Tottenham - Manchester United video fra 1973.
Video uten lyd dessverre.
Dette var 3 år før segregering av fans, men det ser ut til at vi hadde mange på Paxton Road End.
Det står 1972 på videoen, men det er feil - det er 24 mars 1973.
Matchen endte 1-1.
Vi tok ledelsen etter 6 minutter ved George Graham.
Spurs utlignet etter 84 minutter ved Martin Chivers.
49,751 så matchen.
Etter match var Spurs nummer 8.
Vi nummer 18.
Så vi har vært dårligere enn nå.
Spurs’ første match i toppen
Spurs spilte sin første sesong på toppnivå i 1909/10 sesongen.
Deres første hjemmekamp var mot Manchester United.
Den endte 2-2.
Bobby Steel scoret begge deres.
George Wall og Jimmy Turnbull scoret for oss.
Bobby Steel og brødrene Danny og Alex spilte sammen for Spurs mot Bradford City 29-01-1910.
Alex kom fra vår nabo Man City, og spilte kun den ene matchen for Spurs.
(PL) Tottenham - Manchester United
-
- Manchester; football, music, fashion, industry, history
- Liker gitt: 37373
- Liker mottatt: 27845
post liked by: Pwint, Andtho01, RedTrafford, Can2, Belfastboy, Rød Pølse, alfen74
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
-
- Liker gitt: 2148
- Liker mottatt: 8497
Takk for flott kamptråd!
Dette er en type motstand vi har slitt med lenge. Lag som spiller høy-intransitiv fotball, noe vi også så sist oppgjør mot de, selv om det ble jevnt til slutt.
Klarer vi å matche intensiteten fra start, så har vi en god sjanse. Eventuelt at Tottenham ikke setter sjansene de vil skape i starten på kampen.
Så tviler jeg på at Amorim starter med Eriksen sentralt denne gangen. Ingen Antony fra start heller denne gang. Amorim er ikke i testfasen sin lengre.
Jeg håper på dette laget:
Som vanlig så blir der mye bakrom mot Tottenham, derfor vil jeg ha Diallo og Dorgu på hver sin vingback og Garnacho fra start. Jeg ønsker frekvensen i bena til Fernandes og Ugarte sentralt for å demme opp mot Bergvall, Bissouma, Bentacour, Sarr, Maddison, alt etter hvem som spiller av de så trenger vi frekvens i bena, spesielt om det er Bergvall som starter. Vi trenger også tempoet til både Dorgu, Diallo, Yoro og Mazraoui til å demme opp mot farten til kantspillere/angripere som Kulusevski, Son og eller Tel.
Det blir spennende å se hvordan vi angriper kampen og generelt hvordan kampen utvikler seg.
Dette er en type motstand vi har slitt med lenge. Lag som spiller høy-intransitiv fotball, noe vi også så sist oppgjør mot de, selv om det ble jevnt til slutt.
Klarer vi å matche intensiteten fra start, så har vi en god sjanse. Eventuelt at Tottenham ikke setter sjansene de vil skape i starten på kampen.
Så tviler jeg på at Amorim starter med Eriksen sentralt denne gangen. Ingen Antony fra start heller denne gang. Amorim er ikke i testfasen sin lengre.
Jeg håper på dette laget:
Onana
Diallo, Mazraoui, Maguire, Yoro, Dorgu
Fernandes, Ugarte
Mainoo, Garnacho
Højlund
Diallo, Mazraoui, Maguire, Yoro, Dorgu
Fernandes, Ugarte
Mainoo, Garnacho
Højlund
Som vanlig så blir der mye bakrom mot Tottenham, derfor vil jeg ha Diallo og Dorgu på hver sin vingback og Garnacho fra start. Jeg ønsker frekvensen i bena til Fernandes og Ugarte sentralt for å demme opp mot Bergvall, Bissouma, Bentacour, Sarr, Maddison, alt etter hvem som spiller av de så trenger vi frekvens i bena, spesielt om det er Bergvall som starter. Vi trenger også tempoet til både Dorgu, Diallo, Yoro og Mazraoui til å demme opp mot farten til kantspillere/angripere som Kulusevski, Son og eller Tel.
Det blir spennende å se hvordan vi angriper kampen og generelt hvordan kampen utvikler seg.
post liked by: Pwint, RedTrafford, Andtho01, Pangaea
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.
Eric Cantona
Eric Cantona
@28FPellistri, det er et spennende lag. Med et stort problem. Eller egentlig flere. Mangel på fysikk, men det er først og fremst et halvt U21 lag (bortimot). Det forteller egentlig alt om at vi er i en ombyggingsfase. Jeg tror ikke dette blir laget, men hadde som skrevet vært spenne å se.
post liked by: Pwint, Andtho01
-
- Liker gitt: 479
- Liker mottatt: 1555
Ryktes at den 19 år gamle midtbanespilleren Jack Moorhouse reiser med laget til London. Spennende å se om han blir med i match troppen.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Blodfink, Can2, Pangaea
Jaja, da har vi plutselig ikke midtbanespillere igjen:
BREAKING: Kobbie Mainoo, Manuel Ugarte and Toby Collyer all suffered injuries in training this week.
Mainoo is set to be out for weeks, with Ugarte and Collyer also major doubts for the trip to Tottenham Hotspur on Sunday. [@lauriewhitwell]
Denne sesongen bare gir og gir:)
BREAKING: Kobbie Mainoo, Manuel Ugarte and Toby Collyer all suffered injuries in training this week.
Mainoo is set to be out for weeks, with Ugarte and Collyer also major doubts for the trip to Tottenham Hotspur on Sunday. [@lauriewhitwell]
Denne sesongen bare gir og gir:)
post liked by: Blodfink, Jan Erik, Can2, red, Rød Pølse, Pangaea
Har ikke vært bekymra for nedrykk egentlig, men muligheten for det har lurt litt i bakgrunnen, men vi reddes av at de 4 nederste lagene er for dårlige for å ta innpå noe særlig.
Vi kan bli nr 8 og vi kan bli nr 16.
Vi kan bli nr 8 og vi kan bli nr 16.
post liked by: Jan Erik, Can2, Pangaea
LUHG!
@Blodfink, blir kanskje Eriksen og Bruno på midten? Casemiro kanskje, men han virker å være på is.
Om Collyer, Ugarte og Mainoo alle er ute, blir det vel noe som dette...
Onana
De Ligt/Mazraoui
Maguire
Yoro/Mazraoui
Dalot
Eriksen
Bruno
Dorgu
Diallo
Garnacho
Højlund/Zirkzee
Om Collyer, Ugarte og Mainoo alle er ute, blir det vel noe som dette...
Onana
De Ligt/Mazraoui
Maguire
Yoro/Mazraoui
Dalot
Eriksen
Bruno
Dorgu
Diallo
Garnacho
Højlund/Zirkzee
post liked by: red, Blodfink
@Mr H,oi, den svir....
Med de utlånene vi gjorde i januar, og skadene på Mainoo og nå muligens Diallo, så begynner det å bli alvorlig tynt for offensive spillere.
Collyer og Ugarte regner jeg med kommer kjapt tilbake.
Med de utlånene vi gjorde i januar, og skadene på Mainoo og nå muligens Diallo, så begynner det å bli alvorlig tynt for offensive spillere.
Collyer og Ugarte regner jeg med kommer kjapt tilbake.
post liked by: Rød Pølse, Blodfink, Can2