Ishockey

Det er mye sport som ikke er fotball. Det kan diskuteres her.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15121
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24943
Liker mottatt: 21158

Stjernen har blitt som United, man setter ikke Stjernen-seier på oddsen uansett motstander :yikes: De skal jo slå Lørenskog, selv på bortebane. Men om Lørenskog skal ta en "skalp" blir det fort Stjernens...

Sterkt av Sparta å unngå baklengs mot Oilers. Virker som tapene for Stjernen og LIK for 2-3 uker siden tente noe i dem dessverre. Kun seiere siden. Spent på kampen mot Enga jeg også.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15121
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24943
Liker mottatt: 21158

Enga ser ut til å vinne i Særp, sterke.
Stjernen har kontroll i Lørenskog (skulle bare mangle)
Oilers vinner over LIK, Storhamar vinner, Ringerike slår Frisk ser det ut til, Ringerike står vel med 1 seier fra før og det var mot? Yes, korrekt, Stjernen...
post liked by: Pink Final, Cola2
LUHG!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7887
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 29009
Liker mottatt: 19378

Overraskende i Schongshallen om Ringerike vinner.
Gledelig om Vålerenga tukter Sparta i Norges første ishall (som bærer preg av å være det).
Favorittene innfrir i de tre øvrige matchene.
post liked by: Cola2, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Pink Final wrote: 02 Nov 2023, 20:28 Overraskende i Schongshallen om Ringerike vinner.
Ca 10 min igjen av 3. periode.
Frisk ligger under nå 3-1

Driver Roy Johansen med en støtte "erklæring" for at ETH,
ikke skal føle seg alene med å tape mange kamper med å "kjøre" Frisk på flere tap? ;)
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7887
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 29009
Liker mottatt: 19378

Der reduserte Særpingene, under 3 minutter igjen.
Håper dette holder inn.
post liked by: Cola2, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15121
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24943
Liker mottatt: 21158

Det holdt inn :blush: Kjennetegner et godt lag å vinne i oppoverbakke, om man ser statistikkene i Særp, burde Sparta ledet. (jeg ser ikke matchen altså)
post liked by: Pink Final, Cola2
LUHG!
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

02.11.23 kl 18:30 Comet - Storhamar. 0-6
02.11.23 kl 18:30 Lørenskog - Stjernen. 2-5
02.11.23 kl 18:30 Oilers - Lillehammer. 5-0
02.11.23 kl 18:30 Ringerike - Frisk. 5-1
02.11.23 kl 18:30 Sparta - VIF 1-2

Da tippet jeg feil på de 2 siste kampene
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Cola2 wrote: 02 Nov 2023, 20:34 Driver Roy Johansen med en støtte "erklæring" for at ETH,
ikke skal føle seg alene med å tape mange kamper med å "kjøre" Frisk på flere tap?
Å ta en Erik blir vel kanskje ett uttrykk (Men pass på å skrive Erik riktig, ikke bruk en c på slutten. ;)
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Overraskelsesklubben avslører økonomiske utfordringer
Her har de gitt TV2 "full tilgang" til budsjett.
Ifølge alle klubbene får ingen av spillerne lønn via eksterne sponsorer.
Nr 1 og 10 er jeg sikker på at det stemmer, resten....?
https://www.tv2.no/sport/ishockey/overr ... /16120412/
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

NY RUNDE I EHL LØRDAG 4/11-23 KL 16:00


04.11.23 KL 16:00 Stjernen - Ringerike
04.11.23 KL 16:00 Frisk - Sparta. (Usikker, men det jeg så av Slips mot Ringerike var ikke bra)
04.11.23 KL 16:00 Enga - Storhamar. (Usikker her også, kan fort gå helt til straffer)
04.11.23 KL 16:00 Comet - Oilers (Klareste favoritten på lørdag)
05.11.23 KL 17:00 Lørenskog - Lillehammer. (OBS: Søndags kamp)
(understreket er mitt tips på vinner)
Faktisk en spesiell situasjon med 3 lags målvakter, Enga-SIL-Oilers, har flest "clean sheet"
Her mener jeg Henrik Holm, Oilers leder med 4 stk, de 2 andre tror jeg har 3

Lørdag er det også bunnoppgjør i 1. div
Kl 16:00 spiller H/L som har 1 poeng! mot Ski som har 5 poeng.
TABELLEN FOR EHL
Skjermbilde 2023-11-03 kl. 16.16.13.png
Skjermbilde 2023-11-03 kl. 16.16.13.png (68.14 KiB) Viewed 1565 times
Skal prøve eventuelt å legge ut resultater når kampene er ferdigspilt,
men det kommer litt an på kampen som starter 13:30, om jeg ser den.
Veksler litt mot å male en vegg å se på malinga tørke,
og eventuelt ta ett strøk til for å se om tørkinga går fortere da.
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

04.11.23 KL 16:00 Stjernen - Ringerike Stjernen vinner 4-3 etter straffer
04.11.23 KL 16:00 Frisk - Sparta. 3-2 til Slips etter Sudden (Usikker, men det jeg så av Slips mot Ringerike var ikke bra)
04.11.23 KL 16:00 Enga - Storhamar. Enga vinner 4-1. (Usikker her også, kan fort gå helt til straffer)
04.11.23 KL 16:00 Comet - Oilers Klareste ble til den største bomben. Comet vinner 2-1(Klareste favoritten på lørdag)
05.11.23 KL 17:00 Lørenskog - Lillehammer. (OBS: Søndags kamp) Lillehammer vinner 4-3 etter straffer

Dagens bunnoppgjør i 1. div som H/L taper mot Ski 3-9
Tror H/L burde stille vet veteran laget sitt i neste gang, så dårlig tror jeg ikke de har vært før.
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Faktisk Østfold derby som spilles nå
Sparta-Stjernen
Spilt 7 min av 1. periode stillingen er 0-0
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Stjernen har mistet en del spillere ifølge TV2 Sport 2
1 Norsk spiller lagt opp, og 1 utlending bl annet som de har avsluttet kontakten med
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
1. periode slutt: 0-0
Skudd: 9-4
Utvisninger: Sparta 4x2min - Stjernen 2x2min
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
2. periode er på vei til å starte snart.
Jeg må dra og er tilbake om 1 time, satser på før.....

----------------------------------------------------------
Tilbake
1-1 etter 2 perioder.
Nå er det spilt i ca 7 min av 3. periode og fortsatt 1-1.
Spara scoret først, Stjernen utlignet etter 51 sekunder etter Sparta scoringen
post liked by: Pink Final
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

1-1 etter 3 perioden.
Nå blir det først 5 min Sudden 3 mot 3
Fortsatt 3-3 etter 5 min, så er det straffer
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
2:52 minutter før Sudden er ferdig scorer Sparta og vinner 2-1
post liked by: Pink Final
User avatar

Andtho01
Posts: 1799
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 6039
Liker mottatt: 6193

Frisk/Asker sliter økomisk og står i fare for å miste lisensen. https://www.budstikka.no/inntektssvikt- ... 55-1577564
Det er ikke bare på isen at ishockeylaget Frisk Asker opplever tøffe tider. Inntektene til klubben har sviktet, og Frisk Asker sliter med å opprettholde sine forpliktelser som leietager hos Asker kommune.

– Situasjonen er at vi opplever en inntektssvikt i forhold til budsjett på rundt 3 millioner kroner. Budsjettene våre forholder seg til «business case» som ligger til grunn for at Frisk Asker i samarbeid med Asker kommune skal kunne realisere potensial som ligger i Varner Arena. Dessverre er det et business case som vil ta lenger litt lengre tid å realisere, det er heldigvis vi og Asker kommune enige om å se nærmere på, forteller Nicolay Sørensen, daglig leder i Frisk Asker.

– På kort sikt er utfordringene mindre salg av losjer, ikke tilstrekkelig øking i sponsorinntekter og at vi ikke enda har lykkes i så stor grad med restaurantdriften i Varner Arena, fortsetter Sørensen.
Varner Arena er den nye ishallen på Risenga i Asker. Den første kampen som ble spilt i ishallen var 19. februar i 2022, da Stavanger var motstander i en fullsatt ishall.

Ishallen er heleid av Asker kommune, og det var også kommunen som var byggherre. Ishallen har også en parkeringsplass i kjelleren med plass til 180 biler. Til sammen kostet hallen – med plass til 3.800 tilskuere – 563 millioner kroner.

Vi har hatt en del oppstartsutfordringer som er ganske normalt. Dette er et offentlig/privat-samarbeid, der ting har vært nytt for begge parter, og dette er noe vi må finne løsninger på sammen, sier Sørensen.

Det går blant annet på hva klubben kan bruke ishallen til – ved siden av å arrangere rundt 30 ishockeykamper.

– Vi ønsker i større grad at dette kan bli en eventarena, og ikke bare en idrettsarena. Her er vi overbevist om at vi, sammen med kommunen, kan finne en løsning slik at vi kan ha flere arrangementer i hallen utenom ishockeykamper.

Lisens i fare
Frisk Asker har en leiekontrakt med Asker kommune og to avtaler om nedbetaling av utstyr som kommunen har lagt ut for. Til sammen koster leiekontrakten og de to nedbetalingsavtalene Frisk Asker til sammen 4,5 millioner kroner i året.

Det er penger som Frisk Asker nå ikke har.

– Leiekostnadene våre har vært for høye i forhold til inntektene. Det er grunnlaget for at vi for en god stund siden tok kontakt med Asker kommune. Vi har hatt en lang og god dialog med kommunen, og jeg føler at vi har en felles forståelse for at vi må se på en ny og langsiktig avtale som er god for begge parter, sier Nicolay Sørensen.

Han innrømmer at klubben er avhengig av politikernes velvilje for å få dette på plass. I verste fall kan klubben ikke få godkjent ny lisens for å spille i eliteserien, og i så fall bli flyttet ned til 2. divisjon.

– Jeg ser det som svært lite sannsynlig at vi skal miste lisensen. Det er i så fall i den ytterste konsekvens. Hvis vi ikke får dette på plass, kan det være at vi blir satt under en handlingsplan av Norges Ishockeyforbund, og at vi kan få poengtrekk og eventuelt bøter.

Har dere i klubben gjort en for dårlig jobb med å skaffe inntekter via sponsorer, losjesalg og driften generelt?

– Vi jobber hver dag for å bli bedre, men hele verdenssamfunnet har endret seg siden vi flyttet inn. Sponsor- og losjeslaget har gått greit, men ikke bra nok. Restauranten har ikke blitt slik vi så for oss, men vi forsøker å justere det. Det hele er sammensatt, sier Sørensen.

Kommunen vil hjelpe
Men nå kan Frisk Asker få hjelp. Allerede neste uke har kommunedirektør i Asker lagt frem et forslag som kommunens politikere skal behandle i formannskapet tirsdag 21. november.

I korte trekk ønsker kommunedirektør Lars Bjerke å gi ishockeyklubben en betalingsutsettelse, slik at klubben på kort sikt beholder lisens for å spille i eliteserien, og at kommunen og idrettslaget på lang sikt forhandler frem en ny avtale som gjør det mulig for klubben å drifte på en forsvarlig måte.

– Det er veldig viktig for meg å understreke at dette ikke er snakk om noen ettergivelse av forpliktelser, men en utsettelse av betaling, sier kommunedirektør Lars Bjerke til Budstikka.

Han understreker det tre ganger i intervjuet.

Frisk Asker er et viktig toppidrettslag i Asker kommune. I tillegg er det et stort breddeidrettslag med 1.200 medlemmer. Jeg tror at alle forstår at det er viktig med topp- og breddeidrett. Jeg tror alle er glade for at vi har et topplag i ishockey i Asker.

– Kommunen kutter i stort sett alle budsjetter. Er det riktig å hjelpe idretten da?

– Igjen, det er ikke snakk om å ettergi noe overfor Frisk Asker, det er snakk om en betalingsutsettelse. Dette kommer ikke til å gå utover noe annet i kommunen.

– Hadde kommunen hjulpet Frisk Asker hvis ikke de hadde spilt i en splitter ny ishall som er finansiert med 562 millioner skattekroner?

– Det er det ingen som kan svare på. Det er heller ingen som kunne forutse en hverdag med krig i Europa, etterfølgende dyrtid med historisk høy rente. Både kommuner, organisasjoner og private er nødt til å stramme inn i disse tider, sier kommunedirektør i Asker, Lars Bjerke.

Nicolay Sørensen i Frisk Asker sier at inntektssvikten nå ikke kommer til å påvirke det sportslige eller de ansatte i organisasjonen.

– Det vil heller ikke ha noe å si for billettprisene i Varner Arena, sier Sørensen.
Last edited by Andtho01 on 15 Nov 2023, 00:06, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Cola2
Hate Glazer love United
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15121
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24943
Liker mottatt: 21158

Cola2 wrote: 14 Nov 2023, 21:27 2:52 minutter før Sudden er ferdig scorer Sparta og vinner 2-1
:ghost:
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Cola2 wrote: 14 Nov 2023, 19:51 Stjernen har mistet en del spillere ifølge TV2 Sport 2
1 Norsk spiller lagt opp, og 1 utlending bl annet som de har avsluttet kontakten med
De avsluttet med importen Cormier, han har ikke slått til. Han var jo erstatter for Kevin Davis som dessverre la opp i sommer.

Joachim Johannessen Barmoen som kom fra Storhamar ble sendt hjem igjen, han ville det selv. Ikke slått til, kun 19 år. Blir juniorhockey på ham.

Stjernen har to importplasser ledig nå. Men de har lite penger.
post liked by: Andtho01, Cola2
LUHG!
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Andtho01 wrote: 14 Nov 2023, 22:42 Frisk/Asker sliter økomisk og står i fare for å miste lisensen. https://www.budstikka.no/inntektssvikt- ... 55-1577564
Blir egentlig feil å trykke "Liker" på en sånn post.

@Blodfink melde for en stund siden at Stjernen også hadde problemer ang lisens

Så ser vi at kjøpe buksene har vært på i Hamar også.

Personlig er jeg også litt redd for Enga @Pink Final , med A.M. som har hentet spillere.

Eneste jeg føler meg 100% trygg på er Oilers, og de har jo @Buchan som eventuelt kan stille opp. Ikke ta det alvorlig, tror nok de er de som har best styring på økonomien.

Smeller ikke "ballongen" i år, kan den fort smelle neste år.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Storhamar, Lillehammer og Sparta har ligget med brukket rygg noen ganger før.

Ikke bra når diverse klubber skal hente inn sponsorer.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
@Andtho01 linken ligger bak betalings mur.
Ser at de kan bli kastet ut....
Av EHL eller Varner Arena?
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15121
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24943
Liker mottatt: 21158

Stjernen med nytt obligatorisk tap på Hamar...Spilte elendig i 1. periode, bra i 2. per.

Men 3-1 til slutt...
post liked by: Pink Final
LUHG!
Post Reply