Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2102
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 8009
Liker mottatt: 4642

Det er helt greit at ETH for fortsette, og jeg håper han lykkes.
Ingen Managere har hatt mer støtte post SAF enn ETH.
Det er utrolig hva et FA cup trofé kan gjøre 😊.
Men altså, en Manager som tapte 7-0 mot Liverpool og 6-3 mot City forrige sesong. Det 13 mål innsluppet på mot de to.
Denne sesongen 9 tap på OT, negativ målforskjell, og hva ellers med negativt fortegn det måtte være.
De siste kampene klarte å sette opp en spillestil som gjorde at de vant de siste kampene. Er det slik ETH ønsker å spille neste sesong. Tviler på det.
Det har vært mye rart etter SAF men denne sesongen tar kaka i negativ forstand.
Men nå må ETH levere, og det håper jeg at han gjør.
post liked by: Can2, RedTrafford, Andtho01, Pancho P, Ryder, Rød Pølse, Pwint, Jan Erik, Pink Final
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2539
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 12009
Liker mottatt: 10769

Jeg er enig i at denne sesongen var svak, særlig i CL og PL, men for min del var 21/22-sesongen enda verre. Da tok vi færre poeng i ligaen, hadde langt færre skadeproblemer og satt igjen med null og niks etter sesongen. Det er bare to år siden.

Siden den gang har vi kvittet oss med 15ish spillere, truffet på et par signeringer og bommet på noen. Vi har hentet et par "gæmliser" på free transfer og gjort et par låneavtaler. Det er fortsatt mye jobb å gjøre ift kjøp og salg av spillere. På det området har United et enormt forbedringspotensial.

Klubben har hatt problemer med «player power» i flere år. Jeg er veldig fornøyd med at EtH har satt en ny standard mtp hva som aksepteres av spillere som representerer Manchester United. Dette har han gjort nærmest på egenhånd, samtidig som han har hentet hjem to pokaler. Nå har han 8 titler på de siste 5 sesongene. Man kan selvsagt argumentere for at cuptitler er mer preget av tilfeldigheter enn å gjøre det godt i seriespill over 38 omganger, men helt tilfeldig er det ikke. Å vinne pokaler er en ferdighet. Den ferdigheten har Erik ten Hag.

Spekulasjoner rundt prosessen etter sesongen driter jeg i. Journalistene har avslørt at de ikke har peiling på det som foregår i klubben, og godt er det. Ornstein sa på mandag at han ikke ante hva som ville skje, så slapp han nyheten eksklusivt dagen etter. Det forteller det meste.

Mine forventninger til neste sesong er avhengig av hva man får til på overgangsmarkedet og om man får orden på de medisinske utfordringene. De første to årene med EtH har vært en berg og dalbane, egentlig som forventet. Med Glazers ved roret hadde vi garantert byttet manager, det alene er nesten god nok grunn til å fortsette prosjektet med dagens mann. Jeg har fortsatt trua på den skalla sjefen, selv om Geir på twitter er skeptisk til nederlenderens taktiske egenskaper.
Last edited by Rød Pølse on 13 Jun 2024, 20:45, edited 1 time in total.
post liked by: RedTrafford, Pwint, Belfastboy, Pancho P, Pink Final, Buchan, Spirograf1
Football, bloody hell!
User avatar

Ryder
Posts: 4926
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2884
Liker mottatt: 11647

Mange mener United og klubbens supportere er veldig utålmodige. Vil påstå det nesten er omvendt - ETH ville ganske sikkert fått sparken i 8 av 10 toppklubber etter en sesong som denne, og fansen er fortsatt solid på hans side. Cupseieren gjorde selvsagt sitt, men selv uten den tipper jeg det ville vært en majoritet som hadde ønsket at han fortsetter.

Selv er jeg jo veldig i tvil, ikke om vi kan bli bedre enn i år (det skulle bare mangle) men mer om hvor toppnivået ligger.
post liked by: Can2, Andtho01, Pwint, Pancho P, 10Hag, Pink Final, Buchan, Blodfink
User avatar

Jan Erik
Posts: 2904
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9683
Liker mottatt: 9937

@Buchan, og denne sesongen var vi ubeseiret mot Liverpool i tre kamper. Vi vant ikke bare FA-cupen, men vi slo City i finalen. Det er altså håp i alt det negative.

@Ryder, tenker den tålmodigheten med EtH kommer fordi nå ser alle at det nytter ikke å gi en trener to år, og så sparke ham når det går dårlig. Folk skjønner også at vi har ikke hatt folk på jobb som vet hva de driver med. I stor nok grad, ihvertfall.

Så er det jo også sånn at selv om United har brukt mye penger både før og under EtH, så sitter vi altså igjen med en tropp som er veldig ubalansert, varierende kvalitet og enormt store hull i sentrale posisjoner. Det er nesten skremmende å se hvor mye penger vi har brukt på spillere som ikke leverer, og hvor de får betalt i forhold til der de kom fra. Jeg tror ikke det er EN eneste spiller som ikke minst har fått doblet lønnen når de kom til United. Klubbdrift fra laveste hylle.

Vi går bare håpe Ineos vet hva de driver med, og at de klarer å samarbeide med EtH fremover. Det er et helt åpent spørsmål.
post liked by: RedTrafford, Can2, Andtho01, Pangaea, Rød Pølse, Belfastboy, Pancho P, 28FPellistri, Pink Final, Buchan
User avatar

Andtho01
Posts: 1880
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 6390
Liker mottatt: 6532

Da stemte Tuchel ryktene da. Dei er i forhandlinger om ny kontrakt nå men tipper det ikke er lenge før dei blir enige. Han sa at INEOS kom fylvende ned til Ibiza på ferien for å fortell han at han forsatt skal vere trener for klubben.


post liked by: red, Jan Erik, Can2, Pancho P
Hate Glazer love United
User avatar

Jan Erik
Posts: 2904
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9683
Liker mottatt: 9937

@Andtho01, bra oppdatering 👍 hadde jo vært relativt interessant om de ikke ble enige da...siden EtH går ut og sier at det ikke blir enkelt...da er han nok ikke BARE superfornøyd med ting og tang.
post liked by: Andtho01, Can2, Pancho P, Blodfink
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 985
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 9372
Liker mottatt: 3079

De FLØY til Ibitza for å fortelle at han får fortsette. Telefon er bare 2023...
post liked by: Andtho01, Pancho P, Jan Erik, Blodfink
Kong Eric Cantona
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2668
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 14275
Liker mottatt: 9172

Flaskepost hadde vore endå meir imponerande😉
post liked by: Can2, Andtho01, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 985
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 9372
Liker mottatt: 3079

@Pancho P :hah: Jepp. Tipper det ville vært stjerner i øya på 12-åringen som fant den; "Du skal være manager for Manchester United!"
post liked by: Andtho01, Pancho P, Pangaea
Kong Eric Cantona
User avatar

Jan Erik
Posts: 2904
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9683
Liker mottatt: 9937

@Can2, tenker de tok seg en dag eller to i solen...privatfly er jo fint...
post liked by: Pancho P, Andtho01, Can2
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 985
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 9372
Liker mottatt: 3079

@Jan Erik var inne på tanken sjøl. 😄 btw. Ingen av oss var i tvil hva svaret var på "Verdens vakreste by" 😇
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Pancho P, Pink Final
Kong Eric Cantona
User avatar

Jan Erik
Posts: 2904
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9683
Liker mottatt: 9937

Alle vet det, @Can2, enten de vil innrømme det eller ikke....

Jeg håper Ten Hag viser baller. Han har vært litt grå litt for lenge nå. Mer karakter, mer selvtillit og autoritet utad. Det tror jeg vil smitte over på hele klubben.
post liked by: Pancho P, Can2, Pink Final, Spirograf1
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2668
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 14275
Liker mottatt: 9172

For å sitere den tidlegare ordføraren i Bergen, Knut Tjønneland, då han blei spurt om han trudde på eit liv etter døden: " Jeg forestiller meg himmelen - som et slags Bergen". Herleg patriotisk, ubeskjedent, sjølvironisk - og veldig bergensk😂
post liked by: Can2, Jan Erik, red, Blodfink, Pwint, Pink Final, alfen74
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 985
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 9372
Liker mottatt: 3079

:-| Herlig @Pancho P Må bare gi han rett i det. 🤗
post liked by: Pancho P, Jan Erik, Andtho01, Pwint, Pink Final
Kong Eric Cantona
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4336
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 19468
Liker mottatt: 12674

Ten Hag sender et stikk mot Southgate etter Englands kamp i går :D

(Limer inn fra united.no)
Etter kampslutt var ikke Ten Hag bare imponert av England, og han satte også tilsynelatende et lite spørsmålstegn ved Gareth Southgates tilnærming i den andre omgangen.

Det så vi alle sammen, men liker at han sier det på tv :thumb_up: :D
post liked by: Can2, Pwint, Pancho P, Pink Final
Post Reply