David De Gea

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7824
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28637
Liker mottatt: 19054

Jepp, Pickford er på lista @GBailey.

Ja det første skuddet på Molineux er rett på.
Men på returskuddet får de Gea opp hånda lynraskt.
Imponerende refleksredning.
Den er på ingen måte rett på.

Ja han er ingen spillende keeper alà Ederson.
Men jeg tror ikke vi henter ny keeper.
Det er flere posisjoner som bør prioriteres først.

Jeg ser på ham som kapteinsemne fordi han er så dedikert.
Virkelig en spiller som kan gå med hevet hode denne sesongen.

Angående Ronaldo er det ikke akkurat oppløftende hva som siver ut om dagen.
Absolutt vært viktig med alle scoringene sine.
Men det er rett og slett trist om det som skrives om hvordan han har oppført seg stemmer.
Bør holdes langt unna kapteinsbindet imo.
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Pink Final wrote:25 May 2022, 19:22 Jepp, Pickford er på lista @GBailey.

Ja det første skuddet på Molineux er rett på.
Men på returskuddet får de Gea opp hånda lynraskt.
Imponerende refleksredning.
Den er på ingen måte rett på.

Ja han er ingen spillende keeper alà Ederson.
Men jeg tror ikke vi henter ny keeper.
Det er flere posisjoner som bør prioriteres først.

Jeg ser på ham som kapteins emne fordi han er så dedikert.
Min mening er at en målvakt skall holde seg +/- innen for sin egen 16 meter.
Som kaptein kan han snakke med dommer, men å løpe fra sin egen 16 meter (uten at han helt sikkert har sett hele situasjonen),
til motsatt 16 meter føler jeg ikke er bra.
Setter dette i parentes, i NYR var Henrik Lundqvist for laget, utenom på isen, grunnet at en målvakt ikke kunne krysse red-line utenom ved bytte, eller at laget skulle spille 6-5 siste minuttene.)

Men jeg føler vi bør bytte kaptein i MU, men det er jobben til TH, ikke oss sofa slitere

Deleted User 595

Skal være litt mer beskrivende:
Ikke så veldig opp, men ja, han plasserer hendene hurtig til side. Så kommer skuddet rett i armene. Ville ikke klassifisert det som en enorm reaksjonsredning, men det blir kanskje subjektivt. Virker mer heldig at skuddet kommer akkurat der. Det jeg mente med midt på. Det er ikke midt på kroppen, men midt på den eneste logiske plassen å sette hendene i den posisjonen. Har sett 12-åringer gjøre identiske redninger.

Har sett de Gea gjøre lignende redninger som er langt bedre og mindre heldige. Var noen strekredninger for 4-5 år siden som var bedre og mindre tilfeldige.

Har mye mer sansen for den mot Leicester. Den er verdensklasse. Ikke noen 12-åringer som får slikt til. 😅

Ang. alle lekkasjene:
Ja, om man tror på at Ronaldo er slik.
Selv om Rashford ikke er nevnt like ofte med navn, er han den eneste som passer beskrivelsen til flere av de verste ryktene, som f.eks:

Rashford syntes det var latterlig at Elanga fikk spille så mye. Eneste i hans posisjon, og Sancho har spilt når han var skadefri. Så den er grei, det er Rashford. Eneste friske angrepsspiller som ikke har fått spille gjentatte ganger, er Rashford. Ergo, det må udiskutabelt være han.

Tror vi på det?

Klinsjet helt med Solskjær etter han hadde nevnt at han håpet "Doktoren" skulle fokusere på fotballen fremover. Virker som SAF og har gitt samme beskjed. Husker at familien til Rashford var ute og kritiserte Solskjær i media etter dette.

Tror vi på det?

Pluss noen flere punkt jeg ikke husker nå.

Tror vi på disse? Tror vi kun på det negative mot enkelte? Er vi som Ole @ the wheel på united.no, helt overbevist om at Ronaldo er grunnen til at alt er slik det er? Som totalt overser at flere av problemene oppstod før Ronaldos ankomst. Heck, flere av disse problemene oppstod før Solskjærs ankomst!

En viktig del av lekkasjene nevner og dette om Ronaldo:
Han var den i garderoben som prøvde å samle gruppa rundt Solskjær og støtte han når det stormet som verst.

Tror vi på det?
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
@Cola2: De skal jo det om man er tradisjonell. De beste lagene i verden opererer i større grad med keepere som skal fungere som en 11. utespiller når laget har ball. Defensivt er høytstående sweeping fellesnevner.

Hvis man bytter Allison med de Gea, ville ikke Liverpool kunne spilt slik de gjør. City hadde Joe Hart når Pep kom. Hart var en av verdens beste keepere på det tidspunktet. Og han var Englands beste. Ble byttet tvert ut. Hans defensive stil kansellerte Peps spillestil. Det er ikke forenlig med en lavtstående keeper om resten av laget skal stå høyt og presse. Man vil slite med å spille seg ut og vri spillet raskt, om man ikke har overtall med spillende keeper. Og rommet mellom rekkene blir enormt. Kjempelett å spille gjennom. Utgjør ingen duelltrussell. Nesten alltid undertall. Slik vi ser det hos United gang på gang. Man kan spille kontringsfotball mot høytstående lag med defensiv keeper. Men det stopper der.

Det er ren matematikk som tilsier hvor avgjørende keeperrollen er i slike system. Mål avstander og tell overtall/undertall, så ser man det.

Når Liverpool hentet Allison (og en god midtstopper), ble de plutselig tre hakk bedre. Hvorfor? For da kunne de endelig stå høyt, og spille seg fri, uten å slippe inn mål i hver kamp. De hadde overtall i alle posisjoner, pga ekstra utespiller frikjøpt av offensiv keeper. Og minimal avstand mellom ledd.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7824
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28637
Liker mottatt: 19054

Vi kan ta Ronaldo, Rashford m.fl i deres tråder.
Har heller ikke så lyst å omtale brukere som ikke er her?
Men kan si at Ole @ the Wheel får tommel av meg på nesten alle postene der inne.

Vi vurderer den redningen mot Wolves ulikt @GBailey.
Helt greit i grunn, lar det bli med det.

Enig i at de Gea aldri har vært, og trolig aldri vil bli en komplett moderne keeper.
På strek er han uovertruffen.
Har aldri sett en bedre keeper på strek over så mange år.

Kommandering av forsvaret.
Han er ingen Schmeichel, men både ser og hører de Gea dirigere fra tv stolen.

Med ball i beina.
Han gjør det enkelt.
Synes det at han slår bort ball så ofte er en myte.
Har sittet under match og talt pasninger, han treffer nesten alltid.
Men har noen fæle rett til motstander 30 meter opp i banen.
Der han ikke er komfortabel er i det mer oppbyggende pasningsspillet.
Der er han på langt nær så god som Ederson eller Mendy.

Ute i feltet.
Dette er den store svakheten hans.
Og det ene området Henderson er klart bedre.

Vi har ingen andre keepere enn de vi har.
Og vi kjøper trolig ingen.
Derfor kommer høyst sannsynlig de Gea til å bli ten Hags førstevalg.

Og fordi de Gea leads by example mener jeg han kan være en kandidat for kaptein.

@Cola2.
Vi er ofte enige.
Men at en keeper kun skal oppholde seg innenfor 16 meter må jeg si meg uenig i.
Han bør utenfor feltet, slik @GBailey beskriver over.
Men om du mener at han ikke kan løpe 70 meter opp i banen å diskutere med dommer er jeg enig.
Den jobben kunne i tilfelle en annen spiller tatt.
—————————————-
Bare kort legge til at en kaptein ikke må være en høyrøstet kjeftesmelle.
Funker minst like bra med annen type personlighet,
Det viktige er å være en god leder, være en de andre respekterer.
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

@Pink Final: Enig i det meste, som alltid 👍

Ang. brukere som ikke er her: Han er anonym, så føler ikke det skader å nevne han. Er selv ikke mye enig med han. Det går kun i at Solskjær gjorde alt rett, og at Ronaldo er roten til alt vondt. Mangler balanse, for min del. Men skjønner poenget ditt med å generelt ikke henge ut folk med navn. Er man anonym og offentlig skriver meningene sine på et så besøkt fora som United.no, bør man allikevel tåle saklig kritikk.

Ang. dine analyser av de Gea: Stort sett helt enig, bortsett fra étt kritisk punkt: 1v1. Der er han en av ligaens svakeste, etter min mening. Vi slipper inn rundt 10-15 ekstra mål hver sesong på dette punktet, som lett kunne vært avverget ved at han er tøffere i dueller langs bakken, eller står høyere.

Synes du gir en grundig og god analyse av de Gea. Og enig i at han er kapteinsemne, og en av våre sentrale brikker. Fyren er hel ved, som Mata.

Vi er ikke så uenige om alt. Bare sterkt uenige på noen utvalgte punkt 😄
post liked by: Pink Final, Cola2
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Pink Final wrote:25 May 2022, 20:24 @Cola2.
Vi er ofte enige.
Men at en keeper kun skal oppholde seg innenfor 16 meter må jeg si meg uenig i.
Han bør utenfor feltet, slik @GBailey beskriver over.
Men om du mener at han ikke kan løpe 70 meter opp i banen å diskutere med dommer er jeg enig.
Den jobben kunne i tilfelle en annen spiller tatt.
Det du skriver å løpe opp 70 meter, og kanskje ikke fått med seg situasjonen 100% så føler jeg at et noenandre har det bindet, og ikke i back rekken
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
GBailey wrote:25 May 2022, 20:37 @Pink Final: Enig i det meste, som alltid

Ang. brukere som ikke er her: Han er anonym, så føler ikke det skader å nevne han. Er selv ikke mye enig med han. Det går kun i at Solskjær gjorde alt rett, og at Ronaldo er roten til alt vondt. Mangler balanse, for min del. Men skjønner poenget ditt med å generelt ikke henge ut folk med navn. Er man anonym og offentlig skriver meningene sine på et så besøkt fora som United.no, bør man allikevel tåle saklig kritikk
Synes du gir en grundig og god analyse av de Gea. Og enig i at han er kapteins emne, og en av våre sentrale brikker. Fyren er hel ved, som Mata.

Vi er ikke så uenige om alt. Bare sterkt uenige på noen utvalgte punkt
Jeg var ikke happy med _de Gea i forrige sesong. Syntes Henderson gjorde sine saker bra.
Men av de jeg stoler på var at de Gea skulle få sitt første barn, og det kom til å skje i Spania.
Og OGS var underettet om dette, dermed startet Henderson forrige sesong 2021-22
Men de Gea kom tilbake, og som noen skriver, han er Extreme god mot 1-1, men dårlig i feltet
Ang å skrive/diskutere hvem som er best av de Gea/Henderson til å
kjefte/rope at den og den må du passe på av motstanderne kan jeg ikke uttale meg om
Men det er en målvakts jobb, grunnet han ser forover, og har sett video x-antall ganger hvordan motstanderen scorer mot oss.
Mitt valg angående målvakt er motsatt fra sesongen 2021-22
De Gea er førstevalg, Henderson bør ikke selges men sendes på utlån
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pink Final wrote:25 May 2022, 20:24 @Cola2.
Vi er ofte enige.
Men at en keeper kun skal oppholde seg innenfor 16 meter må jeg si meg uenig i.
Han bør utenfor feltet, slik @GBailey beskriver over.
Men om du mener at han ikke kan løpe 70 meter opp i banen å diskutere med dommer er jeg enig.
Den jobben kunne i tilfelle en annen spiller tatt.
Stort sett opererer de med 2 assisten kapteins, men har ikke sett at de har fått noe armbind....
Bruno som ikke har noe av dette, men uansett pådratt seg 2 gule kort ang diskusjon med dommer
post liked by: Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2944
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4512
Liker mottatt: 5966

Synes dobbeltredningene også er utrolig gode, særlig det andre skuddet. Der må han lese eller ta en sjanse på en side, og klarer å blokkere skuddet. Veldig godt gjort. Den mot Leicester er penere for TV-kameraene og en fantastisk redning. Kanskje ikke helt på nivå med Peter mot Rapid Wien, men likevel en utrolig god redning.

Hadde ikke Henderson laget så forbanna mye spetakkel så kan det jo hende han hadde blitt førstekeeper nå under ten Hag, men jeg har vanskelig for å se det skje. Selvsagt også pga at DDG har vært kanskje vår beste spiller (igjen!) denne sesongen, men også fordi jeg er usikker på hvor god Henderson er, og jeg misliker alt det rabalderet det synes som han har laget i bakgrunnen. Skal ikke se helt bort fra at den nylige talen fra DDG også inkluderer Henderson (det får vi aldri vite).
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7824
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28637
Liker mottatt: 19054

Jeg tenker ten Hag velger de Gea som keeper.
Han er den beste tradisjonelle keeperen vi har.
Og i fotarbeidet er ikke Deano bedre, snarere tvert i mot.
Men han er mer offensiv i feltet og står mulig høyere.
Tror Deano er ferdig i Mufc.
Mye rykter om ham, og lite hyggelige rykter.
Og at han stormet av feltet før Villa matchen er ikke bare et rykte.
Slik oppførsel blir neppe verdsatt i klubben.

Ja de redningene er eksepsjonelt gode.
Helt enorm refleks redning det skudd nummer to mot Wolves.
post liked by: Pangaea, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2638
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13986
Liker mottatt: 8995

De Gea blir heilt sikkert førstekeeper neste sesong og Henderson forsvinn. Om rykta stemmer at han har brent alle bruer, vert det sannsynlegvis på permanent overgang. Det er sikkert det beste for alle partar, også fordi Henderson er ein av få med særleg salgspotensiale.

Og eg kjenner at det eigentleg er ganske vemodig. Ok, De Gea har hatt ein god sesong, men Henderson har vore eminent i kvar klubb har har vore på utlån til. Han er etter mitt syn eit mykje større talent enn Ramsdale, som har imponert på Arsenal i år. Alt handlar om tillit, og det har dessverre ikkje Henderson fått for mykje av i United.

Eg trur vi mister ein framtidig engelsk landslagskeeper her, men vi får stole på at klubben veit kva dei gjer. Det er mogleg at Henderson er for cocky og har haldningsproblem, men i så fall burde vi ha kvitta oss med 70% av stallen.
post liked by: Cola2, Pink Final, JørgenT, Pangaea
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4204
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 18643
Liker mottatt: 12118

Pancho P wrote: 27 May 2022, 12:17
Eg trur vi mister ein framtidig engelsk landslagskeeper her, men vi får stole på at klubben veit kva dei gjer. Det er mogleg at Henderson er for cocky og har haldningsproblem, men i så fall burde vi ha kvitta oss med 70% av stallen.
Bare 70% altså ? :-|
post liked by: Pancho P, Pink Final, JørgenT
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2638
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13986
Liker mottatt: 8995

@RedTrafford. Eit konservativt estimat😏
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Cola2, JørgenT
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 595

David de Gea er stemt fram av våre egne spillere som årets spiller, da for fjerde gang.

Er nok og den soleklare favoritten til å ta årets spiller blant supporterne.

Gratulerer! En av få som kan gå med hevet hode etter årets sesong.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Cola2, JørgenT

Deleted User 595

Diskusjonen er het rundt de Gea om dagen.
Han ble kåret til årets spiller av Uniteds egne spillere, samt supporterne her i Norge. Han ryktes og som en potensiell kaptein som kan bli stemt frem av spillerne.

Resten av kåringene har favorisert Ronaldo fremfor de Gea, både blant Premier League-spillerne, og den internasjonale United-fansen.

Han ser ut til å miste plassen sin i Spanias tropp, og det skal godt gjøres nå om han spiller flere mesterskap med flagg på brystet.

Luis Enrique snakket før kampen mot Portugal om hvorfor han har valgt de tre keeperne han har i troppen, som da ikke inkluderer de Gea:

“I look to have three starting goalkeepers and I think that right now I have them. Honestly. I wouldn’t have an issue with any of the three of them starting.

Unai has accumulated some interesting experience. A goalkeeper should start the play and generate the first superiority, they must dominate the aerial play.

I need a goalkeeper that transmits peace and calmness to me - and that doesn’t mean they won’t make mistakes, errors are part of football. But what they generate I like a lot.”


Man trenger ikke lese dypt mellom linjene for å se at Luis Enrique mener de Gea ikke er god nok på følgende felt:

1. Som spillende keeper med ball i beina.
2. I lufta og i boksen.

Denne sesongen blir veldig spennende - ikke bare for United som lag - men for hvordan keeperplassen vil se ut etter sesongen.

Vil de Gea utvikle spillet sitt under ten Hag? Han vil sannsynligvis få all mulighet til å vise hvordan han tilpasser seg en ny spillestil. Tror dette kan bli hans viktigste sesong hittil, og muligens som ny kaptein.
post liked by: Pancho P, Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7824
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28637
Liker mottatt: 19054

Hva sesongens spiller angår sto det kun mellom de Gea og Ronaldo.
Argumenter for at begge kunne vinne, noe de også gjorde.
For meg blir det de Gea.
Fordi han presterte hele sesongen.
Ronaldo hadde en voldsom dupp i vinter.

De har en fellesnevner.
De er begge ekstreme i hver sin ende av banen.
Men ingen av dem bidrar nok i det oppbyggende spillet.
Og for Rons del, som første forsvarer.

For keeper situasjonen i United har vi de tre keeperne vi har.
Ingen av dem er på nivå med Ederson & co i fotarbeidet.
Deano er bedre i feltet enn de Gea.
De Gea er den beste tradisjonelle keeperen vi har.
Jeg tror vår spanske keeper blir ten Hags keeper i 22/23.
Så får vi se hva som skjer i neste transfer vindu.

Landslagstrenerne har luksusen av å kunne velge mellom mange flere spillere enn en klubb trener.
Og ergo tilpasse sin stil umiddelbart.
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 108

Synes De Gea har hatt en bemerkelsesverdig god karriere. Bli legende som keeper i verdens største fotballklubb når man er oppskrytt på strek, ikke vokal, elendig i feltet og håpløs med ballen i beina. Sikkert kritikkverdig musikksmak også ettersom fyren digger Heavy Metal.
Og for de som tar seg nær av denne kommentaren, joda, jeg skriver dette med et glimt i øyet.
Herlig å ha to forskjellige keepertyper i klubben. Herlig å ha en legende, og én up and coming fra egen stall. Satser på at managere, støtteapparat og keepertrener tar det rette valget og plukker den keeperen de synes er best, den keeperen de mener vi har størst sjanse å vinne fotballkamper med. Helt kunnskapsløse kan vel ikke de som trener laget og keeperne være at de tar ut feil keeper i hver eneste kamp år etter år?
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy
Post Reply