(PL) Aston Villa-Manchester United 6.10
Ouch! La merke til at bare Southampton har scoret færre mål enn oss hittil i PL. Vi har 5 på 6 kamper, og de har 3 mål. Alle andre har scoret like mange (Ipswich og Crystal Palace) eller (langt) flere.
post liked by: Pwint, Pink Final, Blodfink, Rød Pølse
Aston Villa må teste Jacob Ramsey, Leon Bailey og Amadou Onana frem til kampen søndag da alle gikk av kampen mot Bayern Munich med skade.
post liked by: Jan Erik, Pwint, Pink Final, Blodfink, Rød Pølse, Can2
Hate Glazer love United
Får litt på følelsen at hver gang vi får til å score mål så åpner vi opp for mål i mot. Det er litt enten eller. Skal vi holde nullen så klarer vi ikke å score heller.
post liked by: Andtho01, RedTrafford, Pink Final, Blodfink, Rød Pølse, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
— Eric Cantona
Håper på at både Mount og Mainoo rekker denne kampen på søndag. Ellers dei som har vært skade hele denne sesongen er forsatt ute her.
https://www.manutd.com/en/news/detail/l ... tober-2024
https://www.manutd.com/en/news/detail/l ... tober-2024
post liked by: 10Hag, Pwint, RedTrafford, Pink Final, Blodfink, Rød Pølse, Can2
Hate Glazer love United
-
- Donor
- Liker gitt: 25260
- Liker mottatt: 17448
Dassen står fortsatt i full fyr, så er spent på hvilke hjelpemidler EtH kommer med til denne kampen.
Blir det brannbil eller enda en kanne bensin? har en sterk følelse av det siste.
Begynner å bli mektig lei av at spillere ikke gir 100%, eller gjør andre spillere dårligere enn nødvendig.
Vet ikke om det stemmer at ledelsen skal møtes etter denne kampen og diskutere fremtiden hans.
Noe må gjøres, og i så fall bør det brukes utestemme
Aston Villa spiller god fotball under Emery.
Tipper de kaprer den siste CL billetten denne sesongen.
Blir det brannbil eller enda en kanne bensin? har en sterk følelse av det siste.
Begynner å bli mektig lei av at spillere ikke gir 100%, eller gjør andre spillere dårligere enn nødvendig.
Vet ikke om det stemmer at ledelsen skal møtes etter denne kampen og diskutere fremtiden hans.
Noe må gjøres, og i så fall bør det brukes utestemme
Aston Villa spiller god fotball under Emery.
Tipper de kaprer den siste CL billetten denne sesongen.
post liked by: Andtho01, Blodfink, Rød Pølse, Pwint, Pancho P, Can2
Håper på en 12-13 skader, bare litt sånn 1-kamps skader for nå. Ønsker jo ikke Villa ondt
(Selv om en Villa-fyllefant jeg traff på en pub i Stratford-upon-Avon en gang, rabla når jeg fortalte ham at United var mitt lag i England. Da var ikke han kompis lenger nei).
United var det verste han visste om.
Hated, adored osv
post liked by: RedTrafford, Spirograf1, Rød Pølse, Andtho01, Pink Final, Pwint, Pancho P, Can2
LUHG!
-
- Donor
Dette blir også en kamp vi må forvente å forsvare oss godt.
Ett eksempel fra Porto kampen ( tusenvis av eksempler før det også)
Det er på første målet til Porto, ballen er på siden og det står en mann fri som Rash har allverdens tid til å gjøre noe med, men bare daffer etter. Slår innlegg i ro og fred som fører til målet.
Skal ikke si noe mer om Rash her, men heller trenerteamet. Lurer på om de ser kamper generelt etterpå. Ønsker å tro det. Ønsker å tro dette blir tatt opp også.
Men når spillere ikke responderer etter gang på gang. Hvorfor i helvete starter de gang på gang da?
Rash så forøvrig litt piggere ut der framme da, uten det gir laget særlig løft.
Ett eksempel fra Porto kampen ( tusenvis av eksempler før det også)
Det er på første målet til Porto, ballen er på siden og det står en mann fri som Rash har allverdens tid til å gjøre noe med, men bare daffer etter. Slår innlegg i ro og fred som fører til målet.
Skal ikke si noe mer om Rash her, men heller trenerteamet. Lurer på om de ser kamper generelt etterpå. Ønsker å tro det. Ønsker å tro dette blir tatt opp også.
Men når spillere ikke responderer etter gang på gang. Hvorfor i helvete starter de gang på gang da?
Rash så forøvrig litt piggere ut der framme da, uten det gir laget særlig løft.
post liked by: Andtho01, Blodfink, Tringe, 10Hag, Pwint, Pancho P, Can2
-
- Manchester; football, music, fashion, industry, history
- Liker gitt: 34724
- Liker mottatt: 25171
Synes vel at Marcus Rashford fremstår som vår klart mest kreative og farlige angrepsspiller om dagen.
Riktig at en av oss her inne framholder det perspektivet også.
Han skulle og burde vært bedre i presset.
Men han er i det minste en skapende kraft.
Ser heller 3-3 matcher enn 0-0 matcher.
At vi er et uferdig lag er nok alle enige om.
Men klarer ikke helt den greia med at enkelt spillere fort får skylda.
Må bare håpe vi tar Aston Villa i morgen.
De har blitt et godt lag.
Men vi har veldig godt tak på dem.
Sikkert derfor de ikke liker oss, Ref posten til @Blodfink.
Trodde de mislikte Birmingham mest.
Egentlig et kompliment at de også er så opptatt av Manchester United.
Villa betyr lite for oss.
De er en tradisjonsklubb, og det er det.
Null følelser ifbm dem, de engasjerer ikke sånn sett.
Riktig at en av oss her inne framholder det perspektivet også.
Han skulle og burde vært bedre i presset.
Men han er i det minste en skapende kraft.
Ser heller 3-3 matcher enn 0-0 matcher.
At vi er et uferdig lag er nok alle enige om.
Men klarer ikke helt den greia med at enkelt spillere fort får skylda.
Må bare håpe vi tar Aston Villa i morgen.
De har blitt et godt lag.
Men vi har veldig godt tak på dem.
Sikkert derfor de ikke liker oss, Ref posten til @Blodfink.
Trodde de mislikte Birmingham mest.
Egentlig et kompliment at de også er så opptatt av Manchester United.
Villa betyr lite for oss.
De er en tradisjonsklubb, og det er det.
Null følelser ifbm dem, de engasjerer ikke sånn sett.
post liked by: Andtho01, Belfastboy, Pwint, Pancho P, Blodfink, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Enig med deg @Pink Final.
post liked by: Pancho P, Can2
— Eric Cantona
— Eric Cantona
-
- Donor
Ønsker bare et lag hvor elleve mann jobber, alle gjør en fullstendig jobb og sin del av oppgavene.
Kan ikke være for mye forlangt det syns jeg .
At flere skaper sjanser, at det er flere forskjellige målscorere.
At en av de skulle hete Marcus eller Baltazar betyr mindre for min del.
Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
For så vidt enig @Pink Final
Men kommer litt an på hvordan de 3 innslupne mål forgår.
Kan ikke være for mye forlangt det syns jeg .
At flere skaper sjanser, at det er flere forskjellige målscorere.
At en av de skulle hete Marcus eller Baltazar betyr mindre for min del.
Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
For så vidt enig @Pink Final
Men kommer litt an på hvordan de 3 innslupne mål forgår.
post liked by: Pwint, Andtho01, Pancho P, Tringe, Pink Final, Can2
Jeg måtte google. Er endel som heter Marcus Baltazar (pose og sekk og alt det der), men så ingen som var fotballspillere, dessverre.
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Rød Pølse, Can2
— Eric Cantona
— Eric Cantona
-
- Donor
@Pwint
post liked by: Pwint, Pancho P, Can2
-
- Moderator
- Liker gitt: 3403
- Liker mottatt: 11777
Jeg er veldig skeptisk til at blir noe annet enn tap her. Emery er ingen dårlig trener og det å utnytte Uniteds forferdelige defensive struktur er ikke noe som ser spesielt vanskelig ut pr dags dato. For min del så ser det ut som om at ten Hag fortsetter med mann-mann samt presset vårt tidvis blir alt for høyt uten at vi faktisk presser ballfører. Ser det mot Porto at midtbanespilleren drar med seg Casemiro eller Eriksen ut av posisjon siden disse er satt til å følge mann fremfor å ligge i sone. Ingen av de to har beina til å følge mann i 90 minutter og det blir svært enkelt for motstander å utfordre forsvaret. At ten Hag endrer på dette har jeg ingen tro på at vi skje og jeg frykter at Villa kommer til å utnytte dette.
Et annet problem er vår venstreside hvor Dalot går opp på midtbanen og Rashford/Garnacho har ikke sine styrker i det defensive arbeidet. Mot Porto så var det veldig tydelig hvilken side de angrep, og Tottenham var også på ballen og utnyttet at det er mye rom til venstre hos oss. Er egentlig nok en ting som jeg ikke helt forstår ved ten Hags sine valg, for jeg ser ikke hva som gjør at Dalot blir flyttet opp sentralt. Dalot er ingen fantastisk ballspiller og det fører til ufattelig mye rom til venstre som han sliter med å dekke opp. Et mye bedre alternativ ville nok vært å heller få inn en kant en sentralt som 10-er i stedet og en back up på kant fremfor å skyve en av de sentrale opp som 10-er og flytte en back etter. Vet at det er mange lag som gjør dette, men det fungerer utrolig dårlig hos oss i alle fall.
Et annet problem er vår venstreside hvor Dalot går opp på midtbanen og Rashford/Garnacho har ikke sine styrker i det defensive arbeidet. Mot Porto så var det veldig tydelig hvilken side de angrep, og Tottenham var også på ballen og utnyttet at det er mye rom til venstre hos oss. Er egentlig nok en ting som jeg ikke helt forstår ved ten Hags sine valg, for jeg ser ikke hva som gjør at Dalot blir flyttet opp sentralt. Dalot er ingen fantastisk ballspiller og det fører til ufattelig mye rom til venstre som han sliter med å dekke opp. Et mye bedre alternativ ville nok vært å heller få inn en kant en sentralt som 10-er i stedet og en back up på kant fremfor å skyve en av de sentrale opp som 10-er og flytte en back etter. Vet at det er mange lag som gjør dette, men det fungerer utrolig dårlig hos oss i alle fall.
post liked by: Pwint, RedTrafford, 10Hag
LoveUnitedHateGlazers