden? Spør, for jeg har ikke lest noe om det.
De to beste managerene i verden pdd har allerede sagt nei til United. Det burde underbygge påstanden godt nok.

Deleted User 108

Conte må vel sies å være blant verdens beste managere og det ryktes jo veldig at han drømte om å ta over Manchester United nå. Men du har kanskje inside information om noe annet @Otac

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Mcilroy wrote: 12 Nov 2021, 12:40 Conte må vel sies å være blant verdens beste managere og det ryktes jo veldig at han drømte om å ta over Manchester United nå. Men du har kanskje inside information om noe annet @Otac
Eg tør påstå at å vite kva Conte drøymer om er Inside information på nivå.. 😅
post liked by: TheMonolith
Post Reply