[PL] Liverpool - Manchester United (19-04-22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4284
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 19228
Liker mottatt: 12452

Nekter å tro at hverken under OGS eller RR så har dette laget vært i nærheten av noen kamp plan i det hele tatt. Enten så driter de i hva manager sier eller så flyter det bare grøt oppi skallen på de aller fleste. I hvertfall på det sportslig plan.
post liked by: Pancho P, Pink Final, MektigeTHOR

Deleted User 430

Pink Final wrote:19 Apr 2022, 23:00 Samtidig så tror jeg aldri Solskjær ønsket seg spilleren.
Vi hadde jo ikke bruk for van de Beek med Bruno i laget.
Akkurat det er jeg litt uenig i. Tror faktisk han ønsket seg DvdB, men at bruken av han var avhengig av en ny dm også.
I en duo på midten stolte han opplagt ikke på han og da ble han ren backup for en Bruno, som ikke akkurat spilte seg ut av laget, istedenfor å spille i en mer 3'er på midten sammen med Bruno og ny dm..
User avatar

Måns
Donor
Posts: 206
Joined: 24 Oct 2021, 18:29
Liker gitt: 530
Liker mottatt: 697

Personlig savner jeg selvsagt å holde med et lag som vinner (spesielt med tanke på all dritten jeg får slengt etter meg i morgen på jobben). Men mest av alt savner jeg å holde med et lag hvor spillerne faktisk bryr seg...
post liked by: Pink Final, Ryder, Pancho P, Pangaea, RedTrafford
User avatar

Pangaea
Posts: 3049
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4818
Liker mottatt: 6432

Om jeg leste riktig, så var det verste tapet vårt på Anfield før denne kampen 0-4, så det ble vertfall ikke ny rekord (mulig det bare var i ligaen, jeg har ikke så god 'koll' på slikt).

Tror ingen i realiteten hadde forventet verken seier eller poeng her, som er trist i seg selv, men nesten det verste er at vi gjorde en så dårlig jobb, og egentlig ikke ga dem kamp i det hele tatt. Liverpool gjorde det dårligere enn dette United-laget for ikke så grusomt lenge siden, men de ga oss alltid kamp, selv på Old Trafford. Men disse spillerne klarer ikke, vil ikke, eller gidder ikke. Ja greit, det er stor nivåforskjell mellom lagene, men litt innsats hadde ikke skadet. Bare for å ta enda et lite eksempel: Dalot kunne taklet Mane eller hvem det nå var rett før 4-0. Hadde blitt frispark, kanskje gult, men de hadde ikke fått en gull-overgang mot oss. Og Maguire kunne unngått å steppet ut i totalt feil øyeblikk, og han hadde skjært av pasningen bak ham. Og AWB kunne fulgt Salah leeeeeeeeeeenge før han begynte. Sto som en treningskjegle helt alene der ut, med Salah i tomt rom i farlig område. Okay, det ble heller fire eksempler, haha. Men det er sååå utrolig mye som er galt med hvordan spillerne våre oppfører seg utpå der. Omtrent som de ikke klarer å oppfatte noe som helst rundt dem, null "awareness". Det handler om å "se" hva som vil skje i neste trekk, eller vertfall neste pasning. De kan jo ikke være så komplette idioter at det som er åpenbart for oss hjemme er helt fjernt for denne gjengen som tross alt spiller i PL??

Joda, ting går fort og Liverpool er gode, men jeg forventer faktisk mer av en forsvarsspiller i Manchester United. Både Rio og Vidic hadde bitt hodet av både Maguire og AWB for denne "jobben" der, men slike spillere har vi dessverre ikke lenger.

Sikkert diverse kjefting og gauling i garderoben nå, men det er for sent. Kampen er over, og vi ble utklasset. Igjen :(
post liked by: Pink Final, Ryder, Pancho P, MektigeTHOR
User avatar

Ryder
Posts: 4921
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2882
Liker mottatt: 11624

RedTrafford wrote: 19 Apr 2022, 23:17 Nekter å tro at hverken under OGS eller RR så har dette laget vært i nærheten av noen kamp plan i det hele tatt. Enten så driter de i hva manager sier eller så flyter det bare grøt oppi skallen på de aller fleste. I hvertfall på det sportslig plan.
Så mange taktiske feilvalg og manglende lesing av spill at jeg er tilbøyelig til å være enig. Selv helt uten coaching skal det være mulig å ta bedre avgjørelser for fotballspillere på dette nivået.
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Pink Final, Måns, Pangaea

Deleted User 430

messilingard wrote:19 Apr 2022, 23:15 Thiago påsto selv etter overgangen til Liverpool at United aldri var aktuelle,
Hadde blitt min favorittspiller gjennom tidene om han sa noe annet😂
post liked by: Pancho P, Pink Final, messilingard, Pangaea
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7886
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28994
Liker mottatt: 19373

Vi prøvde på det samme som under Solskjær.
Pasninger i bakrom.
Det er fremdeles beholdningen vår offensivt.
Defensivt løper de mellom linjene våre som de vil.
Én enkelt pasning var alt som skulle til, flere ganger.
Orker ikke finne syndebukker.
Men vi er lenger unna enn vi har vært som jeg kan huske.
post liked by: Måns
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 3049
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4818
Liker mottatt: 6432

Canto wrote:19 Apr 2022, 23:15 Jeg er litt uenig med dere ang Mejbri. Jo, innsats og tæl. Absolutt, men han må ikke la hodet koke nesten over. En Atkinson i det milde hjørnet er det eneste som hindrer to gule på 5 minutter. Det sagt, håper jeg å se han igjen med innsats og tæl, men kanskje litt mindre latinsk blod i årene.
Dessverre er det en av utfordringene med Hannibal Mejbri. Han har en tendens til å "miste hodet" eller være i overkant hissig på grøten. Det har blitt bedre de siste årene vil jeg si, men den delen av spillet hans er der fortsatt. Vet ikke om det er noe som "må" være der, som med Rooney, men han har fått noen dumme røde kort opp gjennom. Ikke så mange, men noen.
post liked by: Pink Final, Pancho P

MektigeTHOR
Posts: 498
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 848
Liker mottatt: 1407

Hvilken spiller som kaptein ønsker dere neste sesong? 🤔

Btw hørte på Keane i studio etter kampen. Jeez han har rett i det aller meste. 😵
post liked by: Pancho P, Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 3049
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4818
Liker mottatt: 6432

messilingard wrote:19 Apr 2022, 23:15 Thiago påsto selv etter overgangen til Liverpool at United aldri var aktuelle, men Dag Langerød vet tydeligvis bedre.
Han gikk tross alt til Liverpool, så kunne neppe sagt noe annet uansett fakta. Jeg vet ikke hva som var realiteten, men det virker klart at det var Glazers som ødela overgangen fra vår side, så får vi vel aldri svar på om han hadde kommet til slutt eller ikke. Hadde sikkert blitt dårlig i United uansett. Liverpool har noen mirakeldoktorer også virker det som. Må innrømme jeg synes det er litt merkelig, men så blir det selvsagt feil å si slikt i dag etter at de har grust oss. Men på litt mer generelt grunnlag, så vil det være ekstremt merkelig hvis ikke det er lag og/eller spillere der ute som ikke spiller helt rent, med en sport med utallige milliarder på spill, ekstremt populær, lite nåløye for å komme til en storklubb, og særs få dopingtester. Fint for spanske idrettsutøvere at de bare brente opp bevisene da...
post liked by: Pink Final, Pancho P, RedTrafford

Deleted User 402

Sikkert mange her som forstår mye mer enn meg, men forrige sesong var vi av de bedre defensivt. Vi hadde et lag som gikk på smeller, absolutt, men de kjempet, snudde kamper, jobbet sammen, ville noe.
Jada, jeg vet det var mangler, men denne kollapsen så jeg ikke komme.

Hva er det som foregår....
post liked by: Pancho P, Pink Final, Pangaea

Deleted User 430

Jan Anders wrote:19 Apr 2022, 23:30 Hva er det som foregår....
Tror det er den berømte dominoeffekten..
Oppgraderingen i midtforsvaret har stort sett vært skadet, noe som gjorde det planen til OGS om å stå høyere i banen falt i grus fra første forsøk, noe som igjen førte til enkle baklengs, usikkerheten spillerne imellom spredte seg, gnisninger dem imellom ble tydeligere og formdupp fra allerede slitne spillere var uunngåelig da ingenting av resultater eller prestasjoner ga ny motivasjon eller glede/energi i hverdagen.
Det mentale brøt sammen individuelt og kollektivt og vips så var de så langt i kjelleren at de ikke har klart å stable seg på beina igjen hverken før, under eller etter managerbyttet.
Det mentale er sterkt undervurdert, rett og slett..

Sånn ca dette er mine tanker om hva som foregår.
Last edited by Deleted User 430 on 19 Apr 2022, 23:41, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Pangaea
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7886
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28994
Liker mottatt: 19373

Ikke godt å si @Jan Anders.
Men alt av moral og lagfølelse er borte.
ALT.
Det har vært storm bak kulissene på Carrington denne sesongen, det er sikkert og visst.
Det er ikke noe samhold igjen.

Nestemann (ten Hag) har en stor jobb.
Og hvis det finnes ledere/sterke personligheter som har skapt konflikten må den/de bort.
Pronto.
post liked by: Pancho P, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4530
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2982
Liker mottatt: 9929

En god start er i alle fall at supporterne stiller seg bak ten Hag. Skal han slåss med oss også så er han ferdig før han rekker motta første lønnsslipp.

Nei, kan ikke denne sesongen bare bli over?
post liked by: Pancho P, Blodfink, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7886
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28994
Liker mottatt: 19373

Enig i det @messilingard - å stille seg bak manageren.
Vet ikke om jeg blir misfortått her?
Når jeg skriver at Glazer’s blander seg inn.
Så er ikke det miskreditt av ten Hag.
Jeg er bare så lei av hvor dårlig denne store klubben driftes og ledes.

Om 3 dager er det 9 år siden United slo Villa 3-0.
Van Persie hattrick og ligagull nummer 20.
Hadde ordnet til selskapeligheter hjemme den kvelden.
Kunne aldri sett for meg at vi havnet der vi er nå, da vi satt og koste oss med det trettende gullet under sir Alex.
post liked by: Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply