Beste skuespiller eller regissør som ikke har mottatt Oscar
Eg slår eit knallhardt slag for Jon Skolmen. Sistnemnde sin springeinnsats i Plastposen står ikkje tilbake for Tom Hanks sine eskapader i Forrest Gump.
post liked by: RedTrafford, Jan Erik, Ryder, Pink Final, Can2, Belfastboy, 10Hag, Spirograf1, alfen74, Pangaea, Blodfink, Pwint
It's Squeaky Bum Time!
-
- Donor
- Liker gitt: 26551
- Liker mottatt: 18711
Det hadde ikke vært helt ufortjent med Oscar for birolle for Talia Shire heller. Søster til Francis Ford Coppola.
Vet hu ble nominert for for gudfaren II. (Connie, søster til Michael)
Spilte kjerringa til han bokseren som knapt kunne snakke også
Han kalte seg for Rocky eller noe han vel
Ble da noen filmer ut av det.
Vet hu ble nominert for for gudfaren II. (Connie, søster til Michael)
Spilte kjerringa til han bokseren som knapt kunne snakke også
Han kalte seg for Rocky eller noe han vel
Ble da noen filmer ut av det.
post liked by: Jan Erik, Can2, Belfastboy, 10Hag, Blodfink, Pwint
-
- Kongen av understatements
- Liker gitt: 19308
- Liker mottatt: 7377
Mange verdige kandidater her! Ser at mange av mine favoritter er tilgodesett. (Som f.eks. Sean Penn, Meryl Streep, Susan Sarandon og Clint Eastwood har fått sine rettmessige).
Vår alles(?) Kjære Salma Hayek ble nominert for sin rolle i Frida i 2003.
Vår alles(?) Kjære Salma Hayek ble nominert for sin rolle i Frida i 2003.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Belfastboy, Spirograf1, Jan Erik, Pangaea, Pwint
Kong Eric Cantona
-
Topic author - Posts: 1469
- Liker gitt: 505
- Liker mottatt: 2047
David Lynch og Ridley Scott er jo to herremenn som hadde fortjent en Oscar. Mulig Lynch blir for sær for mange, men jeg er en stor fan. Blue Velvet, Wild at Heart, The Elephant Man og Mulholland drive er jo feiende flotte filmer. Jeg har også sansen for at han bruker mange av de samme skuespillerne i flere filmer. Laura Dern, Harry Deen Stanton og Isabella Rossellini er noen eksempler.
Flere av filmene til Ridley Scott har fått Oscar, men selv har han ikke fått noen statuett. Med tanke på alle de filmene med fantastiske bilder er det smått utrolig. Alien, Gladiator, Blade Runner, Thelma & Louise, Black Hawk down, The Martian og mange flere mesterverk.
Jeg kunne ikke helt komme på om Gary Oldman hadde fått Oscar, men nå jeg sjekket så fant jeg at han fikk for rollen som Churchill i The Darkest Hour. Jeg kom på Oldman da jeg sjekket om Luc Besson hadde fått Oscar. Besson er vel ikke i samme klasse som Lynch og Scott, men jeg har veldig sansen for filmene hans. Det Store Blå, Leon og Nikita er gode filmer. Luc Besson bruker samme filmatiske grep i åpningssekvens på mange av filmene sine. Kamera peker nedover mens underlag/bakke raser forbi, så tiltes kamera sakte oppover. På samme måte som Lynch bruker Besson gjerne de samme skuespillerne flere ganger. Jean Reno har vært med i mange av filmene hans.
Flere av filmene til Ridley Scott har fått Oscar, men selv har han ikke fått noen statuett. Med tanke på alle de filmene med fantastiske bilder er det smått utrolig. Alien, Gladiator, Blade Runner, Thelma & Louise, Black Hawk down, The Martian og mange flere mesterverk.
Jeg kunne ikke helt komme på om Gary Oldman hadde fått Oscar, men nå jeg sjekket så fant jeg at han fikk for rollen som Churchill i The Darkest Hour. Jeg kom på Oldman da jeg sjekket om Luc Besson hadde fått Oscar. Besson er vel ikke i samme klasse som Lynch og Scott, men jeg har veldig sansen for filmene hans. Det Store Blå, Leon og Nikita er gode filmer. Luc Besson bruker samme filmatiske grep i åpningssekvens på mange av filmene sine. Kamera peker nedover mens underlag/bakke raser forbi, så tiltes kamera sakte oppover. På samme måte som Lynch bruker Besson gjerne de samme skuespillerne flere ganger. Jean Reno har vært med i mange av filmene hans.
post liked by: Can2, 10Hag, Spirograf1, Jan Erik, Rød Pølse, Pwint, red
Lynch og Besson er altså filmens Ten Hag?
Kongen spilte jo i filmer, så føler meg programforpliktet til å foreslå Eric Cantona
Kongen spilte jo i filmer, så føler meg programforpliktet til å foreslå Eric Cantona
post liked by: alfen74, Torquemada, RedTrafford, Spirograf1, Rød Pølse, Can2, Pink Final, Pwint
-
Topic author - Posts: 1469
- Liker gitt: 505
- Liker mottatt: 2047
-
- Kongen av understatements
- Liker gitt: 19308
- Liker mottatt: 7377
Den største forskjellen er vel at på lerretet spilte vel bare Vinnie Jones hardbarka kriminell.
post liked by: Jan Erik, Spirograf1, Torquemada, RedTrafford, Pink Final, Pangaea, Pwint, Rød Pølse
Kong Eric Cantona
Over Kongen? Aldri!Torquemada wrote: ↑10 Jan 2025, 05:09Tror nok at Vinnie Jones er hakket over Kongen i filmverdenen hvis vi skal lete etter fotballspillers på lerretet.
For å svare mer seriøst, så støtter jeg forumets nominasjon av Samuel L. Jackson. I tillegg vil jeg nevne Sir Ian McKellen. En strålende skuespiller mest kjent for Ringenes Herre filmene.
post liked by: Spirograf1, Can2, Pwint, Torquemada, Rød Pølse, Pink Final
Alltid likt Jake Gyllenhaal sine filmer, sjeldent jeg har sett en dårlig film hvor han har en av hovedrollene.
Nightcrawler, Prisoners, Donnie Darko, Zodiac, Enemy
Source Code er også en veldig bra timetravel film. Så har du en av de nyere fra 2016 Nocturnal Animals, så den for ikke lenge siden og elsket den, mye suspense for de som liker det. Har jo også spilt i en del krigsfilmer for de som liker det.
Men ja en av favorittene mine sammen med Tom Hardy, Paul Giamatti og Mads Mikkelsen (som ikke har vunnet Oscar)
Når jeg nevner Mads Mikkelsen så kommer jeg på The Hunt/Jagten original tittel, ekstremt bra film, og regissøren bak den Thomas Vinterberg er ekstremt dyktig, (Nominert for 1 oscar) mange bra danske filmer der.
Nightcrawler, Prisoners, Donnie Darko, Zodiac, Enemy
Source Code er også en veldig bra timetravel film. Så har du en av de nyere fra 2016 Nocturnal Animals, så den for ikke lenge siden og elsket den, mye suspense for de som liker det. Har jo også spilt i en del krigsfilmer for de som liker det.
Men ja en av favorittene mine sammen med Tom Hardy, Paul Giamatti og Mads Mikkelsen (som ikke har vunnet Oscar)
Når jeg nevner Mads Mikkelsen så kommer jeg på The Hunt/Jagten original tittel, ekstremt bra film, og regissøren bak den Thomas Vinterberg er ekstremt dyktig, (Nominert for 1 oscar) mange bra danske filmer der.
post liked by: Can2, Blodfink, RedTrafford, Torquemada, Rød Pølse, Pink Final, Spirograf1